Pagina 1 van 316 123451151101 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 20 van 6311
    Banned
    iTrader
    1 (100%)

Olympische Spelen - Londen 2012

Mss, wat vroegtijdig, maar ik denk dat er nog mensen zijn die al aan het aftellen zijn.
    Deze topic dient vooral voor nieuwtjes over de OS.
    prestaties en gebeurtenissen in aanloop van.

Voorts vroeg ik me ook af wie er allemaal live gaat gaan zien.
    Londen is redelijk dicht bij de deur en om zo'n evenement mee te maken is best wel eens tof.
    Ben zelf van plan om drie weken congé te nemen om alles mee te maken. Moet wel nog tickets zien te bemachtigen. In maart en april was er verkoop van tickets, maar naar het schijnt zijn deze al allemaal uitverkocht.
    Dacht ergens gelezen te hebben dat er mss nog mogelijk waren met een soort van reisbureau... iemand enig idee?

--------------------------------------------------------------------------------------------

BELGISCHE MEDAILLES:

Goud:
    Zilver: Lionel Cox (Liggend Karabijnschieten 50m)
    Brons: Charline Van Snick (Judo -48kg) // Evi Van Acker (Zeilen Laser Radial)
    Laatst gewijzigd door Vedeco; 6 augustus 2012 om 14:58

Banned exo's schermafbeelding
    iTrader
    7 (83%)
    2011?

Member
    iTrader
    32 (100%)
    Geen tickets voor openingsshow maar wel voor 5 disciplines, elke dag 1. Als ik het mij goed herinner zwemmen, hockey, volleybal, basket en nog iets wat ik vergeten ben.

Banned
    iTrader
    1 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door exo Bekijk bericht
    2011?
    nee 2012.
    om de vier jaar eh exo

Banned
    iTrader
    1 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Proim Bekijk bericht
    Geen tickets voor openingsshow maar wel voor 5 disciplines, elke dag 1. Als ik het mij goed herinner zwemmen, hockey, volleybal, basket en nog iets wat ik vergeten ben.
    mag je dan zelf kiezen noor welke qualificatie / match je gaat?

Banned exo's schermafbeelding
    iTrader
    7 (83%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Prastepius Bekijk bericht
    nee 2012.
    om de vier jaar eh exo
    Goe gewijzigd makker, helaas kunde nog zien dat ge iets gewijzigd hebt...
    Btw, wel vrij vroeg al voor nen treath hé..? Is nog een dik jaar.

Member
    iTrader
    32 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Prastepius Bekijk bericht
    mag je dan zelf kiezen noor welke qualificatie / match je gaat?
    Geen idee, heb enkel de sporten doorgekregen van familielid waarmee ik ga.
    Ze had er ook nog besteld op een niet-officiële site die natuurlijk een scam was

Member
    iTrader
    0
    Alle tickets zijn al de deur uit.
    Ik had er een tiental besteld, maar heb spijtig genoeg niets toegewezen gekregen.

Banned
    iTrader
    1 (100%)
    tijd om deze vanonder het stof te halen.
    de 27ste is het eindelijk zo ver.
    Vandaag vernomen dat er toch nog 3.000 tickets beschikbaar waren.
    Heb er twee besteld voor de belgische vrouwelijke hockeyploeg.
    wel duur 95 euro per ticket.
    but hey, once in a lifetime experience.

Had al altijd gezegd dat ik daar eens bij wou zijn en en nu is het in london...
    dus dichter kan quasi niet.

Banned
    iTrader
    0
    95 euro voor één ticket? Wtf, triestige commerciële bedoening.

