Pagina 61 van 168 EersteEerste ... 115157585960616263646571111161 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1.201 t/m 1.220 van 3346
    Member tragezot's schermafbeelding
    iTrader
    2 (75%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door herc Bekijk bericht
    Dat de lak van cervelo op niets trek is redelijk bekend, maar dat die kaders scheuren als karton? Dat is toch het eerste wat ik daar van hoor.

Qua rijervaring zijn die frames echt top, enkel wat overpriced vind ik persoonlijk.

Trek zou ik ook afblijven. Niet echt de stijfste kaders op de markt, en gelukkig dat die levenslange garantie geven want die kan je af en toe wel eens nodig als ik zo hoor van mannen die met trek rijden.

Ik kan eens proberen rondhoren, maar het is meteen de moment om een slag te slaan. Misschien iets van Vacansoleil, maar dat zal ridley zijn. Betwijfel of dat je kan warm maken?
    Je mag altijd eens horen!

Maar dat is dan toch geen Ridley bij Vacansoleil? 'k Heb daar ook m'n connecties. Dat was een leasing contract en ze hebben alles moeten teruggeven. Ik weet dat ze nog van die Batavussen verkopen.

Maar zo'n Ridley Helium vindt ik zeker niet slecht. Die Noah is ook zeer goed, maar dat vind ik een ongelofelijk lelijke fiets .

Member Shaddix's schermafbeelding
    iTrader
    10 (100%)
    Heel dat verhaal van die gestolen fietsen deed me even nadenken. Eigenlijk zou een website voor die dingen wel handig zijn. Een website waar je voor je een tweedehandsfiets aankoopt kan gaan kijken of deze als gestolen werd opgegeven.

Member Niinz's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Ben vandaag de oranje lus gaan rijden vanuit het centrum van de ronde van vlaanderen. Is me dat even tegengevallen Mede door het weer maar ook wel men fysiek sowieso! De koppenberg niet bovengeraakt :'(

Member Jack The Ripper's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Koppenberg is lastig he. Moet voldoende power hebben in de benen om daar boven te geraken. Als ge dan al lang zitten tegen de wind rijden hebt kan dat tegenvallen. Ik ben er boven geraakt overlaatst, maar ik stond wel bijna stil op dat stijlste stuk.

Approved 9-lifer Kreative88's schermafbeelding
    iTrader
    25 (96%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Niinz Bekijk bericht
    Ben vandaag de oranje lus gaan rijden vanuit het centrum van de ronde van vlaanderen. Is me dat even tegengevallen Mede door het weer maar ook wel men fysiek sowieso! De koppenberg niet bovengeraakt :'(
    Een paar weken terug heb ik ook de oranje lus gereden, heb er bijzonder van genoten maar naar het einde voel je het inderdaad. De koppenberg ben ik toen na veel gehark van links naar rechts over geraakt maar ik stond bijna stil en lag bijna op de grond.

De afdalingen binnen de oranje lus vond ik trouwens wel genieten!

Member
    iTrader
    0
    Op de koppenberg kan 2 tandjes meer op het meest linkse tandwieltje van je cassette zéér veel verschil maken. Ik heb zo eens nen ex-BK achtergelaten in de Ronde van de Vlaamse Wielerschool. En ik stond ni eens scherp.

Member bludgeoned's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Vooral hem rustig aanvatten is belangrijk.
    Iemand trouwens ervaring met Sram Apex? Enige wat me tegenhoudt is de cassette 11-32 die bij de nieuwe fiets zou zitten.

Member
    iTrader
    0
    Liever nen 32 vanachter dan nen triple vanvoor.

Member
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MichaelS Bekijk bericht
    Liever nen 32 vanachter dan nen triple vanvoor.
    De laatste 5 kransjes minstens 3 tanden verschil en de laatste 4 ... constant een te klein of te groot verzet draaien om toch maar geen triple te monteren, dan zie je er pas belachelijk uit . Je gaat toch niet voor 1 bergje een 32 achteraan monteren?

Member
    iTrader
    0
    Ik heb mij tijdens de Beker van België in Rochefort toch serieus beklaagd dat ik maar een 25 steken had. Al kan het feit dat ik in retrospect toen met klierkoorts en ziekte van Lyme rondreed daar ook voor iets tussen zitten.

