Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 20 van 32

Discussie: Journal: Dadash

Member
    iTrader
    0

Journal: Dadash

Ik zit momenteel in mijn 14e seizoen. Nadat ik 9 seizoenen manager van Club Brugge was ben ik nu al voor het 5e seizoen manager van AC Milan.

Met Club Brugge won ik:

8 keer de Jupilier League (2008, 2009, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015)
    7 keer de Supercup (2008, 2009, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014)
    5 keer de Beker van Belgie (2008, 2009, 2011, 2014, 2015)
    1 keer de Champions League (2013)
    1 keer de Uefa Cup (2011)
    1 keer het WK voor Clubs (2013)
    1 keer de Europese Supercup (2013)

Toen ik vertrok had ik FCB gebracht tot de 3e plek in de Europese Club Ranking. Had de laatste 3 jaar telkens de halve finale van de CL bereikt, 2x de finale en 1x gewonnen.

Was tussendoor ook bondscoach van Denemarken van 2010 tot 2016. Dat was niet zo interresant, 1 WK en 1 EK meegemaakt. EK was in eigen land daar tot in de halve finale geraakt op het WK al in de groepsfase naar huis.

In de zomer van 2015 ben ik dan naar AC Milan gestapt die een rotseizoen hadden. Waren pas 12e geeindigd. Speelden dus geen Europees daardoor kon ik meteen alles op de titel zetten. Dat lukte ook makkelijk. In de Beker sneuvelde ik in de halve finale.

Dit won ik tot nu toe al met AC Milan:

4 keer de Serie A (2016, 2017, 2018, 2019)
    4 keer de Supercup (2016, 2017, 2018, 2019)
    2 keer de Champions League (2018, 2019)
    2 keer het WK voor Clubs (2018, 2019)
    1 keer de Coppa Italia (2018)
    1 keer de Europese Supercup (2019)

Won dus ook alles wat er te winnen valt met AC Milan.

Ben momenteel de meeste waardevolle ploeg met een waarden van bijna 700 miljoen. Toch zowat 150 miljoen meer dan Valencia. In de Club Ranking sta ik nu 4e. Maar dat kan nog wel vlug stijgen aangezien ik 4 jaar geleden (in mijn 1e seizoen dus) geen Europees speelde en dus ook geen punten kon pakken.

Ik speel in een 4-2-2-2. Op het middenveld is dat dus 2 MCs en dan een AML en AMR.

Dit is momenteel mijn ploeg:

Ik heb 2 goede doelmannen. Ustari is normaal mijn eerste keuze maar de laatste tijd speel ik vooral Graf. Graf heeft nog de jeugd mee dus wil die toch voor ontwikkelen.

Als rechtsbacks heb ik Zárate die ik een paar jaar geleden overkocht van Club Brugge. Als back up heb ik daar Peralta. Is een jongster van Milan die net vertrok toen ik overnam en die ik nu dus heb teruggekocht.

Centraal in de verdediging heb ik Wiersma en Wágner. Als back up heb ik Hobbs en Marchand. Hobbs was trouwens mijn duurste aankoop ooit koste me 38 miljoen. Deed het wel goed maar wordt al wat oud en was ook nog eens geblesseerd waardoor ik liever de jongere Wágner een kans geef.

Mijn linksbacks zijn VD Berg die ik ook nog had bij FCB in zijn jonge jaren en de recent gekochte Dutra. Mogelijk het zwakste gedeelte van mijn ploeg. VD Berg is vlug en erg goed in het helpen een aanval op te bouwen maar dan weer zwakker in het verdedigen en bij Dutra is het net omgekeerd.

Dan centraal op het middenveld heb ik Oswald zowat de spelverdeler. Erg technisch aangelegd. Naast hem staat Bjerke. Als back up heb ik daar de ervaren Arouca en jongster Branco en wonderkind Vosselman. Branco lijkt me wel aan vervanging toe vind hem niet zo denderend. Arouca is einde contract en mogelijk verleng ik het niet omdat ik als reserve liever wat jongeren heb. Dus kan hier wel wat nieuws kopen zal eens rond kijken op de markt.