Platinum Member MrKend54l's schermafbeelding
    iTrader
    25 (100%)
    Ik kijk al uit naar het wielrennen en de marathon!
    Maturity is often more absurd than youth and very frequently is most unjust to youth
    PSN:Mrkend54l

Member
    iTrader
    10 (100%)
    Marathon, atletiek en basketbal staan op mn verlanglijstje. Hopelijk zenden ze redelijk wat uit...
    Runner: Next stop > Rotterdam Marathon -- Twitter: @superiscch

Approved 9-lifer
    iTrader
    26 (96%)
    Ik ga naar het tennis (eerste ronde mannen) en wielrennen natuurlijk !
    Btw heb tennis slechts 40 pond betaald (3 matchen) wat dus dik meevalt.
    .

Member Vedeco's schermafbeelding
    iTrader
    78 (100%)
    Met de vriendin naar een dressuursessie gaan zien. Paardjes enzo.
    KAA Gent // Borussia Mönchengladbach
    Men hoeft niet te hopen om iets te ondernemen, noch te slagen om te volharden.

Approved 9-lifer IceMaN.*'s schermafbeelding
    iTrader
    237 (100%)
    In de rand van de Olympische Spelen..
    sporza: Sexy hordeloopster is internethype
    ~ Desktop: Intel Core i5 750 @ 3.8Ghz - Asus Maximus III Formula - Corsair 2x4GB DDR3 - HD 7950 3GB @ 1050/1500 - 5.0TB - Zalman ZM600-GT
    ~ Equipment: Samsung LED XL 2370 - Corsair Obsidian 650D - Corsair K50 - Corsair M60 - Win8 Pro @ Samsung 840 250GB SSD
    ~ My Deals: 9lives.be: 237(100%), eBay: 138(100%), 2dehands.be: 15(100%)

Approved 9-lifer
    iTrader
    24 (100%)
    Weblogs
    11
    Ik wil voetbal zien!
    I just burned 3000 calories. I forgot there was a pizza baking in the oven.
    C55H104O6
    9lives 2013 fanmail. Deel 1. Deel 2. Deel 3.
    9lives 2014 fanmail. Deel 1.

Approved 9-lifer Tah_b00nz0r's schermafbeelding
    iTrader
    14 (100%)
    K heb spijtig genoeg ook geen tickets kunne bemachtige but hey, over 4j ist in madrid en das ook doenbaar om er te geraken
    psn :: zjerre
    Playing :: BF4, FIFA 15

Crew Member Tweak37's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Rio bedoel je... Madrid is kandidaat voor 2020 (samen met Tokio en Istanbul), wat redelijk kansloos lijkt.

Approved 9-lifer
    iTrader
    3 (100%)
    Ik ga naar:
    - halve finale voetbal mannen (Wembley, eigenlijk vooral daarom)
    - atletiek op 8,9 en 10 augustus (zowel ochtend als avondsessie).

Hoop 2 Belgische medailles te kunnen meenemen naar huis tijdens die atletiekwedstrijden (finale 4x400 en een verrassende Hans Van Alphen tijdens de meerkamp).

Meer tickets waren jammer genoeg financieel (en qua vakantie) niet echt haalbaar.

Een overzicht van de atleten die ik ken/kan inschatten (in volgorde van aantreden):

Sara Aerts (3&4 augustus, meerkamp)
    Meerkampster waar véél meer inzit dan tot nu toe uitgekomen. Timide, maar vriendelijk vrouw met een redelijk broos lichaam (toch voor een meerkampster). PR van 6087, maar kan zeker vlot 200 punten hoger scoren, door blessures echter nog nooit doorgebroken. Zal dan jammer genoeg nog niet voldoende zijn voor een medaille/diploma. Traint met Van Alphen/Hellebaut.
    Prognose: jammer genoeg out met blessure, anders 6350 punten indien hoogspringen meevalt.

Michaël Bultheel (3,4&6 augustus, 400 horden)
    de "brains" van de Olympische delegatie. Combineerde tot vorig jaar studies geneeskunde met échte topsport (combinatie stages werk & atletiek was te hard). Door mentale krak op EK 2010 finale van 400h, nochtans in topvorm, niet gehaald, dit jaar nog niet echt eruit gehaald wat er in z'n lijf zit. Finale (6 augustus) is te hoog gegrepen, internationale tegenstand is te hoog. A-typische Westvlaming.
    Prognose: nipt door in de reeksen.

