Ik zit momenteel in mijn 14e seizoen. Nadat ik 9 seizoenen manager van Club Brugge was ben ik nu al voor het 5e seizoen manager van AC Milan.
Met Club Brugge won ik:
8 keer de Jupilier League (2008, 2009, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015)
7 keer de Supercup (2008, 2009, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014)
5 keer de Beker van Belgie (2008, 2009, 2011, 2014, 2015)
1 keer de Champions League (2013)
1 keer de Uefa Cup (2011)
1 keer het WK voor Clubs (2013)
1 keer de Europese Supercup (2013)
Toen ik vertrok had ik FCB gebracht tot de 3e plek in de Europese Club Ranking. Had de laatste 3 jaar telkens de halve finale van de CL bereikt, 2x de finale en 1x gewonnen.
Was tussendoor ook bondscoach van Denemarken van 2010 tot 2016. Dat was niet zo interresant, 1 WK en 1 EK meegemaakt. EK was in eigen land daar tot in de halve finale geraakt op het WK al in de groepsfase naar huis.
In de zomer van 2015 ben ik dan naar AC Milan gestapt die een rotseizoen hadden. Waren pas 12e geeindigd. Speelden dus geen Europees daardoor kon ik meteen alles op de titel zetten. Dat lukte ook makkelijk. In de Beker sneuvelde ik in de halve finale.
Dit won ik tot nu toe al met AC Milan:
4 keer de Serie A (2016, 2017, 2018, 2019)
4 keer de Supercup (2016, 2017, 2018, 2019)
2 keer de Champions League (2018, 2019)
2 keer het WK voor Clubs (2018, 2019)
1 keer de Coppa Italia (2018)
1 keer de Europese Supercup (2019)
Won dus ook alles wat er te winnen valt met AC Milan.
Ben momenteel de meeste waardevolle ploeg met een waarden van bijna 700 miljoen. Toch zowat 150 miljoen meer dan Valencia. In de Club Ranking sta ik nu 4e. Maar dat kan nog wel vlug stijgen aangezien ik 4 jaar geleden (in mijn 1e seizoen dus) geen Europees speelde en dus ook geen punten kon pakken.
Ik speel in een 4-2-2-2. Op het middenveld is dat dus 2 MCs en dan een AML en AMR.
Dit is momenteel mijn ploeg:
Ik heb 2 goede doelmannen. Ustari is normaal mijn eerste keuze maar de laatste tijd speel ik vooral Graf. Graf heeft nog de jeugd mee dus wil die toch voor ontwikkelen.
Als rechtsbacks heb ik Zárate die ik een paar jaar geleden overkocht van Club Brugge. Als back up heb ik daar Peralta. Is een jongster van Milan die net vertrok toen ik overnam en die ik nu dus heb teruggekocht.
Centraal in de verdediging heb ik Wiersma en Wágner. Als back up heb ik Hobbs en Marchand. Hobbs was trouwens mijn duurste aankoop ooit koste me 38 miljoen. Deed het wel goed maar wordt al wat oud en was ook nog eens geblesseerd waardoor ik liever de jongere Wágner een kans geef.
Mijn linksbacks zijn VD Berg die ik ook nog had bij FCB in zijn jonge jaren en de recent gekochte Dutra. Mogelijk het zwakste gedeelte van mijn ploeg. VD Berg is vlug en erg goed in het helpen een aanval op te bouwen maar dan weer zwakker in het verdedigen en bij Dutra is het net omgekeerd.
Dan centraal op het middenveld heb ik Oswald zowat de spelverdeler. Erg technisch aangelegd. Naast hem staat Bjerke. Als back up heb ik daar de ervaren Arouca en jongster Branco en wonderkind Vosselman. Branco lijkt me wel aan vervanging toe vind hem niet zo denderend. Arouca is einde contract en mogelijk verleng ik het niet omdat ik als reserve liever wat jongeren heb. Dus kan hier wel wat nieuws kopen zal eens rond kijken op de markt.
Op links heb ik superster Penŕ een Chilieen die ik opmerkte toen ik nog FCB leide en vrijkocht voor 25 miljoen mijn duurste aankoop bij FCB. Was het wel waard. Speelde 4 seizoenen bij FCB maar wilde toen hogerop en toen haalde ik hem maar naar AC Milan waar hij ook de pannen van het dak speelt. Als back up hier heb ik Álvarez.
Rechts heb ik supertalent Buatois. Ook een wonderkind pas 20 nu al 22 miljoen waard en die prijs stijgt nog altijd. Echt een godenkind. Als reserve heb ik hier Xhafa.
En dan de spits. Hier heb ik maar liefste 3 voormalige wonderkinderen lopen waarvan Spronck ongetwijfeld de beste van is. De andere 2 zijn Corrigan en Leigh (de minste van de 3). Als meer ervaren spitsen heb ik Sinclair en Brandy en mijn targetman is Jaliens.
Momenteel loopt het allemaal niet zo vlot. Had rond de jaar wisseling een slechte periode in de competitie haalde amper 4 op 12. En zit nu weeral in een slechte periode 3 op 12. Moet dringend vlotter gaan lopen in de competitie of anders is de titel gaan vliegen vrees ik. Sta nu 2 punten achter op Juventus maar als deze vorm aan blijft houden worden er dat vlug een pak meer.
In de beker gaat het wel beter bereikte daar de finale waar ik straks Inter ontmoet. En in de Champions League zit ik in de 1e rond waar ik net op Galatasary met 1-3 ging winne dus normaal kwalificeer ik me wel vlot voor de volgende ronde.

LinkBack URL
About LinkBacks
Met citaat reageren
.
.

)
Ben er nog altijd niet goed van...
.