Pagina 10 van 324 EersteEerste ... 678910111213142060110 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 181 t/m 200 van 6472
    Member bludgeoned's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Lang geleden dat ik nog zo heb afgezien op de fiets. Vooral de wind was op bepaalde momenten sterk genoeg om de moed in je schoenen te laten zinken.
    Toch 85 heuvelachtige kilometers gedaan aan een strak tempo, al was ik blij om terug thuis te zijn.

Member
    iTrader
    2 (100%)
    Aan al de sleutelaars hier:
    stel nu dat mijn derailleurs naar de vaantjes zijn en mijn buitenblad ook en er moeten dus nieuwe op: is het dan mogelijk om met mijn huidige onderdelen (veel schiet er niet meer over?) over te schakelen naar een triple, zonder al te veel extra kosten t.o.v. een double (extra tandwiel, tikje duurdere derailleurs)?

EmP
    EmP is offline
    Member EmP's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Dan heb je nog een andere shifter nodig. Derailleurs voor triple zijn niet perse duurder.

Member Lord Kveldulv's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    Achterderailleur voor een triple heeft een long cage.
    Voorderailleur moet ge ook vervangen.
    Kostprijs zal idd hetzelfde zijn.
    Shifters moeten uiteraard ook vervangen worden. Ketting en kabels ook in één keer nieuw zetten.
    In feite zit ge dan bijna met ne volledig nieuwe groep (die als groep misschien goedkoper is dan alles apart te kopen?).

Als het toch moet gebeuren, why not. Langs de andere kant, misschien gaat ge enkel de ring met tandwielen kunnen vervangen zonder de hele crank. En dan spaart ge daar op wel veel geld uit.
    Welke groep hebt ge nu en welke zou ge willen?

Member
    iTrader
    2 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Lord Kveldulv Bekijk bericht
    Achterderailleur voor een triple heeft een long cage.
    Voorderailleur moet ge ook vervangen.
    Kostprijs zal idd hetzelfde zijn.
    Shifters moeten uiteraard ook vervangen worden. Ketting en kabels ook in één keer nieuw zetten.
    In feite zit ge dan bijna met ne volledig nieuwe groep (die als groep misschien goedkoper is dan alles apart te kopen?).

Als het toch moet gebeuren, why not. Langs de andere kant, misschien gaat ge enkel de ring met tandwielen kunnen vervangen zonder de hele crank. En dan spaart ge daar op wel veel geld uit.
    Welke groep hebt ge nu en welke zou ge willen?
    Shimano tiagra. Vervangen door een ander type groep heb ik nog niet over nagedacht eigenlijk. Ik was feitelijk gewoon geïnteresseerd (moesten de kosten hoog oplopen) naar de meerprijs om meteen te upgraden naar een tiagra triple ipv de beschadigde onderdelen te vervangen.

iTrader
    5 (100%)
    Het zal u meer kosten dan alleen te vervangen wat nodig is.
    Maar derailleurs naar de vaantjes? Wat hebt ge dan juist uitgestoken? Dan moet ge toch al serieus op uw gezicht gegaan zijn eer zoiets kapot gaat. De onderdelen die slijten zijn te vervangen en voor de rest kunt ge er in principe levenslang mee rijden.

Member
    iTrader
    2 (100%)
    Net bericht terug gehad van de FM, blijkbaar niets ernstigs aan de derailleurs, hij heeft enkel het derailleurpad moeten bijrichten en toen was alles prima in orde.

Member Tonerider's schermafbeelding
    iTrader
    36 (100%)
    vraagje: ik weet dat het niet goed is om katoenen tshirts te dragen aangezien die het vocht vasthouden en je dan sneller afkoelt. Maar als je onder je tshirt zo'n speciaal tshirtje draagt, kan dat dan nog steeds kwaad?

Member bloodoo's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Morgen eens kijken achter een nieuwe helm voor het mountainbiken. Momenteel gebruik ik eentje van 20 euro, met gevolg dat ie redelelijk dik is en ik er dus bijloop als een champignon.Onveilig zal hij niet zijn, maar iets compacter en modieuzer had wel gemogen.

