Pagina 14 van 1038 EersteEerste ... 410111213141516171824641145141014 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 196 t/m 210 van 15556

Discussie: Power training

Banned
    iTrader
    0
    bedankt voor de antwoorden

volgende, kun de eigenlijk op een dieet zitten(dus om af te vallen) en powertrainen tergelijkertijd? sinds dat je met powertrainen veel koolhydraten nodig hebt en bij een dieet je liever niet teveel koolhydraten wilt?

Banned jaffa's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Cartek
    creatine , waar is da te krijgen? kunt ge da gewoon in den apotheker vrij krijgen ?
    tenzij je echt intesief traint is creatine niet nodig.
    Het zorgt enkel voor een "tweede adem", waardoor je iets langer kan doorzetten.
    Het zorgt er ook voor dat je spieren langer "opgeblazen" zijn, creatine zorgt voor vochtophoping in de spieren waardoor het lijkt dat je meer spieren hebt.
    Dit is wel maar van korte duur en by the way kan je het geld beter besteden aan een paar beurten powerplate...
    creatine is een afrader heb het zelf ook al gebruikt maar is zijn geld eigenlijk niet waard.(=naar mijn mening)

Member
    iTrader
    1 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door themuslim
    bedankt voor de antwoorden

volgende, kun de eigenlijk op een dieet zitten(dus om af te vallen) en powertrainen tergelijkertijd? sinds dat je met powertrainen veel koolhydraten nodig hebt en bij een dieet je liever niet teveel koolhydraten wilt?
    Dieet is niet meer dan een woord voor een aangepast etensplan. Dat kan voor af te vallen zijn, maar er zijn ook diëten voor body builders hoor, tis maar hoe ge het noemt.
    In elk geval powertrainen doet ge NIET om uw gewicht naar beneden te krijgen eh, sterker nog, uw gewicht zal stijgen. Vet wordt omgezet in spieren, en spieren wegen MEER dan vet dus ... .
    Dus neen puur dieten ( gewicht oplaag duwen, en niet rechtstreeks uw vetpercentage ) gaat niet samen met krachttraining ( gewicht omhoog trekken en/of vetpercentage verlagen, maw vet in spieren omzetten ).
    Zolang ge nog genoeg vetten hebt is het niet zo erg belangrijk een goede voeding te hebben. Van het moment dat die vetten op zijn moet uw voeding goede bouwstoffen bevatten zodat uw lichaam uw spieren kan aanvullen en verterken, anders zal er niet zo veel vooruitgang meer zijn.
    Dus een dieet om af te vallen gaat niet echt samen met krachttraining.

Member go_ndw's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mercer
    Dat hangt er vanaf, ene fitnesscentra is duurder na andere, voor gewone fitnesscentra kost gemiddeld € 400 per jaar, je hebt ook duurdere € 1000 of meer!! Waarom er duurdere fitnesscentra er zijn, weet ik ook ni, waarschijnlijk dat ze extra voorzieningen hebben en meer geschikt zijn voor eliten, professionele sporters en modellen.
    Ik ga trainen bij Planetfitness in Merksem en daar betaal ik € 280 euro op een jaar ( trainingschema, begeleiding, voedingsadvies inbegrepen ).

Hey,

Ik heb daar ook even getrained (3mndjes) nog niet zo lang geleden, samen met een vriend van mij (Chinees) Nickie....

Ik zou terug willen beginnen eigenlijk...maar dan wel te serieus dus ook met een schema & voedingsadvies.

