Weergegeven resultaten: 1 t/m 3 van 3

Discussie: Journal: perre

Approved 9-lifer perre's schermafbeelding
    iTrader
    0

Journal: perre

Ik dacht, een threadje meer kan geen kwaad, dus ik maak ook eens een journal . Frequente updates beloven doe ik wel niet .

Ik ben in FM10 begonnen met Atletico Madrid. Een subtopper uit spanje, die het in het echte leven moeilijk heeft om het spelersmateriaal dat ze hebben in resultaten om te zetten. Aguëro, Forlan, Simao, Maxi Rodriguez, Reyes, Asenjo, ... stuk voor stuk leuke spelers. In de spaanse competitie staan ze momenteel 15de, en ook in de CL was het gene vette. Dat moet beter kunnen!

Transfers
    Ik heb de eredivisie een beetje geplunderd wat transfers betreft. Tijdens de zomer trok ik Afellay van PSV (8,5) en Honda van VVV (4) aan. Ouwe getrouwe Denilson werd transfervrij op de kop getikt, en Mangala (3,3) kwam als wissel op de toekomst van Standard over. Tijdens de winterstop heb ik verder Milito (3,7) van Barcelona overgenomen. Hij moest er weg, en ik had een verdediger nodig. En ik ben toch door de knieën gegaan voor Suarez (22) van Ajax. Hij kostte me een bom geld, maar ik wou hem gewoon érg graag. Die laatste transfer zorgde er dan wel voor dat mijn budget er volledig door was...

Opstelling
    ik koos met m'n weelde aan aanvallende spelers voor een voor mij wel heel erg offensieve opstelling.

---------------------Forlan ---- Aguero --------------------------
    --------------------------------------------------------------------
    Reyes/Suarez ---------------------------- Simao/Maxi Rodriguez
    -----------------------Honda/Afellay ------------------------------
    --------------------------------------------------------------------
    ----- R Garcia/P Assunçao ---- Camacho/Mangala --------------
    ---------------------------------------------------------------------
    ------------ Milito -------- Juanito -------- Ujfalusi ---------------
    ---------------------------------------------------------------------
    ----------------------------Asenjo----------------------------------

2 Spitsen, met Aguero in een vrijere rol dan Forlan.
    Twee spelmakers vanop de flank.
    Een aanvallende of controlerende midmid, afhankelijk van de tegenstander.
    Twee verdedigende middenvelders als buffer.
    Drie centrale verdedigers.

In het middenveld werd er volop geroteerd, op andere posities was er minder luxe. Ik ben niet gecharmeerd van aanwezige spits sinama-pongole, en speel dan ook onophoudelijk met mij vast spitsenduo. Dat zorgt voor vuurwerk en erg veel goals, maar ik besef dat ik geluk heb gehad dat geen van beide spelers langdurig geblesseerd is geweest. Bij korte afwezigheid konden andere aanvallende spelers (bv suarez) ook perfect in de spits spelen.

Ook in de verdediging was er geen overschot, maar ook daar viel dat behoorlijk mee. Met Pablo had ik nog een 4de secure verdediger achter de hand, en bij noodgevallen waren er nog een aantal jongeren beschikbaar.

Seizoen 1
    Competitie

Mijn doel is om me via de competitie te plaatsen voor de CL. ik ga ervan uit dat ploegen als barca en real te sterk, en dat ik me moet meten met pakweg Sevilla en Valencia voor de 4de plek.

Barcelona is onaantastbaar. Ze worden kampioen met 90 punten en worden eigenlijk op geen enkel moment door iemand bedreigd. real haalt liefst 16 punten minder binnen dan hun grote rivalen.

Atletico doet het meer dan behoorlijk. De speelstijl werkt, al wordt er nog al eens een voorsprong weggegeven tegen een mindere tegenstander en hebben we het in de toppers moeilijk om ons spel op te dringen. Tot mijn verbazing sta ik een wedstrijd of 10 voor het einde op de tweede plaats, vlak bij aartsrivaal real. de laatste wedstrijden lijken wel een haasje over wedstrijd, en de laatste competitiewedstrijd beslist alles. Real moet thuis tegen Xerez, terwijl ik op bezoek moet bij het gele gevaar Villareal. Ik moét beter doen dan de koninklijke om mijn 2de plek veilig te stellen. In madrid staat het al snel 3-0 voor de thuisploeg, op Xerez hoef ik dus al niet te rekenen. Zelf kom ik snel op voorsprong via Aguero, maar vlak na rust maakt Llorente de 1-1. Hoewel we onderliggen slaagt Aguero er toch in van er nog eentje tegen de netten te prikken 1-2 met nog 20 minuten te spelen. "Dat kan ik ook," moet Llorente gedacht hebben, want 7 minuten voor tijd knalt hij de gelijkmaker binnen. Eén kans krijgen we nog: in de allerlaatste minuut dweilt Simao de hele linkerflank af en kan hij alleen op doel af. Hij twijfelt echter, en kapt terug. Onder mijn binnensmonds gevloek door weet hij nog voor te zetten naar Aguero die niet twijfelt en staalhard zijn derde van de avond tegen de netten trapt. 2-3, en een prachtige tweede plek.

Door mijn spelstijl scoor ik erg vaak (95 in de competitie, het seizoensrecord), maar laten we ook veel doelpunten binnen (53). Spektakel verzekerd dus .