Op links heb ik superster Penà een Chilieen die ik opmerkte toen ik nog FCB leide en vrijkocht voor 25 miljoen mijn duurste aankoop bij FCB. Was het wel waard. Speelde 4 seizoenen bij FCB maar wilde toen hogerop en toen haalde ik hem maar naar AC Milan waar hij ook de pannen van het dak speelt. Als back up hier heb ik Álvarez.

Rechts heb ik supertalent Buatois. Ook een wonderkind pas 20 nu al 22 miljoen waard en die prijs stijgt nog altijd. Echt een godenkind. Als reserve heb ik hier Xhafa.

En dan de spits. Hier heb ik maar liefste 3 voormalige wonderkinderen lopen waarvan Spronck ongetwijfeld de beste van is. De andere 2 zijn Corrigan en Leigh (de minste van de 3). Als meer ervaren spitsen heb ik Sinclair en Brandy en mijn targetman is Jaliens.

Momenteel loopt het allemaal niet zo vlot. Had rond de jaar wisseling een slechte periode in de competitie haalde amper 4 op 12. En zit nu weeral in een slechte periode 3 op 12. Moet dringend vlotter gaan lopen in de competitie of anders is de titel gaan vliegen vrees ik. Sta nu 2 punten achter op Juventus maar als deze vorm aan blijft houden worden er dat vlug een pak meer.

In de beker gaat het wel beter bereikte daar de finale waar ik straks Inter ontmoet. En in de Champions League zit ik in de 1e rond waar ik net op Galatasary met 1-3 ging winne dus normaal kwalificeer ik me wel vlot voor de volgende ronde.

Member
    iTrader
    1 (100%)
    Wohow, mooi uitgewerkt en mooie carrière.

Member
    iTrader
    0
    Schitterende spelers heb je daar. :o

Approved 9-lifer Close_Up's schermafbeelding
    iTrader
    4 (100%)
    mooie carriere
    It used to be empty here

Member
    iTrader
    3 (100%)
    zalig..
    Cercle Brugge & FC Liège
    PSN: SrFranzFerdinand

Member
    iTrader
    0
    Ai ai het drama duurd voort. Nadat ik er leek in te slagen om het team weer op de juist rails te krijgen na een paar mooie overwinningen 4-0, 5-0, 4-2 krijg ik het nieuws dat Ustari zijn vinger heeft gebroken en een maand out is. Het ergste is dat net daarvoor Graf 3 maanden out is gevallen met een hernia. En plots zit ik dus zonder doelman. Speel nu met een keeper uit mijn -20 jarigen maar die zuigt en dan druk ik me nog zacht uit.

Soms loopt het allemaal wel nog goed af en win ik nog maar andere keren (zeg maar elke keer als de tegenstand een schot op doel krijgt) loopt het verkeerd af. Ik denk dat mijn jeugdige keeper nog altijd zijn eerste schot moet stoppen. Ze schieten ze binnen van 25-30 meter .

In de competitie sta ik met 7 matchen nog te gaan nu wel weer 1e met 1 punt voor op Juventus (die gelukkig ook wat aan het aanmodderen zijn). Maar erger is de CL waar ik thuis met 0-1 verloor tegen Newcastle nadat Walcott in de slotfase vanaf 25m scoorde. Was hun enige schot op doel maar was wel genoeg.

En niet enkel mijn keepers zijn geblesseerd ook Pena en Jaliens zijn out voor een maand. En dat zijn toch 2 van mijn beste zoniet beste spelers.

Ik vrees er dus een beetje voor dat ik op het einde wel eens zonder echte trofee zal staan. In de competite moet ik nog naar Roma en Inter, in de beker wacht Inter en in de CL moet ik nog uit op Newcastle een achterstand ombuigen. En dat zonder keeper, zonder mijn topschutter en zonder mijn beste buitenspeler .

Member Exorikos's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Zoek een betere keeper zonder contract? In de CL mag je hem wel niet gebruiken, maar dan is je titel hopelijk nog gered.
    Physics is like sex: Sure, it may have practical results, but that is not the reason we do it. ~ R. Feynman
    All science is either physics or stamp collecting. ~ E. Rutherford
    S'il est vrai qu'on construit des cathédrales aujourd'hui dans la Science, il est bien dommage que les gens n'y puissent entrer, ne puissent pas toucher les pierres elles-mêmes.

