Pagina 1 van 44 1234511 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 20 van 876

Discussie: Journal: Puni

Member puni's schermafbeelding
    iTrader
    0

Journal: Puni

Effe een voetnoot (in het begin van mijn journal nog wel): Ik hoop dat ik mijn savegame kan meenemen naar mijn kot, want hier speel ik maar sporadisch (wegens een te trage pc). Anders gaat er niet veel vaart in mijn carrière komen.

Om met de deur in huis te vallen, na behoorlijk wat ervaring te hebben opgedaan met grote ploegen (allerhande topploegen en Anderlecht) vond ik het stilletjesaan tijd om eens een echte uitdaging aan te gaan. Na wat rond te neuzen viel mijn oog op Stalybridge Celtic, een Engelse ploeg die in de English Conference north uitkomt.

Mijn balans bij het binnenkomen ziet er niet zo mooi uit: een matige kern (die een 12e plaats wordt toegedicht in de media), een laag loonbudget en geen transfergeld. Het wordt dus uitkijken naar talenten en transfervrije spelers.

Ik haal in totaal zeven nieuwe spelers, vijf transfervrij en twee die ik leen van een grotere club. Belangrijke versterking in elke linie, waarvan eentje er boven uitsteekt. Chris Taylor, een ARM van Oldham.

De voorbereiding loopt niet zo goed. Dit is echter voor een groot stuk te wijten aan de zware teams die op het programma staan (waaronder de reserven van Everton en de A-ploeg van Cambridge en Oldham). Uiteindelijk winnen we maar een van onze zes oefenwedstrijden en slagen we er maar tweemaal in om te scoren. We houden ook maar een keer de nul.

We starten het seizoen niet slecht. Onze eerste match, uit bij een degradatiekandidaat, verliezen we met 3-2. Een slechte uitslag, maar we kwamen wel terug van een 2-0 achterstand. Een goal in blessuretijd deed ons echter de das om. De tweede match begint eveneens slecht, we gaan met een 0-1 achterstand de rust in. Uiteindelijk komen we nog gelijk, en in blessuretijd prikt mijn 19-jarige ARM de winnende treffer tegen de netten.

Zonet stond de topper uit tegen Nuneaton op het programma, een ploeg waar volgens de media de tweede plaats voor weggelegd is. We beginnen met te veel respect aan de match en na 40 minuten staan we 3-0 in het krijt. Net voor de scheids de eerste helft tot een einde brengt maken we nog een tegentreffer. Ik probeer mijn ploeg op te peppen, en met effect. Op het uur maakt Ellington er in de rebound 3-2 van, en ik krijg weer hoop. Het laatste halfuur is de spanning te snijden, zowel wij als zij trappen nog eens op de lat. Maar in de 92ste minuut trapt Ellington zijn tweede van de avond binnen, en is het feest compleet. Dat er vermoedens van buitenspel waren zal mij en de spelers worst wezen!

(meer volgt later, ik zit nog in mijn blok ook )
    Troj: Gij geeft het concept 'forumhoer' anders wel nieuwe dimensies .

Mijn FM09-journal: http://www.9lives.be/forum/football-...rnal-puni.html

iTrader
    0
    Soit, even een kleine update voor ik mijn nest inkruip:

Na de 3-3 tegen Nuneaton is mijn ploeg in een dipje verzeilt geraakt. We verloren vier matchen op rij, twee keer door (niet de eerste keer dit seizoen) een flater van mijn eerste keeper.

Na de 2-0 uit in Hickley was de maat vol voor mij. Ik zette mijn eerste keeper op de bank en plaatste de 18-jarige reserve in het doel. Ook veranderde ik mijn tactiek naar een redelijk aanvallende 4-3-3.

Het resultaat liet niet op zich wachten, we haalden 9 op 9 en mijn keeper heeft, vooral de laatste match, punten gepakt voor onze ploeg. We zijn nu gestegen van de 20ste naar de 12e plaats, en alles is nog mogelijk!

iTrader
    0
    Kga mijn game met Stalybridge even in de frigo stoppen wegens te frustrerend. Nieuw spel begonnen, random team toegewezen gekregen, namelijk Marseille.

