Pagina 4 van 147 EersteEerste 123456781454104 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 61 t/m 80 van 2933
    Approved 9-lifer Tah_b00nz0r's schermafbeelding
    iTrader
    14 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door de fitnessbonk
    Vandaag was het de Omloop van Vlaanderen voor wielertoeristen, t'was gezellig, ondanks het slechte weer
    zijt ma zeker ja da't toen slecht was, heb toen 120km gekoerst bleh :\

Member *FiReStOnE^-*'s schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    wij gaan met 5 nonkels van mij (ben 16) in augustus naar lourdes rijden, das 1200 km en we gaan da op 6 dagen doen

kheb nooit me ne koersfiets echt gereden en toen ze mij da een maand geleden vroegen om mee te rijden heb ik ja gezegd, kwou wel es een uitdaging

kben dus beginne traine, heb nu ong 500 km afgewerkt en zit nog altijd in beginfase; om de 2 dagen ritjes van 30 km en daar rij ik nu laatste week 32 gemiddeld, wa ni slecht is voor mij, aangezien mijn eerste ritjes op de rollen aan 25 waren

de 25ste gaak me de nonkels ne keer na leuven en terug rijden, das van hier (gent) 180 km ongeveer, zal ne keer ne serieuzen test worden.

vanaf eind juni (na examens) wil ik dan echt goeie ritten beginne rijden, ma dan me 2 ofzo

Iemand die soortgelijke dingen al gedaan eeft? of mij nog tips kan geven?

Member Floyd's schermafbeelding
    iTrader
    0
    32 gemiddeld, dat vind ik echt wel sterk. Dan ben je toch al ver gevorderd, denk ik. Ofwel ben ik iemand bij wie conditionele vooruitgang langzamer gaat, of zo? Ik rijd nu al sinds oktober een paar keer per week 25 km per dag (naar de les), en tussendoor regelmatig ritten van 40-50 km. Daar komt nog bij dat ik ook de afgelopen jaar of vier al een 3000km/jaar fiets... maar toch, zomaar 32 per uur gemiddeld rijden op m'n eentje, daarvoor moeten de omstandigheden toch al fel meezitten!

Member *FiReStOnE^-*'s schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    inderdaad, ik stond er eigenlijk zelf versteld van hoe snel ik evolueerde. ik voetbal wel en heb daar ook al een deftige conditie door, ma ik denk da de spieren die ge gebruikt bij lopen andere zijn dan de fietsspieren (is dit juist?)

maar 32 das dan echt keihard doorrijden, en de laatste kilometer echt tegen 40 gemiddeld, op 50 km of meer kan ik da ni halen atm

Member J!nX's schermafbeelding
    iTrader
    4 (100%)
    als ge al een goede conditie hebt dan kunt ge redelijk snel evolueren, nu moeten alleen de spieren die ge gebruikt voor fietsen, die ge nie traint met voetballen (of lopen of zo) getraind worden, terwijl da als ge van nul begint ge spieren en conditie moet opbouwen, wa natuurlijk langer duurt. maar als gij 200km per dag wilt gaan rijden vannezomer, dan traint gij volgens mij wel verkeerd als gij nie anders doet als korte snel ritten rijden. langer ritten op een trager tempo gaan meer helpen dan korte sprints om u op die tocht naar lourdes voor te bereiden.
    one day i'm gonna grow up, but NOT today!

Member Floyd's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Ja inderdaad, dat is wel belangrijk. Ik heb al gemerkt dat het een volledig andere soort inspanning is om 25 km echt door te rijden dan bv 50 km gewoon tempo te rijden. Ik heb ook de indruk dat je veel meer bereikt met het laatste, en dan zeker als je van plan bent 200km per dag te rijden, natuurlijk..

Flandrien
    iTrader
    0
    rij anders mee met groepen wielertoeristen.

Member Hiapoe's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Ik ben vorige zomer van Leuven naar Basel(Zwitserland) gefietst.
    200km. per dag is wel heel optimistisch denk ik... Wij deden 100 a 120 km. per dag.
    Je moet rekening houden dat je altijd eens kan misrijden, jaja dat gebeurt!
    En aan 25km./u gemiddeld (wat al zeer mooi zou zijn als je dat haalt) is dat dus 8 uur fietsen per dag!

Dus je dagschema voor alle 6 die dagen zou er ongeveer zo uitzien:
    8u. opstaan
    9u. vertrekken (3 uur fietsen)
    12u. middagpauze
    13u. fietsen (3 uur fietsen)
    16u. pauze
    16.30u. fietsen (2 uur fietsen)
    18.30u aankomst

Dit is als alles goed gaat! Als je een beetje misrijdt, of eens iets trager gaat dan 25 per uur, of kleine materiaalpech, of es een extra pauzetje van 5 minuten hier en daar... dan is het heel krap dit schema...

Ik vermoed dat het de bedoeling is om in hotelletjes te slapen (of zo van die bedevaartsslaapplaatsen).
    Wij waren met de tent, dus wij wilden ook wel nog tijd genoeg om ons tent op te zetten in het daglicht en zo... dat komt er dan ook wel nog bij.