Member
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Exorikos Bekijk bericht
    Zoek een betere keeper zonder contract? In de CL mag je hem wel niet gebruiken, maar dan is je titel hopelijk nog gered.
    Niet meteen iemand beter gevonden. Zijn stats zijn allemaal wel nog degelijk vond ik hoor. 13-14 of zo voor balbehandeling, reflexen, positiespel en zo. Maar in de praktijk bakt hij er weinig van. Hij doet gewoon geen wereldsaves zoals Ustari en Graf wel deden. Hij kan wel een bal pakken die zachtjes aankomt en zo kan wel een uitgooi doen maar kan niet die supersaves doen en op dit niveau is dat natuurlijk dodelijk.

Nu ik moet eerlijk zijn toen ik tegen Fiorentina verloor met 2-1 deed Wágner ook zijn job niet. Die moeste Chavez dekken die 2x scoorde maar liet hem veel te vaak en te makkelijk passeren. Als ik dan Ustari of Graf in doel heb staan is dat normaal wel geen probleem maar voor Mazzaro dus wel.

Ach jah het kan niet elk jaar kermis zijn. Eens een goede pandoering krijgen maakt de volgende zege zoveel mooier.

Member
    iTrader
    0
    De Titel is gaan vliegen. Juventus staat nu 6 punten voor met nog 3 matchen te gaan bijna onmogelijk dus om dat nog in te halen. Zeker aangezien ze beter hebben gescoord in onze onderlinge duels waardoor ik dus 1 punt meer moet halen dan hen om nog kampioen te worden. Erg jammer buiten mijn eerste seizoen werd ik telkens landskampioen daar komt dus nu een eind aan.

Roma staat nu 3e 4 punten achter mij. Dus normaal is de 2e plek wel goed doenbaar en mag ik rechtstreeks naar de CL.

In de Beker kwam in uit tegen Inter na de rust op voorsprong maar verloor toch nadat Inter 2x scoorde in de slotfase. Wat later moest ik weer naar Inter voor de competitie daar ging ik rusten met 2-0 voorsprong maar weer in de slotfase scoorde Inter 2x. Toen mocht ik ze thuis nog ontvangen voor de return waar het na een razendspannende 90 minuten 2-1 was. In de verlengingen scoorde Sinclair het verlossen doelpunten waardoor ik de Beker won . Toch nog een lichtpuntje dit seizoen.

In de CL moest ik een 0-1 achterstand gaan goed maken in Newcastle dat deed ik ook tegen de rust stond ik 3-0 voor maar toen besliste mij keeper om het toch spannend te maken en liet er nog 2 binnen maar 3-2 was genoeg en ik door naar de halve finale tegen Metz.

Metz had ik al ontmoet in de groepsfase dit seizoen waar ik ze 2x met 1-0 versloeg. Was dus doenbaar. Ondertussen was Ustari weer fit en kon ik weer rekenen op een echte doelman. Metz werd dan ook simpel verslagen door eerste thuis 1-0 te winnen en dan uit 0-2. Metz kwam er nooit aan te pas.

Nu in de finale tegen Juventus. Zo kunnen we van een dof seizoen nog een mooi maken door voor de 3x op rij de CL te winnen.

Member
    iTrader
    0
    En het drama is voltrokken. In de competitie wonnen we nog alle 3 onze wedstrijden en haalden zo'n 76 punten wat verschrikkelijk laag is in mijn vorige seizoenen haalde ik 92-93-93-95 punten. Gelukkig deed de tegenstad het ook matig anders zou zelfs kwalificeren voor de CL een probleem zijn geweest. Juventus dus kampioen. Roma 3e en Palermo 4e.

Dan de CL mijn enige kans om nog wat te maken van het seizoen. We spelen een soort thuismatch want de match speelt zich af in het San Siro. Ik domineer de wedstrijd maar vlak voor rust krijgt Juventus hun eerste kans van de wedstrijd en meteen raak natuurlijk. Ik blijf domineren en een kwartier voor het einde krijg ik dan ook wat ik verdien, na wat geharrewar tikt Moreno de bal in eigen doel. Verlegingen dus beide kansen krijgen nog wat kansen maar er wordt niet meer gescoord op naar strafschoppen.

