Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 20 van 44
    SMa
    SMa is offline
    Member SMa's schermafbeelding
    iTrader
    12 (100%)

gevechtsporten - beschikbaarheid?

Na heel wat te lezen op dit forum kom ik uit bij de volgende 3 gevechtsporten (in volgorde):
    - Kyokushinkai
    - Budokaido
    - Taekwondo

Ik zit op kot in Gent en zou er in september mee willen beginnen. (als ik er nu al aan begin zal ik 2 maand moeten pendelen + wegvallende trainingen door vakantiejob en reizen)
    Ik heb 0 ervaring met gevechtsporten en praktisch geen spiermassa (maar daar wordt de komende 3 maand hard aan gewerkt )

Nu vind ik in de omgeving van gent enkel 'capitol academy' waar ik die sporten kan beoefenen.
    Maar zij bieden jammergenoeg geen Kyokushinkai aan. Als iemand zo'n club kent, in de omgeving van Gent, let me know

Dan heb ik nog als opties Budokaido en Taekwondo. Maar ik raak er niet aan uit welke te kiezen...
    Ik zoek iets intensiefs die bruikbaar is in real life.
    Bvb Taekwondo vind ik wel een mooie sport, maar als ik zo eens zie op youtube staan die machteloos tegen een boxende tegenstander (doordat ze blijkbaar enkel getraind worden op kicken). Dat is dan wrs volledig zuivere taekwondo, maar blijkbaar kan je het ook op een K1-manier aangeleerd krijgen, wat het wel een van de betere gevechtsporten maakt. Weet iemand of dit ook zo is in Gent?

En zou iemand me een vergelijking kunnen geven tussen budokaido en taekwondo?
    Ik zou graag een bewuste keuze maken en niet zomaar de eerste de beste nemen

Member snoob's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Budokaido dan imo, TKD is veel te éénzijdig als je de traditionele sport doet, dno ivm K1 manier. Als je een vechtsport wilt doen die effectief is ga dan MMA of freefight doen, combineer muy thai met judo of BJJ. Kom je een stuk verder mee dan met TKD of budokaido imo.

Maar om op je vraag te antwoorden budokaido

Member [TFT]Poky's schermafbeelding
    iTrader
    15 (94%)
    Tkd mooie kicks, maar het boxende aspect is veel minder meestal.

Imo zijt ge het beste af met muay thai of kickbox
    Plus het is oo gemakkelijk hiervoor een club te vinden.

Approved 9-lifer toru's schermafbeelding
    iTrader
    33 (100%)
    muay thai ; daar zouek voor gaan

Member blacky's schermafbeelding
    iTrader
    7 (89%)
    Thaibox is my nr1

SMa
    SMa is offline
    iTrader
    12 (100%)
    muay thai vond ik ook al intressant, maar is dat wel beschikbaar in de omgeving van gent? ik vind toch al niets...
    het valt me wel op dat ze hierbij veel natrappen

thaibox en kickbox vind ik wat té 'straatgevecht'

iTrader
    7 (89%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SMa Bekijk bericht
    muay thai vond ik ook al intressant, maar is dat wel beschikbaar in de omgeving van gent? ik vind toch al niets...
    het valt me wel op dat ze hierbij veel natrappen

thaibox en kickbox vind ik wat té 'straatgevecht'
    thaibox vergelijken met een straatgevecht? dangerous man

Xo0
    Xo0 is offline
    Member Xo0's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    In het capitol in Gent ben ik 2 weken geleden nog naar een kick/thai gala gaan kijken.. Was wel de moeite. Kameraad zijn filmpjes staan er van op youtube. Mannen van onze kick/thai club hebben er moeten vechten (Topsport Hasselt).

Taekwondo is een hele mooie sport.. Ik doe dat ongeveer 5 uur per week, en je leert er echt wel fatsoenlijk trappen. Ze gaan echt wel diep in detail over hoe je juist moet trappen enz. Dit is bij een kick/thaibox club veel minder (wat logisch is aangezien je daar ook op boksen, knieën trained). Maar zoals sommige het aanhaalde leer je bij Taekwondo niet boxen. Muay thai/Kick is een effectieve "allround" sport. Je leert het relatief snel (wat niet wil zeggen dat je direct iedereen aan kan).

