Pagina 82 van 588 EersteEerste ... 327278798081828384858692132182582 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1.216 t/m 1.230 van 8806
    Member Dionysus's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Na lang zoeken en overwegen heb ik - denk ik - de fiets gevonden die me het meeste aanstaat: de specialized allez comp (wat met 105 is).
    Link: Racefiets: Specialized Allez Comp 105 Compact Team HTC
    Het design staat me enorm aan, en als ik het internet mag geloven is het ook een goed frame, wat het de moeite waard zou maken om later upgrades door te voeren.
    Heeft er iemand ervaring met specialized, bijvoorbeeld ivm garantie enzo? Of over het algemeen redenen waarom ik deze fiets niet zou kopen?
    Alvast bedankt

Member bludgeoned's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tragezot Bekijk bericht
    Neem maar een 39/50 en een 12/25 achteraan. Koop u er nog een extra bergverzet 12/28 bij. Die cassettes zijn onderling zelf makkelijk te verwisselen (tools van 30 euro, staat mooi uitgelegd op youtube allemaal). Als je dan eens in de Vlaamse Ardennen gaat rijden, dan steek je snel je andere cassette.

In de Vlaamse Ardennen gebruik ik enkel m'n 25 op de heel steile stukken (Koppenberg), of als het heel traag gaat.

Als je lang gaat klimmen in de bergen, is een 28 wel aan te raden wil je boven de 9% soepel klimmen op cols (ik draai bergop 95 omwentelingen, dus ik zet m'n 28 er dan op).

En over m'n nieuwe fiets ben ik nog altijd sterk aan het twijfelen:

Tegenwoordig zijn er mensen die er wat van kennen helemaal weg van die Cannondale CAAD10 of Canyon Ultimate Alu frames. Die zouden zelfs beter zijn dan vele high end Carbonframes, voor een fractie van de prijs. Zou dan zo'n frame met Sram Red (of Force) en een set killer wielen zoals Zipp 404 erop steken.
    Geen idee als ik overal zo vlot zou bovengeraken op een 39-25. Rijd eigenlijk altijd richting Vlaamse Ardennen en zwaar stoempen is ook niet aan mij besteed.
    Nog even nadenken dus. Ofwel iets van Rose ofwel van Canyon.

Member Airjinx's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Koop geen 50-39 crank, daar kan je nooit een kleiner blad zetten. Koop een 50-34 en zet er voor het Belgenland een 38 of 39 op. Dan kan je tenminste nog naar een 34 als je eens echt gaat klimmen.

Member *FiReStOnE^-*'s schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    Iemand die hier mij tips kan geven ivm een nieuwe fietsreisbestemming voor deze zomer?
    Zou al de 7e keer op rij zijn dat we dat doen met een bende getrainde mannen!

Wat we al gedaan hebben: (veel)
    Franse Alpen (zowel streek Alpe d'Huez, Joux Plane als meer zuidelijker Bonnette enzovoort)
    Franse Pyreneeën (Tourmalet, Aspin, Luz Ardiden, en al andere cols die daar liggen)
    Dolomieten (Fedaia, Pordoi, San Pellegrino, Giau, ...)
    Bormio (Mortirolo, Gavia, Stelvio)
    Ventoux ook al meerdere keren

Dus al redelijk wat gedaan, nu kan ik mij voorstellen dat er nog mooie gebieden in de alpen zijn waar we heen kunnen, zoals Oostenrijk misschien. Iemand ervaring met streek rond Sölden? Kühtai, Timmelsjoch, Brenner, Jaufenpass, dat is wel de moeite neem ik aan? Zwitserse Alpen zijn ook een mogelijkheid..

Spuw jullie ideeën!
    d*fiance lex - #dfiance

Approved 9-lifer Kreative88's schermafbeelding
    iTrader
    26 (96%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dionysus Bekijk bericht
    Na lang zoeken en overwegen heb ik - denk ik - de fiets gevonden die me het meeste aanstaat: de specialized allez comp (wat met 105 is).
    Link: Racefiets: Specialized Allez Comp 105 Compact Team HTC
    Het design staat me enorm aan, en als ik het internet mag geloven is het ook een goed frame, wat het de moeite waard zou maken om later upgrades door te voeren.
    Heeft er iemand ervaring met specialized, bijvoorbeeld ivm garantie enzo? Of over het algemeen redenen waarom ik deze fiets niet zou kopen?
    Alvast bedankt
    Ik heb de Allez Comp 2011 (zonder HTC branding). Een uitgebreide review neerschrijven kan ik niet (omdat ik te weinig van materiaal ken) maar ik heb er al duizenden kilometers mee afgelegd en nog geen enkel probleem mee gehad. Ik fiets er praktisch dagelijks mee (door weer en wind), ik onderhoud hem goed en hij ziet er nog als nieuw uit.

Heb ondertussen wel al enkele upgrades uitgevoerd (zoals nieuwe wielen) maar in zijn geheel ben ik er heel tevreden mee en heb nog geen minuut spijt gehad dat ik voor dat model ben gegaan. Vanuit een esthetisch standpunt zijn het alleszins mooie fietsen.
    .

Member Jack The Ripper's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bludgeoned Bekijk bericht
    Geen idee als ik overal zo vlot zou bovengeraken op een 39-25. Rijd eigenlijk altijd richting Vlaamse Ardennen en zwaar stoempen is ook niet aan mij besteed.
    Nog even nadenken dus. Ofwel iets van Rose ofwel van Canyon.
    Met een 39 moet ge al goed getraind zijn om in de bergen boven te geraken hoor. Kunt beter beginnen met een compact (34) en dan achteraf een 39 steken voor hier als uw benen zot draaien met de 34.
    Desktop: Intel Core i5-3570K 8GB RAM GTX680 256GB SSD Dell U2711

Member Dionysus's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kreative88 Bekijk bericht
    Ik heb de Allez Comp 2011 (zonder HTC branding). Een uitgebreide review neerschrijven kan ik niet (omdat ik te weinig van materiaal ken) maar ik heb er al duizenden kilometers mee afgelegd en nog geen enkel probleem mee gehad. Ik fiets er praktisch dagelijks mee (door weer en wind), ik onderhoud hem goed en hij ziet er nog als nieuw uit.