Juventus mag beginnen en scoren meteen, dan mag Pena mijn beste strafschopnemer en die mist. Juventus mist niet en het staat 2-0, Oswald trapt en mist ook. Nu wordt het toch wel gevaarlijk ik moet de volgende stoppen of ik ben zo goed als verloren. En het gebeurd ook Ustari stopt de volgende 3. Bjerke en Sinclair maken er 2-2 van. Nu komt VD Berg met als hij scoort dan win ik de CL maar hij mist.

Dus gaan we verder. Nu wordt het echt spannend als er een ploeg mist en de andere scoort dan wint die ploeg de CL. Juventus scoort dus moet Jaliens ook scoren (Jaliens die pas uit een lange blessure is en nog maar 10 minuten wedstrijd ritme heeft) en dat doet hij ook. En dan gebeurt het ongelooflijke Juventus mist zijn 3 volgende strafschoppen dat zijn dus 3 kansen voor mij om de CL te winnen maar ook wij missen ze alle 3. En dan scoort Juventus nog een keer nu moet ik scoren om in de wedstrijd te blijven maar nee hoor Branco mist en Juventus wint zo de CL en neemt weerwraak voor de verloren finale van 2 jaar terug toen ik hen versloeg met 3-1.

Erg jammer. De CL en de Serie A zijn toch de 2 grootste prijzen en Juventus loopt weg met beiden. Ik blijf achter met de Beker en de trootst prijzen (Supercup, Europese Supercup en WK voor Clubs).

Volgend jaar beter zeker.

Het overzicht van mijn seizoen ondanks de iet wat tegenvallende sportieve prestaties toch weer een mooie omzet gerealiseerd 517 miljoen kwam vooral door dat ik er toch in slaagde om het tot de laatste seconde uit te houden in de CL waardoor ik daar amper geld ben mislopen en ook in de serie A haalde ik er zowat het maximum uit. Het overzicht van het Italiaanse seizoen. Buatios oververdiend verkozen tot talent van het jaar. Is nu al 41,5 miljoen waard (!!!!!!). Wiersma voor de 5x op rij verdediger van de serie A en te geloven dat mijn assistent hem niet eens opneemt in zijn teamrapport.

VD Borre heeft heimwee lol is ook de eerste keer dat ik zo'n bericht krijg. Hij speelt nochtans al jaren bij Inter. En ook nog een grappig bericht mijn transfer budget is "maar" 450 miljoen dit jaar omdat ik teveel uit gaf het jaar ervoor lol mijn budget was dat jaar maar 400 miljoen rare beperking dus dat ze me opleggen. Iets minder grappig wordt de maand november waar ik in 3 opeenvolgende competitie wedstrijden tegen mijn 3 sterkste tegenstanders moet en daar komt nog een CL match tussen ook.

EK 2020 is ook net geweest speelde zich af in Schotland en Wales. Italie werd kampioen door in de finale Oekranie te kloppen.
    Laatst gewijzigd door dadash; 20 mei 2007 om 17:22

Member
    iTrader
    0
    Het nieuwe seizoen kan beginnen. Oefenmatchen verliepen naar wens en ook de eerste echte test verliep uitstekend. Mocht in de Supercup tegen Juventus spelen. Voor het eerst moest ik buitenshuis proberen die supercup te veroveren doordat Juventus landskampioen werd. En het lukte op het uur scoorde Corrigan (die in topvorm is) de enige goal van de wedstrijd. Juventus maakte nooit echt aanspraak op de zege. Ze verloren ook al de Europese supercup tegen Coventry.

De kansen voor de titel zijn iets minder goed dan anders. Normaal was ik de enige topfavoriet nu moet ik delen met Juventus.

Er zijn ook wat wijzigingen gebeurt in de kern Marchand is verkocht voor 25 miljoen. Branco is uitgeleend en Brandy kreeg een vrije transfer. In de plaatst kwamen Albert (VC) en Hindmarch (VM) ik kocht ze vorig jaar maar liet ze eerst nog wat rijpen in de reserven. Zijn niet meteen jongens die direct een basisplaatst zullen opeisen maar goed we zien wel wat het wordt ik zal ze wel kansen geven en zien wat ze ermee doen.

