Pagina 53 van 364 EersteEerste ... 34349505152535455565763103153 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 781 t/m 795 van 5447
    Member
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door LuCian Bekijk bericht
    kan wel eens moeilijk worden aangezien de regels jaarlijks wijzigen?
    ferrari, red bull & mclaren zullen lachen als ze in 2014 met V6 motoren aan het rondtuffen zijn en voorbij worden gereden door hrt met hun eigen wagen van het jaar ervoor met een V8 aan boord

om maar te zwijgen van de techniek die in die wagens zit en de jaren erna veelal een doorontwikkeling is
    ze waren exact hetzelfde aan het roepen toen men naar de V8 ging in 2006 en Torro rosso nog met een (gelimiteerde) V10 reed. allemaal bullshit uiteindelijk
    dude

Member TX.Conn's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door VishnuSixDix Bekijk bericht
    Opening post is aangepast, muchos gracias aan Goldrusher!
    Zeer mooie inleiding (zoals voorgaande jaren)!
    Vooral als ge het nieuws tijdens de winterstop niet gevolgd hebt (zoals ik), terug wat mee met wat er allemaal veranderd is.

Vind het spijtig dat Barrichello er niet meer bij is, akkoord hij is lang genoeg in de F1 geweest, maar toch zal ik hem missen. Hopen dat Senna Maldonado van het kastje naar de muur rijdt!

Buemi die bij RBR én STR testrijder is lol, waar is Alguersuari nu naartoe?

Gelezen dat het voor Sutil nog een serieus staartje heeft gekregen zijn feestje in China, jammer dat hij er ook niet meer bij is. FI heeft anders wel een goeie rijders beztting di Resta en Hülkenberg, dat kan nog mooie competitie opleveren binnen het team, althans dat hoop ik toch .

Trulli die dan toch plaats heeft moeten maken bij Team Lotus aka Caterham nu. Had verwacht dat die dit seizoen terug naast Kovalainen ging zitten.
    En Petrov van Lotus-Renault aka Lotus F1 naar Caterham, ben benieuwd hoe dit gaat uitdraaien.

Aangezien dat Robert Kubica nog niet terug is (zal die ooit nog terug komen naar de F1 ), ga ik dit jaar supporteren voor Raikkonen, zou mooi zijn mocht hij een podiumplaats weet te strikken! K'zie hem vooral in gevecht met teams als Mercedes - Force India - Sauber - Torro Rosso.

Voor het overige RBR - McLaren - Ferrari - Mercedes - Sauber is de rijders bezetting hetzelfde gebleven, had wel liever gezien moesten ze Massa hebben vervangen bij Ferrari, Webber vind ik nog een sympathieke pé, zit zeker op zijn plaats bij RBR.

Het wordt afwachten wat HRT & Marussia gaan presteren, vermoedelijk terug rijdende chicane's op het circuit .

Wel verschoten dat het nieuwe seizoen al volgende week voor de deur staat, dacht dat het pas op het einde van de maand terug ging beginnen .

Laat de motoren maar terug brullen, de winterstop heeft lang genoeg geduurd!!!
    Simulation Racing: GTR²/Evo - nK-Pro - Ferrari Virtual Academy - iRacing
    iRacing footage: Untitled Movie - GT2 Race Battle - Defending the Lead on the Last Lap
    iPhone 4S/iPad 1&2/iPod Touch 4thG: The Simpsons Tapped Out - (add me: iJkW)
    F1 Driver: Robert Kubica - Renault

Approved 9-lifer V1nce's schermafbeelding
    iTrader
    22 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nochnoii Bekijk bericht
    De turbo V6 motoren zijn sneller dan V8.
    Mss, der zullen wel regels zijn kwa pk etc
    In ieder geval zal er turbo lag zijn.
    Gaylo The Avatar :
    Spoiler:

Member xDama's schermafbeelding
    iTrader
    9 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TX.Conn Bekijk bericht
    Aangezien dat Robert Kubica nog niet terug is (zal die ooit nog terug komen naar de F1 ), ga ik dit jaar supporteren voor Raikkonen, zou mooi zijn mocht hij een podiumplaats weet te strikken! K'zie hem vooral in gevecht met teams als Mercedes - Force India - Sauber - Torro Rosso.
    Kubica cannot pick up a glass to drink - Alguersuari - Formula 1, F1, Rally, WRC, IRC, WTCC, GP2, Endurance news - F1, Formule 1 & Motorsport - Nextgen-Auto.com

Doesn't look very good for Bob. Zal waarschijnlijk nooit nog in de F1 terugkeren volgens mij.

Approved 9-lifer IceMaN.*'s schermafbeelding
    iTrader
    243 (100%)
    Mooie beginpost!
    ~ Desktop: Intel Core i5 750 @ 3.8Ghz - Asus Maximus III Formula - Corsair 2x4GB DDR3 - HD 7950 3GB @ 1050/1500 - 5.0TB - Zalman ZM600-GT
    ~ Equipment: Samsung LED XL 2370 - Corsair Air 540 - Corsair K50 - CM Storm Recon - Win8.1 Pro @ Samsung 840 250GB SSD
    ~ My Deals: 9lives.be: 243(100%), eBay: 169(100%), 2dehands.be: 20(100%)

Member TX.Conn's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door xDama Bekijk bericht
    Damn, dat ziet er inderdaad weining belovend uit .
    Lotus F1 ging anders zo'n knap team zijn: Kubica en Raikkonen = .
    Simulation Racing: GTR²/Evo - nK-Pro - Ferrari Virtual Academy - iRacing
    iRacing footage: Untitled Movie - GT2 Race Battle - Defending the Lead on the Last Lap
    iPhone 4S/iPad 1&2/iPod Touch 4thG: The Simpsons Tapped Out - (add me: iJkW)
    F1 Driver: Robert Kubica - Renault

Member
    iTrader
    21 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door V1nce Bekijk bericht
    Mss, der zullen wel regels zijn kwa pk etc
    In ieder geval zal er turbo lag zijn.
    Turbolag? Ik neem aan dat ze het toerental wel in het werkingsgebied van de turbo kunnen houden.
    De vroegere 1.5l turbo's in de F1 waren toch ook sneller dan de 3l atmosferische die toen ook reglementair waren.