Aguero wordt topschutter met 32 goals, Zlatan tweede met 31. Forlan vervolledigt de top 3 met 30 goals. Een spitsenduo dat samen dus voor 62 goals zorgde, niemand anders komt in de competitie nog maar in de buurt wat dat betreft. Simao wordt assistkoning (21) en Aguero en Forlan hebben beiden net niet de 9 motm prijzen die Zlatan wel heeft.

Het bestuur is niet helemaal tevreden met die twee plek (ik had aangegeven dat ik voor de titel dacht te kunnen spelen), maar de supporters zijn wel door het dolle heen.

Champions League.

Mijn kwalificatiematch is er eentje tegen Lyon, geen hapje dus. Thuis wordt er sterk gespeeld, en met 2-0 gewonnen. In frankrijk verzekert een 2-2 ons van CL voetbal.

We loten een vrij makkelijke groep: CSKA, Levski en Chelsea. Ik ga thuis kansloos onderuit tegen Chelsea (1-4), maar verzeker daarna makkelijk de kwalificatie in de duels tegen de twee andere ploegen. De laatste match is een formaliteit, en ik stuur dan ook men reserven naar London. Geen goed plan, 8-2 is daar de pijnlijke uitslag.

Ik kom uit tegen Liverpool, en speel vanaf dan eigenlijk zonder druk: de ploegen die ik nu nog kan tegenkomen zijn in principe allemaal sterker. Ik kom tegen Liverpool thuis snel 0-1 achter, en vrees er dan al een beetje voor. Maar we herpakken ons knap, en winnen de match verrassend genoeg toch nog met 3-1. Nog geen garantie dus, maar een knotsgekke terugmatch, waarin we met 4-3 verliezen bezorgt ons de volgende ronde.

Daarin komen we alweer oog in oog te staan met real. Thuis verliezen we, met 2-3. Een uitzichtloze situatie zou je denken, maar weer is de terugmatch pure waanzin. Binnen de 9 minuten staan we 0-3 voor op het veld van de koninklijke. 1-4 wordt het nog uiteindelijk, een knalprestatie!

In de halve finale nemen we het op tegen Inter. Ook nu spelen we eerst thuis, en dat begin ik stiekem al dik in orde te vinden. 2-2 wordt het, en wéér doen we het op verplaatsing in de terugwedstrijd: de 0-1 die snel door Forlan gemaakt wordt houdt stand.

In de finale komen we weer Chelsea tegen. Het gaat lange tijd gelijk op, met een 2-2 ruststand als gevolg. In de tweede helft ontbindt Drogba dan zijn duivels: hij maakt er quasi op zijn eentje 4-2 van. En dit keer hebben we geen terugmatch om het goed te maken...

Maar toch een fantastische CL campagne...

Beker

Het scheelde niet veel, of het tekstje hier was wel erg kort geweest. In de eerste ronde hebben we het belachelijk moeilijk met het nietige Melilla. 1-1 ginds, en 1-0 thuis. In de volgende rondes gaan Getafe en Sporting nog voor de bijl, en in de halve finale is het weer onze aartsrivaal Real die we we treffen (dit seizoen was er dus 6 keer een Atletico-Real!). Thuis winnen we zuinig met 1-0, en ginds verliezen we. 3-2 wordt het, en dus nog een finale voor de tweede ploeg uit Madrid.

Daarin treffen we Barcelona, en ik vrees dan ook het ergste. Maar niks is minder waar, en het wordt een erg evenwichtige wedstrijd. Vlak voor de rust komen we echter toch op achterstand, Toulalan schuift de bal in de verste hoek buiten het bereik van Asenjo. Simao draait met een prachtige vrije trap de gelijkmaker binnen, en Honda zorgt 10 minuten later zelfs voor de 1-2 voorsprong. Een dikke tien minuten voor affluiten zorgt de onvermijdbare Zlatan toch nog voor de 2-2 en verlengingen.

De spanning is te snijden, en bij beide ploegen is het beste eraf. In de 118de mag Simao vanop zo'n 35 meter nog eens aanleggen voor een vrije trap. Hij krult hem prachtig binnen. De beker én mijn eerste prijs is binnen. Een bekroning van een schitterend eerste seizoen, waarin het stiekem toch wat zuur was geweest om telkens tweede te eindigen.

Opmerkelijk: we doen het dus op elk front beter dan onze stadsgenoot, en om het voor hen allemaal nog wat pijnlijker te maken werden zowel de CL- als de bekerfinale in Bernabeu gespeeld.

Volgend seizoen

Voor volgend seizoen had ik er graag een topspits, een controlerende middenvelder en een verdediger bijgehad. Ik heb al een aantal namen in gedachten, we zullen zien wat er financieel haalbaar is. Een aantal overbodige spelers mogen uiteraard vertrekken.
    perre.
    twitter. last.fm. youtube. flickr.
    perre.

Approved 9-lifer Sangai's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Wow, fantastische resultaten. Barcelona speelde in mijn spel ook 2x na elkaar los kampioen, voor Real. Met nog een paar versterkingen moet je Barcelona toch stilaan het vuur aan de schenen kunnen leggen.
    Sold my soul for rock 'n roll

Approved 9-lifer
    iTrader
    89 (99%)
    Weblogs
    1
    Goed gedaan, man.
    Eden Hazard, the next Belgian wizard???
    What doesn't kill you, makes you stronger

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Regels voor berichten