Member
    iTrader
    0
    Das dan ook met een 39 vooraan veronderstel ik.
    Voor een gemiddelde toerist lijkt me een compact met een 11-28 cassette toch de beste oplossing, das op 3 centimeter na even klein als een triple en je zit niet met te grote sprongen. Daarmee moet je toch zowat overal bovenrijden, wil je zeker bovenraken op de koppenberg moet je de mtb maar pakken he

Member Jack The Ripper's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    ik rijd met een compact en 11-28 en daar kunt ge overal mee uit de voeten als ge wa getraind zijt
    dat 28 tandwiel is enkel bij extreem steile hellingen zoals de koppenberg of cols
    Vorige zaterdag mijn allerkleinste versnelling niet nodig gehad tijdens de peter van petegem classic
    Efkes wel mijne 24 achteraan op de muur.

iTrader
    6 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jack The Ripper Bekijk bericht
    ik rijd met een compact en 11-28 en daar kunt ge overal mee uit de voeten als ge wa getraind zijt
    dat 28 tandwiel is enkel bij extreem steile hellingen zoals de koppenberg of cols
    Vorige zaterdag mijn allerkleinste versnelling niet nodig gehad tijdens de peter van petegem classic
    Efkes wel mijne 24 achteraan op de muur.
    Mijn huidige fiets, die 8 jaar oud is, heeft een tripel maar echt gebruiken doe ik die niet. Nu op zoek naar een nieuwe fiets, en Sram kan me wel bekoren. Enkel die grote gaten schrikken me wat af.
    Qua techniek ken ik er niet veel van, maar kan ik zonder veel problemen die cassette verwisselen naar bv 12-28 (of 12-25 bv)? Dan heb ik die 32 cassette liggen als ik eens naar het hooggebergte ga.

Member tragezot's schermafbeelding
    iTrader
    2 (75%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bludgeoned Bekijk bericht
    Mijn huidige fiets, die 8 jaar oud is, heeft een tripel maar echt gebruiken doe ik die niet. Nu op zoek naar een nieuwe fiets, en Sram kan me wel bekoren. Enkel die grote gaten schrikken me wat af.
    Qua techniek ken ik er niet veel van, maar kan ik zonder veel problemen die cassette verwisselen naar bv 12-28 (of 12-25 bv)? Dan heb ik die 32 cassette liggen als ik eens naar het hooggebergte ga.
    Neem maar een 39/50 en een 12/25 achteraan. Koop u er nog een extra bergverzet 12/28 bij. Die cassettes zijn onderling zelf makkelijk te verwisselen (tools van 30 euro, staat mooi uitgelegd op youtube allemaal). Als je dan eens in de Vlaamse Ardennen gaat rijden, dan steek je snel je andere cassette.

In de Vlaamse Ardennen gebruik ik enkel m'n 25 op de heel steile stukken (Koppenberg), of als het heel traag gaat.

Als je lang gaat klimmen in de bergen, is een 28 wel aan te raden wil je boven de 9% soepel klimmen op cols (ik draai bergop 95 omwentelingen, dus ik zet m'n 28 er dan op).

En over m'n nieuwe fiets ben ik nog altijd sterk aan het twijfelen:

Tegenwoordig zijn er mensen die er wat van kennen helemaal weg van die Cannondale CAAD10 of Canyon Ultimate Alu frames. Die zouden zelfs beter zijn dan vele high end Carbonframes, voor een fractie van de prijs. Zou dan zo'n frame met Sram Red shifters (en Force de rest) en een set killer wielen zoals Zipp 404 erop steken.
    Laatst gewijzigd door tragezot; 20 april 2012 om 18:31

Member
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tragezot Bekijk bericht
    Neem maar een 39/50 en een 12/25 achteraan.
    My rig exactly.

Member Dionysus's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Na lang zoeken en overwegen heb ik - denk ik - de fiets gevonden die me het meeste aanstaat: de specialized allez comp (wat met 105 is).
    Link: Racefiets: Specialized Allez Comp 105 Compact Team HTC
    Het design staat me enorm aan, en als ik het internet mag geloven is het ook een goed frame, wat het de moeite waard zou maken om later upgrades door te voeren.
    Heeft er iemand ervaring met specialized, bijvoorbeeld ivm garantie enzo? Of over het algemeen redenen waarom ik deze fiets niet zou kopen?
    Alvast bedankt

iTrader
    6 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tragezot Bekijk bericht
    Neem maar een 39/50 en een 12/25 achteraan. Koop u er nog een extra bergverzet 12/28 bij. Die cassettes zijn onderling zelf makkelijk te verwisselen (tools van 30 euro, staat mooi uitgelegd op youtube allemaal). Als je dan eens in de Vlaamse Ardennen gaat rijden, dan steek je snel je andere cassette.