Member
    iTrader
    1 (100%)
    Alle mensen die hier willen beginnen power trainen neem het allemaal niet zo serieus eh. Een strikt schema en voedingsplan is allemaal geen vereiste voor de gemiddelde persoon hoor ( die toch maar gaat om wat te trainen om wat spieren bij te krijgen ).
    Tis simpel, doe gewoon uw oefeningen en eet beetje fantsoenlijk, minder fastfood en cola en meer zelf gekookte dingen en water.
    Als ge wat serieuzer wilt trainen 5-6 dagen in de week 1 of 2 uurkes gaan trainen, dag 1 doet ge uw bovenlichaam + buikspieren, dag 2 doet ge onderlichaam + buikspieren, simpelweg boven en onderlichaam elke dag afwisselen en NIET 2 dagen achter mekaar dezelfde spieren/spiergroep zwaar trainen ( buiten de buikspieren ).
    Als ge minder tijd hebt ga dan 1 of 2 keer per week en train alles goed en wat langer met minder gewichten, wel ne dag of 2-3 rust tussen elke sessie dan.
    Uw oefeningen doet ge in reeksen van 10 - 15 - 20. Bvb eerst 10 keer de oef voor de biceps, dezelfde periode rust als ge nodig had om de oefening te doen, dan 15 keer nog es de oef voor de biceps en weer rust voor dezelfde tijd als ge nodig hebt, en dan 20 keer die oef + rust.
    Zo gaat ge per sessie uw machines af ( oftewel boven of onderlichaam dus ) en doet ge telkens op elke oefening 3 reeksen stijgend met 5 met korte rustpauzes ertussen.
    Als het beter en beter gaat kunt ge uw gewichten verhogen en ook uw reeksen groter maken, ipv 20-25-30 20-30-40, of 30-35-40 of 25-30-35, naargelang wat u het meeste aanstaat. Of zelfs een vierde reeks bijvoegen. Zo bouwt ge geleidelijk uw oefeningen uit, met meer reeksen, zwaardere gewichten, en meer keren per reeks.

4 dingen om op te letten die elke beginner fout doet ( alsook stoere mannen die wat willen komen stoefen maar eigenlijk niks kunnen als ze het serieus moeten doen ) :

1) BEGIN MET LAGE GEWICHTEN!!!! Belangrijkste tip die ik u kan geven, zorg dat uw gewichten licht genoeg zijn zodat ge AL uw oefeningen kunt voltooien en niet dat ge bij reeks 3 in de helft moet stoppen.
    In het begin zal het beetje zoeken zijn wat het beste gewicht is maar het is beter te laag dan te hoog te beginnen. Het is beter om AL uw oefeningen af te werken met minder gewicht dan maar de helft te doen met veel gewicht.
    Dus nogmaals, NEEM NIET TEVEEL GEWICHT. Het ziet er misschien minder stoer uit, maar ge helpt er uw eigen niet mee als ge teveel neemt.

2) DOE UW OEFENINGEN RUSTIG!!!! Ga niet gelijk ne gek zo snel mogelijk uw reeks afwerken, bvb een oefening waar ge iets omhoog duwt, doe dat heeeeeeeeel rustig, langzaam en geleidelijk aan, NIET met een snelle krachtbeweging die baar omhoog zwieren.
    Ook bij het terug naar beneden komen ( waar de machine dus meewerkt maw ) laat niet alles gewoon vallen en het op het laatste moment tegen houden zodat ge terug in begin positie staat, NEE, laat het weer geleidelijk, rustig en langzaam terugvallen, duw maw laat uw spieren hier ook werken.
    Ook hier, het ziet er misschien stoerder uit als ge het snel kunt doen maar geloof het of niet, het is VEEL moeilijker en zeker VEEL effectiever als ge het langzaam doet ( probeer maar es ). En nogmaals neem niet teveel gewicht op omdat als ge uw oefeningen langzaam doet wordt dat heel erg zwaar.
    Het belangrijkste is dat ge uw oefeningen vol houdt en NIET dat ge zware gewichten kunt pakken

3) Doe uw oefeningen juist, lees de instructies, vraag desnoods aan een begeleider als ge ze niet snapt, maar zorg dat ge juist in uw machine zit en de juiste beweging maakt. Kronkel u NIET in vanalle banen omdat ge anders uw gewicht niet omhoog krijgt.
    Als ge de oefening niet kunt in de positie dat ge ze moet doen, dan betekent het dat ge minder gewicht moet nemen.

