Pagina 60 van 593 EersteEerste ... 105056575859606162636470110160560 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 886 t/m 900 van 8894
    Approved 9-lifer Boterkoek's schermafbeelding
    iTrader
    -1 (33%)
    Weblogs
    7
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Iemand Bekijk bericht
    Ben sinds kort ook wat terug beginnen fietsen, kwestie van wat fysiek op te bouwen. Ben nu eigenlijk nog maar een kleine maand bezig en ga als ik een uurtje vrij heb eens rond gaan toeren. (I know, niet zo veel ).

Zondags rijd ik rond de 60 km. Nu, hoe start ik best met "trainen"? Eerst op souplesse oefenen alvorens kracht te duwen, of...? Momenteel rijd ik ook vlak (langs de Schelde voor mensen omgeving Gent/Oudenaarde), zal ik dit aanpassen of eerst een basisconditie opbouwen?

Heb de ambitie om tochtjes van 100 km te rijden, die vrij gevarieerd zijn qua landschap, tegen eind augustus. Heb nu nog maar 200-300 km in de benen.

Daarnaast wil ik ook graag enkele kilo's kwijt (sta wat te vet momenteel). Ik ben nu al op een week of 3, 2 kilogram verloren door te fietsen en te sporten. Als ik zo verder doe, komt dat wel goed vermoed ik? Mijn vetlaag situeert zich vooral boven mijn onzichtbare buikspieren. Als ik nog wat op mijn eten let, zal die vetlaag wel op het gemak verdwijnen zeker?

Ten slotte ben ik ook aan het uitkijken om een helm aan te schaffen, daar een val sneller gebeurd is dan gedacht. Zou ik bij Decathlon iets degelijks kunnen kopen? Waar moet ik zeker op letten?

Mvg,
    Om u basisconditie op te krikken raad ik u RDT aan (rustige duurtraining). Is ideaal voor in het begin. Door dees veelvuldig te doen bouwt ge u basisconditie goed op. Altijd vertrekken vanuit een goede basisconditie, daarna kan je andere trainingen inlassen zoals intervals, weerstands etc etc.

Aërobe training is goed voor vetvebranding. Hierbij is je optimale hartslag zeer belangrijk. Om u juist hartslag te weten doe ge 220 - uw leeftijd en daarvan 80-85% nemen; dat is uw optimale hartslag.

Ik heb geen ervaring met helmen in den Decathlon, maar als ge van plan zijt om lange tijd te fietsen kunt ge misschien opteren voor een fietshelm bij de betere zaak. Nen helm is nu eenmaal belangrijk. Ik heb eentje van Giro en ik ben er zeer tevree mee.

@The_Cat

Ik heb dit weekend gewoon in korte broek en shirt gereden en ik heb absoluut geen kou gehad. Second skin doe ik alleen aan zoals het weer nu op dit moment is.

†15-02-2012†

Approved 9-lifer The_Cat's schermafbeelding
    iTrader
    16 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Boterkoek Bekijk bericht
    Om u basisconditie op te krikken raad ik u RDT aan (rustige duurtraining). Is ideaal voor in het begin. Door dees veelvuldig te doen bouwt ge u basisconditie goed op. Altijd vertrekken vanuit een goede basisconditie, daarna kan je andere trainingen inlassen zoals intervals, weerstands etc etc.

Aërobe training is goed voor vetvebranding. Hierbij is je optimale hartslag zeer belangrijk. Om u juist hartslag te weten doe ge 220 - uw leeftijd en daarvan 80-85% nemen; dat is uw optimale hartslag.

Ik heb geen ervaring met helmen in den Decathlon, maar als ge van plan zijt om lange tijd te fietsen kunt ge misschien opteren voor een fietshelm bij de betere zaak. Nen helm is nu eenmaal belangrijk. Ik heb eentje van Giro en ik ben er zeer tevree mee.

