|
||||||
| Sport - Hier kan je terecht voor alles wat met sporten en buiten activiteiten te maken heeft. |
![]() |
|
|
LinkBack | Discussietools | Zoek in deze discussie | Discussie waarderen |
|
|
#421 | ||||
|
Maken schoenen eigenlijk veel uit als ge gaat skaten? Of zijn zo van die oude adidaskes goodyears voldoende?
![]() Gisteren eens terug gaan skaten met een paar maten na 3j nie meer op een plank gestaan te hebben en twas echt zalig. Kheb wel nog altijd mijn zelfde probleem. Ik kan nl. geen kicklfip maar wel varial kickflip Ik kan mijn plank niet horizontaal laten spinnen, ze draait ook steeds een halve toer (als ne shuvit). ![]() Mijn deck is een element van bill pepper fzo. Heb er eigenlijk geen gedacht van wat goeie boards zijn atm. |
||||
|
|||||
|
|
#422 (permalink) | ||||
|
|
In principe kunt ge met alle schoenen skaten als gij dat wilt. Maar "skateschoenen" zijn er wel beter op voorzien qua schokken opvangen, extra bescherming op de zijkant zodat ge niet door u schoen zit op een dag etc.
Qua decks, er is niet zoiets als goeie en slechte decks (ervan uitgaand dat ge een degelijke merk koopt en geen bart smit brol). Als ge wat krap bij kas zit kunt ge een blank board kopen, maar die zijn meestal ietske minder. Voor de rest iedere deftig skatemerk zen decks zijn degelijk genoeg, ze hebben allemaal voordelen en nadelen. Gewoon veel uitproberen. Ik skate atm met dit: Element Catalog : Skateboards En ik moet zeggen, beste deck dat ik al gehad heb, in de zin van size/shape/pop/etc. Als dit nu ook nog een degelijke tijd meegaat en zijn pop blijft behouden weet ik nu al zeker dat ik niets anders meer ga kopen dan element's met shape 9. En voor u kickflip, let gewoon op de plaatsing van u achterste voet. Maken dat die niet te ver weg van u staat, dus gewoon maken dat die in het "midden" staat. En als ge popt maken dat ge die gewoon naar onder duwt en niet laat afwijken naar links of rechts (of anders gezegd, weg van u of naar u toe). |
||||
|
|||||
|
|
#423 (permalink) | ||||
|
|
Vroeger ging ik altijd skaten met paar maten hier in de buurt en dat was echt chill, we konden er wel niet veel van maar altijd goed geamuseerd. Spijtig dat niemand dat nog doet. Ondertussen is het bij mij ook wel al enorm lang geleden maar met dit warme weer is dat toch bijna niet te doen
![]() |
||||
|
|||||
|
|
#424 (permalink) | ||||
|
Ik koop mijn planken naar gelang de maat, je begint altijd eerder klein (pakt dat ik op mijn 12 jaar een 6.8 ofzoiets had, een vrouwenmaat) en dan ga je steeds groter. Ik zit momenteel op een 8.125 en dat is nu wel het maximum, voor mij, denk ik. Als die maten je niets zeggen moet je er ook, imo, niet echt rekening mee houden, ga gewoon niet van een dunne naar een dikke plank.
Schoenen is nog zoiets, je kan ik principe met elke schoen skaten, maar er zijn natuurlijk wel bepaalde merken die écht gemaakt zijn voor het skaten. Sidenote: het is niet omdat uw schoenen van bv. Etnies zijn dat het daarom ook skateschoenen zijn, met pro-models zit je meestal wel safe maar kijk altijd de dikte van de zool, stevigheid van de hiel, etc. maar eens na. En het belangrijkste bij een skateschoen is het feit dat hij echt goed moet zitten! merken: Nike SB (Let op de SB als je een schoen koopt voor het skateboarden), Lakai, Globe, DC, Converse Allstars, Circa, Vision Streetwear, Vans, etc... |
||||
|
|||||
|
|
#425 (permalink) | ||||
|
Pfff, net gemerkt dat mijn wielkes breder zijn dan mijn deck zelf
en ook mijn deck staat nogal hoog, m.a.w mijn trucks zijn precies te hoog voor de grootte van mijn board. ![]() Komt wss omdat ik zoveel jaar geleden enkel mijn deck vervangen heb en wieltjes en assen (independent) gehouden heb. Ma kvind lik zo nutteloos om al te gaan zoeken naar een compleet nieuw deck (met assen en wieltjes) als ik pas enkele dagen terug skate. En ook mijne griptape is heel aan het loskomen aan de zijkanten, kzie zelfs al het blauw van mijn deck. Beste is zeker zo vlug mogelijk nieuwe griptape op laten leggen? Of is dat niet mogelijk? kdacht dat het zo'n 6 euro kost fzo. |
||||
|
|||||
|
|
#426 (permalink) | ||||
|
Een griptape die kapot is aan de zijkant maakt niet niet zoveel uit denk ik, alleen als ge kunt beginnen pellen zit je met een probleem. Een nieuwe griptape laten leggen kan, maar daar heb ik zelf geen ervaring mee.
