Pagina 52 van 410 EersteEerste ... 24248495051525354555662102152 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1.021 t/m 1.040 van 8184
    Member
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Boterkoek Bekijk bericht
    Als ge u ketting goed onderhoud(lees: na elke beurt grondig kuisen), gaat ze gerust wat langer mee.
    Wat is de goede manier om een ketting te kuisen, gewoon er een vod omklemmen en dan ff goed ronddraaien met de pedalen? Als je je ketting hebt schoongemaakt, kun je deze dan best onmiddellijk terug smeren of maakt het niet uit dat je daar mee wacht juist voordat je opnieuw gaat fietsen?

Member
    iTrader
    0
    Hoe ik mijn ketting kuis: kaarsje smelten, quick link opendoen, ketting tijdje in gesmolten kaarsvet laten koken, ketting uit het vet halen terwijl het nog warm is, terug op de fiets et voila -> ze is gekuist en gesmeerd.

Member RB26DETT's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Ik veeg ze regelmatig af met een vod, en dan meteen opnieuw inoliŽn. Een dag erna dan het teveel aan olie eraf vegen. Af en toe haal ik ze er eens af en dan poets ik ze met een afwasborstel en -middel.

Heb nu eens een xtr/dura-ace ketting besteld ipv xt/ultegra, eens zien of dat een verschil geeft.

Member DePiespaal's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Het ultieme wiel dat betaalbaar is...

Ik ben op zoek naar een ultiem wiel(set). Mss zelf samenstellen; heb veel goeds over DT Siwss gehoord vooral de naven.

Het moeten lagen velgen zijn - geen hoge brol. Het zouden wielen zijn voor te gaan klimmen in de Alpen of andere bergen...

Iemand suggesties/ervaringen?

Member tragezot's schermafbeelding
    iTrader
    2 (75%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RB26DETT Bekijk bericht
    Ik veeg ze regelmatig af met een vod, en dan meteen opnieuw inoliŽn. Een dag erna dan het teveel aan olie eraf vegen. Af en toe haal ik ze er eens af en dan poets ik ze met een afwasborstel en -middel.

Heb nu eens een xtr/dura-ace ketting besteld ipv xt/ultegra, eens zien of dat een verschil geeft.
    ik gebruik dit: http://www.jimlangley.net/wrench/mai...etrain_3_p.jpg

Ik gebruik KMC kettingen, of shimano 105's. Meestal gaat Dura Ace materiaal net minder lang mee omdat het van lichter materiaal wordt gemaakt.

en het Ultieme wiel? Kijk naar de grote merken en dan het laagvelg carbon setjes. En dan DT-Swiss naven erin. Ofwel koop je de naven, velg en spaken apart en stel je je wiel zelf samen. Ik ben zelf ook aan het kijken naar een setje 35mm's.

Member MINDROT's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tragezot Bekijk bericht
    Ik ben ook van plan om een gelijkaardig systeem aan te schaffen. Gebruik je dat elke keer na het fietsen? Neen toch?

En qua olie voor de ketting, wat raden jullie daarvoor aan?

Approved 9-lifer Boterkoek's schermafbeelding
    iTrader
    -1 (33%)
    Weblogs
    7
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sneeuwzwart Bekijk bericht
    Wat is de goede manier om een ketting te kuisen, gewoon er een vod omklemmen en dan ff goed ronddraaien met de pedalen? Als je je ketting hebt schoongemaakt, kun je deze dan best onmiddellijk terug smeren of maakt het niet uit dat je daar mee wacht juist voordat je opnieuw gaat fietsen?
    Ik doe het als volgt; Ik ga eerst met een doekje rond, daarna ontvet ik ze, en vervolgens smeer ik haar met Teflon.

Even een algemeen vraagje.. Welke recuperatiedranken gebruiken jullie, en zijn jullie er tevree van? Ben eens aan het kijken voor nieuwe potten ,want de huidige ben ik een beetje beu.

Member tragezot's schermafbeelding
    iTrader
    2 (75%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MINDROT Bekijk bericht
    Ik ben ook van plan om een gelijkaardig systeem aan te schaffen. Gebruik je dat elke keer na het fietsen? Neen toch?

En qua olie voor de ketting, wat raden jullie daarvoor aan?
    Nee, 1x/week.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Boterkoek Bekijk bericht
    Ik doe het als volgt; Ik ga eerst met een doekje rond, daarna ontvet ik ze, en vervolgens smeer ik haar met Teflon.

