Bekijk resultaten enquête: Wie sluit 2012 af als eerste in de World Tour Ranking?

Aantal stemmers
217. Je mag niet stemmen in deze enquête
  • Phillippe Gilbert ('winnaar' 2011)

43 19,82%
  • Peter Sagan

27 12,44%
  • Joaquin Rodriguez

17 7,83%
  • Cadel Evans

9 4,15%
  • Alberto Contador

20 9,22%
  • Andy Schleck

10 4,61%
  • Alejandro Valverde

14 6,45%
  • Fabian Cancellara

14 6,45%
  • Leif Hoste

11 5,07%
  • Andere renner

52 23,96%
Pagina 1 van 260 123451151101 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 20 van 5191
    Member Romelus's schermafbeelding
    iTrader
    0

Wielerseizoen 2012 - Het jaar van de nieuwe oogst

Veldflandriens ploeteren in de modder, er wordt naarstig gefeest, champagneflessen worden ontkurkt,…

Dit alles wijst er op dat er een nieuw jaar aankomt, een nieuw wielerjaar. Na de Ronde van Lombardije was het alweer aftellen naar de start van de Tour Down Under om onze wielerhelden aan het werk te zien. De seizoensopener in Australië begint binnen 14 dagen, op 15 januari. Je kunt er alles over vinden op de officiële site, Santos Tour Down Under - Home - Santos Tour Down Under - UCI World Tour.

Het jaar 2011 was een grand cru voor de Belgen, beter dan vorig jaar kan haast niet. Podium in Milaan-Sanremo, winst in de Ronde, Roubaix, Amstel Gold Race, Waalse Pijl en Luik besloten een fantastisch voorjaar. Velen dachten dat het dan al voorbij was, maar in de giro wonnen we ook een rit met De Clercq. In de voorbereiding op de Tour won Gilbert nog eens de Ronde van Belgie en het BK op zijn dooie gemak.
    De Tour was ondanks een valpartij van Tourhoop VDB een groot succes, met zeges van Gilbert en vooral van Vanendert. Een nieuw talent schitterde aan de Tourhemel.
    Gilbert won dan nog onder andere de klassiekers in Canada en San Sebastian en Greg van Avermaet deed er nog eens schepje bovenop met Parijs-Tours. Het WK-parcours was een miskleun dus een overwinning zonder een topsprinter in de rangen was niet mogelijk.
    Kortom, een jaar dat bijna niet geëvenaard kan worden.

Hoge verwachtingen dus opnieuw voor de Belgen dit jaar. Kan Gilbert zijn Ardens offensief herhalen? Profiteert Greg van het kopmanschap van Sterke Phille en zegeviert hij eindelijk in een grote klassieker? Knoopt Tom Boonen terug aan met de grote zeges of is het beste er vanaf?

Internationale vraagtekens: Kunnen de Schlecks onder meester Bruyneel wél de Tourzege binnenhalen? Is Contador terug de grote man na zijn mindere prestatie vorig jaar (door een zware Giro)? De nukkige Australier, Cadel Evans, wil dit jaar opnieuw het gele leeuwtje in de lucht steken in Parijs. De vele tijdritkilometers spreken in zijn voordeel, alsook het supersterk team dat achter hem staat. Zorgt hij voor de dubbel?

Alejandro Valverde wordt beschouwd als dé uitdager voor Gilbert op zijn terrein. Niemand kan bergop zo snel versnellen, alleen Sagan komt in de buurt van de twee kemphanen. Kan de Groene Kogel zijn vroegere vorm oppikken bij Movistar?

Verder kijk ik ook uit naar de evolutie van Sagan, Phinney, Bakelants, Kittel en Degenkolb. Kunnen zij hun goeie prestaties bevestigen?

Het belooft een boeiend wielerjaar te worden, vooral het WK op de Cauberg staat bovenaan mijn lijst. Gilbert moet de Belgen daar in het delirium brengen, niet winnen zou een ontgoocheling zijn. Zeker als je als helpers zoals Vanendert, Leukemans, VDBroeck en Van Avermaet op zo’n terrein ter beschikking hebt. Allemaal renners die de top tien kunnen halen.

Een spetterend wielerseizoen 2012 gewenst aan iedereen en hopelijk kunnen we opnieuw veel juichen en kippenvelmomenten beleven.

