Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 20 van 35
    Member
    iTrader
    0

Welke keuze van hartslagmeter?

heyla

Zou graag een hartslagmeter willen kopen ma ben nog aant twijelen tussen deze twee :

Polar
    RS200sd

Suunto
    Running pack (t3 + Foot POD)

iemand hier ervaring mee of iemand kent met deze soort van hartslagmeter en welke van de twee de voorkeur krijgt

greetz

Approved 9-lifer Foose's schermafbeelding
    iTrader
    24 (100%)
    Ik zou voor Polar gaan.

Member *FiReStOnE^-*'s schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    Hoeveel moet je tegenwoordig betalen voor nen gewone hartslagmeter? Kzou der mij graag ook ene aanschaffen, om te gebruiken bij het fietse (ik koers +- 2 à 3 keer per week)

Approved 9-lifer Tah_b00nz0r's schermafbeelding
    iTrader
    14 (100%)
    ik zou ook direct voor polar gaan. is zowa dé referentie als het op hartslagmeters aankomt. heb er 3j ofzo mee gewerkt en nooit problemen mee gehad nu werkt hij enkel nog maar als snelheidsmeterke

Member verdeye's schermafbeelding
    iTrader
    7 (89%)
    Hoi,

al een hartslagmeter aangekocht?

Ik zou persoonlijk voor Suunto gaan. Het verschil zit hem in de meting van het hartslag. Polar meet het gemiddelde van 10 sec, en Suunto leest het gemiddelde tussen elke hartslag. Daarbij komt Suunto veel professioneler over dan Polar.

Member
    iTrader
    4 (100%)
    Ik heb ook een suunto (T1). Ik ben er wel tevreden van. En het is (vind ik) mooier om te dragen dan zo'n Polar.

Voordeel is ook dat je de batterijen van de gordel en hartslagmeter zelf kunt veranderen.

Approved 9-lifer Fides's schermafbeelding
    iTrader
    12 (100%)
    Ik ben ook aan het kijken voor een hartslagmeter.
    Prijs: max. 100 euro
    Waar hebben jullie die hartslagmeter gekocht? Online?

iTrader
    7 (89%)
    Suunto T3 Running Pack (Model 2008)

Morgen is hij hier al met GLS. Vandaag besteld, betaald met paypal.
    Als het zo is, goede service, beantwoordde mijn vragen ook binnen de 2u!

Suunto T1C is een aanrader onder de 100Eur..

iTrader
    12 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door verdeye Bekijk bericht
    Suunto T3 Running Pack (Model 2008)

Morgen is hij hier al met GLS. Vandaag besteld, betaald met paypal.
    Als het zo is, goede service, beantwoordde mijn vragen ook binnen de 2u!

Suunto T1C is een aanrader onder de 100Eur..
    Kan je dan, als je hem gekregen hebt, hier even je ervaringen ermee neerpennen? Thanks

iTrader
    7 (89%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fides Bekijk bericht
    Kan je dan, als je hem gekregen hebt, hier even je ervaringen ermee neerpennen? Thanks
    Zal ik zeker doen. Heb sinds de aankoop nog maar 4 trainingen achter de rug (en examens).

Volgende week zal ik een verslagje opstellen.

Wat ik momenteel al kan zeggen:

- Menu werkt zeer intuïtief en duidelijk.
    - Reageert meteen op een wijziging van je hartslag.
    - Veel leuke features.
    - De belt nat maken is niet nodig (zoals bij mijn vorige Polar).
    - Footpod werkt tov Google maps 95% correct, tot zover Google maps correct werkt.

Conclusie: nog geen spijt van de aankoop!

Member Jazzmata's schermafbeelding
    iTrader
    9 (100%)
    met suunto en polar kan je niet meteen iets mis doen. Ik zou voor een polar gaan met uitleesfunctie op pc, en eventueel eentje met foot pod. De rs400 is zowat de standaardversie geworden voor de geavanceerde loper. Mijn keuze is simpel aangezien we op de unief enkel met polar werken, met suunto heb ik geen ervaring, ik weet ook niet of er hier uitleesmogelijkheden zijn (zou me verbazen mocht het niet kunnen).

iTrader
    7 (89%)
    Jep suunto heeft net dezelfde mogelijkheden als Polar.
    Pc pod, footpod, bikepod, gpspod.
    Momenteel heb ik enkel de footpod, binnenkort een kijken naar de pc pod.
    Hoewel ik vrees dat deze net zoals de polar software niet mac compatibel is.

Member kervelsoep's schermafbeelding
    iTrader
    46 (98%)
    kheb mij paar weken terug nen Polar RS200sd gekocht.

zeer tevreden van, bandje is in aangename soepele stof (in tegenstelling tot dien hard plastieken die ik voordien had). Buite accurate berekeningen van hartslag, caloriën, ... hebde ook de mogelijkheid uw maximale hartslag te laten berekenen, trainingen instellen (herstel, interval, tempoloop) en die berekent dan automatisch uw zones (hartslagfrequenties) waar ge in moet blijven.