Even een algemeen vraagje.. Welke recuperatiedranken gebruiken jullie, en zijn jullie er tevree van? Ben eens aan het kijken voor nieuwe potten ,want de huidige ben ik een beetje beu.
    Performance gebruikte ik vroeger. Maar nu vorige week High5 recup geprobeerd en was er toch wel tevreden over. Vroeger had ik van de club Maximize, en daarover had ik ook geen klachten.

Member castillio's schermafbeelding
    iTrader
    13 (93%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DePiespaal Bekijk bericht

Ik ben op zoek naar een ultiem wiel(set). Mss zelf samenstellen; heb veel goeds over DT Siwss gehoord vooral de naven.

Het moeten lagen velgen zijn - geen hoge brol. Het zouden wielen zijn voor te gaan klimmen in de Alpen of andere bergen...

Ik ben nu een 3 tal maand met de fullcrum zero 2way's aan het rijden en ben er zeer content van.

Member Flunitrazepam's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Iemand ervaring met de online website bikester.nl?

Member RB26DETT's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Flunitrazepam Bekijk bericht
    Iemand ervaring met de online website bikester.nl?
    Met die website niet, wel goede ervaringen met:
    H&S Bike-Discount | hier sind die gnstigen Preise ....
    BIKE-COMPONENTS.DE - Fahrradteile & Fahrradzubehr fr Mountainbike (MTB), Rennrad, Trekking-Fahrrder und Roadbike
    CNC-Bike Onlineshop

Member
    iTrader
    0
    BIKE-COMPONENTS.DE - Fahrradteile & Fahrradzubehr fr Mountainbike (MTB), Rennrad, Trekking-Fahrrder und Roadbike -> Verwerkt en verzendt bestelling wel enorm traag... Prijzen zijn wel scherp.

Member Flunitrazepam's schermafbeelding
    iTrader
    0
    jah, maar ik heb iets besteld bij bikester.nl, maar we zijn nu al 7 werkdagen verder en heb alleen nog maar een order bevesteging gekregen.

Mailen lukt niet, ofja, ze hebben niet veel zin om terug te sturen.

het gaat nu wel om een bestelling met redelijk veel artikelen, dus mss dat daardoor het wat trager gaat.

Daarom ook men vraag of iemand hier al besteld had bij die shop.

Member Pred's schermafbeelding
    iTrader
    4 (100%)
    bike-components en bike-discount zijn zelden te kloppen, zowel qua prijs als service

bij bike-components kunt ge wel best alleen dingen bestellen die effectief in stock zijn, anders kan het inderdaad wel even duren...

EmP
    EmP is offline
    Member EmP's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DePiespaal Bekijk bericht

FuturumShop.nl Shimano Dura-Ace WH-7900-C24 CL Carbon Wielset

FuturumShop.nl DT Swiss RR1450 Tricon Wit Race Clincher Wielset

Of Ksyriums:

http://www.futurumshop.nl/product/60...-wielset.phtml

Laatst gewijzigd door EmP; 7 april 2012 om 10:32

Member F e r o x's schermafbeelding
    iTrader
    14 (100%)
    Persoonlijk vind ik die Dura-Ace wielen fantastisch prijs/kwaliteit.

Member langun's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    92km gedaan vandaag, ik heb toch afgezien met die wind, het was ook te zien aan het gemiddelde, 27.3, maar de kilometers zitten toch in de benen

Member Powernap's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Ik heb vandaag ook men eerste ritje gedaan ; 48km met gemiddelde van 25.3 Ben niet supertevreden maar ook niet echt teleurgesteld. Ben serieus aan het afzien geweest door die wind. Als men benen morgenvroeg ok aanvoelen ben ik terug weg voor een tochtje van +-40 km net voor de koers op tv gaat beginnen.

Ben er ook over aan het nadenken om morgen of de eventuele andere volgende keer toch een koek mee te nemen, voelde toch een hongertje/flauwte opkomen door hele tijd tegen de wind in te rijden.

Member
    iTrader
    1 (100%)
    Ik pak bijna altijd wat mee. Frangipanneke, banaan, gelleke, ... beetje peuzelen onderweg kan nooit kwaad

ozl
    ozl is offline
    Member
    iTrader
    5 (100%)
    Ben ik de enigste recreant die zonder kilometerteller rijdt? Valt mij nogal op dat iedereen daar precies op focust (kan ook een indruk zijn). Persoonlijk vind ik het aangenamer om gewoon wat rond te fietsen en mij niet 'druk' te maken in al die cijfertjes, 't is tenslotte ontspanning.

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 2 gebruikers deze discussie. (1 leden en 1 gasten)

1. Sakiko

Tags for this Thread

Regels voor berichten