In de Vlaamse Ardennen gebruik ik enkel m'n 25 op de heel steile stukken (Koppenberg), of als het heel traag gaat.

Als je lang gaat klimmen in de bergen, is een 28 wel aan te raden wil je boven de 9% soepel klimmen op cols (ik draai bergop 95 omwentelingen, dus ik zet m'n 28 er dan op).

En over m'n nieuwe fiets ben ik nog altijd sterk aan het twijfelen:

Tegenwoordig zijn er mensen die er wat van kennen helemaal weg van die Cannondale CAAD10 of Canyon Ultimate Alu frames. Die zouden zelfs beter zijn dan vele high end Carbonframes, voor een fractie van de prijs. Zou dan zo'n frame met Sram Red (of Force) en een set killer wielen zoals Zipp 404 erop steken.
    Geen idee als ik overal zo vlot zou bovengeraken op een 39-25. Rijd eigenlijk altijd richting Vlaamse Ardennen en zwaar stoempen is ook niet aan mij besteed.
    Nog even nadenken dus. Ofwel iets van Rose ofwel van Canyon.

Member
    iTrader
    0
    Koop geen 50-39 crank, daar kan je nooit een kleiner blad zetten. Koop een 50-34 en zet er voor het Belgenland een 38 of 39 op. Dan kan je tenminste nog naar een 34 als je eens echt gaat klimmen.

Member *FiReStOnE^-*'s schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    Iemand die hier mij tips kan geven ivm een nieuwe fietsreisbestemming voor deze zomer?
    Zou al de 7e keer op rij zijn dat we dat doen met een bende getrainde mannen!

Wat we al gedaan hebben: (veel)
    Franse Alpen (zowel streek Alpe d'Huez, Joux Plane als meer zuidelijker Bonnette enzovoort)
    Franse Pyreneeën (Tourmalet, Aspin, Luz Ardiden, en al andere cols die daar liggen)
    Dolomieten (Fedaia, Pordoi, San Pellegrino, Giau, ...)
    Bormio (Mortirolo, Gavia, Stelvio)
    Ventoux ook al meerdere keren

Dus al redelijk wat gedaan, nu kan ik mij voorstellen dat er nog mooie gebieden in de alpen zijn waar we heen kunnen, zoals Oostenrijk misschien. Iemand ervaring met streek rond Sölden? Kühtai, Timmelsjoch, Brenner, Jaufenpass, dat is wel de moeite neem ik aan? Zwitserse Alpen zijn ook een mogelijkheid..

Spuw jullie ideeën!

Approved 9-lifer Kreative88's schermafbeelding
    iTrader
    25 (96%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dionysus Bekijk bericht
    Na lang zoeken en overwegen heb ik - denk ik - de fiets gevonden die me het meeste aanstaat: de specialized allez comp (wat met 105 is).
    Link: Racefiets: Specialized Allez Comp 105 Compact Team HTC
    Het design staat me enorm aan, en als ik het internet mag geloven is het ook een goed frame, wat het de moeite waard zou maken om later upgrades door te voeren.
    Heeft er iemand ervaring met specialized, bijvoorbeeld ivm garantie enzo? Of over het algemeen redenen waarom ik deze fiets niet zou kopen?
    Alvast bedankt
    Ik heb de Allez Comp 2011 (zonder HTC branding). Een uitgebreide review neerschrijven kan ik niet (omdat ik te weinig van materiaal ken) maar ik heb er al duizenden kilometers mee afgelegd en nog geen enkel probleem mee gehad. Ik fiets er praktisch dagelijks mee (door weer en wind), ik onderhoud hem goed en hij ziet er nog als nieuw uit.

Heb ondertussen wel al enkele upgrades uitgevoerd (zoals nieuwe wielen) maar in zijn geheel ben ik er heel tevreden mee en heb nog geen minuut spijt gehad dat ik voor dat model ben gegaan. Vanuit een esthetisch standpunt zijn het alleszins mooie fietsen.

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Tags for this Thread

Regels voor berichten