Heb ondertussen wel al enkele upgrades uitgevoerd (zoals nieuwe wielen) maar in zijn geheel ben ik er heel tevreden mee en heb nog geen minuut spijt gehad dat ik voor dat model ben gegaan. Vanuit een esthetisch standpunt zijn het alleszins mooie fietsen.
    Mooi zo. Tot mijn spijt hadden ze zich vergist en hebben ze hem toch niet in mijn maat, in geen enkele kleur. Morgen dan maar eens rondbellen naar andere dealers in de buurt want ik ben wel verkocht.
    Anders gaat de zoektocht onverminderd voort. Is het eigenlijk bij de meeste merken zo dat ze nu al uitverkocht zijn? Dan zou het misschien oppertuun zijn om te wachten tot er nieuwe modellen zijn ofzo?

Member Airjinx's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dionysus Bekijk bericht
    Is het eigenlijk bij de meeste merken zo dat ze nu al uitverkocht zijn? Dan zou het misschien oppertuun zijn om te wachten tot er nieuwe modellen zijn ofzo?
    De modellen 2012 lopen nu eenmaal op de laatste benen, die zijn al uit van Augustus/September. De merken maken logischerwijs dan ook geen 2012 meer bij, want straks zijn dat alweer de 'oude' modellen die klanten enkel nog willen kopen met fikske kortingen.
    Ben je niet te 'kieskeurig' dan zullen ze in jou maat nog wel wat hebben, maar wil je een bepaald model dat je 100% zint dan moet je eigenlijk beslissen straks in Augustus als de nieuwe modellen uitkomen. Dan gebeurt het soms nog dat het een tijdje duurt vooraleer je je fiets hebt.

Approved 9-lifer Kreative88's schermafbeelding
    iTrader
    26 (96%)
    Heeft er hier iemand ervaring met de Garmin Edge 800? Ik ben er over aan het twijfelen om er een te kopen. Het is natuurlijk veel geld maar ik woon in de UK en heb al enorm veel problemen gehad met navigatie.
    .

Member bountty's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Deze zomer maak ik met een groep vrienden een fietstoch doorheen Frankrijk. Ik ben in het bezit van een garmin, en zou alle routes daarop willen zetten. Momenteel zijn alle routes in google maps uitgetekend, maar mijn vraag is: hoe zet ik die google maps routes op mijn Garmin? Het enige wat je precies kan doen is die routes afprinten en linken, maar ik zie nergens een optie ze te downloaden op één of andere manier.

Member bludgeoned's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Zelf nog niet geprobeerd (aangezien ik geen edge 800 heb), maar je kan dit misschien eens bekijken: GMapToGPX » Communications From Elsewhere

Approved 9-lifer Nighty's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Op sites zoals routeyou of wikiloc heb je bij download de keuze om deze rechtstreeks naar uw Garmin device door te sturen. Daarvoor moet je wel een plugin downloaden voor je browser (je wordt ernaar doorverwezen)

Edit: had uw post niet grondig genoeg gelezen
    Ik zal eens checken en kijken of ik iets nuttig kan antwoorden

Sent from my HTC Sensation Z710e using Tapatalk 2
    Now playing: F1 2012
    PSN: Xerathon

Member EmP's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door *FiReStOnE^-* Bekijk bericht
    Iemand die hier mij tips kan geven ivm een nieuwe fietsreisbestemming voor deze zomer?
    Zou al de 7e keer op rij zijn dat we dat doen met een bende getrainde mannen!

Wat we al gedaan hebben: (veel)
    Franse Alpen (zowel streek Alpe d'Huez, Joux Plane als meer zuidelijker Bonnette enzovoort)
    Franse Pyreneeën (Tourmalet, Aspin, Luz Ardiden, en al andere cols die daar liggen)
    Dolomieten (Fedaia, Pordoi, San Pellegrino, Giau, ...)
    Bormio (Mortirolo, Gavia, Stelvio)
    Ventoux ook al meerdere keren

Dus al redelijk wat gedaan, nu kan ik mij voorstellen dat er nog mooie gebieden in de alpen zijn waar we heen kunnen, zoals Oostenrijk misschien. Iemand ervaring met streek rond Sölden? Kühtai, Timmelsjoch, Brenner, Jaufenpass, dat is wel de moeite neem ik aan? Zwitserse Alpen zijn ook een mogelijkheid..

Spuw jullie ideeën!
    Mallorca?
    Dell laptop kopen met mooie korting? PM mij!

Member herc's schermafbeelding
    iTrader
    8 (100%)
    Firestone, wil je terug een gebied met grote cols? Dan is Mallorca uiteraard geen aanrader.
    ik ben groter dan maaltijdbox

Member *FiReStOnE^-*'s schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    jup, zijn echt wel op zoek naar de grotere cols! vogezen enzo zijn mss ook wel sjiek maar we zoeken echt de grotere cols! + het zou de eerste week van augustus zijn, dan ist mallorca wss te warm + vervoer zou moeilijker zijn aangezien we nu een iemand heeft met een grote camionette die alle fietsen kan vervoeren!
    d*fiance lex - #dfiance

Pagina 82 van 588 EersteEerste ... 327278798081828384858692132182582 ... LaatsteLaatste

Tags for this Thread

Regels voor berichten