Pagina 89 van 394 EersteEerste ... 397985868788899091929399139189 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1.761 t/m 1.780 van 7862
    Member DeadBull's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dask Bekijk bericht
    Ik ben op zoek naar een nieuwe fiets voor woon/werk verkeer, de afstand die ik dagelijks moet overbruggen is in totaal een kleine 25km.
    De fiets moet zeker 5 jaar meegaan (behalve de goedkope).

Vanaf volgende week ga ik een aantel fietswinkels bezoeken om de fietsen effectief uit te testen, maar ik ben liever een beetje voorbereid.

Iemand ervaringen/opmerkingen over de gekozen modellen, of zijn er betere prijs/kwaliteit?
    Maximum budget is 1500€, liefst een beetje lager, want ben geneigd om een fietsverzekering te nemen bij 1500€. De fiets staat thuis binnen, maar in't stad op verplaatsing ben je nooit zeker.
    Na een km of 15.000 woon-werk fietsen de voorbije 3 jaar zou ik letten op dit.

- Neem zeker een lichte fiets (alu), op afstanden van meer dan een paar km haal je daar veel voordeel uit. Zie wel dat je spatborden / kettingkap / achterdrager hebt.

- Voorvering is niet nodig, dit is enkel extra gewicht en de demping is verlies van energie. Ik zelf rij met een vaste vork en een 25 mm bandje op 7 bar, schokken vang ik op door mijn zithouding en een beetje vooruit te kijken.

- Let er op dat er een stevige achterdrager op zit, en koop er gelijk een achtertas met rolsluiting bij voor je regenkledij, herstelmateriaal, werkspulletjes. (Ortlieb back roller classic ofzo)

- V-brakes zijn veel handiger om bij te stellen, te onderhouden en onderdelen aan te vervangen dan schijfremmen.

- Een naafdynamo is heel handig, anders ga je in de winter wekelijks je batterijen moeten opladen.

Alternatief:
    X400 - Trek

@ slijtage v/d onderdelen:
    - Remblokjes gaan bij mij iets van een 2500 km mee. (Die slijtvaste van shimano dan)
    - Ketting en cassette (SRAM PC/PG 970): Ergens tussen de 7000 en 8000 km vervangen denk ik.
    - Midden- en buitenblad 15.000 km

Member
    iTrader
    7 (100%)
    Op fiets 1 heb ik spd-pedalen van BBB. Op mijn schoenen staan de plaatjes.

Nu zou ik voor mijn nieuwe fiets ook spd-pedalen willen kopen, alleen, deze van BBB kan ik niet meer kopen. Zou ik met mijn plaatjes van BBB in spd-pedalen van bv Shimano kunnen of gaat dat miserie geven??
    De bedoeling blijft wel dat ik met mijn schoenen op beide fietsen kan rijden!

Member
    iTrader
    1 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dask Bekijk bericht
    Die Alfine komt meer en meer in't zicht bij me . Maar die kleur man , hopelijk ziet dat er in het echt wat beter uit.
    Hij ziet er in het echt veel beter uit . Voor foto's op zo'n site gebruiken ze altijd zo immens veel licht dat de kleuren helemaal anders uitvallen. Deze fiets ziet er in het echt vooral bruin uit, en niet het glanzend brons zoals het nu lijkt. Als je tijd hebt kan je altijd wachten op de nieuwe modellen, dan zal hij waarschijnlijk wel een andere kleur hebben.

Member [TFT]Poky's schermafbeelding
    iTrader
    15 (94%)
    ff misschien een ander vraagske:

Vanaf augustus ga ik met de trein naar mijn werk gaan vanuit het station van Leuven.
    Nu moet ik de afstand van 2,5 km tot aan het station overbruggen, ben van plan dit met de fiets te doen aangezien de bus veel teveel tijdverlies is.

Ik word persoonlijk zot van ne fiets die niet bolt, dus een oude stadsfiets is geen optie voor mij. Mijne huidige MTB (Xesco kader, Deore-Xt) is een 7-8 tal jaar oud nu, maar bolt eigelijk nog altijd perfect.

