Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 20 van 44
    Member SHIGSY's schermafbeelding
    iTrader
    0

Thumbs up The Legend of Dragoon

release: 19 januari 2001 (PS), 1 mei 2012 (PSN)(US)
    genre: RPG
    dev: Sony Japan

The Legend of Dragoon

The Legend of Dragoon was one of the last projects I worked on as a producer in Japan Studio and by far the biggest team I managed hands-on. We started the project in 1996 with only a handful of people, hired one by one as we were building up teams for Ape Escape, The Legend of Dragoon, and Ico simultaneously. During the peak of the game’s development, we had well over 100 people working internally in the studio on The Legend of Dragoon — for a PSone game! We had roughly 10 artists dedicated just to drawing concept art for this gigantic RPG. As the game contained lots of pre-rendered maps and full-motion videos, we were forced to spread the content over four CDs, which was the maximum number of discs that the fattest PSone game case could hold.

It took nearly three years to build the team and develop the game, which was released in December 1999 in Japan and June 2000 in the US. As I moved from Japan to the US in March 2000, I was able to personally handle the game’s release in both Japan and the US. Following the game’s launch in Japan, we learned from players that certain parts of the game were too difficult. The team re-balanced the gameplay for the release outside of Japan, so the US version was the complete version of the game that we were all proud of.

PlayStation Blog
    Laatst gewijzigd door Goldrusher; 3 mei 2012 om 11:56

iTrader
    0
    Merci Goldrusher om er PS1-topic voor te maken!

Toch al een paar uurtjes er op zitten. Pure nostalgie, echt wel. Prachtige muziek en ja hoor, de combofrustratie van vroeger was er ook al heel snel terug. Niet zo goed getrokken maar het ziet er toch nog prachtig uit op de moderne 2012-TV's.

Haast geen zwarte balken, eentje van 6cm aan de linkerkant, voor de rest niets tijdens gewoon spel. Wel een hoop als er scene in beeld komt maar dat geeft niet.

RPG-folks op de PS3 met wat retrovingers. Aanradertje!

Member Tyki's schermafbeelding
    iTrader
    9 (91%)
    Echt geweldig dat ze hem eindelijk naar de PSN geport hebben!

The legend of dragoon is waar mijn hele RPG "obsessie" begonnen is

Jammer dat ik nog een tijdje ga moeten wachten om hem te spelen gezien ik net al aan FF VIII (replay) en The Witcher bezig ben. Daar bovenop staan dan ook nog eens Tales of Vesperia, FF XIII-2 en Kh:BBS op de wachtlijst.

Mijn passie voor RPG's is er met de jaren niet op geminderd, de tijd die ik heb om er aan te spenderen helaas wel.

Ik denk dat ik het origineel nooit volledig uitgespeeld heb(zat ergens vast op de laatste disc), tijd om daar dus eens verandering in te brengen!

Approved 9-lifer Lorim's schermafbeelding
    iTrader
    73 (100%)
    Is het de moeite om deze nu nog te spelen, zonder de nostalgiefactor?

Member shadoom's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    ja geweldig spel en een heel goed verhaal
    Spoiler:

Approved 9-lifer chellesan's schermafbeelding
    iTrader
    0
    ik heb nog het orgineel spel thuis liggen

Member mohaa51's schermafbeelding
    iTrader
    116 (99%)
    ik heb spel een dik jaar geleden verkocht, en nu ik eraan terug denk heb ik hier veel spijt van

Approved 9-lifer Y-Ssin's schermafbeelding
    iTrader
    24 (100%)
    Hij is dus sinds eergisteren op de US store, fantastisch spel, die ga ik dus zeker kopen! Ik heb al een us account gemaakt. Weet iemand trouwens of het mogelijk is om content te kopen uit de US store met een PSN kaart die hier in BelgiŽ gekocht is, kheb da nog nooit gedaan...?

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door chellesan Bekijk bericht
    Ik heb nog het orgineel spel thuis liggen
    Verkopen?

Approved 9-lifer Lorim's schermafbeelding
    iTrader
    73 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Y-Ssin Bekijk bericht
    Weet iemand trouwens of het mogelijk is om content te kopen uit de US store met een PSN kaart die hier in BelgiŽ gekocht is, kheb da nog nooit gedaan...?

Gaat helaas niet, kaarten zijn store geboden.

Approved 9-lifer waffel's schermafbeelding
    iTrader
    100 (100%)
    Mag in het rijtje van FF7,8,9, Grandia, Breath Of Fire 3,... Topspel, ik denk dat ik hem eens opnieuw ga binnenhalen.

Approved 9-lifer younglink's schermafbeelding
    iTrader
    20 (100%)
    Straks eens wat meer opzoeken over combatsysteem. Ik ben meer voorstander voor turn-based en ik zie in die trailer al real-time staan...