Logischerwijs veel tegenwerking van de supporters en zelfs de spelers omdat ik zo onervaren ben, aan mij om hen het tegendeel te bewijzen.

Bij het begin van het seizoen Ribery verkocht voor een totaalbedrag van 19 miljoen (op termijn) en 20% doorverkoop. Met dat geld heb ik Frutos, Zalayeta, Alex en Vanden Borre gehaald, zodat ik in elke linie versterking heb.

We werden al vroeg uitgeschakeld in de intertoto, uit op Osjiek 0-1 gaan winnen. De terugwedstrijd leek nog een formaliteit, maar ondanks een enorm overwicht (en bijbehorende kansen) strandden we op 1-2.

In de competitie halen we 10 op 15 en staan we met 4 ploegen op een gedeelde eerste plaats. Ik heb trouwens een enorm goudhaantje in de ploeg, een verdedigende middenvelder die Cana heet. Zeker in het oog te houden voor de toekomst!

Member Tobi-'s schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door puni Bekijk bericht
    Kga mijn game met Stalybridge even in de frigo stoppen wegens te frustrerend. Nieuw spel begonnen, random team toegewezen gekregen, namelijk Marseille.

Logischerwijs veel tegenwerking van de supporters en zelfs de spelers omdat ik zo onervaren ben, aan mij om hen het tegendeel te bewijzen.

Bij het begin van het seizoen Ribery verkocht voor een totaalbedrag van 19 miljoen (op termijn) en 20% doorverkoop. Met dat geld heb ik Frutos, Zalayeta, Alex en Vanden Borre gehaald, zodat ik in elke linie versterking heb.

We werden al vroeg uitgeschakeld in de intertoto, uit op Osjiek 0-1 gaan winnen. De terugwedstrijd leek nog een formaliteit, maar ondanks een enorm overwicht (en bijbehorende kansen) strandden we op 1-2.

In de competitie halen we 10 op 15 en staan we met 4 ploegen op een gedeelde eerste plaats. Ik heb trouwens een enorm goudhaantje in de ploeg, een verdedigende middenvelder die Cana heet. Zeker in het oog te houden voor de toekomst!

iTrader
    0
    Mja, geloof het of ni, kheb daar enorm goeie ervaringen mee. Kheb een spel van 4 seizoenen Anderlecht gespeeld, elke keer kwartfinale of halve finale CL + kampioen, en die haalde altijd een gemiddelde van minstens 7.60. Ik had ook nood aan een stevige targetman als standin voor Zalayeta, dusja.

Member Glor's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Bij mij ook, als ik bij een andere ploeg zat en ik scoutte hem kreeg hij nooit een goede beoordeling maar kben er in 2009 zelfs eens Europees topschutter mee geworden. Hij had 31 goals in de jupkesleague ofzo^^

iTrader
    0
    Voila! En besides, tis op dit moment maar een stand-in, Zalayeta presteert vrij tot zeer goed. ^^

iTrader
    0
    Ik vraag mij trouwens af of het niet beter is om Cissé terug te sturen naar Liverpool. De eerste twee maanden lag die nog in de lappenmand, en zijn stats trekken echt op niets. Ik heb veel beter lopen voorin nu.

Frutos heeft trouwens twee match in de basis gespeeld door de schorsing van mijn vaste spits, en direct twee doelpunten en twee assists.

iTrader
    0
    En nog effe een kleine update:

We zijn nu halverwege het seizoen. Ik heb een tijdje op kop gestaan, maar een paar tegenvallende resultaten in de laatste matchen (door de blessures van mijn twee aanvallende middenvelders en Zalayeta) waar ik maar acht op vijftien haalde. Toch sta ik nog altijd op een gedeelde tweede plaats samen met Lyon, PSG staat een puntje hoger geklasseerd.

iTrader
    0
    Het seizoenseinde komt eraan. Ik doe nog altijd mee voor de titel en verloor in de finale van de League Cup met strafschoppen van Lyon.

