Pagina 63 van 418 EersteEerste ... 135359606162636465666773113163 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1.241 t/m 1.260 van 8353
    Member
    iTrader
    2 (67%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Airjinx Bekijk bericht
    Op die 100 of 200 gram gaat het nu ook niet komen, ik weet alleen dat DI2 echt geweldig schakelt, met geen mechanische groep te vergelijken
    Nee, maar het scheelt echt al veel met een Sram Red bijvoorbeeld. En ik heb al slechte dingen ook gelezen over die elektronische groep. Bovendien vind ik dat alles er nog een beetje te lomp uitziet. Denk dat het nog wat te vroeg is om er een te kopen.
    Een aardbeving maakt bergen, en voor bergen hebben we ontzag. - Bint (F. Bordewijk)

Member
    iTrader
    0
    Zijn die dugasten eigenlijk comfortabeler (omdat ze handgemaakt zijn en ev. met zijde etc) of juist beenhard (omdat het puur competitie gerief is) ?

Member bludgeoned's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Dit wordt mijn nieuwe fiets binnenkort: ROSE Pro-2200 compact voordelig kopen in de online shop www.rose.nl
    Dan nog een iets normalere cassette erbij en ik kan er overal mee naartoe.
    Is het eventueel aan te raden om de duurdere versie te kopen: ROSE Pro SL-2200 compact voordelig kopen in de online shop www.rose.nl
    Grootste verschil zijn de wielen (Mavic Aksium vs DT Swiss R1800) en de voorvork (alu vs. carbon).

Member
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bludgeoned Bekijk bericht
    Volledig zwart, my favorite. Vooral omdat ge dan ook met de kleuren van uw onderdelen nog alle kanten uitkunt mocht ge dat op termijn upgraden.

Member
    iTrader
    1 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tragezot Bekijk bericht
    Nee, maar het scheelt echt al veel met een Sram Red bijvoorbeeld. En ik heb al slechte dingen ook gelezen over die elektronische groep. Bovendien vind ik dat alles er nog een beetje te lomp uitziet. Denk dat het nog wat te vroeg is om er een te kopen.
    De derailleurs zien er nogal bulky uit, dat klopt. Hangt ook een beetje af op welke fiets het staat, bij sommige vind ik het amper opvallen.
    Bij de Red toch oppassen met de nogal fragiele voorderailleur, en het is ook geen toeval dat bijna iedereen die met sram rijd een shimano cassette en ketting monteert. Schakelt ook wel lekker duidelijk.

De mechanische Dura Ace 11sp groep die binnenkort uitkomt zou alleszins top zijn, een stuk beter dan de huidige 7900.

Member
    iTrader
    2 (67%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Airjinx Bekijk bericht
    De derailleurs zien er nogal bulky uit, dat klopt. Hangt ook een beetje af op welke fiets het staat, bij sommige vind ik het amper opvallen.
    Bij de Red toch oppassen met de nogal fragiele voorderailleur, en het is ook geen toeval dat bijna iedereen die met sram rijd een shimano cassette en ketting monteert. Schakelt ook wel lekker duidelijk.

De mechanische Dura Ace 11sp groep die binnenkort uitkomt zou alleszins top zijn, een stuk beter dan de huidige 7900.
    Inderdaad. Die voorderailleur zou nu wel verholpen zijn met de Red 2012. Dat iedereen met een shimanocassette rijdt, is waarschijnlijk omdat die Red cassette belachelijk duur is . Maar ik geef toe dat ik die Red wil grotendeels om de looks. Vind dat die er prachtig uitziet.