Zou ik het riskeren die in de fietsen parking aant station te zetten mits deftig slot? Of is dit gewoon om problemen vragen? Is echt nog ne goeie fiets maar veel waard is die nu ook niet meer, das eigelijk het dilemma. Als ze hem pikken dan ben ik zowiezo 1000 euro kwijt aan ne nieuwe...

Member
    iTrader
    1 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door [TFT]Poky Bekijk bericht
    Zou ik het riskeren die in de fietsen parking aant station te zetten mits deftig slot?
    NEE

Ik ken iemand die zijn fiets gestolen is in de ondergrondse bewaakte fietsenstalling. Zijn nieuwe fiets hing vast met 3! sloten en ze hebben al zijn kabels doorgeknipt, en met stuur, zadel en al wat wel los hing gaan lopen. En voor de rest al genoeg verhalen gehoord van gestolen fietsen, wielen, etc.

iTrader
    15 (94%)
    Ok das duidelijk, ik dacht dat het met die ondergrondse fietsenparking beter ging zijn.

Dus dan toch ne oude stadsfiets? Of wat zouden jullie doen?

Het moet ook iets zijn waar ik mee vlug naar de Colruyt mee kan rijden en dat iet ofwat deftig rijdt he

Member dask's schermafbeelding
    iTrader
    16 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Lord Kveldulv Bekijk bericht
    In principe is uw fietsvergoeding ruim voldoende om de kosten te dekken. Ik had vorig jaar na amper 600km mijn nieuwe pion, ketting en kabels al terug verdiend.
    Voldoende smeren is trouwens niet zo veel mogelijk smeersel er op kappen. Voldoende smeren is uw ketting volledig ontvetten en een dun laagje smeersel opleggen. In regenweer is dat na elke rit.
    3-4 jaar zal je er sowieso nooit mee halen.

Het is niet omdat ge op tv ziet dat ze met een hogedrukreiniger de fietsen afspuiten dat ge dat zelf ook moet doen. Want wat ge niet op tv ziet is dat ze dan 's avonds die feits quasi volledig demonteren en terug invetten.
    Hooguit met de tuinslang en niet direkt op bepaalde onderdelen.
    Als je het gewoon bent kan je een koersfiets kuisen op een dikke 10 min. Afdrogen en invetten inbegrepen. Met een stadsfiets iets langer.
    Misschien hebt ge op uw werk ook een compresseur. Dan spuit ge hem droog ipv met een doek.

Eigenlijk hebt ge 2 keuzes. Een goedkope fiets waar ge niet te hard naar om kijkt en wanneer hij versleten is verkoopt ge hem voor €25. Of een duurdere fiets die ge toch probeert te onderhouden. Een beetje zoals een auto van €2000 en eentje van €40000. Die laatste ga je toch ook niet 365 dagen op een jaar buiten laten staan zonder eens te wassen en onderhoud te geven?
    In principe haal ik de fiets van 1300€ met onderhoud en al eruit op 1,5jaar , de rest is een leuk extraatje.
    Ik kom van een goedkopere fiets (500€), ik heb buiten het vervangen van lekke banden en de remblokjes op 2,5 jaar er bijna niets anders aan vervangen. Dat is nu te merken en ik krijg last van corrosieplekken (door hogedrukreiniger ), overal is er wel wat mis mee --> dus dat wordt een nieuwe

Het zal een combinatie worden van eigen discipline (sponsje met warm water, doekje) en om de 6-9 maanden de fiets op onderhoud binnen brengen. Ik zie me dat met een fiets van waarde wel doen de eerste jaren.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DeadBull Bekijk bericht
    Na een km of 15.000 woon-werk fietsen de voorbije 3 jaar zou ik letten op dit.

- Neem zeker een lichte fiets (alu), op afstanden van meer dan een paar km haal je daar veel voordeel uit. Zie wel dat je spatborden / kettingkap / achterdrager hebt.

