Ik ben begonnen met een spel te starten met Club Brugge. Maar dat ging te traag na verloop van tijd. 90 seconden moeten wachten om een dag te processen was me teveel. Dus opnieuw begonnen met een kleine DB en enkel de Premier League geselecteerd. Als ploeg koos ik Man Utd omdat ik in FM 08 daar 9 mooie seizoenen mee beleefde.
Verwachtingen zijn natuurlijk hooggespannen bij zo'n topclub. Jammer genoeg is het budget dat daarvoor voorzien is niet bepaald groot zeker niet als je moet concurreren met stadgenoot Man City die net een sugardaddy heeft gevonden. De transfers beperkten zich in het begin dus tot Marcelo voor 5,5 miljoen van Real Madrid wegeplukt en Belleti voor 4,6 miljoen van Chelsea. Marcelo is belangrijk omdat Giggs al wat oud is en doordat ik O'Shea verkocht voor 9 miljoen aan Man City is Marcelo ook de enige back up indien Evra iets overkomt. Belleti is dan weer de back up van Neville ook al niet meer van de jongste.
Maar de toptransfer is natuurlijk die van Balotelli die overkomt van Inter voor 15 miljoen. En door de lange blessure van Ronaldo en later Rooney meteen een pak speeld tijd krijgt. En na de winter de basis plaatst overneemt van Giggs/Marcelo als linksmidden.
De 4 oefenmatchen worden gewonnen maar de eerste officiele match tegen Portsmouth om de Community Shield wordt met 0-2 verloren. Eerste kans op een beker dus al verkeken. Geen nood ik krijg al vlug een herkansing tegen Zenit voor de Europese Supercup en dit keer pak ik hem wel. In de competitie start ik met een 15 op 15 maar al vlug komt Arsenal opzetten en wordt het duidelijk dat het een razend spannende race wordt tot het einde met de jongens van Wenger.
In de Champions League groepsfase loopt alles voortreffelijk al moet ik wel nog eventjes diep gaan om toch als groepswinnaar door te stoten aangezien Roma net als ik een 15 op 18 scoort.
Ondertussen loopt Arsenal tegen de winter al een paar speeldagen voorop zelfs met een match minder. En wordt het nu helemaal duidelijk dat het een spannende en lastige twee strijd wordt.
Tussendoor pak ik nog even vlot het WK voor Clubs mee. In de League Cup vlieg ik er in de kwartfinale tegen Liverpool uit na verlies op Anfield Road met 4-3.
In oktober kwam Lyon plots met 25 miljoen over de brug voor Nani die ik accepteerde om zo weer wat budget te krijgen waardoor ik in de winter dus eens mijn slag slaan op de transfer markt. Ik had al een tijdje mijn oog laten vallen op Diarra van Portsmouth maar ik was niet de enige dus moest ik vlug zijn. Met een bod van 21,5 miljoen kon ik hem onder de neus van Liverpool wegkapen.
Door de verkoop van Nani moest ik natuurlijk ook opzoek naar een nieuwe buitenspeler die ik vond dankzij Aston Villa die hun oog op Arshavin hadden laten vallen en heb hem dan maar voor 13,5 miljoen van onder hun neus geplukt.
Na de winter kom ik voor een paar speeldagen aan de leiding maar dan begint Arsenal pas echt op volle toeren te draaien.
In de CL mag ik tegen Marseille uit beginnen daar kom ik al gauw 0-2 voor maar moet toch naar huis gaan met een 2-2 gelijkspel. Thuis moet ik oppassen als ik 0-1 achter komt maar op het eind win ik toch nog met 3-1.
En natuurlijk als je in de competitie het lastig hebt met een tegenstander dan kom je die natuurlijk ook tegen in de beker en dus mag ik in de kwartfinale van de CL tegen Arsenal opnemen.
Ondanks behoorlijk wat schrik van Arsenal win ik toch de heenwedstrijd met 2-0 dankzij 2 strafschoppen in de slotfase en mag dus met een gerust gemoed naar het Emirates stadium afzakken voor de return. Alhoewel ik wordt compleet weg gespeeld door Walcott en met nog 24 seconden te gaan sta ik 3-0 achter. Gelukkig heb ik nog een corner die voor de voeten van Rooney valt aan de eerste paal Rooney legt hem mooi terug naar Anderson die hem tussen Nasri en Walcott binnen knalt waardoor ik in extremis door mag naar de halve finale.
In de competitie verlies ik door een nederlaag op Chelsea en een gelijkspel op Liverpool de voeling met Arsenal. Met 5 punten achterstand en een minder doelsaldo moet ik hopen dat Arsenal punten laat liggen en mag ik zelf niks laten liggen wat alles behalve simpel is. Gelukkig moet Arsenal nog naar Chelsea en Liverpool dus alles is nog mogelijk.
In de CL mag ik het in de halve finale opnemen tegen Juventus de oude dame is helemaal terug van weggeweest. Thuis win ik met 3-1 na een domme owngoal van Vidic die hem naast VDS trapte. In de terug wedstrijd sta ik tegen de rust 2-0 achter. Gelukkig komen mijn spelers als herboren uit de kleedkamers en sta ik na een waanzinnig kwartier waarin voor Rooney opviel en eigenlijk zou blijven opvallen voor de rest van het seizoen plots 2-3 voor wat ook de eind stand is. Naar de finale dus tegen Bayern Munchen die Real Madrid met 3-4 en 4-0 cijfers versloeg.
In de competitie is ondertussen niks in staat om Arsenal tegen te houden ook Liverpool en Chelsea niet en speelt Arsenal zo los kampioen door hun laatste 11 wedstrijden te winnen. Ze winnen zo de premier league met 94 punten dat zijn er 9 meer dan ik. Ik heb op mijn beurt dan weer 9 punten voor op Chelsea. Newcastle mag het met zijn 4e plek volgend jaar ook eens proberen in de Champions League.
3 dagen na het einde van de Premier League is het al zover de Champions League finale tegen Bayern die verrassend makkelijk met 3-0 wordt gewonnen dankzij een bijna hattrick van Rooney. Van Bommel hielp Rooney wat door de derde goal in eigen goal te verlengen al ging die zonder Van Bommel ook wel binnen zijn geweest.
3 dagen later wacht dan de FA Cup tegen Aston Villa. In de FA Cup altijd kleine teams geloot en dus nooit echt problemen gehad. Aston Villa komt vlug voor en het duurd tot het slot voor ik gelijk kan maken. De verlengingen dienen tot niks en in de strafschoppen delf ik het onderspit.
Zowel in de Premier League als in de FA Cup dus 2e geeindigd maar gelukkig maakte mijn zege in de Champions League erg veel goed. Normaal heb ik het altijd moeilijk om Europees meteen mee te spelen nu lijkt het dus omgekeerd.
Tijdens de zomer ga ik op zoek naar een nieuwe keeper ter vervanging van VDS en een nieuwe rechtsback ter vervanging van Neville. Wie het worden zal vooral afhangen van hoeveel budget ik krijg. Maar dat zal wel mee vallen dankzij die miljoenen van de CL hoop ik.
Verwacht een nieuw verslag elk (half)seizoen of zo. Al kan dat met een de komst van GTA IV straks wel wat langer duren. Morgen voeg ik trouwens nog wat screenshots toe.

LinkBack URL
About LinkBacks
Met citaat reageren