@The_Cat

Ik heb dit weekend gewoon in korte broek en shirt gereden en ik heb absoluut geen kou gehad. Second skin doe ik alleen aan zoals het weer nu op dit moment is.
    En wat is second skin? Zo'n craft hemdje ?
      /l、
    ゙(゚、 。 7
     l、゙ ~ヽ
     じしf_, )ノ MEOW!

Member Iemand's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)

@The_Cat

Zeer bedankt voor je antwoord Boterkoek en de anderen hierboven.

Ik ben dit weekend ook gewoon zo gaan fietsen. Korte broek en shirtje.

Approved 9-lifer Boterkoek's schermafbeelding
    iTrader
    -1 (33%)
    Weblogs
    7
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door The_Cat Bekijk bericht
    En wat is second skin? Zo'n craft hemdje ?
    Ik denk van wel ja, de eerste seconden voelt dat koud aan maar daarna is het lekker zalig.

Hoe zit het trouwens bij jou? Nog altijd gebeten precies door het virusje?

†15-02-2012†

Member Airjinx's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tah_b00nz0r Bekijk bericht
    Als ge echt goede wielen wielt voor ne "spotprijs" kunde best een goei lichte mavic velg kopen met een goede naaf a la dura ace, record of ne dt swiss.

Khed mij in den tijd mavic reflex tubewielen mee een dt swiss naaf. Beste wiele ooit. Da bleef gewoon draaien ;-) koste een 6j terug iets van een 900-1000€. Mn ksyriums ware toen ma iets goedkoper ze

Ik heb de mijn gekocht via de ter ziele gegane Milram-ploeg. Nieuwprijs is €2495, heb €650 betaalt met tubes bij. En na 6 maand scheurtjes aan een velg en in garantie een ander wiel gekregen, kan niet klagen over die aankoop.

Member Mixhell's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door The_Cat Bekijk bericht
    Wat is het beste om te dragen dit weer?
    Gewoon korte broek en korte mouwen!
    En als het iets te koud is naar m'n goesting eventueel een gewoon onderhemdje
    A smooth sea never made a skilled sailor
    Currently Playing: Destiny
    Awaiting: The Witcher 3 | Evolve

Member Jack The Ripper's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    's namiddags korte broek en korte mouwen, maar zaterdagmorgen was ik toch content dat ik mijn arm/beenstukken aanhad en mijn regenvestje (tegen de wind) want 't is 's morgens nog koud (3 graden zaterdagmorgen!)

Kan van persoon tot persoon wel wat verschillen, bij mij is mijn max zogezegd 194 maar ik ben al boven de 200 geweest als ik echt alles gaf op een bergske.
    60-70% is ideaal zeggen ze voor vetverbranding maar het is een fabeltje dat ge geen vet meer verbrandt als ge traint aan het hogere hartslag. Voor vet te verbranden ben je best dat je lange trainingen doet en dan blijft ge best wel onder de 80% hartslag zoveel mogelijk (dit dus om verzuring tegen te gaan zodat je jezelf niet na 1-2 uur kapot rijdt) Naargelang je meer traint zal je ook beter je lichaam leren kennen en weet je wel tot waar je kan gaan.
    Ik rijd nu al een tweetal weken zonder hartslag meter rond, denk dat het batterijtje plat is. Enfin, ik merk dat wel aan mijn ademhaling als ik in het rood ga. Zolang ik nog normaal kan praten tijdens de rit is alles ok.
    Desktop: Intel Core i5-3570K 8GB RAM GTX680 256GB SSD Dell U2711

Approved 9-lifer The_Cat's schermafbeelding
    iTrader
    16 (100%)
    Ik denk van wel ja, de eerste seconden voelt dat koud aan maar daarna is het lekker zalig.

Hoe zit het trouwens bij jou? Nog altijd gebeten precies door het virusje?
    Veel goesting maar weinig tijd :P
    Maar deze week heb ik nog 2 halve dagen en dan ga ik fietsen sowieso xD en hopelijk al wat minder sterven als de keren ervoor xD
      /l、
    ゙(゚、 。 7
     l、゙ ~ヽ
     じしf_, )ノ MEOW!

