Pagina 66 van 324 EersteEerste ... 165662636465666768697076116166 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1.301 t/m 1.320 van 6469
    Member herc's schermafbeelding
    iTrader
    8 (100%)
    Jouw vergelijkingspunten zijn niet meteen de topkaders. Ik wil wel eens een test zien waarin die trek wordt vergeleken met kuota kom, cervelo s5, canyon aerod of CF slx, redbull x-lite, scott foil.

Vroeger waren het inderdaad slappe vodden, maar naar hetgeen ik hoor zijn het momenteel toch niet de stijfste kaders op de markt.

Maar versta me niet verkeerd. Want sommigen durven precies interpreteren alsof dat daarom een slechte kader is. Stijver betekend niet automatisch beter, integendeel. Die kuota kom is naar het schijnt zo stijf dat het gewoon een oncomfortabele fiets is.
    Een te stijve fiets kost krachten omdat je lichaam alle schokken moet absorberen, daarom dat een te hoge bandenspanning ook niet goed is. Altijd lachen als er sommigen komen beweren dat ze 10bar in hun banden pompen.

Die duitsers maken er precies een race van om de stijfste kader te hebben, maar uiteraard draait het niet om stijfheid alleen. Het is ook deels een persoonlijke keuze. Ik heb liefst een zeer stijfe, nerveuze fiets maar ik ken er genoeg die liever een iets comfortabelere fiets hebben.
    ik ben groter dan maaltijdbox

Member
    iTrader
    0
    Er is inderdaad nog een verschil tussen zijdelingse en algemene stijfheid. Een fiets waar je vanaf tottert bij de minste oneffenheid is toch niet wat je moet hebben. Zo'n Foil is een prachtige fiets, maar das een beenharde racer, niet wat ik zoek. Een comfortabele fiets kan gerust over een stijve bracket beschikken.

In die X-lite heb je de 4400 en 8800. De 4400 is bv stijver als de Trek en de 8800 slapper, terwijl de 8800 de duurdere uitgave is .

En dan nog die tests. Kameraad van mij rijd heeft een nieuwe fiets gekocht, een pak stijver vind hij. Volgens de testresultaten zou zijn vorige een stuk stijver moeten geweest zijn

Member herc's schermafbeelding
    iTrader
    8 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Airjinx Bekijk bericht
    En dan nog die tests. Kameraad van mij rijd heeft een nieuwe fiets gekocht, een pak stijver vind hij. Volgens de testresultaten zou zijn vorige een stuk stijver moeten geweest zijn
    Is altijd mogelijk natuurlijk. Die tests zijn vermoedelijk enkel de kader, terwijl als je zelf fietst wordt de stijfheid/gevoel van de fiets mede bepaald door alle andere componenten. (wielen, stuur, zadelpen, cranks, ...)

Is die foil zo oncomfortabel?

Approved 9-lifer Bitchplease's schermafbeelding
    iTrader
    2 (67%)
    Iemand ervaring met mtb's van Niner? Ben aan het twijfelen tussen specialized 29'er of niner, de geometrie van een niner heb ik toch al veel goeds over gehoort

Member
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door herc Bekijk bericht
    Is altijd mogelijk natuurlijk. Die tests zijn vermoedelijk enkel de kader, terwijl als je zelf fietst wordt de stijfheid/gevoel van de fiets mede bepaald door alle andere componenten. (wielen, stuur, zadelpen, cranks, ...)

Is die foil zo oncomfortabel?
    Ze testen de kader en de voorvork. Een slappe voorkant geeft uiteraard weinig vertrouwen in de bochten. Je ziet weleens fietsen die op het 1 heel goed scoren en op het andere zeer matig.

Ik heb er zelf nog niet mee gereden maar van wat ik erover lees moet dat een hard racemachien zijn. En als je naar de fiets kijkt kan dat ook moeilijk anders.
    Dit geldt eigenlijk voor al die aero-fietsen, die zijn uiteindelijk gebouwd met het oog op racen, op fatsoenlijke asfalt. Als die mannen van GreenEdge in Vlaanderen komen koersen pakken ze wel hun CR1, die hebben makkelijk kiezen

Member morfer's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Afgelopen dinsdag met mijn splinternieuwe Koga kimera een eerste ritje gedaan van 43 km aan 27,5 gemiddeld En hij heeft meteen een regendoop gekregen -*-
    Ik ben nu net terug van een 2de rit, 67km deze keer met 26 gemiddeld, toch wel wat wind !
    nu ja vind da van mijzelf wel al deftige resultaten als ge weet dat dit de eerste x is dat ik op nen koersfiets kruip.. en dit een van de eerste ritjes zijn van het seizoen voor mij ^^ buiten dan 2 ritjes op de mtb..

iTrader
    2 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Airjinx Bekijk bericht
    Er is inderdaad nog een verschil tussen zijdelingse en algemene stijfheid. Een fiets waar je vanaf tottert bij de minste oneffenheid is toch niet wat je moet hebben. Zo'n Foil is een prachtige fiets, maar das een beenharde racer, niet wat ik zoek. Een comfortabele fiets kan gerust over een stijve bracket beschikken.

In die X-lite heb je de 4400 en 8800. De 4400 is bv stijver als de Trek en de 8800 slapper, terwijl de 8800 de duurdere uitgave is .

