Mooi zo. Tot mijn spijt hadden ze zich vergist en hebben ze hem toch niet in mijn maat, in geen enkele kleur. Morgen dan maar eens rondbellen naar andere dealers in de buurt want ik ben wel verkocht.
Anders gaat de zoektocht onverminderd voort. Is het eigenlijk bij de meeste merken zo dat ze nu al uitverkocht zijn? Dan zou het misschien oppertuun zijn om te wachten tot er nieuwe modellen zijn ofzo?
De modellen 2012 lopen nu eenmaal op de laatste benen, die zijn al uit van Augustus/September. De merken maken logischerwijs dan ook geen 2012 meer bij, want straks zijn dat alweer de 'oude' modellen die klanten enkel nog willen kopen met fikske kortingen.
Ben je niet te 'kieskeurig' dan zullen ze in jou maat nog wel wat hebben, maar wil je een bepaald model dat je 100% zint dan moet je eigenlijk beslissen straks in Augustus als de nieuwe modellen uitkomen. Dan gebeurt het soms nog dat het een tijdje duurt vooraleer je je fiets hebt.
Heeft er hier iemand ervaring met de Garmin Edge 800? Ik ben er over aan het twijfelen om er een te kopen. Het is natuurlijk veel geld maar ik woon in de UK en heb al enorm veel problemen gehad met navigatie.
Deze zomer maak ik met een groep vrienden een fietstoch doorheen Frankrijk. Ik ben in het bezit van een garmin, en zou alle routes daarop willen zetten. Momenteel zijn alle routes in google maps uitgetekend, maar mijn vraag is: hoe zet ik die google maps routes op mijn Garmin? Het enige wat je precies kan doen is die routes afprinten en linken, maar ik zie nergens een optie ze te downloaden op één of andere manier.
Zelf nog niet geprobeerd (aangezien ik geen edge 800 heb), maar je kan dit misschien eens bekijken: GMapToGPX » Communications From Elsewhere
Op sites zoals routeyou of wikiloc heb je bij download de keuze om deze rechtstreeks naar uw Garmin device door te sturen. Daarvoor moet je wel een plugin downloaden voor je browser (je wordt ernaar doorverwezen)
Edit: had uw post niet grondig genoeg gelezen
Ik zal eens checken en kijken of ik iets nuttig kan antwoorden
Sent from my HTC Sensation Z710e using Tapatalk 2
Firestone, wil je terug een gebied met grote cols? Dan is Mallorca uiteraard geen aanrader.
jup, zijn echt wel op zoek naar de grotere cols! vogezen enzo zijn mss ook wel sjiek maar we zoeken echt de grotere cols! + het zou de eerste week van augustus zijn, dan ist mallorca wss te warm + vervoer zou moeilijker zijn aangezien we nu een iemand heeft met een grote camionette die alle fietsen kan vervoeren!
Mssn iets origineel: pivo veleta, de hoogste weg van Europa en tevens een mooie beklimming --> http://www.climbbybike.com/profile.a...ountainID=4755
Weet wel niet wat daar in de buurt nog ligt.
Fantastisch toestel. Je gaat het je niet beklagen. Ik heb hem van toen hij net uitkwam. Zowel voor navigatie als ik ga trekken als hulpmiddel bij trainingen (in combinatie met hartslag en cadans sensoren) doet hij perfect zijn werk.
Welke kaarten staan er op je Garmin? Je hebt namelijk zoiezo een kaart van Frankrijk op het toestel zelf nodig. De uitgetekende routes exporteer je als GPX en dan is het heel eenvoudig over te zetten op de Garmin.
Nieuwe wielen worden hoogstwaarschijnlijk Zipp 303 met Dugasttubes.
Nieuwe fiets begint vorm te krijgen.
Canyon | Racefietsen | Ultimate AL 9.0 Di2
Ultegra DI2: weet niet wat ervan te denken, maar het is snel leverbaar. Komt op 7,0 kg met Zipp
Canyon | Racefietsen | Ultimate AL 9.0 SL
Sram Force: pak lichter, maar niet direct leverbaar. Komt op 6,7 kg met Zipp.
CAAD10 1 DURA ACE
Frameset CAAD10. Mooier dan de Canyons, maar leveringsproblemen en minder stijf. Kan er dan wel Sram Red onderdelen opsteken.
Natuurlijk kan ik ook een Canyon Frame kopen (650) en daar Sram Red (1150) op steken. Dan ga ik een zeer licht en super fietsje hebben. Onder de UCI norm :].
Inderdaad. Nu ik voor een goedkoper Alu kader ga, kan ik wat zotter doen met mijn wielen (maar heb deze nieuw aan een hele goeie prijs gekocht).
Laatst gewijzigd door tragezot; 21 april 2012 om 20:13
Op die 100 of 200 gram gaat het nu ook niet komen, ik weet alleen dat DI2 echt geweldig schakelt, met geen mechanische groep te vergelijken![]()
Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)