Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 20 van 59
    Member Insomnia187's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)

Ultimate fighting championship / Pride

Al eens gezocht, blijkbaar hier geen thread van.

Voor degenen die het niet kennen, een mengeling van allerlei gevechtssporten, je mag zowel worstelen, kickbox, thaibox, bjj, taekwondo, ...
    Alle stijlen zijn dus toegelaten, een soort van freefight dus.
    Uiteraard zijn er verschillende regels wat je niet mag doen, zoals schoppen naar een neergehaalde tegenstander. In pride mag dit wel, maar sinds pride overgenomen is door ufc, spreek ik hier niet meer van.

Zijn er nog mensen die graag kijken naar ufc, en dit eventueel volgen?

Member jan1978's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    Jep ik heb een paar maand geleden eens een thread dachten te posten, maar toen ik een heel overzicht ingetikt had crashte mijne browser...

Anyway ik volg sinds een aantal jaar alles van MMA wat ik te pakken kan krijgen, alsook K1. Zoals ge al aanhaalde is de belangerijkste (en veruit populairste) organisatie op dit moment UFC. Meer info kunde vinden op www.ufc.com of www.ufcjunkie.com . Nen algemene MMA site is www.sherdog.com .

UFC is dus een sport die ontstaan is toen men begin jaren 90 vechters uit verschilende stijlen tegen elkaar liet vechten in een achthoekige kooi ('the octagon') en is nadien geevolueerd in een volwaardige sport (waarbij de regels een pak strenger zijn dan in het begin).

Het werkt zoals bij boxen met verschillende gewichtsklassen waarvan er momenteel bij de meeste organisaties 5 actief zijn (light-, welter-, middle-, light heavy- en heavyweight). MMA gevechten kunnen gewonnen worden door ne (T)KO, door stoppage van de referee, of op (split) decision door de judges. Ge kunt het inderdaad vergelijken met ne mengelmoes van allerlei disciplines: boksen, kickboksen, worstelen, judo, ju jitsu (brazilian) etc... En in tegenstelling tot pro wrestling (de "catch" van vroeger met Hulk Hogan etc) is het alles behalve fake en zijn bloedingen en andere verwondingen geen uitzondering.

UFC is voornamelijk in de USA gebaseerd maar heeft sinds kort (opnieuw) enkele Europese episodes achter de rug. De populairste vechters zijn dan ook meestal afkomstig van de USA, Brazilie, Japan, Canada, Rusland en een enkeling uit UK, NL of het vroegere Oostblok.

Pride FC is zowat de Japanse tegenhanger van UFC maar een paar maand terug is deze organisatie (die al langer sukkelde met financiele moeilijkheden) opgekocht door de Zuffa organisatie die dus ook UFC uitbaat. Maw, Pride is momenteel op sterven na dood aangezien de belangerijkste vechters (Crocop, Nogeira, Quintin Jackson, Dan Henderson, ...) naar de UFC gekomen zijn of ergens anders bij kleinere organisaties hun heil hebben gezocht.

Naast de big 2 (UFC & Pride) waarvan Pride dus bijna geschiedenis is, hebde ook nog een resem recente organisaties die ge kunt beschouwen als de 'provinciale' klasse. 'Cage Rage', 'King of the Cage' maken alletwee gebruik van de beroemde octagon (na een pak geld betaald te hebben). Daarnaast hedde nog Bodogfight (Rusland) en K1 Hero's (sic) , de MMA afdeling van K1.
    Deze worden beschouwd dus als het minor circuit waar jong talent een kans krijgt. Ge hebt ook nog ne reality show, The Ultimate Fighter (TUF) die gelinkt wordt aan bepaalde UFC episodes. Over 'episodes' gesproken, ze zitten momenteel aan UFC 73, er wordt grofweg om de 5 weken nen nieuwe georganiseerd maar tussendoor zijn er dus verscheidene kleinere evenementen gelijk de UFC Fight Nights of TUF Finale...

MMA is een snel opkomende sport die zeker het boksen zal inhalen en voorbijsteken (als het nog nie gebeurt is). Tis alleen moeilijk verkrijgbaar hier in Europa (of ge moet pay per view hebben). Op youtube kunde altijd wel wa clipkes vinden en uiteraard zijn er DVDs te bestellen van de voorgaande gevechten.

Binnen Belgie is er feitelijk op MMA vrij weinig te doen, hier en daar hebt ge een mixfight gevechtje op een kickbox gala maar aangezien ze hier de 'RINGS' regels toepassen (van NL overgewaaid) zijn de gevechten zo beperkt dat het uitermate saai wordt om hene te kijken. Ook kan het voor de nieuwelingen die niks van bjj (brazilian jiu jitsu) kennen nogal saai overkomen. Qua techniek valt er ook niks te beleven.

Als ge ergens een paar recente afleveringen van UFC gala's kunt vastkrijgen (kuch usenet kuch) dan zou ik het iedereen die in moderne gevechtsporten geinteresseerd is zeker aanraden om het te bekijken.

