Pagina 58 van 410 EersteEerste ... 84854555657585960616268108158 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1.141 t/m 1.160 van 8194
    Member Lord Kveldulv's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door skate Bekijk bericht
    sorry misverstand ik heb nog eens op internet gezocht en ze noemen het de 'derrie', mijn 'derrie' staat dus blijkbaar krom hoe zou ik dit kunnen oplossen? want licht schakelen = ketting weer opnieuw opleggen :l
    Derrie = derailleur. En dan is het nog altijd voor en achter derrie

Wat is er juist krom. Het pad/pat? Of de derailleur zelf? De cage?
    Als het pad krom is gaat een nieuwe derailleur ook niet werken. Is de derailleur beschadigd ben ik 100% zeker dat uw pad ook krom gaat staan. Voor een goeie €10 kan je een nieuw pad kopen. Als het tenminste vervangbaar is op uw fiets, en niet een zeldzaam model.
    Rechten kan je ook, maar op het zicht krijg je dat nooit goed. Ik heb er al gezien die zelfs met een richter er in slagen het nog slechter te krijgen dan ervoor (raar maar waar).
    Ga gewoon naar de fietsenmaker.

Als ik van u was zou ik er ook niet meer mee rijden. Als uw derailleur in uw wiel draait kan uw wiel kapot zijn, de derailleur, het pad en worst case het aanhechtingspunt van het pad op uw kader. Als dat fubar is is uw kader goed voor het schroot. En ge kunt natuurlijk ook es goe op uw gezicht gaan

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pesse Bekijk bericht
    Hey,
    Ik zou graag binnenkort graag ook een koersfiets kopen maar ben een totale beginner. Ik ben zelf al wat gaan rondkijken en vragen bij verschillende winkels en ben nu uitgekomen op 2 modellen die in mijn budget passen.
    Dit zijn de Viper Verbier en de Thompson R7200. Beide 105 groep. De thompson is een alu frame en de viper carbon. Ik kan beide fietsen voor zo'n 1250 euro krijgen. Qua uiterlijk heb ik een lichte voorkeur voor de thompson maar is het misschien toch beter om voor de carbon viper te gaan?
    Hebben jullie advies? Misschien nog een ander merk? Thx!
    Voor dat budget gaat ge geen deftige carbon kader hebben. Ga voor de alu.

Member Dionysus's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Ik ga ook iets voor die prijs kopen en ben toch van plan om van de goedkope carbon af te blijven. Met een goed alu frame is imo ook niets mis (kijk wat Gilbert er vorig jaar mee gepresteerd heeft).

Vandaag als voorbereiding op LBL een dikke 150km gereden, gemiddeld 27km/h. Ik denk dat het wel goed zit, tenzij het regent want dan suck ik altijd.

Member herc's schermafbeelding
    iTrader
    8 (100%)
    Gilbert reed 2 jaren geleden met een alu frame, vorig jaar met het aeroad type van Canyon dat in carbon was en toch deels aan de hand van Gilberts opmerkingen ontwikkeld is.

Maar dat aluminium frame van Canyon is inderdaad topklasse en dat voor die prijs.

Platinum Member MrKend54l's schermafbeelding
    iTrader
    23 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door herc Bekijk bericht
    Gilbert reed 2 jaren geleden met een alu frame, vorig jaar met het aeroad type van Canyon dat in carbon was en toch deels aan de hand van Gilberts opmerkingen ontwikkeld is.

Maar dat aluminium frame van Canyon is inderdaad topklasse en dat voor die prijs.
    Die canyon aeroad zijn wel schoon ze.
    En carbon vs alu gaat gewoon over gewicht en een beetje comfort.

EmP
    EmP is offline
    Member EmP's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Boterkoek Bekijk bericht
    Ja, en ik wil hem gerust es voor u ogen ronddraaien. Kijk je hoeft me niet te geloven en ik hoef mij hier niet te bewijzen, maar toch is het zo. En ik rij wel degelijk. En bij mijn weten rij er niemand een hele koers op 52/53/54x11 hoor.
    Als ge een 54*11 aan 80 RPM ronddraait, wat echt niet eens vlot is (!!), dan rijd je 49.2 per uur. Stel dat je vlot ronddraait, aan 90 RPM dus dan rij je 55.3

Ik wil je dat wel eens zien doen voor meer dan 1km ja

Member Jack The Ripper's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Bwa kadans verschilt toch van persoon tot persoon? 80-90rpm vind ik eigenlijk een goede kadans voor mijn benen. Onder de 70 voelt stroef aan en boven de 95 dan draaien mijn benen zot. 100rpm en meer dat is goed voor een kort sprintje te trekken maar voor lange tijd vind ik dat echt niet confortabel rijden.

Member tragezot's schermafbeelding
    iTrader
    2 (75%)
    Gisteren tiende geëindigd in een dollemanskoers.

Al direct na de start op pad met ene Dries Echelpoels, maar die kon ik simpelweg niet volgen. Een meter werd er twee, dan drie en ie was vertrokken. Dan lange tijd alleen de achtervolging ingezet en op 30" blijven hangen. Bergop won ik telkens wat seconden terug, maar in de wind in de open velden verloor ik dan weer terrein. Uiteindelijk mij laten inlopen door de achtervolgende groep. Het dan nog eens geprobeerd op de slotklim, maar daar kon ik geen beslissende kloof meer slaan en waaide in de afdaling terug. Daarna zat er geen greintje energie meer in om te spurten.

Stikkapot (ook vandaag nog) en ontgoocheld in wat toch een van de doelen was van m'n voorjaar.

