Weergegeven resultaten: 1 t/m 11 van 11

Discussie: mont ventoux

Member seba631's schermafbeelding
    iTrader
    0

mont ventoux

hey,

kan iemand mij helpen. ik ga begin september de mont ventoux beklimmen maar ik weet niet hoe ik hiervoor moet trainen.

alvast bedankt.

Approved 9-lifer Killertux's schermafbeelding
    iTrader
    41 (100%)
    Eigenlijk hoort dit beter thuis in de wielerthread hier een beetje onder...

Het gaat mss wat grof klinken maar als je hier komt vragen hoe je moet trainen om tegen september de Mont Ventoux al te doen, vrees ik dat dit je niet gaat lukken in september...

Of je moet al een serieus achterliggende conditie hebben waar we door je beginpost niet echt een zicht op krijgen

Member seba631's schermafbeelding
    iTrader
    0
    ik heb wel een goede conditie wekelijks fiets ik een 100 km en in de zomer zullen dit er wel meer zijn

Approved 9-lifer Killertux's schermafbeelding
    iTrader
    41 (100%)
    Dan laat ik het over aan de meer getrainde mannen om je advies te geven

Member BeeLz's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door seba631 Bekijk bericht
    ik heb wel een goede conditie wekelijks fiets ik een 100 km en in de zomer zullen dit er wel meer zijn
    Als je een degelijke conditie hebt geraak je de ventoux sowieso op indien je je niet opblaast int begin.
    Gewoon verder doen probeer eventueel op een hoger ritme te fietsen en ga eens naar de ardennen om daar wat te gaan fietsen.

Member Swagger's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Allemaal kwestie van goed te doseren en vooral met het kopke rijden.

Ik heb hem al eens gedaan, heb ook niet meer dan "gemiddelde" conditie.

Zou mij wel iets meepakken om aan te doen eens je in het "maanlandschap" komt!

Member BeeLz's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Swagger Bekijk bericht
    Allemaal kwestie van goed te doseren en vooral met het kopke rijden.

Ik heb hem al eens gedaan, heb ook niet meer dan "gemiddelde" conditie.

Zou mij wel iets meepakken om aan te doen eens je in het "maanlandschap" komt!
    Idd, heb nu de Ventoux nog niet gedaan maar enkele jaren geleden de Kaunertaler Gletscherstraße gedaan zonder voorbereiding en dat ging redelijk "vlot" (wel zwaar afgezien natuurlijk ), en die is op zijn minst even zwaar als de Ventoux, mijn conditie was toen wel goed maar normaal gezien moet dat voor een gezonde mens met een goede conditie geen probleem zijn.

Member Swagger's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door BeeLz Bekijk bericht
    Idd, heb nu de Ventoux nog niet gedaan maar enkele jaren geleden de Kaunertaler Gletscherstraße gedaan zonder voorbereiding en dat ging redelijk "vlot" (wel zwaar afgezien natuurlijk ), en die is op zijn minst even zwaar als de Ventoux, mijn conditie was toen wel goed maar normaal gezien moet dat voor een gezonde mens met een goede conditie geen probleem zijn.
    Ge hebt een goeie basis-conditie, en dan ook nog een beetje voorbereiden op gebied van voeding: eventueel al een beetje opladen ter voren met pasta en de dag zelf ook goed eten (onderweg ook).

Als ge gaat boven komen, daar ziet ge wat zenne: echt mannen die aan het zwalpen zijn, werkelijk tot het uiterste gaan

Member
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Swagger Bekijk bericht
    Ge hebt een goeie basis-conditie, en dan ook nog een beetje voorbereiden op gebied van voeding: eventueel al een beetje opladen ter voren met pasta en de dag zelf ook goed eten (onderweg ook).

Als ge gaat boven komen, daar ziet ge wat zenne: echt mannen die aan het zwalpen zijn, werkelijk tot het uiterste gaan
    Dit zeker niet vergeten, ik heb hem dit jaar ook gedaan en ik ben de laatste kilometers helemaal stilgevallen. Ik had goed gedoseerd, maar ik geraakte de laatste 3-4 km echt niet meer vooruit. Gewoon omdat ik geen eten bij had voor onderweg en enkel water is dus geen goed idee. Mijn maat is onderweg gewoon omver gevallen omdat hij helemaal leeg was.

Iets van eten/sportdrank meedoen voor onderweg en dan kan je al op karakter tot boven gaan, toch zeker als je lichtgebouwd bent.

Member Exorikos's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Die repen voor onderweg zijn toch niet nodig. Je bent vanuit Bedoin een uur of twee onderweg. Zo'n reep halverwege gaat echt niet helpen. Je moet eerder zorgen dat je die dag goed voorbereid bent. Genoeg drinken op voorhand zodat je goed gehydrateerd bent en goed eten is ook belangrijk. Een klim kan je echt wel doen als je alleen water bijhebt. Je moet jezelf gewoon niet overschatten en snel een tempo vinden dat je goed kan aanhouden.

Member bludgeoned's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Exorikos Bekijk bericht
    Die repen voor onderweg zijn toch niet nodig. Je bent vanuit Bedoin een uur of twee onderweg. Zo'n reep halverwege gaat echt niet helpen. Je moet eerder zorgen dat je die dag goed voorbereid bent. Genoeg drinken op voorhand zodat je goed gehydrateerd bent en goed eten is ook belangrijk. Een klim kan je echt wel doen als je alleen water bijhebt. Je moet jezelf gewoon niet overschatten en snel een tempo vinden dat je goed kan aanhouden.
    Meeste mensen fietsen al een stuk daarvoor ook natuurlijk. En je kan best iets anders eten dan die dure repen. Zeker als je dergelijke inspanning levert is het geen slecht idee om voldoende te drinken en toch wat te eten.
    Als je die dag enkel de Mont Ventoux doet en je ambitie is om gewoon boven te geraken zal dat allemaal wel lukken. Is nu ook niet de moeilijkste berg die er is.

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Tags for this Thread

Regels voor berichten