Weergegeven resultaten: 1 t/m 8 van 8

Discussie: Journal:Durge

Approved 9-lifer
    iTrader
    -1 (0%)
    Weblogs
    1

Journal:Durge

Na de double te hebben behaald verleden jaar, en deze met heel veel voorsprong, ben ik niet zo actief geweest op de transfermarkt. Toch is er voor 200 miljoen aangekocht geweest. 175 daarvan gingen naar het terughalen van Alexandre Pato van Chelsea en merkwaardig genoeg kregen we een kwart van dat bedrag gewoon terug . Verder heb ik naast Walter die een backup is voor m'n aanvallende trio Kaka, Witsel en Vela, vooral aan jeugdproducten m'n geld verdaan.

Aan uitgaande transfers heb ik 54 miljoen overgehouden (zonder de Pato bijdrage). Rossi, Mata, Buonanotte, Viudez, Cardacio en Jovetic hebben de plaat gepoetst.

Het seizoen begon alleszins al niet goed, want in de Italiaanse Supercup werden we afgedroogd door AS Roma door 2 doelpunten van de onvermijdelijke Palombo. In de competitie verging het ons ook niet goed met slechts 4 punten uit 5 wedstrijden.

Het leek duidelijk dat m'n ploeg nog aanpassingsproblemen had met de nieuwe spelers.

In de Champions League ondertussen zaten we in een groep met Athletic, Celtic en Shaktar. Deze werden zonder problemen weggezet en met een 15/18 (laatste match met B-elftal) plaatsten we ons als leider voor de 1e rond met rechtstreekse uitschakeling.

In de competitie begon het uiteindelijk ook te draaien en we haalden de punten die we verloren hadden in het begin stilaan in. Echter sloeg het noodlot toe wanneer we op korte tijd zowel Paloschi als Vela voor 5 maandene verloren. Zowel m'n topscorer van vorig seizoen als m'n beste speler waren langdurig geblesseerd en dat wreekte zich op m'n resultaten. Ware het niet van m'n uitstekende verdediging en nog uitstekendere keeper, zouden we niet zoveel punten hebben gehaald. Op 20 wedstrijden 6 doelpunten tegen. Het enige probleem was dat we slechts weinig doelpunten maken door het aanpassen van Pato, het falen van Balotelli en ook Walter had aanpassing nodig.

Het geschenk voor nieuwjaar waren 2 nieuwe spelers. Een doublure voor Srna op de rechtsachter die een topper in wording is, en een centrale verdediger die nog moet groeien. Het grootste geschenk was echter de terugkeer van Paloschi en het terug kunnen inzetten van Pa-Pa. Pato was ontketend en trapte er blind in, ook Paloschi's doelpunten dikten aan. In de Champions League werd Ajax gemakkelijk opzij gezet en Bayern volgde.

Ondertussen werd het in de competitie extreem spannend met Roma, Inter en ikzelf op max. 2 punten van elkaar verwijderd. Echter het verlies op Roma dikte dit verschil aan tot 4 op Roma en 2 op Inter.

In de Champions League winnen we 5-4 na 4-1 te hebben voorgekomen. Een dieptepunt van een tot dan toe zwak seizoen. De terugwedstrijd werd na een spannende 90 minuten met 1-0 gewonnen.

Toen was er de topper tegen Inter, waar we de Nerazzuri met 3-1 versloegen en 1 punt voorsprong hadden op Inter. Roma verloor echter ook en zo was er weer een dicht pakket titelkandidaten.
    De volgende topper tegen Juventus werd er echter gelijkgespeeld na een prachtig vertoon van ons, dat echter niet kon worden omgezet in doelpunten. Inter had ondertussen al de voeling met de top verloren door talrijk puntenverlies, maar Roma had opnieuw 4 punten voorsprong met nog 4 wedstrijden te gaan.

Daarnaast werd Arsenal opzijgezet na 2 moeilijke wedstrijden (3-2 verlies en 2-1) winst zodat we voor het 2e jaar op rij de finale haalden. Deze keer was het tegen Man U.

Ondertussen waren de laatste 14 dagen van het seizoen aangebroken, waar we nog meededen voor 3 prijzen. Roma had ondertussen slechts 1 punt voorsprong meer.

Eerst was er de Coppa tegen Napoli, waar de Napolitanen met gemak met 2-1 opzij werden gezet. De laatste 2 speeldagen waren enorm spannend. Wij hadden met Livorno en Palermo een moeilijker schema dan Rome (Chievo en Empoli). De wedstrijd met Livorno werd gewonnen maar tegelijk won Roma van Chievo. De beslissing zou dus vallen op de laatste speeldag.

De match tegen Palermo was hels. 3 geblesseerden (Pato, Marquinhos en Balotelli). We kwamen snel achter (8e minuut Cavani) en verloren dan ook nog Kaka. Z'n vervanger was Saivet. Na 15 minuten scoorde die Saivet maar een punt was niet genoeg. Tenslotte in de 93e minuut na een lange uittrap van Mandanda trapte Lobont vlak naast de bal, gaf Paloschi een pasje opzij en kon Vela in een leeg doel binnentrappen. Een snelle blik naar Roma en zij waren op een 0-0 gelijkspel blijven steken. Milan haalt de double !!