Ik heb dat gevoel trouwens ook momenteel dat mijn plank veel hoger is als vroger, maar dat komt omdat ik een grotere maat van wielen heb, maar ik ben het naderhand wel gewoon aan het worden. |
||||
|
|||||
|
|
#427 (permalink) | |||||
|
Citaat:
De tape er mooi recht opplakken en vervolgens mij een vijl de kanten van je deck afgaan. Dan kan je met een cuttermesje die tape perfect afsnijden zonder veel moeite. Dat uw trucks te hoog staan maakt niet zoveel uit. De wieltjes die er vanonder komen ook niet. Qua schoenen moet ik toch wel zeggen dat ik niet met alle schoenen kan skaten. Ik moet altijd een vrij strakke en lichte schoen hebben, met een redelijke puntvorm, want anders lukken sommige dingen echt totaal niet. |
|||||
|
||||||
|
|
#428 (permalink) | ||||
|
Naar de zumiez gegaan en daar werd mij verteld dat ik zelf de oude grip moest aftrekken aangezien zij er zich niet meer mee bezig houden omdat het een uur kan duren. Kzeg ok niets aan te doen en probeer met mijn neef efkes buiten da af te trekken en in 1 keer is het losgekomen (weliswaar beetje voor beetje zo aftrekken), het kwam er echt supermakkelijk af.
![]() Mijn kickflip draait nu maar een 90°-tal graden meer ipv de volle 180° (aka varial dus ^^). Kga blijven oefenen tot ik hem gewoon kan zonder dat mijn deck draait. En kprobeer gewoon weer mijn ollie zo hoog mogelijk te krijgen. Kvin da echt 1 vd belangrijkste zaken persoonlijk aangezien quasi alles gebaseerd is erop. |
||||
|
|||||
|
|
#430 (permalink) | ||||
|
mja, ik skate zelfs me lotto schoentjes
Kheb echt niets meer staan van skateschoenen.En tis geskift hoe zot ik de skateboard microbe terug te pakken heb. Vandaag redelijk consistent heel flip geland en varial kick flip idem. Ook 50-50 grind lukt meestal. Ook voor het eerst in m'n leven gedropt van een ramp. Had toen ik nog 'serieus' skate nog nooit geprobeerd en nu vanmiddag na veel gepush van mijn maten toch geprobeerd. Khad echt schrik. ![]() Morgen ga ik terug ze. |
||||
|
|||||
|
|
#431 (permalink) | |||||
|
Citaat:
![]() |
|||||
|
||||||
|
|
#432 (permalink) | ||||
|
De warande, aan het ring shopping center van kuurne. Samen met mijn kozen en nog ne maat.
Normaal gezien gaan we deze week nie echt veel (vakantiejob -.-), maar tijdens het weekend zullen we daar weer zitten. |
||||
|
|||||
|
|
#433 (permalink) | |||||
|
Citaat:
dc ook maar 'k vin dat die ni zo lekker skaten, maar gaan wel lang mee |
|||||
|
||||||
|
|
#434 (permalink) | |||||
|
Citaat:
En dat brak regenweer begint mij tegen te steken hé... Ik wil gaan skaten, maar terwijl ligt het nat of hangt er een bui boven mij. @ Aerofury: de reden waarom je Kickflip gaat draaien is omdat je met je achterste voet waarschijnlijk een beetje 'scooped'. Probeer bij de kickflip met je achterste voet loodrecht naar beneden te poppen en met je je andere voet lichtjes te 'flicken' naar de buitenkant van je board. Héél lang geleden was dat net hetzelfde bij mij, en mijn fouten lagen daar. Ik begin mij stilaan wel kuthard te ergeren aan 360-flip. Mijn board flipped quasi perfect, maar het land telkens een eindje van mij waardoor ik met mijn voorste voet altijd op de nose zit en mijn achterste voet ergens in de buurt rondhangt. Verdeel ik mijn gewicht verkeerd ofzo? Ik ben er mij echt suf op aan het zoeken, en als ik nog 2 weken moet oefenen heeft mijn deck geen nose meer ^^. |
|||||
|
||||||
|
|
#435 (permalink) | |||||
|
Citaat:
![]() |
|||||
|
||||||
|
|
#436 (permalink) | |||||
|
Citaat:
Uitleg: Je moet eens switch treeflip proberen, ge gaat merken dat uw plank nog een eind verder wegvliegt, dat is puur omdat je het niet gewoon bent om zoveel kracht te zetten op je achterste voet. -------------------------------------- Amai, gisteren ben'k echt zo pissed geworden tijdens het skaten. Het was al een tijdje droog, dus ik ging skaten. Ik warm op, alle basistruckskes. Dan wou'k dus een run doen, varial heel --> Semi-grote gab Ik zweer het u, hoeveel fucking keer dat ik die regular varial heel gebaild heb...En toen begon het ook nog eens terug te regenen. ![]() |
|||||
|
||||||
|
|
#437 (permalink) | ||||
|
Wel, het scoopen is op zich goed genoeg feitelijk. Mijn deck draait de volle 360 en de flip lukt ook goed, maar mijn deck vliegt net iets te ver naar rechts. (dus als ik probeer te landen is het net met 1 voet op de nose) Ik zou mijn deck een halve meter meer naar links moeten krijgen om er perfect op te staan.
Buh, frustrerend is het ^^ En dan met dit kutweer nog is bij is het volledig om zeep. |
||||
|
|||||
![]() |
| Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten) | |
| Discussietools | Zoek in deze discussie |
| Geef een waardering voor deze discussie | |
|
|