Gegroet,
volgens de zoekfunctie bestaan er nog geen onderwerpen over schaatsen of rolschaatsen, dus is een nieuwe thread hier wel gepast.
Eventuele fanaten van deze sporten kunnen die dan hier bediscussiëren.
Tijdens het seizoen ga ik op regelmatige basis de schaatsbaan op. Meestal omvat dit gewoon oefeningen op snelheid, behendigheid en hier en daar wat truukjes.
Om het schaatsen te onderhouden ben ik van plan in-line skates te kopen en daar op straat mee te oefenen. Het enige wat mij nu compleet tegenhoud is de manier van remmen.
Bij schaatsen schraap je gewoon het ijs weg en je staat direct stil, echter bij in-line skates schraap je ofwel je wielen weg, ofwel je huid. Zeker na gelezen te hebben wat er op wikipedia te vinden is:
Skaten - Wikipedia
De remmethoden lijken nogal prehistorisch. Zo hebben -botsen tegen een muur, vasthaken aan een paal, en gewoonweg laten vallen- een benaming gekregen.
Nu zou ik toch graag skeeleren of in-line skaten, dus is mijn vraag: bestaat er een efficiënte remtechniek die u direct tot stilstand laat komen zonder dat er enige vorm van slijtage is aan rolschaats of lichaam?

LinkBack URL
About LinkBacks
Met citaat reageren
na enkele weken/maanden draai je toch gewoon je wielen om zo gaat de slijtage nog tragen 

, zelfs tegen redelijke snelheid ging dat nog vrij goed hoor.
Anders zou ik wij er misschien nog aan wagen.