Pagina 5 van 297 EersteEerste 1234567891555105 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 81 t/m 100 van 5930
    Member warre's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DePiespaal Bekijk bericht
    VO2-max is aangeboren... stijgt enkel door doping (met name EPO en consoorten).
    vo2max kan wel door training verbeterd worden. Maar enkel tot een bepaald plafond dat genetisch bepaald is en waar je niet veel aan kan veranderen.

VO2max is idd gelimiteerd door de hoeveelheid zuurstof die naar de spieren gebracht kan worden en dus enerzijds door aantal rode bloedcellen die zuurstof transporteren en anderzijds door hartdebiet.

Door training kan het hart echter groter en sterker worden en meer bloed per minuut rondpompen.

Member Method's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Vraagske: wie van jullie mountainbiket ook?

ozl
    ozl is offline
    Member
    iTrader
    5 (100%)
    Ik!

Maar ik ben geen coureur.

Member Timmeh89's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Ik, ik ga wekelijks in het weekend een tt rijden en meestal dan nog woensdag naar het bloso in herentals als het er goed berijdbaar is.

EmP
    EmP is offline
    Member EmP's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Ik rijd veel met MTB als training, ga ook soms naar ardennen.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DePiespaal Bekijk bericht
    VO2-max is aangeboren... stijgt enkel door doping (met name EPO en consoorten).

VO2Max is 5 tot 15% trainbaar. Een VO2Max die 11 stijgt is dus mogelijk, eerder uitzonderlijk maar zeker mogelijk. (bv iemand die 20kg afvalt zal zeker zoveel stijgen). Een VO2Max is wel één van de betere indicatoren van talent, maar het is niet omdat uw VO2Max hoger is dat je rapper fietst/loopt/zwemt/kruipt/...
    Laatst gewijzigd door EmP; 26 mei 2009 om 21:09

Member Pred's schermafbeelding
    iTrader
    4 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sgt METHOD Man Bekijk bericht
    Vraagske: wie van jullie mountainbiket ook?
    ik!
    ik heb ook alleen maar een mountainbike
    ik rij ook redelijk veel op de weg met de mtb (met m'n noppenbanden)
    meestal 's avonds omdat ik dan liever niet alleen de bos inga, kmoest maar eens iets aan de hand krijgen en de hele nacht int donker in de bos moeten doorbrengen . En er kan altijd onverwachts iets gebeuren, de laatste 4 maanden 2 keer de ambulance moeten bellen voor iemand waarmee ik aant fietsen was, waarvan ene serieus KO was hehe. En als ge dan ergens alleen ligt in een grote bos waar zelden iemand komt, da ies nie ideaal.

als ik afgestudeerd ben en werk heb ga ik mij wel eens een koersfietske kopen

Member
    iTrader
    0
    hallo,
    heb nog maar pas koersfiets gekocht en ging na voetbalseizoen al enkele km rijden. heb in de eerste week 350 km gereden en kreeg dan last van pees ofzo aan mijn knie... aan de binnenkant. zou dat kunnen dat het van fietsen is? verkeerde positie op de fiets?
    heb al enkele kinebeurten gehad maar hebben niet zo veel geholpen...

groeten jantie

ozl
    ozl is offline
    Member
    iTrader
    5 (100%)
    Ik had dat enkel aan mijn rechterbeen. Omdat dat been iets korter is denk ik. Dan heb ik maar mijn zadel een beetje lager gezet en dan had ik een beetje last links. Ik heb het maar zo gelaten en nu voel ik daar niks meer van.

Misschien is dat gewoon omdat je lichaam dat nog niet gewoon is van die positie op de fiets en misschien een beetje geforceerd (direct 350km op een week)?

iTrader
    5 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door derjean Bekijk bericht
    hallo,
    heb nog maar pas koersfiets gekocht en ging na voetbalseizoen al enkele km rijden. heb in de eerste week 350 km gereden en kreeg dan last van pees ofzo aan mijn knie... aan de binnenkant. zou dat kunnen dat het van fietsen is? verkeerde positie op de fiets?

groeten jantie
    kan verschillende oorzaken hebben.
    In de eerste week direct 350km rijden is niet velen gegeven, daarom volgende week mss wat rustiger aan doen en zien of het weggaat. Het kan zeker zijn dat je lichaam nog niet gewoon is om dergelijke afstanden te fietsen.

Een andere mogelijke oorzaak is mss een verkeerde voetpositie. Doordat je voetplaatje mss niet recht onder je schoen zit kan je echter teveel druk op de binnenkant van je knie zetten met overbelasting tot gevolg. Voetplaatje een beetje draaien zodat je hiel iets verder naar buiten komt kan hier dan de oplossing voor bieden

Member tragezot's schermafbeelding
    iTrader
    2 (75%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door derjean Bekijk bericht
    hallo,

groeten jantie

Laat mij raden: direct veel te snel gereden en veel te veel km's?