Footpod heb ik er niet bijgekocht, hebt ge in principe niet nodig. Leuk hebbedingetje om te weten wat je gelopen afstand is of je km/uur maar is zeker niet essentieel voor je trainingen. + het heeft naar verluit last van afwijkingen, op 10km zit er soms tot 0,5km verchil op.

In ieder geval, veel plezier ermee.

Mvg

iTrader
    9 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kervelsoep Bekijk bericht
    kheb mij paar weken terug nen Polar RS200sd gekocht.

zeer tevreden van, bandje is in aangename soepele stof (in tegenstelling tot dien hard plastieken die ik voordien had). Buite accurate berekeningen van hartslag, caloriën, ... hebde ook de mogelijkheid uw maximale hartslag te laten berekenen, trainingen instellen (herstel, interval, tempoloop) en die berekent dan automatisch uw zones (hartslagfrequenties) waar ge in moet blijven.

Footpod heb ik er niet bijgekocht, hebt ge in principe niet nodig. Leuk hebbedingetje om te weten wat je gelopen afstand is of je km/uur maar is zeker niet essentieel voor je trainingen. + het heeft naar verluit last van afwijkingen, op 10km zit er soms tot 0,5km verchil op.

In ieder geval, veel plezier ermee.

Mvg
    1) accurate berekeningen van calorieën, onmogelijk
    2) footpod is véél meer dan een hebbedingetje, het geeft de snelheid waaraan je loopt bij een bepaalde hartslag, zo kan je perfect je aerobe progressie zien.

iTrader
    7 (89%)
    De footpod van mijn Suunto zit soms 50m mis, en soms 300m mis met Google maps. Nu valt dan ook te betwijfelen of Google maps 100% accuraat is. Al bij al gebruik ik het inderdaad voor mijn aerobe progressie te zien, zelfde hartslag, grotere afstand.

@dee- : Nu het blijkt dat je hier vrij veel van af weet. Ik hou een logboek bij ivm mijn hartslag etc... maar ook mijn ochtendpols. Is het noodzakelijk dat je dit met als je nog in bed ligt? Want als ik bv al een half uurtje wakker ben kan ik mijn "ochtendpols" ook laten zakken tot 45 - 42. Of is dit een foutieve indicatie om jezelf te focussen en zo je hartslag tot een min te laten gaan. Want wat is rusthartslag dan ... 10sec neerzitten en meten, of 10min neerliggen en meten...

iTrader
    9 (100%)
    rusthartslag nemen ze bij topatleten meestal als ze net wakker zijn en nog in bed liggen. ze doen dat een aantal dagen na elkaar en dan neemt men daar het gemiddelde van.
    Uw hartslag zal dan normaal gezien het laagste zijn.

er zijn uithoudingsatleten die zich kunnen focussen op het laten dalen van hun hartslag, ik ken er eentje die tot +-25 geraakt, maar das echt nie gezond.

kmoet zien datk nie teveel tips geef of de sparta loopt er ons af volgend jaar

Member kervelsoep's schermafbeelding
    iTrader
    46 (98%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dee- Bekijk bericht
    1) accurate berekeningen van calorieën, onmogelijk
    2) footpod is véél meer dan een hebbedingetje, het geeft de snelheid waaraan je loopt bij een bepaalde hartslag, zo kan je perfect je aerobe progressie zien.
    Is dat niet nauwkeurig zo'n caloriebereking? Op basis van gewicht / leeftijd / hartslag / aantal min gelopen? Zit daar dan veel variatie op van persoon tot persoon?

En ik blijf erbij dat zo'n footpod een hebbedingetje is, kost zo'n 70 euro extra (als je het in één pakket koopt) geloof ik. Je progressie merk je vanzelf wel als je bezig bent (weliswaar minder nauwkeurig) maar het geeft toch geen meerwaarde aan de trainingen zelf?

iTrader
    9 (100%)
    Voor gevorderde lopers is het eigelijk redelijk noodzakelijk. Zo kunnen ze hun aantal km's die ze per week maken quasi perfect opvolgen en hun eventuele intervalschema strikt volgen. Ze kunnen dan ook zien welke snelheid ze halen aan hun 'lactaatdrempel'.

Het kan perfect zonder (ik doe het ook), het hangt een beetje af van hoe ver je wilt gaan (footpods zijn dan ook enkel compatibel met de duurdere polar modellen).

iTrader
    7 (89%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dee- Bekijk bericht
    kmoet zien datk nie teveel tips geef of de sparta loopt er ons af volgend jaar
    Dat zou kunnen, maar toch zonder mij

iTrader
    12 (100%)
    Hoe verloopt (pun ) het met de suunto, verdeye?

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Regels voor berichten