Almensh Belete (7 & 10 augustus, 5000 meter)
    relatief onbekend voor mij. Kan Europees mee met de top, Internationaal valt ze te mager uit.
    prognose: kwalificatie voor finale

Eline Berings (6&7 augustus, 100 meter horden)
    Mentaal zwakkere, maar zeker sympathieke atlete. Is te klein om mee te doen met de wereldtop, maar Europees kan ze (in de subtop op 100m en de top op 60 meter) zeker haar mannetje staan. Vroeger getraind door Wim Van de Ven, maar door bepaalde problemen bij de partner van ex-atleet Kristof Beyens (Lieve Van Mechelen) terechtgekomen. Heeft een snelle start, maar zakt bij horde 7-8 vaak in. eindspurt valt meestal mee.
    Prognose: kwalificatie voor halve finales

Svetlana Bolshakova (3 & 5 augustus, Hinkstapspringen)
    Als de Belgen bij de Russen in een hotel liggen op een EK u23 (in Erfurt), kan je er zeker van zijn dat er kruisbestuiving is. Sympathieke spring-in't-veld, maar zoals zovele hinkstappers nu al kapotte voeten/benen. Te lang geblesseerd geweest om een rol te spelen op deze OS. Jammer, want Europese top = wereldtop. Had ze 14.50 kunnen halen, dan deed ze eventueel mee voor een medaille.
    Prognose: out in de reeksen

Tia Hellebaut (hoog, 9&11 augustus)
    Staat er. In 2006 zat ik met haar op de bus naar hotel nét nadat ze op WK Atletiek in Valencia goud won op de vijfkamp. Had toen met Carolina Klüft gesms'd dat ze in 2012 in Londen beide met hun kinderen op de tribune zouden zitten kijken. Klüft blijft nu (jammer genoeg) thuis, Hellebaut heeft er haar tweede comeback op zitten en haar kinderen zullen bij de zus/mama op de tribune moeten zitten. Als Tia er voor gaat, gaat ze er volledig voor. Dat de resultaten uitbleven én ze zelf haar ambities wat tempert, wil niks zeggen. Kon ze geen medaille winnen, dan was ze thuisgebleven. Groot voordeel: het niveau is (zwaar) gedaald.
    Prognose: zilver met 'slechts' 1m99.
    Hoop: kondigt nadien aan dat ze nog 2 jaar meerkamp doet en hoogspringen vaarwel zegt. Breekt in februari 2013 wereldrecord vijfkamp (is ze zeker toe in staat, in 2007 bijna in geslaagd voor een publiek van slechts 50 man...).

Elodie Ouédraogo (5,6 & 8 augustus, 400m)
    Laatste overblijfsel van tijdperk Kim Gevaert. Mooie en sympathieke madam. Wil ik na OS betrappen op een bezoekje aan McDonalds met Kim zoals in beginperiode hun gewoonte was op de stages in Zuid-Afrika . Mooie stijl, als ze oplet in de 300 meter kan een halve finale zeker.
    Prognose: vlot in halve finale, daar bij de laatste in haar laatste wedstrijd.

Anne Zagré (6&7 augustus, 100m horden)
    In 2006 verscheen ze plots in de atletiek, "in Brussel van de straat geplukt" door haar trainer/ontdekker. Is veelzijdig (ook goeie verspringster), maar heeft zich definitief toegelegd op de hoge horden. Kan hier zeker nog 12.60-12.70 halen en zo Europees op zowel indoor als outdoor een mooie toekomst hebben. Sterk gespierd, en ook communicatief OK.
    Prognose: nét geen finale

