Jouw vergelijkingspunten zijn niet meteen de topkaders. Ik wil wel eens een test zien waarin die trek wordt vergeleken met kuota kom, cervelo s5, canyon aerod of CF slx, redbull x-lite, scott foil.
Vroeger waren het inderdaad slappe vodden, maar naar hetgeen ik hoor zijn het momenteel toch niet de stijfste kaders op de markt.
Maar versta me niet verkeerd. Want sommigen durven precies interpreteren alsof dat daarom een slechte kader is. Stijver betekend niet automatisch beter, integendeel. Die kuota kom is naar het schijnt zo stijf dat het gewoon een oncomfortabele fiets is.
Een te stijve fiets kost krachten omdat je lichaam alle schokken moet absorberen, daarom dat een te hoge bandenspanning ook niet goed is. Altijd lachen als er sommigen komen beweren dat ze 10bar in hun banden pompen.
Die duitsers maken er precies een race van om de stijfste kader te hebben, maar uiteraard draait het niet om stijfheid alleen. Het is ook deels een persoonlijke keuze. Ik heb liefst een zeer stijfe, nerveuze fiets maar ik ken er genoeg die liever een iets comfortabelere fiets hebben.

LinkBack URL
About LinkBacks
Met citaat reageren
.

en ik toch andere moet kopen
ik maak dan liever de juiste beslissing