Member Katz's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Helemaal vergeten dat dit spel bestond! Zomg, slechte punten voor mij.
    Heb hem nog op de rommelmarkt opgepikt 5 jaar geleden, nog eens in de ps3 smijten deze avond

iTrader
    24 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Lorim Bekijk bericht
    Gaat helaas niet, kaarten zijn store geboden.
    Shit, das wel balen

Bwa, dan maar via mastercard of online-vriend vanuit de vs.

iTrader
    0
    Shit, das wel balen

Bwa, dan maar via mastercard of online-vriend vanuit de vs.
    Als je met de CC wilt doen, die link van Goldrusher in de FAQ is betrouwbaar. Heb ik zelf op 1 mei op die manier gedaan en binnen het uur kreeg ik via mail mijn kaartcode.

Playstation Network Card $20 | PSN USA

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door younglink Bekijk bericht
    Straks eens wat meer opzoeken over combatsysteem. Ik ben meer voorstander voor turn-based en ik zie in die trailer al real-time staan...
    Niet mee inzitten, als LoD als realtime wordt omschreven, dan is mijn beeld van RT compleet verkeerd. Past wel meer als magisch reclamewoord uit die tijd... Het is zo turnbased als maar zijn kan maar voor je aanvallen correct uit te voeren moet je op tijd en stond een bijhorende knop indrukken. En daar zit een pak frustratie in, wees daar maar zeker van. Maar kan even goed tijdens combat op mijn gemak 9lives checken of Twitteren, turn based dus.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Lorim Bekijk bericht
    Is het de moeite om deze nu nog te spelen, zonder de nostalgiefactor?
    Zeker nog de moeite. Moet daar toch mee uitkijken, ik kan dit onmogelijk bekijken zonder de "nostalgiefactor". In retro smijten zonder actief die periode meegemaakt te hebben, is altijd riskant.

Member Dark_ParaSite's schermafbeelding
    iTrader
    21 (100%)
    komt die dan niet op de EU store? zou die ook willen aanschaffen, k'neem aan dat ik gewoon met mijn visa op de us account kan betalen? of checken ze dan ook het land?

iTrader
    24 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SHIGSY Bekijk bericht
    Als je met de CC wilt doen, die link van Goldrusher in de FAQ is betrouwbaar. Heb ik zelf op 1 mei op die manier gedaan en binnen het uur kreeg ik via mail mijn kaartcode.

Playstation Network Card $20 | PSN USA
    Bedankt, maar nee bedankt, dan zittik met een kaart van $20, gaat er 5,99$ en verder hebbik geen interesse om iets in de store te kopen. Kga het dus via kredietkaart doen.

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dark_ParaSite Bekijk bericht
    komt die dan niet op de EU store? zou die ook willen aanschaffen, k'neem aan dat ik gewoon met mijn visa op de us account kan betalen? of checken ze dan ook het land?
    Nee, nog geen nieuws over EU-release. Geen van mijn kaarten pakt op USA PSN Store. Op die link PSN-kaart zelf gekocht.

Bedankt, maar nee bedankt, dan zittik met een kaart van $20, gaat er 5,99$ en verder hebbik geen interesse om iets in de store te kopen. Kga het dus via kredietkaart doen.
    Zie boven, pakt niet. Ik weet al wat ik met overschotje doe. "Den Amerikaan" heeft nog wat RPG-lekkers die wij niet hebben.

iTrader
    24 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SHIGSY Bekijk bericht
    Zie boven, pakt niet. Ik weet al wat ik met overschotje doe. "Den Amerikaan" heeft nog wat RPG-lekkers die wij niet hebben.
    Oe da pakt niet? Da een psn kaart niwerkt begrijp ik nog maar als ik met een kredietkaart van hier iets van de vs koop moet dit tochwel lukken? Mastercard/visa is toch een soort globaal "protocol" op dat vlak...?

iTrader
    0
    Oe da pakt niet? Da een psn kaart niwerkt begrijp ik nog maar als ik met een kredietkaart van hier iets van de vs koop moet dit tochwel lukken? Mastercard/visa is toch een soort globaal "protocol" op dat vlak...?
    In normale omstandigheden wel maar PSN vereist dat het adres/regio op de Master-account overeenkomt met de creditcards.

All credit/debit cards for use with the North American PLAYSTATIONģ3 computer entertainment system, must have a billing address within North America.
    USA Account aanmaken met een Amerikaans adres, dan online Amerikaans PSstore kaartje kopen (heel snel in orde) en dan ben je vertrokken. Niet mee inzitten.

Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Tags for this Thread

Regels voor berichten