Over die Dura Ace ook al het een en ander gelezen, maar ik heb het gehad met Shimano.
    Een aardbeving maakt bergen, en voor bergen hebben we ontzag. - Bint (F. Bordewijk)

Member
    iTrader
    0
    Ik ben hard aan het twijfelen tussen een garmin edge 605 en 800. De 605 wordt precies alleen nog verkocht bij fietscomputerstore.be voor 229 euro, terwijl de goedkoopste 800 314 euro kost. Is het verschil tussen beide de moeite om er 85 euro meer voor te betalen? (hartslag en cadansmeter heb ik niet nodig)

Member z0ran's schermafbeelding
    iTrader
    9 (100%)
    Canyon | Racefietsen | Ultimate AL 9.0 Di2
    Ultegra DI2: weet niet wat ervan te denken, maar het is snel leverbaar. Komt op 7,0 kg met Zipp
    Canyon | Racefietsen | Ultimate AL 9.0 SL
    Sram Force: pak lichter, maar niet direct leverbaar. Komt op 6,7 kg met Zipp.
    CAAD10 1 DURA ACE

Frameset CAAD10. Mooier dan de Canyons, maar leveringsproblemen en minder stijf. Kan er dan wel Sram Red onderdelen opsteken.
    Natuurlijk kan ik ook een Canyon Frame kopen (650) en daar Sram Red (1150) op steken. Dan ga ik een zeer licht en super fietsje hebben. Onder de UCI norm :].

Inderdaad. Nu ik voor een goedkoper Alu kader ga, kan ik wat zotter doen met mijn wielen (maar heb deze nieuw aan een hele goeie prijs gekocht).
    Ik heb zelf de CAAD10 ultegra. Ook zitten twijfelen met de Canyon Ultimate AL met Force, Canyon heeft standaard betere wielen en ik had ook een voorkeur voor Force ipv Ultegra(vind de ultegra en DA cranks echt lelijk). Desalniettemin is het CAAD10 frame het lichtste (en beste als ik de reviews mag geloven) ALU frame op de markt en Cannondale staat ook al jaren bekend om zijn goede ALU frames. Alsook was de aankoopprijs door de dealerkorting goedkoper wat het verschil in wielen al goed maakte en op de Ultegra staat een FSA carbon crank die erg mooi is...de keuze was dan niet moeilijk meer

Nu ik de fiets dan uiteindelijk heb ben ik er enorm tevreden van. Ik ben maar een gewone toerist maar deze fiets rijdt beduidend beter dan de vorige twee die ik had(Trek 2.3 2010, Ridley Damocles carbon 2006). Je voelt dat het frame stijf is op de juiste plaats, bij het aanzetten gaat hij als een speer en bij het afdalen voelt hij echt stijf vooraan waardoor je goed kan sturen(enorm verschil met mijn Ridley). Maar toch voelt hij comfortabel aan. Ik had ook wat bang dat de Ultimate AL echt knalhard ging zijn(voor iemand die competitie rijdt misschien een voordeel natuurlijk).

De CAAD10 Dura Ace heeft een geanodiseerd frame, dat is nog mooier. Hier een Sram Red groep op met Zipps 303
    Laatst gewijzigd door z0ran; 21 april 2012 om 22:39

Member
    iTrader
    1 (100%)
    Inderdaad. Die voorderailleur zou nu wel verholpen zijn met de Red 2012. Dat iedereen met een shimanocassette rijdt, is waarschijnlijk omdat die Red cassette belachelijk duur is . Maar ik geef toe dat ik die Red wil grotendeels om de looks. Vind dat die er prachtig uitziet.

Over die Dura Ace ook al het een en ander gelezen, maar ik heb het gehad met Shimano.
    Uit esthetische overwegingen hoef je inderdaad geen Shimano te kopen .