Ik probeerde ook Haley (26j AC) te kopen van Man Utd maar die speelden meer met mijn voeten dan wat anders. Ik probeerde al een tijdje een bod te doen ik begon laag met 50 miljoen en verhoogde zo langzaam. Ik wilde maximum zo'n 70 miljoen geven. In het begin weigerden ze constant maar na een tijdje vonden ze mijn bod toch goed genoeg om er over te praten. Ze vroegen 80 miljoen zat toch een beetje boven mijn richtprijs dus probeerde ik die naar beneden te praten. Dat duurde zo'n week na die week vroegen zijn 95 miljoen. Toen heb ik de onderhandelingen verbroken.

Snap het dus niet als zij 80 miljoen vragen en ik bied 70 miljoen dan lijkt het me toch niet normaal dat hun nieuwe vraagprijs 83 miljoen is? En de keer er op 85 en zo ging het maar omhoog tot dus na een week 95. Ik was nu nog bereid om ze in het midden te ontmoeten en dus 75 miljoen te betalen maar nee die moeten gewoon onozel doen. Ze mogen hem nu houden mijn huidige spitsen zullen het wel doen.

Member
    iTrader
    3 (100%)
    enquiry doen? dan vragen ze soms gewoon nog minder. (68 mil in dit voorbeeld bv)

Of 'Non-negotianable' (fzo )
    Cercle Brugge & FC Liège
    PSN: SrFranzFerdinand

Member
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tobi- Bekijk bericht
    enquiry doen? dan vragen ze soms gewoon nog minder. (68 mil in dit voorbeeld bv)

Of 'Non-negotianable' (fzo )
    Ze weigerden meteen als ik navraag deed. En toen ik Non-negotianable zei zetten ze meteen de onderhandelingen stop ze houden er niet van dat ik begin te eisen.

Member
    iTrader
    0
    Na een dikke 2 maanden gaan we nog eens wat verder doen met onze carriere. Toen ik stopte 2 maanden terug was ik net aan mijn 15e seizoen begonnen.

Ik zit nu in de korte winterstop en zo ver gaat alles goed. Sta 1e in de competitie met 4 punten voor op Juventus, 6 op Roma en al 13 punten voor op Inter. De Beker was tot nu toe ook een makkie won mijn thuis wedstrijd met 5-0 en liet toen mijn jongeren het uit afwerken 1-1. Makkelijk door dus. In de CL zat ik in een wel erg makkelijk groep met Austria Wien, Rangers en Fenerbache maar toch verloor ik 2 uitwedstrijden terwijl ik de andere won met meestal 4-0 of 5-0 scores. Werd toch groepswinnaar en mag nu na de winter tegen Anderlecht beginnen.

Straks begint de januari transfer periode. Dutra (VL) vertrekt voor 40 miljoen (nieuwe record voor mij) naar Barcelona. Ik ben dus nu op zoek naar een nieuwe VL. Ook mag er een nieuwe AML komen, aangezien Alvarez (AML) op het einde van het seizoen vertrekt met een vrije transfer.

Member
    iTrader
    0
    Transfer periode is al weer gedaan. Nadat ik niemand kocht in de zomer was het nu toch wat drukker. Dutra (VL) vertrok dus voor 40 miljoen. Terwijl Omar Santos (V/AML) kwam voor 48 miljoen. Meteen mijn duurste verkoop en aankoop ooit. Santos kende ik nog van toen hij bij Club Brugge speelde. Het loon (450 000€) die hij vroeg was wel niet van de poes maar ik denk wel dat hij het waard is, is nu de best betaalde speler van AC Milan.

Naast Santos kocht ik ook nog Scarzanella (VL) omdat op het einde van het seizoen Alvarez (AML) vertrekt had ik dus nog iemand nieuw nodig op links. Door de komst van Scarzanella heb ik nu weer een Italiaan in mijn ploeg. Want zat al een dik jaar zonder Italiaan in mijn ploeg (toch zo'n 25 spelers).

