Pagina 8 van 588 EersteEerste ... 4567891011121858108508 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 106 t/m 120 van 8816
    Member
    iTrader
    2 (100%)
    Neteen tochtje gaan doen met lange broek maar korte mouwen (ben nog ni goed voorzien voor de koudere dagen... ) in de zon was het goe maar uit de zon en met de wind erbij was het snel gedaan met iets of wat warme armen

Verder had ik nog twee vragen. Stretchen jullie na het fietsen? Zoja hoe lang en welke "oefeningen"? En voor renners met steunzolen, dragen jullie deze ook in jullie wielrenschoenen?

Platinum Member Teknohol1c's schermafbeelding
    iTrader
    27 (100%)
    2 weken zonder fiets...
    Voorvork moest dringend groot onderhoud hebben (nieuwe olie, dichtingen,...) + achterste versnellingen reageren nogal traag als ik schakel (soms zelf 2-3x rondtrappen eer ze verspringt..)

En dan ook eens op 't gemak zoeken achter wat winter kledij. Iemand die een of ander linkske heeft met wat neutrale kleren op? Al die reclame hoe ik niet...

@ hierboven, ik stretch niet en mtb-schoenen komen er nog wel aan. Ik denk ook over te gaan naar klikpedalen voor hier. Alsk ga freeriden steek ik er de flat-pedals op.
    Critical killing is an art unto itself... And I am Rembrandt, sucker!
    PSN: teknohol1c
    Currently playing: B2 - Zero level 63/Mecro level 43 /// Borderlands TPS - slaptrap level49 /// Destiny - Warlock 32/Hunter 30

Approved 9-lifer MetalG's schermafbeelding
    iTrader
    41 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door stony_v Bekijk bericht
    2 weken zonder fiets...
    Voorvork moest dringend groot onderhoud hebben (nieuwe olie, dichtingen,...) + achterste versnellingen reageren nogal traag als ik schakel (soms zelf 2-3x rondtrappen eer ze verspringt..)

En dan ook eens op 't gemak zoeken achter wat winter kledij. Iemand die een of ander linkske heeft met wat neutrale kleren op? Al die reclame hoe ik niet...

@ hierboven, ik stretch niet en mtb-schoenen komen er nog wel aan. Ik denk ook over te gaan naar klikpedalen voor hier. Alsk ga freeriden steek ik er de flat-pedals op.

futurumshop ofzo, maar zonder reclame ist wel pokke duur
    iMac 27" Quad i7 - HP probook i5 - iPhone 4 16 GB Black 
    Sony A35 + Tamron 17-50mm 2.8

Member tragezot's schermafbeelding
    iTrader
    3 (71%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door fejity Bekijk bericht
    Neteen tochtje gaan doen met lange broek maar korte mouwen (ben nog ni goed voorzien voor de koudere dagen... ) in de zon was het goe maar uit de zon en met de wind erbij was het snel gedaan met iets of wat warme armen

Verder had ik nog twee vragen. Stretchen jullie na het fietsen? Zoja hoe lang en welke "oefeningen"? En voor renners met steunzolen, dragen jullie deze ook in jullie wielrenschoenen?
    Wielrenners moeten niet stretchen.
    Een aardbeving maakt bergen, en voor bergen hebben we ontzag. - Bint (F. Bordewijk)

Member
    iTrader
    2 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tragezot Bekijk bericht
    and why is that?

Member Andy91's schermafbeelding
    iTrader
    5 (86%)
    Net wel. Of ge hebt op lange tijd 2 gigantische ballen boven uw hiel hangen. Als ge stretch zijn uw kuiten mooier en langer.

Anywho, iemand die een winterkleding kan aanbevelen (bloes, broek, handschoenen en sokken)? Deze morgen voor de 5e keer deze maand gaan fietsen in korte broek/mouwen. Na een kwartier heb ik het echt niet koud, maar al die mensen blijven ma staren en denken "wat voor gek fietst daar." Ik zou iets van Leopard of Lotto willen halen, maar als een neutrale van Craft 10x beter is neem ik zoiets wel. Denk dat vanaf midden November het toch aardig koud zal zijn.

adversus solem ne loquitor

Member mr.oizo's schermafbeelding
    iTrader
    0
    het is misschien een domme vraag maar wat is het verschil tussen een cross en race fiets? Als ik in de winter in het veld wil rijden kan ik dan gewoon een andere band of andere wielen op mijn race fiets zetten?
    yes you have the right to your opinion and i have the right to think your stupid

Member Method's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tragezot Bekijk bericht

Van te fietsen worden uw spieren korter en bij sommige mensen te kort en daardoor ontstaan knie en rugklachten, dus stretchen kan geen kwaad en voor sommigen (zoals mij) is het bijna een noodzaak.
    De Kannibaal van de Grote Veldritprono 2008-2009 (Sponsored by 9 lives)
    :: Blue Army ::

Member Oij's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mr.oizo Bekijk bericht
    het is misschien een domme vraag maar wat is het verschil tussen een cross en race fiets? Als ik in de winter in het veld wil rijden kan ik dan gewoon een andere band of andere wielen op mijn race fiets zetten?
    *Remmen zijn anders op een crossfiets, er is namelijk meer plaats tussen de remmen en het frame om modder beter te kunnen afvoeren.
    *De geometrie zal misschien een beetje verschillen van die van een race fiets.