Ik vrees ervoor dat we het niet gaan halen trouwens. We hebben de laatste maanden een enorm gebrek aan scorend vermogen. Zalayeta zit al meer dan tien voetbaluren zonder doelpunt, Cissé zelfs vijftien..

EDIT: 4 matchen op rij waar de keeper van de tegenstander een 9 als quotering behaalt, komaan..

EDIT2: Cissé zijn pols gebroken, kheb hem gewoon teruggestuurd naar zijn club. Met het loon dat ik aan hem besteed kan ik 3 spitsen van hetzelfde niveau halen.
    Laatst gewijzigd door puni; 26 december 2007 om 17:39

iTrader
    0
    Het seizoen is voorbij, en ik heb mijn persoonlijke doelstellingen (en die van de club) niet kunnen waarmaken.

Ik eindig derde in de competitie, 4 matchen voor het einde doe ik nog nipt mee voor de titel, maar mijn team verliest met 4-2 op het veld van Lyon, waardoor we mathematisch uitgeschakeld zijn. We staan op dat moment wel nog tweede, maar een vier op twaalf slaat ons terug naar de derde plaats met 70 punten, Rennes wordt tweede.

We hebben blijkbaar meer dan één probleem. We ontbreken een snelle, dribbelvaardige spits die gemakkelijk scoort. (Cissé was dit duidelijk niet) We ontbreken de efficiëntie om onze goede matchen af te maken. We hebben, waarschijnlijk door onze jeugdige kern, niet de maturiteit om een constante te trekken in onze prestaties.

Er is wel een lichtpunt. Ik heb de Franse beker gewonnen. In de finale tegen St.-Etienne stond het bij de rust al 4-0 en was de match gespeeld. St.-Etienne probeerde nog, en door de nonchalance van mijn spelers werden er nog twee goals weggegeven, eindstand 4-2.

Ik ga mij nu even bezinnen of ik met deze ploeg nog verder wil. Persoonlijk heb ik het gevoel dat ik met de kern die nu voorhanden is het maximale heb bereikt. We zijn niet sterk genoeg om Lyon tot de laatste speeldag het vuur aan de schenen te leggen. Ook was er door de slechte financiële situatie waarschijnlijk geen transfergeld voor volgend seizoen. Omdat ik op de derde plaats ben geëindigd werd de clubrekening echter gespijsd met om en bij de 15 miljoen, en ziet het er terug een stuk rooskleuriger uit.

Ik heb gesolliciteerd voor de job van manager bij Villareal, dat een speeldag voor het einde van de Spaanse competitie één puntje boven de degradatiezone hing, maar zij verkozen Schaaf boven mij (die nochtans trainer bij Werder Bremen was en meedraaide in de Duitse top, begrijpe wie begrijpen kan).

Member guRuh's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door puni Bekijk bericht
    Het seizoen is voorbij, en ik heb mijn persoonlijke doelstellingen (en die van de club) niet kunnen waarmaken.

Ik eindig derde in de competitie, 4 matchen voor het einde doe ik nog nipt mee voor de titel, maar mijn team verliest met 4-2 op het veld van Lyon, waardoor we mathematisch uitgeschakeld zijn. We staan op dat moment wel nog tweede, maar een vier op twaalf slaat ons terug naar de derde plaats met 70 punten, Rennes wordt tweede.

We hebben blijkbaar meer dan één probleem. We ontbreken een snelle, dribbelvaardige spits die gemakkelijk scoort. (Cissé was dit duidelijk niet) We ontbreken de efficiëntie om onze goede matchen af te maken. We hebben, waarschijnlijk door onze jeugdige kern, niet de maturiteit om een constante te trekken in onze prestaties.

Er is wel een lichtpunt. Ik heb de Franse beker gewonnen. In de finale tegen St.-Etienne stond het bij de rust al 4-0 en was de match gespeeld. St.-Etienne probeerde nog, en door de nonchalance van mijn spelers werden er nog twee goals weggegeven, eindstand 4-2.