Bovenal,

Vive le vélo!

Laatst gewijzigd door Romelus; 1 januari 2012 om 12:20

Member Jecht's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Het wordt tijd dat het terug begint ja. Ik ben ook vooral benieuwd naar de wedstrijden en de mannen die ge opgenoemd hebt, plus nog een paar anderen zoals een Geraint Thomas.

En misschien hebt ge het onderwerp bewust nog willen vermijden. Maar toch: wat komt er op vlak van dopinggevallen uit de bus dit jaar? Vorig seizoen leek misschien bemoedigend, maar anderzijds hebben we toch een aantal prestaties gezien (ik denk vooral aan Europcar, maar ook Cobo en nog een paar anderen) die mij toch niet echt het beste doen vermoeden, om het heel zacht uit te drukken. Ook nog belangrijk is natuurlijk de uitspraak in de zaak-Contador. Als die wegvalt dan is het voor de Schlecks dit jaar echt wel van moetens.

Member BleKKie's schermafbeelding
    iTrader
    9 (100%)
    Het zal toch weer moeilijk worden voor de Schlecks, hun tijdrit zal echt een pak beter moeten om mee te kunnen spelen denk ik.

Approved 9-lifer MrKend54l's schermafbeelding
    iTrader
    21 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door BleKKie Bekijk bericht
    Het zal toch weer moeilijk worden voor de Schlecks, hun tijdrit zal echt een pak beter moeten om mee te kunnen spelen denk ik.
    Dat is niks nieuw ze. Andy Schleck zal dit jaar weer naast de tour pakken. Contador zal er dit jaar weer stevig staan.
    Ik denk zelfs dat hij dit jaar voor winst in alle 3de grote ronden gaat gaan.

Puur op klimmen is Andy gewaagd aan Contador. Maar naar tijdrit toe schiet hij toch veel tekort hoor. Beter is bij Cancellara in de leer gaan. En afdalen kan hij ook niet goed.

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door BleKKie Bekijk bericht
    Ik zeg als Contador geschorst wordt he. Dan moeten ze mits de juiste vorm gewoon iedereen naar de vaantjes kunnen rijden in de bergen.

Als Contador er bij is dan wordt het inderdaad moeilijk.

iTrader
    21 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jecht Bekijk bericht
    Ik zeg als Contador geschorst wordt he. Dan moeten ze mits de juiste vorm gewoon iedereen naar de vaantjes kunnen rijden in de bergen.

Als Contador er bij is dan wordt het inderdaad moeilijk.
    Om niet te zeggen onmogelijk.
    En zelfs als Contador geschorst wordt kan er nog iemand anders winnen net zoals Evans vorig jaar.

iTrader
    0
    Sorry, maar altijd diezelfde zever in pakskes hier toch.

Waarom zou het voor Andy onmogelijk zijn om Contador te verslaan als hij al tot op een luttele 39 seconden is gekomen? 39 seconden, die hij dan nog verloor door brute pech.

En dit jaar was Andy niet helemaal in de juiste vorm, en hij heeft een paar fouten gemaakt.

Ooit komt toch die Tour waarin het wel meezit en dan wint hij gewoon. En ja, dat kan ook op het parcours van volgend jaar.

Van Evans zeiden velen hier dat hij ook nooit de Tour ging kunnen winnen. Ge ziet wat er dit jaar gebeurd is. In een Tour met maar één tijdrit dan nog.

Member F e r o x's schermafbeelding
    iTrader
    14 (100%)
    Ik kijk vooral uit naar Sagan. Ik vraag mij af hoelang het zal duren tot de Phille niet meer wint waar hij wil.

Member Method's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door F e r o x Bekijk bericht
    Ik kijk vooral uit naar Sagan. Ik vraag mij af hoelang het zal duren tot de Phille niet meer wint waar hij wil.
    Op wat gaat Sagan zich toeleggen? Massasprints of klassieke werk met een eindschot als Gilbert, dat is de vraag.

iTrader
    0

En misschien hebt ge het onderwerp bewust nog willen vermijden.
    Jap, ik praat niet graag over doping, veel liever over de sportprestaties zelf. Met of zonder doping, het blijft fantastisch wat die renners allemaal doen. Liefst zonder natuurlijk, maar ik relativeer het allemaal wel.