*De verhoudingen van de versnellingen kunnen al eens gaan verschillen, daar moet je dus ook rekening mee houden naargelang de lastigheid van het parkoer.

*Een crossfiets heeft misschien iets meer ruimte tussen frame en banden om een iets bredere band toe te laten maar zeker ben ik dat niet.

*Ook de pedalen verschillen meestal omdat mtb pedalen makkelijker zijn in de modder, maar dat is geen onoverkomelijk probleem lijkt mij.

Member Lord Kveldulv's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Oij Bekijk bericht
    *Een crossfiets heeft misschien iets meer ruimte tussen frame en banden om een iets bredere band toe te laten maar zeker ben ik dat niet.
    Daar mag je zeker van zijn. Vooral in de hoogte. Echte cross tubes zijn een stuk hoger dan gewone bandjes.

Qua geometrie kan je eigenlijk zeggen dat een crossfiets gewoon korter is. En positie van het zadel is ietske meer naar achter (kwestie van meer gewicht op het achterwiel te houden)

Kabels lopen ook niet onder de kader door maar meestal boven op de buis.

Maw steek op een crossfiets gewone wegwielen en je kan perfect op de weg rijden. Omgekeerd is al moeilijker.

ps. Je kan wel cross bandjes kopen voor op een gewone velg. Maar valt absoluut niet te vergelijken met een cross tube. Met die tubes kan je in een bocht gaan 'hangen'. Doe dat met een bandje en uw band ligt van de velg.

Approved 9-lifer MetalG's schermafbeelding
    iTrader
    41 (100%)
    iMac 27" Quad i7 - HP probook i5 - iPhone 4 16 GB Black 
    Sony A35 + Tamron 17-50mm 2.8

Member RB26DETT's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door fejity Bekijk bericht

Ik heb enkel steunzolen in mijn fietsschoenen. Zijn wel geen gewone maar speciale voor te sporten.
    Stretchen: ik doe de standaard oefeningen: nr. 1 en 5 van deze pagina:
    Gezond sporten: fietsen - stretching
    Ik ga de andere nu ook wel eens proberen, nu ik die site heb gevonden

@Andy: ik vind de spullen uit de AS-Adventure nog wel goed. Best goede kwaliteit en ziet er goed uit. Wel niet zo goedkoop.

Vraagje: hoe kan je het best springen op kleine bergjes? Mijn voorwiel gaat altijd te rap naar beneden.

Platinum Member Teknohol1c's schermafbeelding
    iTrader
    27 (100%)
    Als uw voorwiel te snel naar beneden gaat moe je wat minder (of minder snel) naar voren hangen na uw afzet
    Critical killing is an art unto itself... And I am Rembrandt, sucker!
    PSN: teknohol1c
    Currently playing: B2 - Zero level 63/Mecro level 43 /// Borderlands TPS - slaptrap level49 /// Destiny - Warlock 32/Hunter 30

Member megalomania's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Vandaag met de MTB die toer van Oud-Heverlee gedaan (de drie lussen). Heb toch wel serieus afgezien, mijn conditie is er niet goed aan toe. Halverwege heb ik me aangesloten bij een vader die met zijn zoon van 12 jaar (ofzo) op pad was. Die vader stond dan bovenaan de berg mij en zijne kleine aan te moedigen :') wat ne fail, ik ging pakweg nog net 1km/u sneller als dat manneke.
    Training tips zijn altijd welkom

Member jvc's schermafbeelding
    iTrader
    27 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door megalomania Bekijk bericht
    Vandaag met de MTB die toer van Oud-Heverlee gedaan (de drie lussen). Heb toch wel serieus afgezien, mijn conditie is er niet goed aan toe. Halverwege heb ik me aangesloten bij een vader die met zijn zoon van 12 jaar (ofzo) op pad was. Die vader stond dan bovenaan de berg mij en zijne kleine aan te moedigen :') wat ne fail, ik ging pakweg nog net 1km/u sneller als dat manneke.
    Training tips zijn altijd welkom
    Iedere week een deftige toertocht doen
    Some cars are made to haul groceries.
    Others are made to haul ass.

Pagina 8 van 588 EersteEerste ... 4567891011121858108508 ... LaatsteLaatste

Tags for this Thread

Regels voor berichten