4) begin niet te benchpressen of oefeningen met baren en gewichten op uw eigen te doen.
    Ja deze zijn veel effectiever maar ook een stuk moeilijker.
    Ofwel begint ge met apparaten die waardoor ge sommige posities al kunt aanleren en als dit beter gaat kunt ge met gewichten beginnen.
    Ofwel begint ge direct met gewichten als ge een trainer constant bij u hebt die u in de gaten houdt en de juiste posities aanleert.
    Maar begin niet op uw eigen ermee, ge gaat 99% kans een verkeerde positie aannemen.

Member Blad3z's schermafbeelding
    iTrader
    2 (67%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door L0$t Pr0PhEt
    Moogt ge ook 3x 10 keer met 10kg bijvoorbeeld? Omdat ik meestal altijd hetzelfde gewicht neem op alle machines dat ik 3x 10 keer kan.
    Dat heeft weinig effect, het is de bedoeling dat uw kracht toeneemt en dat zal niet gebeuren door met dezelfde gewichten te blijven werken. Opbouwen, opbouwen, opbouwen!

Member ASHERON's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dêsh'
    Ik lees op verschillende fora als men een lichaam bekritiseerd dat ze veel de term "droog" gebruiken. (als positief punt) Wat bedoelen ze hier juist mee

droog of "ripped" is tgeen waar ze allemaal naar streven. eerst bulken (verdikken) dan de aangekomen massa omvormen tot spieren en dan cutten (het resterende "vet" wegwerken) het eindresultaat is dus da je droog staat,betekend dat je zoveel morgelijk spieren ziet. het minimum dat ik al heb gezien is iets van een 3.8% bodyfat. en das heeeel weinig.

Member Emerxill's schermafbeelding
    iTrader
    0
    @Lint:
    Bij puntje 2: ik train meestal ook zo, oefeningen redelijk traag zodat ge ze goed voelt , maar ist ook aan te raden om u oef (bijv bench press) uw gewicht exposief omhoog te duwen (niet volledig uitstrekken natuurlijk) en dan héééél rustig terug komen?
    En ik zie da gij ook ne voorstander van lange reeksen zijn, i like it :d

@ASHERON: een kameraad en ik zijn sinds januari aant traine, toen we begonnen hadden we alle2 16% vet. Vorige week gingen wij ons vet nog ens laten meten. Bij mij 8%, ok da's cava. Toen mijne maat: 4% En zo overdreven hard traine we niet. Plus in de weekends durven wij2 wel ens goed pintjes te drinken en de avond afsluiten met ne goeie pitta, pizza of friet .
    Dus der moeten toch mensen zijn met nog minder denk ik, ni?
    If builders built buildings the way programmers wrote programs, then the first woodpecker that came along would destroy civilization

Member Mujahied's schermafbeelding
    iTrader
    0
    @lint
    Meer serietjes wilt zeggen dat je aan het droog trainen bent
    Minder series bv 3 x 12 wilt zeggen dat je voor massa aan het trainenen bent
    Als je spiermassa wilt trainen dan moet je zwaar gaan, dit wil zeggen dat je bij je laatste setje zwaar moet door gaan om die oefening te voltooien bv 10 en 11 en 12 moeilijk ben je kapot aan het gaan . Zoals men zegt NO PAIN NO GAIN. Wil je voor droog trainenen dan moet je lichte gewichten nemen en meer setjes doen.
    Amd xp 3000+ @ 2471 Mhz idle 43 ° str. 51° ( 1.825 v, 190 Mhz x 13 ) - 9800 pro 256 DDR @ XT idle 59 ° str. 67 ° ( core 445,5 Mhz, Mem 391,5 Mhz) - 768 DDR pc 3200 - Raid 2+0 ( 2 x 80 Gb sata ) - 2 x 80 GB ATA 133 8 mb - Dvd Asus - cd-rw Plextor - Psu 550 watt
    GPU cooling : ATI Silencer 3 - CPU cooling : Thermalright SLK-900A + 80 mm Noiseblocker S4