Anyway, succes ermee, en amuseer u alleszins!
    "At every crossroads on the path that leads to the future, tradition has placed 10,000 men to guard the past.”
    “That which can be asserted without evidence, can be dismissed without evidence.”

“The governor of Texas, who, when asked if the Bible should also be taught in Spanish, replied that 'if English was good enough for Jesus, then it's good enough for me.”

Approved 9-lifer Woutrageous's schermafbeelding
    iTrader
    0

Train op langere afstanden

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door captain dead
    rij anders mee met groepen wielertoeristen.
    Idd, ga ns n paar keer meedoen met een wielerclub. Begin met rustige ritten rond de 70km (gem. 25km/u) en ga zo altijd een trapje hoger.

TIP: ga in zo'n groep nooit aan kop rijden.

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door *FiReStOnE^-*
    wij gaan met 5 nonkels van mij (ben 16) in augustus naar lourdes rijden, das 1200 km en we gaan da op 6 dagen doen
    Gok maar op 10 à 12 dagen zou ik zeggen.

Vooral naar t zuiden toe, as g in d buurt van de Pyreneën komt, kunt g al ns n col tegenkomen en geloof mij, da zit na een tijdje in uw benen, vooral as g al elke dag zo ver gereden hebt.

En zoals Hiapoe al zei, der kan al ns iet misgaan.

Kzou zegge: have fun ma zorg ook voor een goei voorbereiding (training, materiaal en eventueel een persoonlijke entourage van masseuses )

Member herc's schermafbeelding
    iTrader
    8 (100%)
    200 km per dag lijkt me toch ook iets te optimistisch en als ge toch van plan zijt zulke grote afstanden te rijden, denk ik dat ge verkeerd aan het trainen zijt.

Best iets langere afstanden doen aan een lagere snelheid met grote soepelheid. Vooral die souplesse, train daar goed op. Als je zoveel dagen na elkaar zulke afstanden gaat afleggen is souplesse een must.

Verder veel succes, lijkt me een leuke uitdaging, maar forceer niks. Liever nen dag of 2 langer rijden en wat trager, dan erna 2 maand moeten stilzitten vanwege een blessure.

Approved 9-lifer Tah_b00nz0r's schermafbeelding
    iTrader
    14 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Woutrageous
    Idd, ga ns n paar keer meedoen met een wielerclub. Begin met rustige ritten rond de 70km (gem. 25km/u) en ga zo altijd een trapje hoger.

TIP: ga in zo'n groep nooit aan kop rijden.
    voorwa ni op kop rije ^^ tege 28 ofzo kunde toch nix mis doen ze

Member saavres's schermafbeelding
    iTrader
    0
    tip: koop een hartslagmeter en train ermee. Het zal je tonen als je in het rood rijdt. Dit kan ook handig zijn tijdens je fietstocht naar Lourdes.

Member J!nX's schermafbeelding
    iTrader
    4 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door saavres
    tip: koop een hartslagmeter en train ermee. Het zal je tonen als je in het rood rijdt. Dit kan ook handig zijn tijdens je fietstocht naar Lourdes.
    ne hartslagmeter kan idd handig zijn, ma als ge int rood fietst dan merkt ge da ook snel zonder meter zenne

Member Steven's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Heb nog eens 200km in een dag gereden met de Ventoux ertussen (Maulacene kant). Da was met een trekking fiets met bagage erbij.
    Twas 22u toen we arriveerden aan onze slaapplaats.
    Hebben dan nog in dezelfde week Izoard, Galibier, Telegraphe, Iseran en zo gedaan.
    Lastig maar om nooit meer te vergeten!

Member goeroezeboe's schermafbeelding
    iTrader
    0
    2 jaar geleden ook mont ventoux gedaan aan de zware kant. Wel niet met koersfiets, zodat ik rustig kon terugschakelen en op mijn eigen tempo omhoog kon rijden. Kortom niet zo snel, zelfs eerder traag, ik ben immers absoluut geen klimmer . Die berg viel eigenlijk beter mee dan verwacht, vooral in vergelijking met de col d'agnel die we paar dagen daarvoor hadden gedaan mét bagage (langs Italiaanse kant, buitengewoon mooie maar zware klim). Ma bon. Ik zou toch zorgen dat ge vanachter een voldoende klein verzet steekt, want ik heb toch veel mensen met koersfiets zien sukkelen in het bos (sommige stukken, vooral binnekant bocht, zijn heel stijl en breken het ritme) en op het laatste stuk omdat toen de wind op stak.