Member
    iTrader
    0
    Zijn er hier mensen die met een 29'er rijden? En hoe bevalt dat?

Member DePiespaal's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Airjinx Bekijk bericht
    Zijn er hier mensen die met een 29'er rijden? En hoe bevalt dat?
    Ik rijd er niet mee, heb onlangs een nieuwe MTB gekocht en de overweging gemaakt maar uiteindelijk niet gedaan.

29'ers zijn uiteindelijk nog een niche markt op MTB vlak. Als ik even rond hoor dan zeggen de mensen vooral dat het comfort iets hoger is, maar je boet in op reactiviteit van je fiets.

Ik rijd graag met nerveuze fietsen, dus mijn keuze was snel gemaakt.

Een voordeel is wel dat je ook cross-bandjes kan steken, voordelig op zandparcoursen of op droge ondergronden.

De discussie ligt open... nu ik rijd niet trager dan iemand met een 29'er heb ik al gemerkt .
    - Nee, bedankt. Ik amuseer mij wel alleen. -

Member DePiespaal's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Een bijkomende vraag:

Zijn er hier mensen die zich aan het voorbereiden zijn voor de Marmotte 2012?

(nuttig om hier een aparte topic over te starten, afh van de reacties)

Member bloodoo's schermafbeelding
    iTrader
    0
    gvd, moet echt een harstlag/fietscomputerke hebben.
    Als'k alleen rijd heb ik geen flauw idee hoe hard te gaan waardoor ik mezelf op een uurke opblaas ...

Member
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DePiespaal Bekijk bericht
    Ik rijd er niet mee, heb onlangs een nieuwe MTB gekocht en de overweging gemaakt maar uiteindelijk niet gedaan.

29'ers zijn uiteindelijk nog een niche markt op MTB vlak. Als ik even rond hoor dan zeggen de mensen vooral dat het comfort iets hoger is, maar je boet in op reactiviteit van je fiets.

Ik rijd graag met nerveuze fietsen, dus mijn keuze was snel gemaakt.

Een voordeel is wel dat je ook cross-bandjes kan steken, voordelig op zandparcoursen of op droge ondergronden.

De discussie ligt open... nu ik rijd niet trager dan iemand met een 29'er heb ik al gemerkt .
    29'ers worden geweldig gehyped voor de moment. Een kameraad werkt in een fietsenwinkel die meer op mtb gericht is en die verkopen al meer 29.
    Alleen kan je de vraag stellen waarom 29 nu plots interessant is ... dat word al 15 jaar gemaakt. Ik denk dat de producten vooral een nieuwe markt willen aanboren. Mensen kopen al jaren halve kinderframe's om een zo vinnig mogelijke fiets te hebben, en nu is één van de voordelen van 29 dat het stabieler is, eigenlijk gewoon minder vinnig dus

Gisteren nog met een distributeur van Fox gesproken en die komen normaal volgend jaar met vorken voor 27". Dat bestaat ook al jaren maar is er nooit echt doorgekomen.

Heb al eens kort, gewoon op de baan, met een 29 gereden en die grote wielen voelen toch logger aan. Nuja, ik zal het eens echt moeten testen in de bos e.

Member Pred's schermafbeelding
    iTrader
    4 (100%)
    als ge nen 29"er wilt kopen moet ge echt wel investeren in een setje lichte wielen
    als ge met zware kloefers van 200euro gaat rijden is het normaal dat uwe fiets niet vinnig is.

Met een setje van 1500-1600gr en wat lichte banden hebt ge een geducht machien in handen.
    Mijne volgende mtb wordt meer dan wrsch ook een 29" racekanon

als uw budget beperkt is krijgt ge ne zware fiets met extra zwaar roterende onderdelen (wielen/banden) waarbij de nadelen uiteindelijk opwegen tegen de voordelen

iTrader
    5 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bloodoo Bekijk bericht
    gvd, moet echt een harstlag/fietscomputerke hebben.
    Als'k alleen rijd heb ik geen flauw idee hoe hard te gaan waardoor ik mezelf op een uurke opblaas ...
    Ge moet leren naar uw lichaam te luisteren. Als ge u gaat blindstaren op een bepaalde hartslag of snelheid kunt ge uzelf nog altijd opblazen wanneer ge een slechte dag hebt. Ge kunt wel naar bepaalde zones gaan kijken maar dan moet ge ze ook juist bepalen. En dat zegt ook niet alles.