Member
    iTrader
    15 (100%)
    Ik zie de F1 ook wel iets in deze aard toepassen dan, Tri-Turbo.
    BMW Tri-Turbo diesel uitgelegd - Autoblog.nl

Member Mee's schermafbeelding
    iTrader
    8 (100%)
    Weblogs
    1
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Xperia Bekijk bericht
    Ik zie de F1 ook wel iets in deze aard toepassen dan, Tri-Turbo.
    BMW Tri-Turbo diesel uitgelegd - Autoblog.nl
    Ik niet: die extra turbo's zijn voor meer power te hebben in lagere toeren, maar dat is in de F1 niet nodig.
    Als ik mij niet vergis mochten ze ook maar 1 turbo gebruiken...

Member
    iTrader
    15 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mee Bekijk bericht
    Ik niet: die extra turbo's zijn voor meer power te hebben in lagere toeren, maar dat is in de F1 niet nodig.
    Als ik mij niet vergis mochten ze ook maar 1 turbo gebruiken...
    Ging het toerental dan niet automatisch zakken als men naar 6 cilinder ging komende van 8 of 10..?

iTrader
    22 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door eniac Bekijk bericht
    Turbolag? Ik neem aan dat ze het toerental wel in het werkingsgebied van de turbo kunnen houden.
    De vroegere 1.5l turbo's in de F1 waren toch ook sneller dan de 3l atmosferische die toen ook reglementair waren.
    Natuurlijk er is gewoon een groter gevolg als men eens misshift, want dan ga je echt niks pk hebben.
    Nu maakt da al een groot verschil, ik denk aan schumacher vorig jaar op monza, die kon hamilton afhouden tot hij zich misschakelde en hamilton was hem drek voorbij.( Dat was toch de rede volgens ross brawn)
    Met turbo's gaat dat nog een groter effect hebben neem ik aan.
    Gaylo The Avatar :
    Spoiler:

Member
    iTrader
    15 (100%)
    Natuurlijk er is gewoon een groter gevolg als men eens misshift, want dan ga je echt niks pk hebben.
    Nu maakt da al een groot verschil, ik denk aan schumacher vorig jaar op monza, die kon hamilton afhouden tot hij zich misschakelde en hamilton was hem drek voorbij.( Dat was toch de rede volgens ross brawn)
    Hmm dacht toch voor zover ik terug kan denken, dat dit was omdat schumacher niet meer van zijn rijlijn mocht afwijken..

Dat van die gear afstelling was volgens mij toch in een andere race..maar ik kan mis zijn hoor

Member
    iTrader
    21 (100%)
    ...
    Het hangt er eigenlijk vooral van af hoe die turbo zal afgesteld zijn, wat het werkingsgebied is, etc. Bij modernere wagens met turbo is de impact bij misschakelen zelfs kleiner: te vroeg opschakelen is minder een probleem omdat je bij turbomotoren al veel vroeger veel meer kracht beschikbaar hebt dan bij atmosferische motoren, die je echt ten allen tijde in de juiste versnelling moet hebben om deftig vooruit te gaan.

Super Moderator VishnuSixDix's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Weblogs
    13
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door eniac Bekijk bericht
    Wikipedia leert ons dit:

Turbolag of turbotraagheid is de tijd, die ligt tussen het moment van gasgeven en het moment, dat de brandstof turbocompressor inkomt.
    Hieruit kunnen we besluiten dat ook een F1 motor turbolag gaat kennen doordat de turbo op het moment van intrappen van het gaspedaal (of na het schakelen) terug opnieuw druk moet opbouwen vooraleer de motor zijn volle vermogen gaat aanspreken.
    Elke keer dit gebeurt gaat de rijder last hebben van turbolag. Wat dus dikwijls gaat voorkomen. Er gaan veel meer inhaalmanoevres gebeuren door fouten die hierop gemaakt worden, geloof ik.

Ging het toerental dan niet automatisch zakken als men naar 6 cilinder ging komende van 8 of 10..?
    Enkel maar omdat ze moeten. Als het aan de fabrikanten lag, zouden ook de 1.6'jes aan 20.000 tpm draaien

Hmm dacht toch voor zover ik terug kan denken, dat dit was omdat schumacher niet meer van zijn rijlijn mocht afwijken..

Dat van die gear afstelling was volgens mij toch in een andere race..maar ik kan mis zijn hoor
    De Mercedes had een heel andere gearafstelling, gaf een hogere topsnelheid, de McLaren was met DRS amper sneller dan de Merc zonder. En andersom was de Merc natuurlijk veel sneller op die hogere topsnelheid

iTrader
    22 (100%)

Op de bbc in een interview zei ross brawn dat het kwam omdat hij aan het communiceren was bij schumacher en dat hij toen een misshift dee.
    Het viel toen ook op hoe snel hamilton er plots voorbij was.
    Nu of dat de waarheid is of dat het echt kwam omdat hij niemeer mocht afwijken laat ik in het midden maar dat is in ieder geval wat ross brawn zei.
    Gaylo The Avatar :
    Spoiler:

Pagina 53 van 364 EersteEerste ... 34349505152535455565763103153 ... LaatsteLaatste

Tags for this Thread

Regels voor berichten