Weergegeven resultaten: 1 t/m 19 van 19

Discussie: Dodentocht 2011

Member Meitzl's schermafbeelding
    iTrader
    7 (100%)

Dodentocht 2011

Dag,

aangezien de vorige thread dateert uit 2004 leek me een nieuwe wel gepast.

Ik ben van plan om, samen met enkele vrienden, deel te nemen aan de dodentocht. Het is nog lang, maar een goede voorbereiding is alles.

Zijn er hier mensen die reeds hebben deelgenomen? Hoe heb je dat aangepakt? Hoe bereid je je voor op zoiets?

Ook omtrent de schoenen heb ik een vraag. Ik heb deze schoenen, daarmee heb ik vorig jaar de GR20 uitgestapt. Zijn deze schoenen geschikt voor de dodentocht, of is zijn die te zwaar?

Member kaminikaze's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    beetje zwaar schoeisel me dunkt.

Ik heb het in m'n gewone adidassen gedaan, m'n loopschoenen.
    Geen blaren gehad tijdens de doto, wel tijdens de voorbereiding omdat ik dan slechte inlegzolen gebruikt had.

Kwestie van voorbereiding; zorg dat je zeker eens een grotere afstand afgelegd hebt. Ik had niet veel tijd om voor te bereiden, en heb slechts 1x50km en 1x70km kunnen wandelen vooraf.
    Maar eens je weet dat je die 70 kan, dan weet je ook dat je de 100 aankan.
    Tzit al in uw kop

Member Meitzl's schermafbeelding
    iTrader
    7 (100%)
    zwaar, of te zwaar?

Ik weet niet hoe ik die dodentocht moet inschatten, maar de GR20 LIJKT me fysiek lastiger dan de dodentocht. Is de dodentocht niet eerder een mentale kwestie, en vechten tegen de slaap?

Platinum Member mijas65's schermafbeelding
    iTrader
    40 (100%)
    vleden jaar voor 1 ste keer geprobeert en tot 40 km geraakt .
    wel zero voorbereiding en echt op laaste moment beslist had nog gewerkt die vrijdag

ik ga zeker trg meedoen en nu met voorbereiding , had wel onderschat hoe lang je aan 10 km stapte ,...

slaap het was valt mee maar echt koud dees jaar !

Member menneke's schermafbeelding
    iTrader
    25 (100%)
    Ikzelf heb nooit meegedaan maar dit jaar wel enkele kameraden. Begin er niet aan zonder voorbereiding zeggen ze. Ze hadden zichzelf ook niet voorbereid en degene die het het langst had volgehouden kwam aan 85 kilometer maar toen werd het mentaal te moeilijk. Ze hadden ook gesproken met andere ( ervaren ) deelnemers en ze zeggen dat je het best de schoenen draagt die je het meest draagt. Dit is wat ze mij hebben verteld.

Approved 9-lifer Gundosao's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mijn pa doet al enkele jaren mee, hij beslist altijd de dag ervoor, waardoor hij niet oefent. En toch heeft hij nog nooit opgegeven.
    Enkele vereisten zijn toch wel: goed schoeisel, niet teveel gerief in uw rugzak, iemand die u een beetje wil volgen (vooral om bv. andere schoenen te geven) zodat je al redelijk wat gewicht in uw rugzak uitspaart, en natuurlijk als je samen met vrienden wil stappen zeker zorgen dat je ongeveer dezelfde snelheid stapt. Stel bv. dat zij slenteren en jij gewend bent om op een goed tempo door te stappen, zal je veel rapper moe worden en omgekeerd.
    En vooral, karakter, niet opgeven en blijven doorgaan.
    League of Legends Summoner Name: The Gundosao

Member Da_Duvelke's schermafbeelding
    iTrader
    0
    tijd om dit onderwerp terug vanonder het stof te halen denk ik ?
    Ik ga de dodentocht dit maal voor het eerste keer proberen.
    heb nog nooit meer dan 50km gestapt, dus tzal wel een serieuze uitdaging zijn.

Gisteren voort eerst gaan trainen effectief. Begonnen met 25km met af en toe wat lopen, om eens wat andere bewegingen te hebben dan enkel te stappen.
    zit aan een goed gemiddelde (+-7km per uur) dus da zit wel goe.

Zijn er hier nog mensen die deelnemen aan de DOTO?
    Mensen die tips kunnen geven ivm wat mee te nemen, hoe best te trainen,... ?

alles is welkom
    In the game of life, you play the hands you're dealt !