Max
    Max is offline
    Approved 9-lifer Max's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mannen, kzit hier met een vraagske:

Heeft er iemand ervaring met de Tacx Satori Pro?

Ik ben namelijk op zoek naar een deftig rollensysteem. (Zo dat ik in de winter 1-2x/week op de rollen kan rijden).

Degene die dit toestel hebben, zijn jullie er tevreden van? Wat zijn de voor- en nadelen? Hij staat namelijk vanaf 10/11/11 tot 06/12/11 aan €149.90 in de decathlon, wordt geleverd met een voorwielsteun, vloermat en DVD (voor de andere die geïntereseerd zijn).

Nu ik heb al wel rollen, maar deze zijn 6à7 jaar oud, en bij deze rollen zit ik altijd met het probleem om de band een juiste indrukking te geven (moet je hier manueel doen met behulp van een schroef die je kan aandraaien of losser zetten). En bij de Tacx Satori hoef je blijkbaar enkel je wiel in te klikken en het vliegwiel naar voor klikken en je kan vertrekken, die tijdsbesparing lijkt me interessant.
    wassup

Approved 9-lifer MetalG's schermafbeelding
    iTrader
    40 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Max Bekijk bericht
    Mannen, kzit hier met een vraagske:

Heeft er iemand ervaring met de Tacx Satori Pro?

Ik ben namelijk op zoek naar een deftig rollensysteem. (Zo dat ik in de winter 1-2x/week op de rollen kan rijden).

Degene die dit toestel hebben, zijn jullie er tevreden van? Wat zijn de voor- en nadelen? Hij staat namelijk vanaf 10/11/11 tot 06/12/11 aan €149.90 in de decathlon, wordt geleverd met een voorwielsteun, vloermat en DVD (voor de andere die geïntereseerd zijn).

Nu ik heb al wel rollen, maar deze zijn 6à7 jaar oud, en bij deze rollen zit ik altijd met het probleem om de band een juiste indrukking te geven (moet je hier manueel doen met behulp van een schroef die je kan aandraaien of losser zetten). En bij de Tacx Satori hoef je blijkbaar enkel je wiel in te klikken en het vliegwiel naar voor klikken en je kan vertrekken, die tijdsbesparing lijkt me interessant.
    ik heb zo'n tax booster als je het aankan om saai te fietsen is dat idd een goed systeem niet veel werk tenzij je maar 1 setje wielen hebt en dus altijd van band moet wisselen

Max
    Max is offline
    Approved 9-lifer Max's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MetalG Bekijk bericht
    ik heb zo'n tax booster als je het aankan om saai te fietsen is dat idd een goed systeem niet veel werk tenzij je maar 1 setje wielen hebt en dus altijd van band moet wisselen
    Ik heb inderdaad maar een setje wielen, ik heb wel nog een wiel liggen met een campa casette erop, maar mijne fiets is shimano 105, dus da ga ik er niet proberen in te zetten .

Maar ik gehoord dat er bijna geen rubber van de band komt bij die tacx Satori pro. Dus ik ga het eerst zo proberen. Nu ik kan altijd nog een Tacx bandje bijkopen en dat er opleggen, en in't weekend dan omwisselen, maar dat zou idd verre van ideaal zijn.

Member
    iTrader
    4 (100%)
    Vandaag twee uurkes en half op de fiets langs de Schelde en de teentjes beginnen toch wat koud aan te voelen . Ik ben ook op zoek naar een binnentrainer en mijn oog viel op de nieuwe Tacx Flow Multiplayer ( soort light versie van de Fortius maar dan betaalbaar) . Een nieuw interactief toestel dat je op de PC kan aansluiten en waar je met Real Life videos virtueel cols kan oprijden en trainingen kan doen . Iemand ervaring met dit toestel ? Volgens de filmpkes ziet dat er wel tof uit maar is het ook zo ?

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 3 gebruikers deze discussie. (0 leden en 3 gasten)

Tags for this Thread

Regels voor berichten