In de Beker had ik het redelijk lastig tegen Lazio thuis 1-1 gelijk en uit 2-1 gewonnen. Gaven niet makkelijk toe. Moest in die periode ook tegen Lazio voor de competitie en ook daar werd het 1-1. Palermo ging iets makkelijker onderuit. Waardoor ik nu voor de 2e maal op rij in de finale mag opnemen tegen stadsgenoot Inter. Vorig seizoen liep het goed af hopelijk krijgen we een herhaling.

In de competitie loopt het ook goed. Sta 1e met nog 9 wedstrijden te gaan. Heb 9 punten voor op Juventus en 10 op Roma die wel een wedstrijd minder hebben gespeeld.

In de CL mocht ik voor de 1e ronde tegen Anderlecht. Dat werden eigenlijk 2 erg leuke matchen. Eerst mocht ik naar Brussel waar het een ware veldslag werd. Anderlecht kreeg maar liefst 4 keer rood. Tussendoor scoorde ik ook nog 3 keer waardoor ik al zo goed al zeker was van kwalificatie voor de volgende ronde.

De terug match werd zowaar nog leuker. Ondanks het feit dat ik mijn B-elftal opstelde stond het na een dik half uur al weer 3-0 voor mij. Toen kreeg vlak voor rust weer iemand van Anderlecht rood en werd het helemaal plezant. Corrigan dikte de score na de rust nog aan tot 6-0.

Corrigan die maar liefst 5 keer scoorde in die wedstrijd. Heeft nu al 20 keer gescoord dit seizoen terwijl hij pas 2e keuze is. Nu door het wegvallen van Spronck (al 29 doelpunten, geblesseerd voor een maand) krijgt Corrigan voluit zijn kans.

Spronck (23j AC) en Bautois (21j AMR) allebei ex wonderkinderen zijn nu elk 45 miljoen waard en hebben beiden een globale reputatie. 2 zalige spelers. Erg leuk om zo'n jong talent op te sporen binnen te halen en ze dan de tegenstand te zien overklassen. De schoten die Spronck al uit zijn sloefen haalden zijn onwaarschijnlijk. Bautois is boven nog eens belg ook wat ook altijd leuk is. Vosselman die ik vorig jaar kocht is ook zo'n Belgisch wonderkind en begint nu ook stilletjes aan zijn opmars. Mocht ook al proeven van de CL tegen Anderlecht en verving Oswald toen die geblesseerd was.

Member
    iTrader
    0
    Je hebt echt wel ongelooflijk goeie spelers.
    Ikzelf ben begonnen bij KV Mechelen en na daar 3 titels en 2 bekers behaald te hebben even kort naar Tottenham, om dan ook aan de slag te gaan bij Milan. Maar nooit heb ik zulke goeie spelers gehad. Wel met die 'mindere' spelers in mijn tweede seizoen bij de milanezen de treble gewonnen.
    Momenteel ben ik werkloos (2 februari 2018) en we zien wel wat er van komt.

Nogmaals gefeliciteerd met je spelerskern. Ben er nog altijd niet goed van...

Member
    iTrader
    0
    Na de leuke dubbelle confrontatie met Anderlecht wachte dan het zware werk. In de volgende 16 wedstrijden moest ik maar liefst 10 topwedstrijden spelen tegen loodzware tegenstanders. Als ik prijzen wilde haalde moest ik dus zwaar uit te hoek komen en dan nog op 3 verschillende fronten (Beker, titel en CL).

In de kwart finale van CL wachte Lyon. Uit verloor ik met 1-0 waardoor ik dus mijn thuis wedstrijd moest winnen. Lukte ook na 90 minuten stond het 1-0. En in de strafschoppen maakte ik het simpel af met 4-2.

Tussendoor wachte nog Juventus in Turijn. Al vlug kwam ik 0-1 voor maar ik verloor toch nog de match met 2-1. Waardoor Juventus plots op 4 punten kwam wat met mijn loodzware reeks voor de boeg niet echt bemoedend was.

We zaten dus 3 topwedstrijden van de 10 ver en hadden er al 2 van verloren kon dus wel beter. Gelukkig toch nog even pauze met Lecce als tussendoortje. Die ik met 4-1 versloeg. Toen wachte alweer een zwaar drieluik. Met de dubbelle confrontatie tegen Inter eerst voor de beker en dan in de serie A. Hier ging het gelukkig beter in de Beker won ik met 1-0 en in de Serie A met zware 3-0 cijfers.