- Voorvering is niet nodig, dit is enkel extra gewicht en de demping is verlies van energie. Ik zelf rij met een vaste vork en een 25 mm bandje op 7 bar, schokken vang ik op door mijn zithouding en een beetje vooruit te kijken.

- Let er op dat er een stevige achterdrager op zit, en koop er gelijk een achtertas met rolsluiting bij voor je regenkledij, herstelmateriaal, werkspulletjes. (Ortlieb back roller classic ofzo)

- V-brakes zijn veel handiger om bij te stellen, te onderhouden en onderdelen aan te vervangen dan schijfremmen.

- Een naafdynamo is heel handig, anders ga je in de winter wekelijks je batterijen moeten opladen.

Alternatief:
    X400 - Trek

@ slijtage v/d onderdelen:
    - Remblokjes gaan bij mij iets van een 2500 km mee. (Die slijtvaste van shimano dan)
    - Ketting en cassette (SRAM PC/PG 970): Ergens tussen de 7000 en 8000 km vervangen denk ik.
    - Midden- en buitenblad 15.000 km
    - aluminium check, kettingkap check, bagagedrager check, tas check, naafdynamo check

- voorvorkvering was ik al van plan niet te nemen, omdat dit weer extra onderhoud betekent en ik zie dat al snel defect gaan. Schokken vang ik meestal op door het stuur wat losser te nemen.

- V-brakes zijn idd echt wel goedkoper te onderhouden

Sowieso zal ik het in de fietswinkel allemaal eens moeten bekijken en de fiets zelf aanvoelen. Ik wil een beetje meegaan met "nieuwe" snufjes, en zo'n Alfine systeem, zal het waarschijnlijk dan ook worden.
    BTO 15CL35 2630QM

Member
    iTrader
    1 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door [TFT]Poky Bekijk bericht
    Ok das duidelijk, ik dacht dat het met die ondergrondse fietsenparking beter ging zijn.

Dus dan toch ne oude stadsfiets? Of wat zouden jullie doen?

Het moet ook iets zijn waar ik mee vlug naar de Colruyt mee kan rijden en dat iet ofwat deftig rijdt he
    Ik gebruik een oude stadsfiets, bolt uiteraard niet zo goed als een nieuwe maar toch behoorlijk. Ooit voor 50 euro gekocht dus als ze die pikken kan ik er moeilijk van wakker liggen. Vroeger deden ze aan de bodart parking 2 keer per jaar een verkoop waar mensen hun oude fietsen konden verkopen, weet niet of ze dit nu nog doen.
    Het is erg dat je tegenwoordig niet eens meer met een goeie fiets naar een station kan fietsen zonder dat je de schrik moet hebben dat hij er s'avonds niet, of nog maar half, staat. Mss eens een fiets neerzetten met explosieven die afgaan als hij verzet word, een paar van die fietsen en ze zullen wel ff wegblijven uit Leuven station zeker

Member langun's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    Waarom die kettingkap? Ik heb zelf een fiets zonder, en ik heb daar helemaal geen problemen mee, mijn broek/benen komen er niet tegen, en nee, ik draag geen broeken die zo strak aansluiten dat je een halfuur nodig hebt om er in te geraken

Ik stoor me eerlijk gezegd aan een kettingkap, als er weer eens een maat zijn ketting eraf ligt, en hij eindeloos ligt te klungelen om ze er terug op te leggen omdat die kap in de weg zit.

iTrader
    15 (94%)
    Kheb hier nog nen oude staan van het merk Hooger Booger , enigste nadeel is dat die wielen naar de kloten zijn en ook shifter voor achterste derailleur .