Mijn nieuwe fiets staat inmiddels ook vast, word de Trek Domane 5 serie (kleur is zwart-wit, nog geen foto's van beschikbaar maar moet normaal wel meevallen), of als het echt tegenvalt de 6 serie. Daar kan je custom kiezen wat erop komt, maar wel een stuk duurder natuurlijk. De 5 serie komt in Juni uit dus dan kunnen we de knoop doorhakken. Indien het de 6 serie word moet ik nog beginnen twijfelen over Ultegra Di2 of Sram Force

Member
    iTrader
    2 (67%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door z0ran Bekijk bericht
    Ik heb zelf de CAAD10 ultegra. Ook zitten twijfelen met de Canyon Ultimate AL met Force, Canyon heeft standaard betere wielen en ik had ook een voorkeur voor Force ipv Ultegra(vind de ultegra en DA cranks echt lelijk). Desalniettemin is het CAAD10 frame het lichtste (en beste als ik de reviews mag geloven) ALU frame op de markt en Cannondale staat ook al jaren bekend om zijn goede ALU frames. Alsook was de aankoopprijs door de dealerkorting goedkoper wat het verschil in wielen al goed maakte en op de Ultegra staat een FSA carbon crank die erg mooi is...de keuze was dan niet moeilijk meer

Nu ik de fiets dan uiteindelijk heb ben ik er enorm tevreden van. Ik ben maar een gewone toerist maar deze fiets rijdt beduidend beter dan de vorige twee die ik had(Trek 2.3 2010, Ridley Damocles carbon 2006). Je voelt dat het frame stijf is op de juiste plaats, bij het aanzetten gaat hij als een speer en bij het afdalen voelt hij echt stijf vooraan waardoor je goed kan sturen(enorm verschil met mijn Ridley). Maar toch voelt hij comfortabel aan. Ik had ook wat bang dat de Ultimate AL echt knalhard ging zijn(voor iemand die competitie rijdt misschien een voordeel natuurlijk).

De CAAD10 Dura Ace heeft een geanodiseerd frame, dat is nog mooier. Hier een Sram Red groep op met Zipps 303
    http://gert.sos.be/downloads/fiets/Tour-Alu-6-2011.jpg

Hier komt de Canyon in vgl met de ROSE en de Cannondale als beste frame uit de test.

Maar de kogel is door de kerk. Setup wordt de volgende:

- Frame: Canyon Altimate Alu
    - Groep: Sram Red (met Force Cassette en ketting)
    - Wielen: Zipp 2011 303 tubes
    - Zadel: eentje van Fi:zik
    - Stuur: Ritchey WCS
    - Pedalen: Look Keo Blade Ti 16nm

Ik denk dat dit rond de 6,7 kg zal liggen (hopelijk eronder).
    Laatst gewijzigd door tragezot; 21 april 2012 om 23:57

Approved 9-lifer
    iTrader
    26 (96%)
    Maar de kogel is door de kerk. Setup wordt de volgende:

- Frame: Canyon Altimate Alu
    - Groep: Sram Red (met Force Cassette en ketting)
    - Wielen: Zipp 2011 303 tubes
    - Zadel: eentje van Fi:zik
    - Stuur: Ritchey WCS
    - Pedalen: Look Keo Blade Ti 16nm
    Amai niet slecht, en dat past binnen uw 3500 euro budget ? Het lijk dan toch al meer op een upgrade in plaats van een vervanging van uw Specialized.
    .

Member
    iTrader
    2 (67%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kreative88 Bekijk bericht
    Amai niet slecht, en dat past binnen uw 3500 euro budget ? Het lijk dan toch al meer op een upgrade in plaats van een vervanging van uw Specialized.
    Jep.

- Kader: 650
    - Sram Red: 1200
    - Stuur: 60
    - Zadel: 130
    - Wielen: 1300
    - Pedalen: 120
    -----------
    3460

Probleem is dat nog twijfel tussen de Sram Red van vorig jaar (te vinden in Aalter aan 1050) en de Red van 2013. En daar vind ik niet zo veel prijzen van. Maar als ik die van vorig jaar neem, komt het nog serieus wat lager dan 1050 want ik ga niet cassette niet kopen (150 voor een cassette, hahaha). Maar ik zou wel de shifters en voorderailleur van de 2013 willen.