Je zegt ook dat je aan je spiermassa gaat werken.. Let dan goed op, op welke manier je trained. Op massa trainen maakt je stijf en traag. Hetgene wat je juist niet wilt bij gevechtsport

Als je gemiddeld wilt trainen en een all round gevechtsport wilt zou ik Muay Thai aanleren.. Als je iets meer tijd in je hobby wilt steken zou ik gaan voor een combinatie van Taekwondo en Muay Thai of Kickbox.. Dat is toch wat ik probeer te doen.

Oh and one last thing. Ga geen gevechtsport doen om op straat de man uit te hangen. En als je een gevechtsport gaat doen, weet dan ook dat je ook wat klappen gaat binnekrijgen.
    Laatst gewijzigd door Xo0; 7 mei 2007 om 10:49

SMa
    SMa is offline
    iTrader
    12 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door blacky Bekijk bericht
    thaibox vergelijken met een straatgevecht? dangerous man
    "straatgevecht" he (tussen zo'n haakjes)
    ik vind het gewoon heel agressief overkomen
    ik heb het zeker niet over de techniek, want op zich is het wel een mooie sport
    gewoon nx voor mij

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Xo0 Bekijk bericht
    Oh and one last thing. Ga geen gevechtsport doen om op straat de man uit te hangen. En als je een gevechtsport gaat doen, weet dan ook dat je ook wat klappen gaat binnekrijgen.
    Zo zit ik niet in elkaar

Nu hoor ik hier van een maat dat hij taekwondo [ITF] doet, ergens aan Dampoort.
    En daar leren ze wel boxen Dus niet 100% kicken.
    Mss dat ik daar eens een training moet gaan meevolgen. Want muay thai vind ik niet in gent.

heb je links naar die filmpjes?
    Laatst gewijzigd door SMa; 7 mei 2007 om 12:56

Tae
    Tae is offline
    Member Tae's schermafbeelding
    iTrader
    61 (98%)
    Capitol is toch een thai-kickboxing club in Gent dacht ik mij te herinneren.

Als je moet kiezen tussen Kyokushinkai, budokai, taekwondo, en vooral wat betreft efficientie, zou ik toch kiezen voor kyokushinkai is qua stijl ook prachtig om te zien en leren ook een heel arsenaal van kicks zoals Axe kick, lowkick, spinning kicks etc...

Is wel vrij harde sport en ik zou zelfs durven zeggen dat het veel harder is dan Muaythai om te beoefenen, zker als ze de traditionele Kyokushinkai stijl hanteren, maar hangt natuurlijk af van clubs.

Ik denk niet dat ze hier in het Westen veel suc6 gaan hebben qua training stijl als in Japan... Veel mensen zouden snel afhaken denk ik...

Persoonlijk zou ik gaan voor Thai-kickboxing omdat het toch al bewezen heeft hoe effectief het is.

Je moet zelf eigenlijk zien wat je het best ligt en wat je het plezantste gaat vinden voor te beoefenen.

ps zelf heb ik vele jaren WTF Taekwondo beoefend, en tis niet alleen een leuke sport maar kan ook vrij effectief zijn maar het is wel geen complete vechtsport als je verglijkt tov. Thai-kickboxing. Alles hangt af van de persoon zelf hoe effectief je kunt zijn in een gevecht. Sommige zijn geboren vechters en maakt het niet uit welke vechtsport die beoefenen en zullen vrijwel altijd suc6, en andere weer niet...

