Na heel wat te lezen op dit forum kom ik uit bij de volgende 3 gevechtsporten (in volgorde):
- Kyokushinkai
- Budokaido
- Taekwondo
Ik zit op kot in Gent en zou er in september mee willen beginnen. (als ik er nu al aan begin zal ik 2 maand moeten pendelen + wegvallende trainingen door vakantiejob en reizen)
Ik heb 0 ervaring met gevechtsporten en praktisch geen spiermassa (maar daar wordt de komende 3 maand hard aan gewerkt)
Nu vind ik in de omgeving van gent enkel 'capitol academy' waar ik die sporten kan beoefenen.
Maar zij bieden jammergenoeg geen Kyokushinkai aan. Als iemand zo'n club kent, in de omgeving van Gent, let me know
Dan heb ik nog als opties Budokaido en Taekwondo. Maar ik raak er niet aan uit welke te kiezen...
Ik zoek iets intensiefs die bruikbaar is in real life.
Bvb Taekwondo vind ik wel een mooie sport, maar als ik zo eens zie op youtube staan die machteloos tegen een boxende tegenstander (doordat ze blijkbaar enkel getraind worden op kicken). Dat is dan wrs volledig zuivere taekwondo, maar blijkbaar kan je het ook op een K1-manier aangeleerd krijgen, wat het wel een van de betere gevechtsporten maakt. Weet iemand of dit ook zo is in Gent?
En zou iemand me een vergelijking kunnen geven tussen budokaido en taekwondo?
Ik zou graag een bewuste keuze maken en niet zomaar de eerste de beste nemen![]()

LinkBack URL
About LinkBacks
)
Met citaat reageren