Amai wa ne brok tekst, hopelijk komen er wa andere MMA liefhebbers bij nu

Member =(X)=RaVen='s schermafbeelding
    iTrader
    0
    Ik zie da keigraag, maar heb maar weinig materiaal.
    Zowa me Vitor Belfort, "Tank" Abbot & Royce Gracie ^^

Member -eXp|oSive-'s schermafbeelding
    iTrader
    0
    Ik kijk sinds eind 2004 naar MMA, zalige sport, spijtig genoeg niet erg bekend in BelgiŽ (maar welke gevechtssport is dat wel..). UFC maakt sinds kort de doorbraak in Europe, vorige week was er nog een event in Belfast. Ik krijg ze te zien in goede kwaliteit (zelfs HD 1080i of 720p) de dag na de event of ik kan ze live volgen via een stream, maar aangezien de meeste events plaatsvinden als het hier 3 ŗ 4 uur 's nachts is, doe ik dit zelden.

Kijken jullie trouwens ook naar The Ultimate Fighter?
    (Over 2 dagen de finale trouwens)

Member freeza's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Onlangs ook naar beginnen kijken... alleen zijn die dingen niet zo makkelijk te vinden.

bronnen mogen altijd gepm'd worden *kuch*

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door =(X)=RaVen= Bekijk bericht
    Ik zie da keigraag, maar heb maar weinig materiaal.
    Zowa me Vitor Belfort, "Tank" Abbot & Royce Gracie ^^
    Dat zijn dan wel vooral de oude UFC's.

Royce Gracie vecht niet meer in de UFC. Zijn laatse gevecht dat ik me kan herinneren was tegen Kazushi Sakuraba begin deze maand bij K-1 Dynamite USA.

Van David "Tank" Abbot hoor ik niet veel meer en Virot Belfort is ook niet al te actief.

Member snoob's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Tank & belfort hebben nog in de Cage rage 28 gevochten me dunkt.

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door snoob Bekijk bericht
    Tank & belfort hebben nog in de Cage rage 28 gevochten me dunkt.
    Tank zijn laatste gevecht was @ Cage Rage 21, in april en zijn gevecht daarvoor is zo'n acht maanden geleden, dus veel hoor je er niet meer van.

Vitor ook @ CR 21 en daarvoor heeft hij een paar keer in PRIDE gevochten.

Approved 9-lifer Delirium's schermafbeelding
    iTrader
    35 (100%)
    IK heb dat vroeger ook nog wat gevolgd, in der tijd met Shamrock vs Ortiz

iTrader
    5 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door -eXp|oSive- Bekijk bericht
    Tank zijn laatste gevecht was @ Cage Rage 21, in april en zijn gevecht daarvoor is zo'n acht maanden geleden, dus veel hoor je er niet meer van.

Vitor ook @ CR 21 en daarvoor heeft hij een paar keer in PRIDE gevochten.
    Ja inderdaad, Tank is toen ingevallen voor Bob Sapp. Tiens, Bob Sapp die niet komt opdagen voor een gevecht waar hebben we dat nog gezien (K1 in Amsterdam vorig jaar voor de onwetenden)

Het ironische is dat hij nu zaterdag in K1 Holland OPNIEUW gepland staat om te vechten, tegen Peter Aerts deze keer. Ik ben es kurieus of hij het weer gaat aftrappen 10 minuten voor de fight

Kheb wel goeie hoop dat Mighty Mo een kans maakt om Schilt KO te meppen aangezien hij in K1 Dynamite en in K1 GP Hawaii gewonnen heeft.

En eindelijk iemand van onze kanten om voor te supporteren, Brecht Wallis van Siam Ni Lommel als ik mij niet vergis, doet mee aan de 8 man tournament. Er staat hem wel iets te wachten want de eerste partij is al direkt tegen de tournament winnaar van vorig jaar, Bjorn Bregy. Ook Australier Paul Slowinski hoort volgens mij bij de favorieten. Het wordt nog spannend dus (zal wel te volgen zijn op Eurosport Fight Club voor degenen die er niet bij kunnen zijn).

Op hxxp://mma-tv.net kunt ge naart schijnt gevechten streamen, maar zoals hierboven al gezegd vinden de meeste evenementen plaats in de USA waardoor het hier snachts is. Ik zie meestal gewoon zondags altijd mijn UFCs altijd.

Ivm The Ultimate Fighter denk ik dat Nate Diaz het zaakske gaat winnen (is er straks geen voorlaatste aflevering?) en tussen Pulver en BJ Penn weet ik het feitelijk niet. Int begin vant seizoen zou ik Pulver gezegd hebben aangezien Penn er enorm opgezwollen uitzag, en Pulver al ne keer van hem gewonnen heeft. Naar het einde van de reeks toe is Jens precies aan het slacken geweest terwijl Penn er terug fitter uitzag. Ik heb dus geen idee: Pulver 60 - Penn 40 gok ik.

Btw Explosive, hebt gij access tot pay per view of iets dergelijks?
    Laatst gewijzigd door jan1978; 21 juni 2007 om 22:21

iTrader
    0
    Er is vandaag geen aflevering van TUF, vorige week hebben ze de 2 laatste afleveringen uitgezonden en de 23ste is de finale.

