in navolging van deel 1: http://www.9lives.be/forum/sport/647...ke-advies.html
in navolging van deel 1: http://www.9lives.be/forum/sport/647...ke-advies.html
Second
Rond breedte van je stuur op een MTB. Hoe breed moet/mag je stuur zijn op een MTB? Ik vind het mijne te breed precies, maar ik weet niet goed wat ik ervanaf kan pitsen.
Hoe smaller je stuur hoe wendbaarder je bent en ik geniet nogal veel van singletracks (hoewel die aan de kanten van Hoogstraten niet zoveel te vinden zijn).
Hoe breder je stuur hoe stabieler je bent... Maar tegenwoordig worden wel heeel brede sturen verkocht vind ik.
't stuur van mijne Genius LT is 700mm breed met 20mm rise. Lekker breed ma is idd zeer stabiel! In't begin was't ff wennen ma ondertussen goed gewoon.
650mm is ook goed ze anders...
En op mijne oude mtb is da slechts 550mm denk ik ma da's echt wel te smal... Blij dat ik daar vanaf ben. Da reed nogal nerveus
Ik heb minder dan 600mm en maar goed ook. Stabieler is minder wendbaar en is minder spannend![]()
Dat is dan toch 700mm at one end? Of hoe moet ik dat zien, morgen ga ik er een stuk afzagen aan elke kant (tenzij er bij van eyck een goede oplossing licht).
Nog mensen die naar Bikemotion in Utrecht gaan?
Ik ga op maandag normaal..
't Is maar tot zondag?
edit: tenzij je naar de vakdag gaat die alleen voor fietsbedrijven is.
Ik heb nog in de fietsenwereld gewerkt tot overlaatst..
Ik heb kaarten voor dan..
Ik twijfel een beetje vo de zondag...
Home :: Willems Cycling - Professionele wieleroutfits
Zijn er nog bedrijven waar je zo'n outfits kan kopen?
Willems verandas kom ik redelijk veel tegen.
Vandaag is naar de FM geweest ivm dat irritant getik dat ik de laatste keren had. Blijkbaar was er iets met m'n achterderailleur waardoor dat zo tikte en m'n ketting er 2x is afgevallen bij het starten... Was op 5min. klaar![]()
Witte bloedcellen nog verder gezakt, oh boii...![]()
Graag gedaan
Door de nieuwe thread was uw post een beetje verloren gegaan, en ben ook op zoek naar zo'n wieleroutfits.
Alvorens te zagen kan je is testen wat het geeft door je grips is wat meer naar binnen te plaatsen en een testritje te maken.
De meest ideale stuurlengte is bij mij ook erg afhankelijk van het terrein. Vettig of kurkdroog, platte single tracks of harige afdalingen. Met een te smal stuur merk je het nadeel wel in technische afdalingen.
700mm van uiteinde naar uiteinde he. Net mijn oude mtb es nagemeten, daar had ik 510mm...
Hoe breed is uw stuur? Kzou zeggen, haal er ni meteen veel vanaf als ge da wilt doen. Beter per cm langs iedere kant en eerst es testen. Kzeg het, te smal is te wendbaar/ nerveus rijgedrag... Ma ieder zijn zin daar over he
Ik hoef geen smal stuur om het spannend te maken, kga gewoon naar winterberg etc met m'n bike...![]()
Op dit moment bekijken 2 gebruikers deze discussie. (0 leden en 2 gasten)