Soit dan toch beter een oud wrak wat rijdbaar maken

Member dask's schermafbeelding
    iTrader
    16 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door langun Bekijk bericht
    Waarom die kettingkap? Ik heb zelf een fiets zonder, en ik heb daar helemaal geen problemen mee, mijn broek/benen komen er niet tegen, en nee, ik draag geen broeken die zo strak aansluiten dat je een halfuur nodig hebt om er in te geraken

Ik stoor me eerlijk gezegd aan een kettingkap, als er weer eens een maat zijn ketting eraf ligt, en hij eindeloos ligt te klungelen om ze er terug op te leggen omdat die kap in de weg zit.
    Moet geen volledige overkapping zijn, zoals bij die Stevens bike is het voor mij reeds voldoende. Een halve overkapping zeg maar .

Approved 9-lifer _ns_'s schermafbeelding
    iTrader
    86 (100%)
    Rits naar de zak van peperduur MOA truike,

Member F e r o x's schermafbeelding
    iTrader
    14 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Airjinx Bekijk bericht
    Hij ziet er in het echt veel beter uit . Voor foto's op zo'n site gebruiken ze altijd zo immens veel licht dat de kleuren helemaal anders uitvallen. Deze fiets ziet er in het echt vooral bruin uit, en niet het glanzend brons zoals het nu lijkt. Als je tijd hebt kan je altijd wachten op de nieuwe modellen, dan zal hij waarschijnlijk wel een andere kleur hebben.
    Ik heb de Stevens Alfine 11 nu 2 maanden en het is echt een genot om mee te rijden. Fantastische bouwkwaliteit. De verlichting trouwens is ongelooflijk. Ze is zowaar beter dan sommige op auto's.

Zit wel maar iets boven de 500km dus kan nog weinig uitspraken doen over de betrouwbaarheid van de Afline. Hij heeft zoiezo al enkele keren hondenweer meegemaakt en is nog nooit gekuist geweest, maar bolt verder als een zonnetje.

Member clincker's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Zou in de vakantie in de Vogezen willen gaan fietsen met aantal kameraden. Iemand tips voor routes, uitvalbasis, ...?

Approved 9-lifer Puppieke's schermafbeelding
    iTrader
    88 (100%)
    Wij hebben een paar jaar geleden in La Bresse gezeten. Veel hotels daar vermits het een skioord is in de winter.
    Dichtbij Col de la Schlucht en het begin van route des crκtes.
    Ook Col de Gros Piere en de Grand Ventron liggen daar ergens. Niet erg hoog of lang, maar ik herinner het nog als een "smeerlapke".
    De Markstein en Grand Ballon liggen ook op fietsafstand.

Kijk zeker eens op Fietsen in de Vogezen - overzicht | RouteYou
    of lees het boekje van Alex Polfliet 'Fietsen in de Vogezen'. Daar hebben wij toen veel aan gehad!

Member Method's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Ben vorig weekend 3 dagen gaan trainen in La Bresse.
    Goed voor 430km met 10.000 hoogtemeters.

Ik kan je wel wat routes tekenen (ken de streek nu wel door en door, was trouwens de tweede keer). Zeg me gewoon welke soort hellingen je wil, welke afstand, hoogtemeters

Member bludgeoned's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door clincker Bekijk bericht
    Zou in de vakantie in de Vogezen willen gaan fietsen met aantal kameraden. Iemand tips voor routes, uitvalbasis, ...?
    Vandaag ook 5 dagen Vogezen geboekt. Hopelijk valt het weer wat mee.

Member Bontus's schermafbeelding
    iTrader
    0
    CUBE*LTD grey metal

Gekocht vandaag

788 euro, toch mooie korting gekregen.

500 euro ecocheques

Member bloodoo's schermafbeelding
    iTrader
    0
    nieuwe XT remmetjes besteld bij fietsenmaker.
    fuck magura, <3 ecocheque's

Member bludgeoned's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bontus Bekijk bericht
    CUBE*LTD grey metal

Gekocht vandaag

788 euro, toch mooie korting gekregen.

500 euro ecocheques
    Veel plezier ermee!

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 2 gebruikers deze discussie. (1 leden en 1 gasten)

1. brandon_

Tags for this Thread

Regels voor berichten