Member kawadude's schermafbeelding
    iTrader
    8 (100%)
    Want muay thai vind ik niet in gent.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tae Bekijk bericht
    Capitol is toch een thai-kickboxing club in Gent dacht ik mij te herinneren.
    Daar kan je inderdaad Kick/Thaiboks volgen. Check Capitol Academy

SMa
    SMa is offline
    iTrader
    12 (100%)
    het zal budokaido worden denk ik
    tenzij ik nog iets negatiefs hoor over de club (capitol gent)
    dan doe ik die itf taekwondo

... tenzij ik nog andere gevechtsporten vind in omgeving van gent

Tae
    Tae is offline
    Member Tae's schermafbeelding
    iTrader
    61 (98%)
    het zal budokaido worden denk ik
    tenzij ik nog iets negatiefs hoor over de club (capitol gent)
    dan doe ik die itf taekwondo

... tenzij ik nog andere gevechtsporten vind in omgeving van gent
    Misschien kun je eens de Gouden Gids raadplegen of het internet via de sport bonden zoals voor Kyokushinkai, Taekwondo (ITF of WTF), etc...

Wie zoekt die vind...

Member *Argos*'s schermafbeelding
    iTrader
    15 (100%)
    hey man waarom beoefen je geen KRAV MAGA ? je kan daarvoor terecht in het capitol gent :
    http://www.vlaamsekravmagafederatie....rzichtpag.html

zelf beoefen ik krav maga in antwerpen, het is zeer realistisch en bruikbaar op straat als zelfverdediging, er worden geen valse beloftes gemaakt, maar gewoon pure realiteit ! zie je iemand met een mes ,ga dan lopen.... is hij te dichtbij en kan je niet meer gaan lopen, dan zal je leren hoe je hier moet mee omgaan, maar het blijven gevaarlijke situaties !! je leert ook met stress omgaan, want in real life combat kunnen tal van factoren je acties beinvloeden, angst, stress enz.... dus veel stressoefeningen in de club zal u iets meer voorbereiden voor een echt gevecht dan je nu momenteel bent.
    ik train nu al bijna 7 maand in krav maga en merk van mezelf op , dat ik me meer bewust ben van mn omgeving, de mogelijke gevaren die ik kan lopen, en hoe ik me hier het snelst kan uithalen, want daar draait krav maga om, jezelf zo snel en efficient mogenlijk uit een gevaarlijke situatie halen !!! succes

Member snoob's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Ik ben nog altijd van mening dat je geen shit bent met je krav maga als je niet gewend bent aan semi- of full-contact vechten, ik weet niet of jij bij het trainen vecht waar je serieus rake klappen krijgt etc maar ik veronderstel van niet. Je lichaam en voornamelijk je spieren en centraal zenuwstel zijn niet gewoon van harde slagen te verduren en zullen bij trauma soms anders gaan reageren als je zou willen. Veel vechtsporten zijn in theorie leuk, ze zien er effectief uit maar als je lichaam het gewoon niet gewoon is van in een vechtsituatie slagen/schoppen etc op te vangen ga je nog voor verrassingen te staan komen denk ik.

Xo0
    Xo0 is offline
    Member Xo0's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door snoob Bekijk bericht
    Ik ben nog altijd van mening dat je geen shit bent met je krav maga als je niet gewend bent aan semi- of full-contact vechten, ik weet niet of jij bij het trainen vecht waar je serieus rake klappen krijgt etc maar ik veronderstel van niet. Je lichaam en voornamelijk je spieren en centraal zenuwstel zijn niet gewoon van harde slagen te verduren en zullen bij trauma soms anders gaan reageren als je zou willen. Veel vechtsporten zijn in theorie leuk, ze zien er effectief uit maar als je lichaam het gewoon niet gewoon is van in een vechtsituatie slagen/schoppen etc op te vangen ga je nog voor verrassingen te staan komen denk ik.
    Yep vind ik ook.