Tenslotte was er dan de Champions League wedstrijd tegen Man U. Saivet mocht opdraven bij gebrek aan beter en ook Walter kwam aan de aftrap. Reeds in de 17de minuut scoorde Walter na meer dan 600 minuten droog te staan. Het antwoord van Manchester volgde reeds snel met een goal van Tevez in de 21e minuut. In de 71e minuut en euforie overheerste meteen. Deze werd echter volledig afgestraft toen invaller Rooney in de 91e minuut uit buitenspel scoorde. Extra tijd moest dus beslissen en na een aftastende eerste helft, werd de 2de helft de gekste ooit. Walter maakte z'n 2de in de 112e minuut maar Nani scoorde meteen erna. De match stevende af op penalty's tot Saivet de bal haalde op de middenstip, 2 verdedigers uitkapte en droog afwerkte in de hoek. Prachtgoal bij een prachtfinale.

Nu nog de prijzen:

1)Fabregas, 2)Kaka, 3)Inler => Beste speler in CL
    4 spelers in Dream Team

Witsel,Kaka,Vela=>Beste speler in Serie A
    Pato,Inler,Srna=>Beste buitenlander
    Sakho,Marquinhos,Brouwer=>Beste jongere
    Mandanda,Asenjo,Buffon=>Beste keeper
    Ikzelf als beste manager

Daarnaast nog 6 spelers in het dream team

Nu ben ik het volgende seizoen aan het voorbereiden maar met het EK ertussen kan het nog een eindje duren voor de transfers erdoorkomen. Alex Texeira komt alvast om m'n aanvallend deel te versterken. Verder hoop ik nog wat talent te vinden en nog een goeie linksback te kopen.

Screens op aanvraag.

Member
    iTrader
    0
    175 miljoen voor Pato?

Met die superregens die overal verschijnen kan je in FM 09 toch wel beter doen hoor. Vorige versie probeerde ik ook al de grote namen te halen zo moest ik perse Messi en Bojan hebben die me 55 en 67 miljoen kosten. Deze keer probeer ik het echter anders ik ga vooral via talenten de gaten op te vullen en ouderen te vervangen. En proberen mijn transfer in evenwicht te houden en dat lukt aardig 250 miljoen gekocht en voor 250 miljoen verkocht tot nu toe.

Welk seizoen zit je eigenlijk?

Approved 9-lifer
    iTrader
    -1 (0%)
    Weblogs
    1
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dadash Bekijk bericht
    175 miljoen voor Pato?

Met die superregens die overal verschijnen kan je in FM 09 toch wel beter doen hoor. Vorige versie probeerde ik ook al de grote namen te halen zo moest ik perse Messi en Bojan hebben die me 55 en 67 miljoen kosten. Deze keer probeer ik het echter anders ik ga vooral via talenten de gaten op te vullen en ouderen te vervangen. En proberen mijn transfer in evenwicht te houden en dat lukt aardig 250 miljoen gekocht en voor 250 miljoen verkocht tot nu toe.
    Als je 300 miljoen per seizoen krijgt omdat je de rijkste club ter wereld bent, dan is 175 miljoen voor Pato omwille van nostalgische redenen voor mij genoeg. Ik weet ook wel dat er betere spelers en betere regens zijn, maar ik wilde gewoon Pato halen

Member
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Durge Bekijk bericht
    Als je 300 miljoen per seizoen krijgt omdat je de rijkste club ter wereld bent, dan is 175 miljoen voor Pato omwille van nostalgische redenen voor mij genoeg. Ik weet ook wel dat er betere spelers en betere regens zijn, maar ik wilde gewoon Pato halen
    Als je echt nostalgisch bent dan verkoop je hem niet hé hoef je later geen zotte dingen doen om hem terug te halen

Approved 9-lifer
    iTrader
    -1 (0%)
    Weblogs
    1
    Hij was doodongelukkig en hij maakte gewoon geen progressie, nu is hij bij Chelsea gewoon veel verbeterd en haalt hij zijn potentieel dus is hij het waard

Member kisthechef's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Pff, 300 miljoen, wat is daar nog leuk aan?

Als ge daarmee meer dan 1 match op een seizoen verliest zijt ge al echt slecht.

Het leuke aan FM is toch net een ploeg laten groeien, goedkope spelers vinden die je daarna aan een 10 x hogere prijs kan verkopen,...
    Bud: "Credit is a sacred trust, it's what our free society is founded on. Do you think they give a damn about their bills in Russia?" Otto: "They don't pay bills in Russia, it's all free." Bud: "All free? Free my ass. What are you, a f*ckin' commie? Huh? Otto: "No, I ain't no commie." Bud: "Well, you better not be. I don't want no commies in my car. No Christians, either."

Approved 9-lifer stvw's schermafbeelding
    iTrader
    52 (100%)
    Ik heb dieje Walter ook bij Anderlecht gekocht voor zo'n 12Miljoen maar die rendeert ni echt

En is dan nog kwaad ook omdat hij niveel mag spelen
    I'd agree with you but then we'd both be wrong

Approved 9-lifer
    iTrader
    -1 (0%)
    Weblogs
    1
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kisthechef Bekijk bericht
    Pff, 300 miljoen, wat is daar nog leuk aan?

Als ge daarmee meer dan 1 match op een seizoen verliest zijt ge al echt slecht.

Het leuke aan FM is toch net een ploeg laten groeien, goedkope spelers vinden die je daarna aan een 10 x hogere prijs kan verkopen,...
    Tjah het is mede door m'n bestuur dat ik die 300 miljoen haal. Toen ik in 2008 begon was AC Milan gewoon een puinhoop. Niemand, behalve Kaka, van het originele team speelt er nu nog gewoon omdat ze zo slecht waren. Gemiddelde leeftijd schommelde rond de 30, nu is die +-24.

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Regels voor berichten