Wat die dagafstanden betreft, dat valt echt moeilijk te schatten en is van zeer veel factoren afhankelijk;

- met of zonder bagage? Vooral in de bergen of heuvels maakt dit een aanzienlijk verschil
    - moet je 's avonds tent nog opzetten, eten maken en eten gaan kopen? Zoja dan moet je zorgen dat je niet te laat aankomt.
    - Sterk afhankelijk van de conditie natuurlijk
    - reliëf; het spreekt voor zich dat je door de landes rond Bordeaux 'iets' sneller opschiet dan in de pyreneeën of de Ardennen. Cols of echte bergen vallen wel mee (tenzij je er meer als 1 per dag doet, dan wordt het echt zwaar) omdat er na een lange klim ook altijd een lange afdaling volgt en dat is dus een pak kilometers 'gratis' .
    - wind; dit kan soms serieus roet in het eten strooien omdat het zo onvoorspelbaar is. Wij zijn is door de pyreneeën gereden van Oost naar West. Het resultaat was NONSTOP tegenwind en dat maakt het simpelweg dubbel zo zwaar.

Ik ben absoluut geen groot wielertalent en ik heb ook geen fantastische conditie maar ik ben wel al een paar keer op fietsvakantie geweest en heb dus wel idee van de afstanden. Met bagage doen wij op fietsvakantie 125-150km per dag vlak, +-120km/dag op een heuvelachtig parcours of een col met vlakke aanloop, +-100km/dag in bergop bergaf spul genre pyreneeën, Ardennen.

We zijn ooit is een belg tegengekomen die op 3 (drie!) dagen naar Bretagne reed. Kortom iets meer dan 300km per dag! Die sliep dan wel op hotel, had een vrouw die met auto volgde en dus geen bagage, ne koersfiets (duh) en een veeeeeeeeeeeeeeeeeel betere conditie als ons . Maar ik wil maar zeggen, voor mensen met conditie lijkt mij 200km niet geheel onmogelijk. Je moet er dan gewoon mee rekening houden dat je dan écht lang op de fiets zit en voor mij is meer dan 6 uur per dag op de fiets zitten veel, meer als 7 te veel en meer als 8 veel te veel .
    We are such stuff
    As dreams are made off; and our little life
    Is rounded with a sleep.

iTrader
    0

nie op kop

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tah_b00nz0r
    voorwa ni op kop rije ^^ tege 28 ofzo kunde toch nix mis doen ze
    Iet misdoen mss nie nee, ma der is n wezenlijk verschil tss 28km/u op kop en even snel rijden midden in d groep. As g n beetje getraind zijt lukt da, ma as g nooit in n groep gereden hebt is da nie simpel: volop in d wind met n hoop mense achter u die verwachten da g op tzelfde tempo blijft rijden.

Vooral nog as g int begin van d rit zoiet probeert. En geloof mij, ik spreek uit ervaring : De eerste keer dak in groep reed n stuk op kop gereden, daarna was t nog 30 km langs t kanaal met een versnelling in t tempo tot een gemiddelde van 30-31 en kwas stikdood. Sindsdien weet ik waar het begrip melkzuur vandaan komt
    What the deuce?

Member TippedTerox's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door *FiReStOnE^-*

kheb nooit me ne koersfiets echt gereden en toen ze mij da een maand geleden vroegen om mee te rijden heb ik ja gezegd, kwou wel es een uitdaging

kben dus beginne traine, heb nu ong 500 km afgewerkt en zit nog altijd in beginfase; om de 2 dagen ritjes van 30 km en daar rij ik nu laatste week 32 gemiddeld, wa ni slecht is voor mij, aangezien mijn eerste ritjes op de rollen aan 25 waren

de 25ste gaak me de nonkels ne keer na leuven en terug rijden, das van hier (gent) 180 km ongeveer, zal ne keer ne serieuzen test worden.

vanaf eind juni (na examens) wil ik dan echt goeie ritten beginne rijden, ma dan me 2 ofzo

Iemand die soortgelijke dingen al gedaan eeft? of mij nog tips kan geven?
    Ik doe dat in juli, naar Lourdes ook met 6 man. Momenteel ook aan het trainen, laatste keer 82 aan 30,6 conditie begint te komen Probeer die ritjes van 30 toch al maar uit te breiden naar een iets langer parcours. En op de rollen, met of zonder weerstand? Indien zonder kunde evengoed ni rijden op de rollen, want op de weg merkte er juist nix van, allé vind ik toch. Moest ik van u zijn zou ik langere afstanden doen. Momenteel doen we de zondag rond de 85 aan een goei gemiddelde met 3 man, en de woensdag een 60, gebeurt dat ik soms met iemand anders de vrijdag ook nog een 60 doe.

Wij pakken allesinds gps mee onderweg en stoppen maar 1 maal voor bevoorrading ('s middags). We hopen een 25 gemiddeld te halen, en we moeten geen cols op, tenzij in Lourdes, daar KAN je de au bisque op
    Laatst gewijzigd door TippedTerox; 19 mei 2006 om 23:19

Member Steven's schermafbeelding
    iTrader
    0
    pff wat een slecht weer om te fietsen de laatste dagen.
    Ik rijd niet graag in koude/regen/wind

Member TippedTerox's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Me neither, maar met dit weer vertrek ik momenteel niet, geen goesting om mijn examens op het spel te zetten.

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Tags for this Thread

Regels voor berichten