Member *Argos*'s schermafbeelding
    iTrader
    15 (100%)
    wij sparren elke les nog een half uur, alles is toegestaan, en geloof me het kan er hard aan toe gaan we hebben alle technieken van een thai-boxer + technieken die eigen zijn aan krav maga, zoals hamerstoot, guillotine slag, stampen naar het kruis , enz... we mogen elkaar vastgrijpen, tackelen enz... heb je een achtergrond in een andere vechtsport bv kempo, dan mag je dit ook gebruiken, kortom ALLES MAG !!! dit gebeurt allemaal tijdens het sparren !!! tijdens de les krijg je dan nog andere technieken aangeleerd die perfect bij een bepaalde situatie passen , zoals bij wurging van de keel, trek je de handen open gevolgd met een knie naar het kruis, en daarop kan een kopstoot, elleboog, hoek , hamerslag enz op volgen , dit is meer voorgeprogrameerd zal ik maar zeggen, maar daarnaast heb je ook nog het vrije vechten , met schijnbewegingen en alles erop en eraan.
    er word ook tijd gemaakt voor de psychologie van het gevecht zelf , hoe je iemand kan intimideren, hoe bepaalde situaties kunnen vermeden worden,hoe en wanneer met agressie van jezelf omgaan, lichaamstaal herkennen van je mogelijke aanvaller(s), enz enz...

waarom zou dit alles niet effectief zijn ?? kan je me misschien een vb geven welke discipline dan wel effectief zou zijn ?

de vraag is natuurlijk waarvoor het allemaal moet dienen ...?
    wil je een sport doen zoals freefighten dan zal je zeker goede skills leren voor in de ring , maar buiten op de straat is het niet altijd aangewezen, 1 tegen 1 zonder wapens wel , maar in straatgevechten is het niet altijd zo rooskleurig !!! grondvechten int algemeen is de slechtste move die je kan doen op de straat , stel dat er meerdere aanvallers zijn, en je ligt te worstelen op de grond, dan ben je een vogel voor de kat !!! mensen die al in echte straatgevechten hebben gezeten zullen dit kunnen beamen, altijd op uw benen blijven staan is steeds de beste optie
    Laatst gewijzigd door *Argos*; 9 mei 2007 om 16:22

Member
    iTrader
    0
    idiote vraag:over welke vechtsport gaat de laatste post precies?lijkt me best
    interessant,btw wat voor bescherming heb je tijdens het sparren als je zoveel mag doen?
    Zelf doe ik ju-jitsu en MMA ook competitie,beiden heel fun

iTrader
    7 (89%)
    krav maga,

Argos* , ik betwijfel ten zeerste dat alles is toegelaten, en dat het er altijd hevig aan toe gaat tijdens het sparren. Of er zou elke training iemand naar het ziekenhuis moeten... Denk ook niet dat er veel te bereiken valt met krav maga nog nooit van competitie toernooien gehoord en dergelijke.

En het is waar wat snoob zegt, als je nooit full contact hebt gevochten zijn je technieken niets waard. of je moet ze 100% beheersen. Maar dan is het nog een twijfel geval. Stel iemand die vecht met een persoon die 5jaar thaibox techniek heeft getraind, en iemand de 2jaar trainde in competitie vorm (thaibox). Ik weet zeker dat de persoon B het zal halen van persoon A.

In België is nog steeds thaibox de agressiefste gevechtsport, kwa competitie.

SMa
    SMa is offline
    iTrader
    12 (100%)
    ik wil geen gevechtsport beoefenen die volledig gericht is op straatgevechten of bedreigende situaties
    op zich is het wel intressant, maar voor mij neemt het grotendeels het 'sport/fun-element' weg

en dat alles mag...
    kan ik toch moeilijk geloven hoor
    bvb tijdens een training een elleboogstoot in het gezicht krijgen? dat gaat er voor mij toch wat over
    of een kniestoot in het kruis... aauw

@blacky
    is competitie dan zó belangerijk?
    ikzelf zal wrs zelden aan competities kunnen deelnemen omdat ik tijdens het weekend in roeselare zit en moet werken

@Tae
    Er zijn veel clubs zonder website, of via google onvindbaar
    en aan de witte gids had ik nog niet gedacht
    kzal vant weekend eens zien
    Laatst gewijzigd door SMa; 9 mei 2007 om 19:02

Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Regels voor berichten