Als afsluiter van dit drieluik mocht ik nog tegen Roma in de CL en ook dit liep goed af ik won met 1-0. Toen weer een tussendoortje Chievo even 2-1 gaan kloppen en toen terug tegen Roma voor de return in de halve finale van de CL waar ik weer met 1-0 won waardoor ik me plaatste voor de Finale tegen Barcelona die Porto uitschakelde.

Na een nieuwe tussendoortje - Catania verslaan met 2-1 - mocht ik de return van de beker gaan spelen. Dat verliep vlot ik won met 1-0 waardoor ik al mijn eerste prijs binnen had de Coppa Italia al mijn 3e.

Ondertussen was Juventus al weer wat teruggeslagen in de Serie A waardoor ik enkel nog moest afrekenen met Roma die op 9 punten stonden. Op de 36e speeldag mocht ik tegen hen spelen ideale kans dus om de titel binnen te halen. Maar het werd een domper. Roma was veel scherper voor doel en won dan ook met 2-1. (Roma was zo vriendelijk om ook nog een goal voor mij te scoren ). De titel moest dus even wachten.

Paar dagen later tegen Fiorentina was het wel raak ik won met 3-0 en mocht mijn 5e Serie A titel vieren. Ik haalde uiteindelijk 88 punten. Minder dan mijn 4 vorige titels maar wel 12 meer dan mijn zwakke vorige seizoen waar ik pas 2e werd.

Toen moest ik enkel nog proberen de CL te winnen tegen Barcelona die in eigen land een 1 op 15 hadden behaald en zo de titel zagen wegglijden die dan uiteindelijk naar Valencia ging (weeral). Ondanks hun zwakke reeks in Spanje beschikten ze wel over een killer elftal vooraan hadden ze een paar indrukwekkende aanvallende middenvelders ik ging dus erg goed moeten opletten. Ik begon dan ook erg verdedigend aan de match. Toch scoorde ik na amper 2 minuten al de openingstreffer. Jammer genoeg stond het nog geen 2 minuten later al weer gelijk. Op het half uur kwam Barcelona voor maar vlak voor rust maakte ik weer gelijk. De tweede helft was een maat voor niks waardoor we naar verlengingen gingen. Na een paar minuten verlenging viel Antonio de Barcelona spits uit. Aangezien Barcelona al 3 keer had gewisseld moesten ze dus met 10 man verder. Voor mij het sein om 2 nieuwe spitsen in te brengen en een stuk aanvallender te gaan spelen. Ik bracht oa Sinclair in. Mijn trouwe spits die ze de voorbije 5 seizoen massaal binnenknalde maar dit seizoen amper van de bank was gekomen. En natuurlijk wie anders scoorde dan in de 105e minuut de winnende treffer. De treble was binnen .

Was mijn 6 CL finale. Mijn 4 die ik won. Ook mijn 4e CL finale op rij. En dat allemaal in de laatste 9 seizoenen. Ben ik successvol of wat .
    Toen kwamen ook nog de awards natuurlijk waar ik ook in domineerde. In het CL Dream Team had ik 9 spelers. Mijn middenvelder Oswald werd CL Speler van het jaar.

In het Serie A Elftal had ik er 8. Ik werd Italiaanse Manager van het jaar. Oswald werd ook hier Speler van het jaar. Wiersma won voor de 6x op rij Beste verdediger van het jaar. Spronck werd topschutter met 22 Serie A goals (mijn eerste topschutter in 6 jaar serie A, nochtans scoorde ik altijd het meeste goals van alle teams). Jaliens was de beste buitenlander in de Serie A. Ustari werd Beste Keeper en Buatois werd Beste Talent. Enkel Beste Italiaanse voetballer werd niet gewonnen door een speler van mijn ploeg. Wss omdat ik geen Italiaanse spelers heb .