Wil ik echt weightweenie gaan, dan kies ik voor een super licht zadel en carbon stuur. Maar eerlijk gezegd, dat vind ik erover.

Ja, het lijkt meer op een upgrade, maar dan wel een budget upgrade. Ik kon gisteren ook een S-Works SL3 kader kopen voor 2000, maar dan zit ik enorm boven m'n budget. Nu neem ik een gokje met dat alu kader. Bevalt het me niet, dan kan ik nog altijd eind dit jaar een carbon kader einde reeks op de kop tikken.

Wielen zijn absolute top en doordat iemand medelijden had, kan ik die aan een schitterende prijs krijgen .
    Laatst gewijzigd door tragezot; 22 april 2012 om 08:47

Member
    iTrader
    1 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kreative88 Bekijk bericht
    Je zou stilaan de indruk krijgen dat hij content is dat zijn fiets gestolen is

Member
    iTrader
    0
    Vandaag voor de eerste keer van m'n leven als mecanicien gevolgd in een koers (Beker van België Roeselare). Voorzitter belde mij gisteren op om te vragen of ik niet kon invallen en dat het niet echt een probleem was dat ik ziek ben omdat ik "toch niet veel zou moeten doen".

De eindbalans: 4 lekke banden en één krom wiel met een ploeg van 6 renners. Tegen dat we de plaatselijke ronden ingingen had ik geen reserve voorwielen meer. :-/

Member
    iTrader
    3 (100%)
    Heeft iemand hier ervaring met iPhone houders op de fiets? Ik zou er mij graag een willen aanschaffen maar op internet vind ik er niet veel over. Ik weet dat ze er een in de decathlon verkopen, maar dat is maar een lomp ding. Iemand suggesties?

Member bludgeoned's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Ik zou dit echt niet doen.
    De kans dat het er vroeg of laat eens afvalt is groot denk ik. Regen en stof zullen ook wel geen aanrader zijn.

Approved 9-lifer
    iTrader
    26 (96%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door BoseBeats Bekijk bericht
    Heeft iemand hier ervaring met iPhone houders op de fiets? Ik zou er mij graag een willen aanschaffen maar op internet vind ik er niet veel over. Ik weet dat ze er een in de decathlon verkopen, maar dat is maar een lomp ding. Iemand suggesties?
    De voorbije 6 maand heb ik altijd mijn iPhone op de fiets gemonteerd (met een goedkope houder van Ultimateaddons (zie Amazon). Nu uiteindelijk toch besloten om een Garmin Edge te kopen vanwege praktische redenen.

Op deze site staan vrij veel reviews van iPhone houdertjes:
    iPhone bike mount
    .

Member
    iTrader
    3 (100%)
    Ok
    Ik ga me beter ook direct achter een Garmin EDGE 800. De kans dat hij schade oploopt door regen is idd veel te groot.

Member Pariah's schermafbeelding
    iTrader
    34 (97%)
    of koop u een goedkoop 2de hands android toestel? die garmins vind ik persoonlijk veel geld want ik zou het enkel als navigatie gebruiken.

Member
    iTrader
    3 (100%)
    De batterij van (goedkope) smartphones is direct leeg, daarom zou ik voor de Garmin 800 zou gaan. In gps mode gaat hij toch iets meer dan 5u meegaan, iets wat met een android of iPhone onmogelijk is. Hoewel een iPhone met google maps nog redelang lang meegaat.

Nu is zo verder denk is een iPhone op je stuur wel redelijk groot en de kans dat ze je van je fiets slaan vergroot wel. Ok, de kans dat ze dat doen is klein, maar het blijft er toch. Iets wat ze voor een garmin wel minder snel zullen doen.

Pagina 63 van 418 EersteEerste ... 135359606162636465666773113163 ... LaatsteLaatste

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Tags for this Thread

Regels voor berichten