Als het niet zo is, wat ik betwijfel, fiets laten uitmeten. Kniepijn heeft door de band genomen twee grote oorzaken: de eerste heb ik al vermeld, te vlug te snel rijden; ten tweede slechte positie op de fiets.

Het enige wat je nu kan doen is een weekje rusten, fiets ondertussen laten uitmeten en reflexspray/voltaren/fastumgel gebruiken.

Member *FiReStOnE^-*'s schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    Denk ook dat het komt doordat je direct 350 km doet in je eerste week.
    Tip: doe het rustig aan en in't begin vooral rustig aan, niet in't rood gaan = basisconditie opbouwen.
    Theeft echt geen nut als je elke keer je kapotrijdt in't begin!

Member
    iTrader
    0
    mja ik dacht eigenlijk, nu is het mooi weer en moet ik veel rijden want volgende week zal ik niet rijden met het slechte weer... hehe
    morgen of overmorgen ga ik na lange tijd nog eens een tochtje doen maar denk dat ik nog last zal ondervinden. bedankt voor jullie reactie alvast

Member Crunchy's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Kent er iemand het adres(+webadres) van die firma die je koersfiets volledig afstelt naar je lengte enz..?Ik heb na het fietsen altijd last in mijn rechter schouder,daarom dat ik mijn koersfiets eens zou willen laten afstellen.

iTrader
    5 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Crunchy Bekijk bericht
    Kent er iemand het adres(+webadres) van die firma die je koersfiets volledig afstelt naar je lengte enz..?Ik heb na het fietsen altijd last in mijn rechter schouder,daarom dat ik mijn koersfiets eens zou willen laten afstellen.
    zijn er verschillende bekenden, Meetcentrum - Home
    www.kine8.be | Kine8+ en michel delva schieten me zo direct te binnen maar van die laatste kan ik precies geen site vinden

Member vanrumst's schermafbeelding
    iTrader
    213 (100%)
    www.body2bike.be
    Vorig jaar langsgeweest en zeer tevreden van.

Ivm die inspanningstesten, eigenlijk kan je die enkel vergelijken als je hetzelfde protocol volgt:
    Het ene centrum volgt om de 3 minuten, het andere om de 5 minuten, nog een ander om de 8 minuten een verhoging.
    Op het einde van de rit scheelt dit wel veel. Als ik inspanningstest doe zit ik makkelijk uur op die fiets en kom ik aan max wattage van 400.
    Heb ooit eens ander protocol gedaan met kortere verhogingen en toen kwam ik op 450 uit, wat dus eigenlijk niet echt representatief is.

Member Crunchy's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door vanrumst Bekijk bericht
    www.body2bike.be
    Vorig jaar langsgeweest en zeer tevreden van.

Sorry,link werkt niet.
    Bedankt voor de werkende links!

Member vanrumst's schermafbeelding
    iTrader
    213 (100%)

Member Pariah's schermafbeelding
    iTrader
    34 (97%)
    bestaat dat: een koersbril die je als zonnebril kan gebruiken en die ook bruikbaar is om in de bossen te crossen (dus niet te donker is)? en dus zonder verschillende glazen te moeten gebruiken?

Member Method's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door belvedere86 Bekijk bericht
    bestaat dat: een koersbril die je als zonnebril kan gebruiken en die ook bruikbaar is om in de bossen te crossen (dus niet te donker is)? en dus zonder verschillende glazen te moeten gebruiken?
    De lenzen van tegenwoordig passen zich daaraan al wel aan. Maar soms is dit idd nog wel vervelend. Ik vrees er een beetje voor, het kan zijn dat het bestaat maar elk merk claimt wel dat zij het beste hebben dus kun je het niet echt weten voordat je hem getest hebt.

Banned Starrk's schermafbeelding
    iTrader
    33 (97%)
    OK, kenners .

Ik volg al een dikke 14 jaar het professionele wielrennen en zou nu zelf ook eens mij op de sport willen gooien. Het doel dat ik nastreef is simpelweg een dagelijkse workout in de zomer (een trainingsschema kan ik zelf wel ontwikkelen, daar heb ik genoeg ervaring mee).

Qua materiaal heb ik natuurlijk nog niets. Logica dicteert dat ik, als beginnende puur recreatieve 'renner', niet teveel geld ga spenderen aan al het materiaal (fiets, onderdelen, uitrusting).

Mijn vraag is dus: Hoe deftig is het materiaal van Decathlon (B'Twin ofzo dacht ik) voor mijn doeleinden? De prijzen zijn erg acceptabel voor iemand die niet verder zal gaan dan een rustig dagelijks fietstochtje van een uur of 2/3 in de polders om wat basis-conditie te kweken, uiteindelijk vooral om mij in het zwemmen wat te helpen.

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Tags for this Thread

Regels voor berichten