Member jvc's schermafbeelding
    iTrader
    27 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Blad3z
    Dat heeft weinig effect, het is de bedoeling dat uw kracht toeneemt en dat zal niet gebeuren door met dezelfde gewichten te blijven werken. Opbouwen, opbouwen, opbouwen!
    Ik bouw het gewicht op maar ik bedoelde eigenlijk of het ook goed is om 3 keer 10 oefeningen te doen telkens met hetzelfde gewicht op een machine bijvoorbeeld. De trainer in ons fitnesscentrum heeft dit zo gezegd (kdenk wel dat hij er nog veel van kent, hij is voormalig belgisch kampioen gewichtheffen)

iTrader
    2 (67%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door L0$t Pr0PhEt
    Ik bouw het gewicht op maar ik bedoelde eigenlijk of het ook goed is om 3 keer 10 oefeningen te doen telkens met hetzelfde gewicht op een machine bijvoorbeeld. De trainer in ons fitnesscentrum heeft dit zo gezegd (kdenk wel dat hij er nog veel van kent, hij is voormalig belgisch kampioen gewichtheffen)
    zou niet weten wat het nut daarvan zou zijn, als je niet eens je series verlengt of je gewicht verhoogt en gewoonweg altijd hetzelfde doet dan is er volgens mij toch wel weinig sprake van krachttraining
    het is de bedoeling dat ge afziet en op het einde van uw training bijna niks meer van macht overhebt in uw arms bv. als ge biceps traint
    'k heb meermaals naar huis gereden waarbij ik massa moeite had om aan m'n stuur te draaien ze

Member Tae's schermafbeelding
    iTrader
    62 (98%)
    Maar ik veronderstel dat de meeste hier nog maar beginners zijn, en dat het niet voor de hand ligt direct met 30kg beginnen enz. Het is eerst belangrijk uw oefeningen deftig te doen en het nut ervan in ziet. Dus in het begin veel vragen stellen aan uw fitnessbeglijder !!!

Als je soms ziet hoe sommige mensen liggen te trainen met heel veel gewicht, maar als dan ziet hoe ze die oefening totaal verkrachten dan is het ook wel zonde van de tijd die ze erin steken !
    E8400, Sapphire HD4850 512mb, Crosair 4096MB ddr2, 140GB SATA, Vista...

Member jvc's schermafbeelding
    iTrader
    27 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Blad3z
    zou niet weten wat het nut daarvan zou zijn, als je niet eens je series verlengt of je gewicht verhoogt en gewoonweg altijd hetzelfde doet dan is er volgens mij toch wel weinig sprake van krachttraining
    het is de bedoeling dat ge afziet en op het einde van uw training bijna niks meer van macht overhebt in uw arms bv. als ge biceps traint
    'k heb meermaals naar huis gereden waarbij ik massa moeite had om aan m'n stuur te draaien ze
    Ik merk ook een verschil hoor, ik heb nog geen 10 keer gegaan en ik heb bij sommige machines al 50% krachtwinst sinds de eerste keer. Aangezien de begeleider zegt om het zo te doen zal het wel goed zijn zeker.

iTrader
    2 (67%)
    sjah, voor mij moet je dat niet doen hoor

Member Mercer's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Als je beginner bent zou ik ook ni teveel gewichten nemen. Het is niet goed, je mag jezelf ni pijn doen en blessures oplopen. Je zou beter lichte gewichten nemen en dan stillaan zware gewichten pakken.

O ja, droog trainen doe ik niet, ik ga altijd éérst lopen of roeien dan zweet je meer en begin je vocht te verliezen, pas dan doe ik krachttraining.
    In begin zie je ni veel spiermassa se, je voelt wel sterker worden.

De bodybuilders enzo die veel spiermassa hebben, die doen dat al jaren.
    Als je beginner bent, kan je niet met ze vergelijken.

Pagina 14 van 1038 EersteEerste ... 410111213141516171824641145141014 ... LaatsteLaatste

Tags for this Thread

Regels voor berichten