Weergegeven resultaten: 1 t/m 7 van 7
    Member
    iTrader
    24 (96%)

op zoek naar een sport

Ik ben nog maar ent verhuisd naar nazareth en zoek eignelijk een nieuwe sport.
    De bedoeling is om nieuwe vrienden te maken maar toch ook iets of wat competitie. Ik ben 23 jaar en vindt het gelijk raar om aan niets nieuws te beginnen, heeft hier iemand hetzelfde meegemaakt? raad?

Ik heb wel gelijk awa intresse in roeien, doet er hier dat iemand?

Member Lucian's schermafbeelding
    iTrader
    7 (100%)
    nazareth? waar gaat ge roeien? de tigris & de eufraat af?

Member Boukreev's schermafbeelding
    iTrader
    70 (100%)
    mja, op die leeftijd nieuwe sport beginne suckt imo . nadat ik gestopt was met voetbal heb ik ok ff zitte zoeke, ma tprobleem is da veel van die mense hun sport al jaren doen en er dus veel beter in zijn. en ik ben nogal competitief ingesteld, dus bij de slechtste zijn, daar kon ik niet mee leve. doe daarom powertraining nu

en nazareth is tege gent ...

Member blacky's schermafbeelding
    iTrader
    7 (89%)
    Misschien:

Judo, handbal, voetbal, karate, pingpong, biljart, basketbal, atletiek, korfbal, volleybal, hockey, rugby, kickbox, worstelen, darten, lopen, fitness, kungfu, poolen, drieband, kaarten, schaatsen, boogschieten, dansen, zwemmen, taekwondo.... ??? keuze genoeg

Member Glor's schermafbeelding
    iTrader
    0
    badminton!

Approved 9-lifer CoBalT's schermafbeelding
    iTrader
    13 (100%)
    Weblogs
    5
    waterpolo,
    als ge van zwemme en balle houd

Banned -Draco-'s schermafbeelding
    iTrader
    85 (98%)
    Weblogs
    2
    Tafeltennis!

Daar is het zeker nooit te laat om te beginnen!

Ik speel dit nu in competitie (erg leuk die competitie) en ben ook pas begonnen op mijn 16e...
    Maar na 1 seizoen competitie heb ik al een klassement. (E4), volgend seizoen stijg ik wrs nog naar E0...
    Dus nooit te laat om te beginnen.
    Je krijgt er sterke armen en sterke schouders van, best wel impressive uwen biceps als je tafeltennis speelt ^^

Bij ons op de club zijn er ook nog die beginnen op hun 40e en die hebben nu toch ook al een klassement gekregen.

Je bent 23, dus qua conditie zou dat geen probleem mogen zijn. Het zal misschien een beetje moeilijk gaan in het begin, maar dat betert zeker!

En tafeltennis is heel goed voor competitief ingestelde spelers. Je speelt namelijk voor je eigen, voor je klassement. Doch is er zeker een ploeggeest, omdat je met een ploeg speelt van 4 man. Elk 4 wedstrijden = 16 matchen in totaal die gespeeld worden. Dus je speelt uiteraard ook voor de ploegoverwinnig. En de slechtste zijn daar moet je geen schrik voor hebben. Er zijn verschillende reeksen, de laagste reeks is 5e provinciale, waar er veel NG's (Niet geklasseerde spelers) en E6'en. (Spelers met het laagste klassement)
    Dus als je bijleert en matchen wint met je ploeg kan het zijn dat je naar een hogere reeks stijgt etc etc...
    Een klassement krijg je door matchen te winnen. Als je begint met competitie dan ben je NG. (Niet Geklasseerd)
    Als je in je seizoen regelmatig wint van mensen met een klassement, (E6, E4, E2...) dan zal je zelf ook een klassement krijgen etc etc etc.

Er zijn genoeg goede clubs in Oost Vlaanderen, en ik denk vooral aan Atelia Gent, das een van de bekendste denk ik. Vraag maar eens na. En als je beslist om te beginnen, het is zeker een goed idee om eerst mee te trainen met de jeugd, want die hebben een trainer die echt begeleiding geeft en je de technieken aanleert, wat je vaak minder gaat hebben bij de volwassenentrainingen.

Maar tafeltennis is echt leuk vind ik, een echt onderschatte sport, soms ben je kapot na 1 match, volledig onder het zweet, maar de voldoening is des te groot als je dan wint. Mentaal mag je wel niet zwak zijn want dan ben je een vogel voor de kat tijdens matchen. Ook concentratie is belangrijk.
    Ik zal een eigen voorbeeld geven van deze laatste 2 factoren.
    Gisteren tornooi gespeeld in Gierle, tegen een lager geklasseerde speler een belle (5-setter) moeten spelen, zeer zwaar, veel druk want verliezen van een lager geklasseerde speler is not done als je graag wilt stijgen in klassement. Ik heb tegen die speler matchpunten moeten wegwerken, en dan is de druk zeer groot, want opeens durf je niet meer spelen, geen risico's meer nemen.
    Ik heb toch nog gewonnen op knappe wijze.
    Maar je moet steeds geconcentreerd blijven. Ook gisteren tegen een hoger geklasseerde speler gespeeld. Na 0-2 achter te staan in sets terug gekomen tot 2-2 ==> belle. In de belle sta ik 10-7 voor (3 matchpunten dus) maar ik verloor even mijn concentratie met als gevolg dat ik die match alsnog verloor met 10-12... De klap die je dan krijgt is enorm, maar je moet je erover kunnen zetten en je voorbereiden op je volgende match. (Die soms slechts 5-10 minuten later gespeeld word...)

Dus tafeltennis, leuk, veel matchen in competitie, en ook regelmatig leuke tornooien tijdens de weekends...

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Regels voor berichten