Ik ga mij nu even bezinnen of ik met deze ploeg nog verder wil. Persoonlijk heb ik het gevoel dat ik met de kern die nu voorhanden is het maximale heb bereikt. We zijn niet sterk genoeg om Lyon tot de laatste speeldag het vuur aan de schenen te leggen. Ook was er door de slechte financiële situatie waarschijnlijk geen transfergeld voor volgend seizoen. Omdat ik op de derde plaats ben geëindigd werd de clubrekening echter gespijsd met om en bij de 15 miljoen, en ziet het er terug een stuk rooskleuriger uit.

Ik heb gesolliciteerd voor de job van manager bij Villareal, dat een speeldag voor het einde van de Spaanse competitie één puntje boven de degradatiezone hing, maar zij verkozen Schaaf boven mij (die nochtans trainer bij Werder Bremen was en meedraaide in de Duitse top, begrijpe wie begrijpen kan).
    Misschien kan Palacio van Boca wel soelaas brengen?

iTrader
    0
    Net gecheckt, enorm goeie voetballer en inderdaad wat ik zoek. Helaas gaat het prijskaartje waarschijnlijk een probleem vormen, maar wie niet waagt, niet wint. To be continued!

EDIT: 13 miljoen transferbudget! Nu hopen dat dat genoeg is om hem vast te leggen, anders denk ik erover om mijn job nog altijd op te geven en op zoek te gaan naar iets anders, misschien ergens een tweedeklasseteam in Spanje of Italië ofzo.
    Laatst gewijzigd door puni; 26 december 2007 om 22:01

iTrader
    0
    Palacio was niet beschikbaar voor 13 miljoen, maar niet getreurd. Ik sta op het punt om Gonzalo Higuaín (dezelfde als diegene die nu bij R. Madrid speelt) binnen te halen. Mijn eerste grote transfer!

EDIT: Er wordt trouwens geclaimd dat hij de nieuwe Trezeguet in wording is. Ideaal!
    Laatst gewijzigd door puni; 26 december 2007 om 22:56

Poolmaster *Brommerken*'s schermafbeelding
    iTrader
    10 (100%)
    mja, er worden veel spelers die nieuwe ronaldo, zidane en wa nog amaal genoemd ma da wil meestal nie veel zeggen

iTrader
    0
    Don't you spoil my good mood

Poolmaster *Brommerken*'s schermafbeelding
    iTrader
    10 (100%)
    k, in sommige gevallen worden ze nog veel beter!

iTrader
    0
    Haha, thanks

Mor serieus, als ge neemt dat hij nu nog maar 19 is en deze stats heeft (http://img245.imageshack.us/img245/3258/higuanvo6.jpg), dan kunt ge ervan uitgaan dat zijn progressiemarge nog behoorlijk groot is.

EDIT: En ik heb er nog eentje op het oog voor de (verre) toekomst, een 21-jarige Colombiaan van River, Falcao. Zware transfers bij de concurrentie trouwens, Lyon heeft Julio Baptista (die altijd enorm goed presteert in FM07 spijtig genoeg ) en Pandev van Lazio gehaald, terwijl PSG 10 miljoen heeft neergeteld voor Gago.

iTrader
    0
    Laatste update voor ik mijn nest inkruip:

Mijn eerste prijs van het seizoen is binnen. Mijn team speelt de supercup uit in het stadion van Lyon. Ondanks een licht overwicht gedurende de hele match (waar ik zelf stijl van achterover viel) staat er na 90 minuten nog steeds een brilscore op het bord. Mijn spelers houden het hoofd koel tijdens de penaltyfase, en Vanden Borre trapt de beslissende vijfde kalmpjes tegen de netten.

Member Tobi-'s schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Palacio is echt niet normaal.. geef hem wel een half seizoentje om zich in te werken als je die zou kopen.. Scoort aan de lopende band bij Athlético Madrid.

Pagina 1 van 44 1234511 ... LaatsteLaatste

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Regels voor berichten