Member Jack The Ripper's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Ik snap het niet, deze winter 3kg erbij. Nu in maart al zeker 800km gereden en nog gene gram lichter geworden
    Nochtans ik eet of drink niet veel meer dan ervoor. Dan moet er toch extra spiermassa bijgekomen zijn dat kan niet anders.
    Desktop: Intel Core i5-3570K 8GB RAM GTX680 256GB SSD Dell U2711

Member RB26DETT's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Kunnen spieren zijn. Is uw buik of kont smaller geworden? Spieren zijn kleiner voor hetzelfde gewicht als vet.

Ofwel heb je gewoon teveel gegeten deze maand.

Member Iemand's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Een hartslagmeter lijkt dus wel vrij handig. Heb al wat zitten browsen voor een hartslagmeter die met mijn androiddevice en Endomondo kan connecteren. Heb al een Zephyr gevonden die er vrij degelijk uitziet. Misschien heeft hier ook iemand zo'n device die mij iets kan aanraden?

Tenzij dat eigenlijk niet echt nodig is.

Member Lord Kveldulv's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    Gisteren bij de rugdokter geweest en foto's laten maken. Geen afwijking maar wel een ontsteking aan de ruggewervels. Wat kan wijzen op reuma. Ik moet een maand pillen pakken en dan zien we verder.
    Gevolg daarvan kunnen ontstoken achillespezen zijn, maar ik idd meer wel dan niet mee sukkel. En natuurlijk slecht slapen weegt op alles.
    In feite mag ik alles doen, maar ik zal pijn hebben. Fietsen zou juist wel goed zijn en het enige dat ik zonder pijn kan doen (zowel zitten, liggen als staan geeft pijn). Das een heel opluchting want had effe de vrees dat da een probleem ging zijn. Maar dat raadde hij zelfs aan. Hij is ook sportarts dus na de volgende afspraak mbt de rug gaan we eens ne volledige checkup doen op vlak van sport. Cardio maken en andere testen. En een trainingsschema opstellen. Nu heeft dat nog geen zin want de rug is niet ok.

Misschien ook eens mijn positie op de fiets laten juist zetten. Ik heb geen last, maar misschien kan er nog iets beter.

Het is geen goed nieuws, maar tegelijk ben ik ook opgelucht. Maak er mij niet druk om, valt toch niks aan de doen dan het doktersadvies te volgen.

Member bloodoo's schermafbeelding
    iTrader
    0
    kheb gezien dat de voorste kettingbladen van mijn mtb versleten zijn.
    Zou ik gewoon bij een fietsenmaker kunnen binnenstappen en nieuwe bladen kopen? ( eventueel van een groep ) ?
    Laatst gewijzigd door bloodoo; 28 maart 2012 om 14:12
    Help a fellow person/rider, he needs our support http://www.stephenmurrayfamilyfund.com/
    Check ya girl's tits for my signature.we could make this world a greater place to live

Member Method's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Ik word zot van mijne polar!!! Hartslagen van 220 in afdalingen omdat mijn koerstruike flappert.. Tis nochtans ne CS600. En het ligt nie aan batterij of hartslagband want die zijn overlaatst nog vervangen geweest en daarvoor had ik het ook.
    De Kannibaal van de Grote Veldritprono 2008-2009 (Sponsored by 9 lives)
    :: Blue Army ::

Member warre's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Method Bekijk bericht
    Ik word zot van mijne polar!!! Hartslagen van 220 in afdalingen omdat mijn koerstruike flappert.. Tis nochtans ne CS600. En het ligt nie aan batterij of hartslagband want die zijn overlaatst nog vervangen geweest en daarvoor had ik het ook.
    strakker truitje aandoen dan

Heb ik ook voor met bepaalde van mijn truitjes. Gebruik dan een veiligheidsspeld om langs ene kant wat stof samen te nemen en dan geen probleem meer.

Vandaag 2u20 gereden en was toch blij dat ik mijn armstukken bij had

Pagina 60 van 593 EersteEerste ... 105056575859606162636470110160560 ... LaatsteLaatste

Tags for this Thread

Regels voor berichten