Member herc's schermafbeelding
    iTrader
    8 (100%)
    Dat is geen schande dat je Dries Echelpoels niet kan volgen. Menig belofte en elite zonder contractrenner heeft zich al stuk gebeten in zijn achterwiel. Er zijn er maar weinig die zo hard kunnen rijden in koersen rond de 80-100km.

Member tragezot's schermafbeelding
    iTrader
    2 (75%)
    Dat is geen schande dat je Dries Echelpoels niet kan volgen. Menig belofte en elite zonder contractrenner heeft zich al stuk gebeten in zijn achterwiel. Er zijn er maar weinig die zo hard kunnen rijden in koersen rond de 80-100km.
    Inderdaad, maar die tweede plek zou ik eigenlijk wel moeten hebben vastgehouden. Da's duidelijk nog een punt waar ik moet aan werken: dat de veer niet breekt als ik alleen weg ben. Dus trainingsschema een beetje aanpassen en wat langere blokken op hogere hartslagen erin leggen.

Maar 'k ben op de goeie weg. Bloed laten controleren vorige week en uitslagen zijn perfect. Geen tekorten, alles binnen de waarden. Dus qua trainingsvolume/intensiteit goed bezig .

Member
    iTrader
    0
    Is het dan niet 'lame' om zo goed te zijn en dan bij een nevenbond te gaan rijden? Alléja 'k vind zoiets een beetje like taking candy from a kid...

iTrader
    6 (100%)
    Knappe fiets trouwens MichaelS, eerste keer dat ik hem zie.

Member
    iTrader
    0
    Waarvoor dank, zo zag hij eruit toen ik 'm kocht in juli van vorig jaar. Kleine mods kunnen veel verschil maken!

iTrader
    6 (100%)
    Nog wat extra gele accenten en die wielen maken hem wel af. Knap!

Member skate's schermafbeelding
    iTrader
    0
    ik heb nog een vraagje om weer even af te wijken :/
    -ik rijd pas met een koersfiets (heb hiervoor altijd met een mtb gereden).
    Maar mijn vraag luid als volgt: met wat moet ik oppassen op de weg om niet al te vlug lek te rijden?
    -Ook om terug te komen op de helm, ik heb me een weekje geleden de lazer 'vandal' gekocht en hij heeft een systeem dat hij goed aansluit zit luchtig en ook niet al te zwaar voor een prijs rond de €60, net goed voor mijn niveau .
    alvast bedankt

Member
    iTrader
    1 (100%)
    Maar mijn vraag luid als volgt: met wat moet ik oppassen op de weg om niet al te vlug lek te rijden?
    Met glas en punaizen moet je oppassen

Member
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tragezot Bekijk bericht
    Maar 'k ben op de goeie weg. Bloed laten controleren vorige week en uitslagen zijn perfect. Geen tekorten, alles binnen de waarden.
    Hier meer dan 8 maanden na mijn eerste afwijkende bloedresultaten nog altijd chronische leuko- & trombocytopenie en ernstige vermoeidheidsklachten. "I just don't know what to do with myself"

Approved 9-lifer Kreative88's schermafbeelding
    iTrader
    26 (96%)
    ik heb nog een vraagje om weer even af te wijken :/
    -ik rijd pas met een koersfiets (heb hiervoor altijd met een mtb gereden).
    Ik denk dat lekke banden vooral met de kwaliteit van je buitenband te maken hebben. Je kan constant paniekerig rondrijden en alle scherpe voorwerpen ontwijken maar af en toe zal je toch in iets rijden.

Met mijn Specialized had ik wekelijks platte banden (standaard buitenband) daarna heb ik Continental GP4000 banden gekocht en nu al enkele maanden zonder!

Wat ook helpt is ervoor zorgen dat je banden de juiste druk hebben (meestal staat er op de band een minimum en maximum PSI).

Member skate's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kreative88 Bekijk bericht
    Ik denk dat lekke banden vooral met de kwaliteit van je buitenband te maken hebben. Je kan constant paniekerig rondrijden en alle scherpe voorwerpen ontwijken maar af en toe zal je toch in iets rijden.

Met mijn Specialized had ik wekelijks platte banden (standaard buitenband) daarna heb ik Continental GP4000 banden gekocht en nu al enkele maanden zonder!

Wat ook helpt is ervoor zorgen dat je banden de juiste druk hebben (meestal staat er op de band een minimum en maximum PSI).

ja, 8bar-8.5bar en ik heb aangepaste banden maar vraag me niet welke ik heb deze fiets tweedehands gekocht maar hij rijdt lekker zacht en veel sneller snel. haha grappig tongtwister

Approved 9-lifer Kreative88's schermafbeelding
    iTrader
    26 (96%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MichaelS Bekijk bericht
    Waarvoor dank, zo zag hij eruit toen ik 'm kocht in juli van vorig jaar. Kleine mods kunnen veel verschil maken!
    Hoe zijn die Planet X wielen ? Geraak je daar nog een gemiddelde helling mee op?

Member
    iTrader
    0
    Bedoel je qua gewicht? Omdat ze zo hoog zijn ogen ze misschien zwaar en log, maar ze wegen niet meer dan dat setje laagvelgen dat er oorspronkelijk opstond. Zijn ook tubulars hé dus dat scheelt dan ook weer wat. Over de duurzaamheid kan ik mij (nog) niet uitspreken omdat ik er door mijn ziekte nog niet veel mee kunnen rijden heb. Ik kan je wel zeggen dat je er gegarandeerd veel bekijks mee hebt en dat het "gewoosh" een streling voor het oor is.

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 6 gebruikers deze discussie. (3 leden en 3 gasten)

1. Bushido,
  2. Samamba,
  3. Oij

Tags for this Thread

Regels voor berichten