Banned
    iTrader
    0
    Ik doet dit jaar ook mee voor de eerste keer. Ik train niet specifiek voor het wandelen, maar heb een stevige basisconditie aangezien ik een langeafstandsloper ben, zowel halve als ganse marathons al gelopen.

In juli ga ik in Spanje de laatste 250km van Santiago wandelen met mijn pa, dus hopelijk leg ik daar een goede basis.

Banned
    iTrader
    14 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door e.House Bekijk bericht
    Ik doet dit jaar ook mee voor de eerste keer. Ik train niet specifiek voor het wandelen, maar heb een stevige basisconditie aangezien ik een langeafstandsloper ben, zowel halve als ganse marathons al gelopen.

In juli ga ik in Spanje de laatste 250km van Santiago wandelen met mijn pa, dus hopelijk leg ik daar een goede basis.
    hmm zou ik dan toch op en af doen, kwestie van zeker te zijn e

iTrader
    0
    die laatste 250 km is niet op een dag he

Member Scifo's schermafbeelding
    iTrader
    11 (100%)
    Wandelen.. moet toch echt de saaiste "sport" zijn die er bestaat.

Vrienden van mij hebben vorig jaar ook deelgenomen. 1 van de 5 heeft de finish bereikt, de rest is blijven hangen aan de Duvel stand

Mag je trouwens niet met de fiets deelnemen?

Banned
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Truman' Bekijk bericht
    hmm zou ik dan toch op en af doen, kwestie van zeker te zijn e
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Da_Duvelke Bekijk bericht
    die laatste 250 km is niet op een dag he
    Tis idd over een langere periode (2 weken) al is de afstand denk ik ook wel iets langer (moet het schema nog eens bezien).

Weet iemand overigens hoe dat spul noemt om uw voeten 'sterker' te maken het, ze verkopen dat normaal gezien in de apotheek.

Member kaminikaze's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)

Weet iemand overigens hoe dat spul noemt om uw voeten 'sterker' te maken het, ze verkopen dat normaal gezien in de apotheek.
    Schoenen ?

Zou toch opletten met producten te gebruiken die je niet gewoon bent. Met uw basis zou je normaal niet teveel problemen mogen ondervinden.

Member Balsaus's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Ik ga ook meedoen. Maar ik ga mij niet voorbereiden door op voorhand te gaan wandelen. Wat kunt ge trouwens best allemaal meenemen? En hoe moet ge u kleden? Moet ge speciale wandelschoenen aan doen , of kunt ge het ook met loopschoenen doen zonder te veel blaren?

Member zwerver's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Bedoel je dit? Care Plus® Camphor Spray

Banned
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door zwerver Bekijk bericht
    Ik denk dat het dat is ja, merci.

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Balsaus Bekijk bericht
    Ik ga ook meedoen. Maar ik ga mij niet voorbereiden door op voorhand te gaan wandelen. Wat kunt ge trouwens best allemaal meenemen? En hoe moet ge u kleden? Moet ge speciale wandelschoenen aan doen , of kunt ge het ook met loopschoenen doen zonder te veel blaren?
    waarom ga je niet voorbereiden? zo savonds na het werk een paar uur gaan wandelen ofzo, tis nu toch mooi weer.

kledij hangt af van het weer he.
    voor de schoenen: alst warm en droog is raad ik goei loopschoenen aan, bij regenweer eerder waterdichte wandelbotinnekes.

sowieso geen nieuwe schoenen aandoen he, want dan hebt ge zeker blaren

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Scifo Bekijk bericht
    Wandelen.. moet toch echt de saaiste "sport" zijn die er bestaat.

Vrienden van mij hebben vorig jaar ook deelgenomen. 1 van de 5 heeft de finish bereikt, de rest is blijven hangen aan de Duvel stand

Mag je trouwens niet met de fiets deelnemen?
    Waarom is wandelen saai?
    Op een loopband is het saai ja, maar als ge in schone streken kunt gaan wandelen is dat toch aangenaam zeker?

Banned
    iTrader
    0
    Ik heb de camphor spray gehaald, wel eigenlijk te laat aangezien ik volgende week maandag al aant wandelen ben, maar bon.

Heb nog een vraagske: een paar weken geleden was ik bij 30 graden een viertal uur gaan wandelen, ik had geen blaren erna, maar wel waren zowel mijn linker als rechter grote teen aan de bovenkant geschuurd. Ik vermoed dat de combinatie van warm weer plus mijn schoenen te losgebonden de oorzaak is (aangezien geschuurde huid door ruimte in de schoen komt niet?) ik had daarnaast ook mijn loopsokken aan, niet echt ideaal voor te wandelen wrs.

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Regels voor berichten