Was dus een erg successvol jaar. Was welgekomen na een erg mager jaar vorig seizoen. Volgend jaar gaan we natuurlijk weer voor de Treble dat spreekt voor zich. Qua transfer ben ik niet van plan veel te doen. Alvarez en Arouca mogen vertrekken. Mogelijk komt Branco (die ik dit seizoen uitleende aan Newcastle) weer in het A-elftal. Kreeg al eens zijn kans nam die toen niet echt en zal nu waarschijnlijk weer zo zijn. Maar dient vooral als allerlaatste optie en omdat ik toch graag 25 man in mijn A-elftal heb. Vind ik een mooi getal. En Courtois wordt mijn 3e keeper. Is een jong talent die ik in de winter oppikte. Dient ook enkel als laaste optie als het erg slecht afloopt en zowel Graf als Ustari out zijn zoals vorig seizoen gebeurde.

En als uitsmijter nog een "grappig" bericht. Onze Franky die jarenlang mijn trouwe assistent was bij Club Brugge en na een hele reeks managers die de revue passeerden na mijn vertrek zelf eens aan het hoofd mocht staan van FCB heeft een wel erg mooie ploeg kunnen strikken. Niet meteen iets dat echt gaat gebeuren maar toch leuk. FCB werd trouwens kampioen in Belgie. Voor het eerst sinds ik ze 6 seizoenen geleden verliet na 8 titels op rij.

Member
    iTrader
    0
    We staan nu aan de vooravond van het seizoen 2021-2022. De oefenwedstrijden zijn afgelopen. Alles ging lekker en mijn spelers zijn bijna allemaal wedstrijd fit.

Na 4 opeenvolgende CL finales is het wel logisch dat ik nu nummer 1 sta in de Uefa ranking. Met 7 van de 10 laatste finalisten in de CL is Italie ook de logische leider in het landenklassement. In de lijst van rijkste clubs zak ik wel van 2 naar 1. Nieuwe leider is Barcelona.

Financieel was vorig seizoen ook weer een prima jaar. Omzet bedroeg maar liefst 558 miljoen. Waardoor ik dit jaar weer over een leuk transfer budget van 569 miljoen beschik.

Midden mijn voorbereidingsfase op het nieuwe seizoen kreeg ik plots de vraag van Mexico om de nieuwe bondscoach te worden. Omdat ik me nog goed herrinner hoe lastig Mexico het Argentinie vorig jaar maakte op het WK dacht ik bij mezelf waarom niet. Zeker aangezien ze het wel erg makkelijk hebben om zich te kwalificeren voor het WK 2022. De verwachting is dan ook dat ik me makkelijk plaatst. Toch had ik beter wat meer gekeken voor ik aanvaarde want Mexico is namelijk de regerende wereldkampioen. Ze staan dan ook erg goed in het FIFA klassement. Wordt dus erg moeilijk om dat te evenaren. Zeker aangezien Mexico niet zo'n bijster goede ploeg heeft. Veel goede spelers maar niet echt wereldsterren. Beste en bekendste speler is Carlos Vela.

Mijn eerste wedstrijd met Mexico is ondertussen al achter de rug en het verliep uitstekend. Mocht beginnen tegen Honduras en kon ze dan ook afslachten en meteen voor een nieuwe Mexicaans record zorgen.

Straks begint dus het seizoen echt voor AC Milan. En beginnen meteen erg leuk. Eerst moeten we naar Monaco voor de Europese Supercup tegen Inter. En 4 dagen later mogen we thuis spelen voor de Italiaanse Supercup tegen... Inter. Erg leuk begin dus.

Member Smetn.be's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    leuke journal, de keuze van mexico ging ik wss ook gemaakt hebben, niets beter dan een frisse uitdaging

heb jij dan moeten selecteren voor je het spel begon bij mexico: playable?
    When you aim for perfection, you discover it's a moving target.

In Italia Milan! In Europa Milan! Ovunque Milan! Per sempre rossoner!

Member
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Smetn.be Bekijk bericht
    leuke journal, de keuze van mexico ging ik wss ook gemaakt hebben, niets beter dan een frisse uitdaging

heb jij dan moeten selecteren voor je het spel begon bij mexico: playable?
    Nee. Enkel de 1e klasse van Belgie, Nederland, Brazilie, Portugal, Spanje, Italie, Engeland, Schotland, Duitsland en Argentinie heb ik geselecteerd plus de grootste DB.

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Regels voor berichten