Die streamsite kan je beter verwijderen, want ik denk niet dat Sanguiness het zal appreciŽren dat zijn site ergens op een forum geschreven staat

Ik heb geen access tot pay-per-view. De enige manier om live the volgen is via de on demand service van UFC als je bereid bent 50 ŗ 60 euro te betalen toch.

Ik zie ze gewoon de dag na de event en aangezien UFC nu in HD wordt uitgezonden is dit makkelijk vast te krijgen. Heb UFC 71 en 72 in 1080i gezien. K-1 Dynamite USA 2007 heb'k ook in HD gezien trouwens. Zalig die kwaliteit.

iTrader
    5 (100%)
    Heeft iemand al live nen UFC gezien? Kga in Augustus UFC 74 bijwonen en ik twijfel nog tussen de verschillende soorten zitplaatsen..
    Ringside is 1000+ $ dus tzal wa hoger zitten worden

Member snoob's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Die streamsite kan je beter verwijderen, want ik denk niet dat Sanguiness het zal appreciŽren dat zijn site ergens op een forum geschreven staat
    inderdaad

Approved 9-lifer DogFacedGod's schermafbeelding
    iTrader
    13 (100%)
    Wat is het wat ze de zaterdagavond op Eurosport tonen?
    K1 of Pride?
    Doen veel hollanders aan mee precies. Zelfs e keer een Belg gezien.
    Leuk om met je maten te wedden op de wedstrijden samen met een bak bier.

iTrader
    5 (100%)
    Dat is het 'Fight Club' programma, en morgen is het K1 Holland (It's Showtime van Simon Rutz Promotions). Kdenk nie da ge veel Pride gaat zien op Eurosport.

iTrader
    2 (100%)
    indeed, maar heb er wel al eens een ufc opgezien, tijdje geleden
    ik wacht nog altijd op de finale van tuf, jammer dat jens verloren heeft, wist dat hij ging verliezen, maar ja, jammer

Mijn favo fighters op het moment zijn:
    Henderson (misschien clichť, maar ja)
    Roger Huerta (grote toekomst voor zich)
    Robbie Lawler (momenteel icon champ)
    Rich Franklin

iTrader
    5 (100%)
    Ja Nate Diaz voorspelling is uitgekomen, maar toen ik Penn zag opkomen zag ik het ook dat hij ging winnen, hij zag er enorm gefocussed en kalm uit, in tegenstelling tot Pulver die precies ne kater had ofzo.

Penn was ermee aant spelen, hem laten ontsnappen uit die armbar enzo da was duidelijk.

Der zaten enkele zeer ferm matchups tussen, en zeker Emerson vs Gray was spectaculair.

Kheb zo den indruk da we momenteel aan het einde zitten van een periode vol me superstars, binnen een paar jaar gaan de meeste burnout hebben en niet meer kunnen volgen. Gaat Wanderlei Silva nog terugkomen (gepland voor 2008)? Gaat Randy Couture succesvol kunnen de belt defenden? Wat gaan Liddell, Hughes, Franklin doen indien ze hunne titleshot match verliezen? CroCop moet ook van ver terugkomen na zijne laatste loss en Nogeira is praktisch half blind in 1 oog... Fedor gaat waarschijnlijk in Rusland blijven om zijne Sambo titel te verdedigen.

Gelukkig staan er nen hoop opvolgers te wachten: Jason McDonald zie ik nog ver geraken, evenals Drew McFedries. St Pierre is ook nog nie uitgeteld en Quinten Jackson heeft ook nog een aantal goei jaren in zich.

iTrader
    0
    Die "No Contest" was anders ook interessant :P

iTrader
    2 (100%)
    Die "No Contest" was anders ook interessant :P
    die no contest was emerson vs gray waar jan over sprak

En idd, alhoewel ik vond dat Jens er redelijk goed uitzag, had verwacht dat hij vroeger zou ingemaakt worden. Wanderlei zie ik niet terugkomen, Randy tegen Gonzaga, denk dat hij toch wel zou kunnen winnen.
    Liddell zijn titel terugpakken tegen Henderson of Rampage zie ik ook niet gebeuren. Franklin met een goed gameplan kan mss the Spider terugpakken. Ben grote fan van Franklin, maar vind dat middle weight toch wel saaiste klasse is. Hughes zie ik toch winnen tegen Serra.
    Van Fedor ben ik nooit fan geweest, alhoewel et voor velen de man is.

Drew mcfedries is de nieuwe Robbie Lawler, en een plezier om naar te kijken.

iTrader
    0
    Fedor is nog steeds de beste heavyweight die ik tot nu toe gezien heb. Wel spijtig dat we hem gaan moeten missen. Denk wel dat Randy zal winnen tegen Gonzaga, maarja ik dacht dan ook dat CroCop met gemak ging winnen :P

Of Hughes tegen Serra wint weet ik nog zo niet. Had nooit gedacht dat Serra tegen GSP zou winnen, dus als Hughes wint zal het wel niet al te makkelijk zijn. We zullen wel zien zeker

Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Regels voor berichten