En Sagan gaat de Gilbert-toer op als hij slim is. Tegen Cavendish haalt hij het niet in de massasprints imo.

Approved 9-lifer Reverz's schermafbeelding
    iTrader
    11 (100%)
    Die truitjes van GreenEdge en die van Saxo Bank mogen er ook best wezen... die van Lotto hadden we al gezien en die zijn best nice dit jaar (voor het eerst in lange tijd eigenlijk).

Het enige wat ik nogal dom vind zijn de nieuwe Quick-Step tenue's. Niet dat ze lelijk zijn maar waarom die kleuren? Ik snap dat ze het blauw lichter gemaakt hebben om iets meer contrast te creëren met het zwart maar dit is gewoon een zuivere rip-off van de Leopard truitjes van vorig jaar...

Member herc's schermafbeelding
    iTrader
    8 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Reverz Bekijk bericht
    Niet dat ze lelijk zijn maar waarom die kleuren? Ik snap dat ze het blauw lichter gemaakt hebben om iets meer contrast te creëren met het zwart maar dit is gewoon een zuivere rip-off van de Leopard truitjes van vorig jaar...
    Of ze gebruiken gewoon de kleur die Omega Pharma al jaren in zijn logo heeft?

Ik vind het wel iets hebben : http://a8.sphotos.ak.fbcdn.net/hphot...00823482_n.jpg

iTrader
    21 (100%)

En dit jaar was Andy niet helemaal in de juiste vorm, en hij heeft een paar fouten gemaakt.

Ooit komt toch die Tour waarin het wel meezit en dan wint hij gewoon. En ja, dat kan ook op het parcours van volgend jaar.
    Contador was ook totaal niet in vorm. Zware giro achter de rug. Het proces dat aansleept...

Puur op klimmen zijn Andy en Contador gewaagd zeker vast. Maar Andy kan even goed afdalen dan dat wuyts kan sprinten.
    Daar verliest hij veel tijd door.

Ik ben zeker dat we deze tour een confrontatie gaan zien in de bergen tussen Andy en Contador. En ik ben ook zeker dat Andy niet zal kunnen volgen.

Member Général Zantas's schermafbeelding
    iTrader
    12 (100%)
    Eindelijk, Valverde is back

iTrader
    0
    Inderdaad, ik kijk uit ook naar zijn prestaties...

mtm
    mtm is offline
    Member mtm's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mooie openingspost.

Als Contador zich enkel focust op de Tour, wint hij die altijd imo (zonder pech uiteraard). Ik ben een fan van Andy Schleck, maar die tijdrit lijkt een nadeel dat hij nooit zal kunnen wegwerken tegenover de tegenstand.

Verder enorm benieuwd naar Sagan. En De Gendt!!!! (die zijt schromelijk vergeten in uw beginpost Volderke )

Member Shaddix's schermafbeelding
    iTrader
    12 (100%)
    Volgens mij gaat De Gendt zowat de Belgische Voeckler worden, al dan niet met eenzelfde palmares. Maar kwa type renner zie ik De Gendt daar nog wel naar evolueren.

En ohja, Lotto heeft alvast zijn eerste overwinning van 2012 beet

Spartacus NemesisBE's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Geweldig, het nieuwe wielerjaar
    Ik kijk vooral uit naar de klassiekers dit jaar.
    De Tour wordt iets voor een tijdrijder die ook aardig kan klimmen.
    De Giro zal waarschijnlijk overgeslagen worden door de meeste echte 'toppers', dat geeft natuurlijk de iets mindere goden, genre Scarponi weer winstkansen.
    En ik ben ook benieuwd naar de nieuwe megasuperploeg Nissan-Radioshack-Trek.

iTrader
    21 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door NemesisBE Bekijk bericht
    En ik ben ook benieuwd naar de nieuwe megasuperploeg Nissan-Radioshack-Trek.
    Onder leiding van bruyneel.. ben benieuwd wat dat gaat geven.

Approved 9-lifer Cold3rk3's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MrKend54l Bekijk bericht
    Onder leiding van bruyneel.. ben benieuwd wat dat gaat geven.
    valpartijen?

Pagina 1 van 260 123451151101 ... LaatsteLaatste

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Regels voor berichten