Ist nie zo da fietsen hun stijfheid verliezen naar gelang van tijd ?
    En zo het gevoel geven dat hij terug op een rijd die stijver is

Member Pred's schermafbeelding
    iTrader
    4 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bitchplease Bekijk bericht
    Iemand ervaring met mtb's van Niner? Ben aan het twijfelen tussen specialized 29'er of niner, de geometrie van een niner heb ik toch al veel goeds over gehoort

ik heb een Niner, niks van te klagen (ze zijn alleen nogal duur) en geometrie is idd top!

Approved 9-lifer Bitchplease's schermafbeelding
    iTrader
    2 (67%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pred Bekijk bericht
    ik heb een Niner, niks van te klagen (ze zijn alleen nogal duur) en geometrie is idd top!
    welke heb je juist? Ik zou voor een carbonnen gaan alleen lees ik over problemen met interne kabelloop

Member Pred's schermafbeelding
    iTrader
    4 (100%)
    EMD, 2011 model

't goedkoopste model dus, en ik ook nog voor de helft van de prijs (kader) kunnen kopen.

Member tragezot's schermafbeelding
    iTrader
    2 (75%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door morfer Bekijk bericht
    Afgelopen dinsdag met mijn splinternieuwe Koga kimera een eerste ritje gedaan van 43 km aan 27,5 gemiddeld En hij heeft meteen een regendoop gekregen -*-
    Ik ben nu net terug van een 2de rit, 67km deze keer met 26 gemiddeld, toch wel wat wind !
    nu ja vind da van mijzelf wel al deftige resultaten als ge weet dat dit de eerste x is dat ik op nen koersfiets kruip.. en dit een van de eerste ritjes zijn van het seizoen voor mij ^^ buiten dan 2 ritjes op de mtb..

Brr, ook wel spacers genoeg ertussen.

Member bludgeoned's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Gisteren voor de eerste keer op de piste gaan rijden en het was fantastisch leuk.

iTrader
    2 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tragezot Bekijk bericht
    Brr, ook wel spacers genoeg ertussen.
    Ho ja, dat was mij ook al opgevallen maar hij komt zo uit de doos.
    Heeft dat zijn nadelen?

Member Lord Kveldulv's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    Dat heeft te maken met uw positie. Of het stuur hoger of lager moet. Iets persoonlijks dus. Maar lijkt me sowieso toch wat hoog te staan.
    Als ge uw stuur lager zet kunt ge de buis afzagen. Toont veel mooier maar misschien minder interessant voor later. Moest je toch terug hoger willen zitten (of als je hem ooit verkoopt).

iTrader
    2 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Lord Kveldulv Bekijk bericht
    Dat heeft te maken met uw positie. Of het stuur hoger of lager moet. Iets persoonlijks dus. Maar lijkt me sowieso toch wat hoog te staan.
    Als ge uw stuur lager zet kunt ge de buis afzagen. Toont veel mooier maar misschien minder interessant voor later. Moest je toch terug hoger willen zitten (of als je hem ooit verkoopt).
    Welja ik ben nu nog de hoogte van mijn zadel aan het bepalen, momenteel staat hij nog redelijk wat lager dan op de foto, als dit zo blijft kan ik er wel 1 of 2 ringen van tussen doen.
    Een stuurpen zal nu ook wel de wereld niet kosten hé

Btw, Wat zijn zo de meest gangbare sites service/goedkoop die onderdelen verkopen voor fietsen?

Member F e r o x's schermafbeelding
    iTrader
    14 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door morfer Bekijk bericht
    Btw, Wat zijn zo de meest gangbare sites service/goedkoop die onderdelen verkopen voor fietsen?
    Rose natuurlijk. Bike-components.de en voor sommige zaken kan futurumshop ook wel eens handig zijn. In België dan weer is er enkel VanEyck.

Member Jack The Ripper's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    ik haal mijn fietsgerief regelmatig bij all4bikes.be
    Dat is in Meerbeke dus ik kan er gemakkelijk nog achter rijden 's avonds
    Als ik onderdelen bestel die op stock zijn kan ik er dan vaak de dag zelf nog achter rijden.

iTrader
    2 (100%)
    Ok, bedankt voor de tips.
    Momenteel rij ik nu nog met mijn Spd schoenen en pedalen van mijn mtb op de koersfiets, Maar ik zou toch wel pedalen willen bijhalen.. kies ik dan ook voor spd?
    Of zijn er veel voordelen gebonden aan spd SL ?
    Buiten dan dat ik een nieuw paar schoenen mag kopen

Member Jack The Ripper's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Wat zijn de nadelen eigenlijk van MTB pedalen op een koersfiets?
    Die pedalen van mijn mtb vind ik veel handiger omdat je daar zo gemakkelijker in-en uit kunt en je met die schoenen ook beter kunt stappen.
    Moest ik u zijn ik zou die mtb pedalen er gewoon laten opstaan eigenlijk.

iTrader
    2 (100%)
    ok, Tis maar omdat mijn MTB nu pedaalloos is en ik toch andere moet kopen ik maak dan liever de juiste beslissing

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 4 gebruikers deze discussie. (3 leden en 1 gasten)

1. [Trax],
  2. langun,
  3. Airjinx

Tags for this Thread

Regels voor berichten