Jonathan Borlée (4,5,6,9,10 augustus: 400 & 4x400 meter)
    Véél te veel wedstrijden voor Jonathan. Zal moeten gokken in zijn strategie. Enkele opties:
    - 400 individueel eigenlijk laten schieten: 'trage' reeksen & halve finale lopen en hopen dat de 400 finale toch bereikt wordt. 4x in 5 dagen top 400 na elkaar lopen is moeilijk haalbaar voor J. Borléé.
    - niet meedoen aan 4x400 in de reeksen: zwaar risico om de finale van 4x400 te mislopen, maar op die manier zijn individuele kansen gespaard.
    Prognose: geen finale 400m individueel, zilver op 4x400m

Kevin Borlée (4,5,6,9,10 augustus: 400 & 4x400 meter)
    Kan wél 400 meters na elkaar lopen en wordt daar zelfs "sterker" van. Als er 1 atleet 2 medailles kan halen in de Belgische ploeg, is hij het wel.
    Prognose: 2x zilver, enkel LaShawn Merritt is véél te snel.
    Prognose 2020: Kevin Borléé heeft 2x goud binnen na dopingperikelen.

Adrien Deghelt (7&8 augustus, 110 meter horden)
    Beloftevolle kerel die ter plaatse is blijven trappelen. Stille, maar beleefde jongen die mentaal héél zwak is.
    Prognose: uit in de reeksen

Hans Van Alphen (8 & 9 augustus)
    Kijk en geniet. Dit wordt de verrassing van de OS, zelfs al haalt hij misschien geen medaille. Staat momenteel derde op de wereldranglijst, maar die zegt niks. Niks omdat de tegenstand nog beter kan, maar ook niks omdat Hans zélf nog beter kan. Kan ook nog 200 punten meer, maar waarschijnlijk zal dit niet nodig zijn voor een medaille, wegens slechtere weersomstandigheden.
    Prognose: gemiddeld: brons, maar kan meer én minder zijn bij veel/weinig blessures/weersomstandigheden tijdens bvb polsstok.

4x400m ploeg (9,10 augustus: 400 & 4x400 meter)
    Duiken opnieuw onder de 3 minuten (mét verbetering BR), als Amerikanen stokje verliezen (niet zo waarschijnlijk op 4x400), halen ze goud, anders is brons/zilver zeker mogelijk.

ik weet dat ik iets te optimistisch ben, maar we kunnen maar dromen zeker?
    Sent From My Brain Using Common Sense

Member glashelder's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Damn, dacht ik een topic te kunnen starten, blijkt er al één te zijn van meer dan een jaar oud

Ik kijk vooral uit naar gymnastiek en zwemmen. Je ziet die sporten niet héél vaak op tv en da's wel eens leuk. Bovendien zit vooral gymnastiek vol met dramatische momenten en meisjes die heel zichtbaar gaan van verbeten tot verbitterd of teleurgesteld, geweldig vind ik dat, kan dan helemaal meeleven (kunstschaatsen is ook zoiets). Ik kijk meestal op Nederland, ze hebben daar een hele goeie commentator die ook gewoon uitleg geeft bij wat je te zien krijgt. Favorieten heb ik niet, die krijg ik in de loop van de Spelen wel (gebaseerd op domme dingen zoals een mooi kleur pakje of een mooi gezichtje of een leuke naam ).

Verder zal het zo'n beetje de hele dag opstaan en zie ik wel wat ik meepik. Altijd leuk om totaal onbekende sporten te zien en te volgen (zoals curling op de Winterspelen ). Dingen zoals voetbal of tennis kijk ik dan ook helemaal niet, dat is het hele jaar door te zien, interesseert mij niet en 'k vind daar dan ook weinig Olympisch aan (maar dat is persoonlijk hé, voor mij draait het juist om onbekende sporten eens zien).

Ik zit al klaar
    "A confident people is not exclusive. A great religion affirms other religions. A great culture affirms other cultures. A great nation affirms other nations. A great individual affirms other individuals, validates the being-ness of others and the vitality." ~ Leonard Cohen

Pagina 1 van 316 123451151101 ... LaatsteLaatste

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Tags for this Thread

Regels voor berichten