Ik denk wel dat het een verschil heeft gemaakt voor zijn inlap en daarom dat Hamilton best zijn auto aan de kant kon zetten. Als ze wisten dat Hamilton zo bestraft ging worden, dan zouden ze gewoon gezegd hebben dat Hamilton zeer traag naar de pits moest komen zonder veel brandstof te gebruiken.
Dat heeft daar echt niets mee te zien, die motor gaat niet meer verbruiken omdat zijn lijnen van zijn qualify lap beter zijn. Er was trouwens gewoon niet genoeg benzine meer, zelfs niet om brandstofbesparend terug naar de pits te rijden.
Het is puur een fout van McLaren, bevestigd door Gary Anderson:
"The fuel rig guy put the rig on, but he had the handle set to drain fuel. He discovered his mistake and switched it to put fuel in the car. But as a result he didn't put as much fuel in it as he should have. You have to be able to drive back to the pit-lane and have one litre of fuel left for the FIA to test. He went across the start-finish line 20 seconds before the chequered flag but if they had sat in the garage for three or four more seconds to get more fuel in, they still would have had time to cross the line and complete another flying lap. Sometimes I don't think McLaren think on their feet."
Wat een travestie zeg. Dat maakt de startgrid van Barcelona 2012 voor mij de grootste travestie die ik in de F1 al gezien heb sinds de GP van Indianapolis in 2005. Danku pirelli, Bernie en FIA...
Ik hoop het ook, maar als ik zie hoe Kimi een paar weken geleden de winst mocht vergeten omdat hij een paar rondjes teveel gepushed had... En die moest dan niet eens van achteraan komen.
Bestaat er een regel die aangeeft hoeveel benzine de rijders moeten overhebben na de race, of zelfs dat ze moeten aankomen in het parc fermé? Zoniet, is het antwoord op uw vraag gewoon "niets".
pff geef schumi en vettel dan ook maar een penalty. Hamilton wordt gestraft omdat hij bijna als enige nog iets wou proberen in Q3
Wat een flater van McLaren... Terechte straf natuurlijk. Staat gewoon letterlijk in de regels.
Zuinig mijn ballen ook! Zoveel banden maken die direct de vuilbak inkunnen is ook niet milieuvriendelijk!
Oké, genoeg over Hamilton.
Maldonado man die heeft echt wel het uiterste uit z'n bolide gehaald, ze zeggen dat alonso dit doet maar dit is toch een vb. van nog iemand die het kan, trouwens was niet lucky aangezien hij Q2 ook al zo'n tijd zette... ik denk wel dat maldonado consistent zal rijden morgen of dat genoeg zal zijn om de Renaults achter zich te houden dat betwijfel ik maar zoiezo 1 van de GP's waar ik het meest naar uitkijk alleen al omwille van de Q prestaties!!! Vettel zal een stuntje proberen uit te halen, hamilton zal rijden als een losgelaten stier, Massa zal wss. hamilton nog beetje meer het bloed van onder z'n nagels halen en vooraan een prachtige 3-strijd... ow ow ow I love it !!! Voor iederéén die hier eclestone pirelli enz. zit af te schieten onterrecht volgens mij want dit is het spannendste seizoen die we al hadden zelfs de saaie circuits bieden spanning van begin tot einde.
Lol. F1 suckt nu voor mij officieel. Kga morgen niet zien. Niet alleen blijven ze gelijk sukkeltjes binnen om op hun bandjes te passen, verpesten ze alles vormen van racen met regeltjes, gebeurt dit nu ook nog.
Fuck this shit.
Gij interpreteert mijn woorden precies letterlijk? Ik vind het gwn jammer dat iemand die er tenminste voor ging uiteindelijk bestraft wordt en hij achteraf gezien beter hetzelfde als vettel zou gdn hebben.
@paar posten hierboven: ik vind dit seizoen ook zalig en die bandentacktiek ook. Alleen pleit ik wel voor meer banden voor tijdens de kwalificatie, zodat ze zich tijdens de race met het sparen van banden kunnen bezighouden, maar zoals nu in de quali is overdreven..
Logisch; ze hebben nu al zo veel problemen om de auto met 2 verschillende compounds te doen werken, een 3de compound voor Q zou het helemaal onmogelijk maken. Zeker omdat ze na Q in parc fermé gaan.
Ze moeten gewoon de bandensets voor Q en de race apart houden en alles is in orde volgens mij. Iedereen gelijk voor de race én de kwalificatie. En er zullen nog altijd meer gevechten dan in de Bridgestone-dagen zijn, want de ene zal zich al meer op quali- dan race-setup focussen. En de ene auto/piloot is zachter voor zijn banden dan de andere. Er gaan minder overtakes zijn, akkoord, maar nu is het voor mij toch te veel om het allemaal te volgen, volgens mij worden er tegenwoordig veel overtakes niet op tv getoond dezer dagen.
Again, ik snap toch ni de mensen die wenen over de F1 suckt nu. Je hebt meer dingen aan je hoofd (genoeg benzine hebben, maar ook niet teveel, banden niet teveel verslijten) maar dat maakt het spannender. Echt serieus gasten, willen jullie terug naar de periode 2002-2005? Vonden jullie die race in Oostenrijk leuk waar Barichello moest wachten op schumacher? Ik herinner mij nog dat het een groot wonder was toen Button zijn eerste race won in die honda. Nu zijn zulke feiten iets dat je elke race kan verwachten.
Het is toch niet gelijk bij voetbal dat er ook unfaire beslissingen gemaakt worden. Regels zijn regels. Als ik iemand hier uitmaak voor stronthaas, mag ik toch ook een warning verwachten. komop zeg.
Er mogen uiteraard regels zijn die het seizoen spannender maken, maar als die regels ook impliceren dat een rijder niet eens een ronde kan pushen zonder direct de rest van zijn race te verpesten, dan gaat dat een brug te ver. Het gaat niet meer om "wie is de snelste", maar wel om "wie kan het best zijn banden opsparen". Dat is in mijn ogen verkeerd. Laat die gasten verdomme eens voluit racen, dan gaan we pas spektakel zien.
Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)