Weergegeven resultaten: 1 t/m 18 van 18
    Crew Member Goldrusher's schermafbeelding
    iTrader
    101 (100%)

American McGee's Alice

release: 6 oktober 2000 (PC), 14 juni 2011 (PlayStation Store)
    genre: action-adventure, horror
    dev: Rogue Entertainment

>>> GameTrailers

Port van de klassieker.

Shortly after her second adventure, Through the Looking-Glass, Alice's house is burned down by an accidental fire, killing her family, and leaving her as the only survivor. As time progresses Alice loses touch with reality. She is institutionalized in Rutledge Asylum, where she is observed and treated by Dr. Heironymous Wilson. Alice's only possession in Rutledge is a stuffed rabbit. Ten years after Alice was committed to Rutledge, she finds herself sucked back into a Wonderland that has been twisted by her own broken mind. The White Rabbit summons Alice to aid a radically altered Wonderland, which became a twisted version of itself as it came under the horrible rule of the Queen of Hearts. The Cheshire Cat serves as Alice's companion throughout the game, frequently appearing to guide her with cryptic comments.
    Je krijgt deze trouwens gratis - als downloadcode - bij het vervolg Alice: Madness Returns.

Laatst gewijzigd door Goldrusher; 4 februari 2012 om 13:50

Platinum Member Jonas89's schermafbeelding
    iTrader
    72 (99%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door FreakyJP Bekijk bericht
    Heb al een uurtje zowel de originele als de 2de gespeeld, en vind ze tot nu toe geslaagd. Heb toch geen spijt van mijn aankoop, maar mensen die graphics op niveau van Uncharted of God of War verwachten zijn eraan voor hun moeite. Wonderland is wel mooi (sfeer en art design zit zeer goed), maar de graphics zelf voelen vrij verouderd aan.
    Hoe is de eerste game? (die je er gratis bij krijgt) ? Want ik lees dat het moeillijke controls zijn en 'oude' graphics

Member X-SlaYeR's schermafbeelding
    iTrader
    76 (100%)
    Ik vind de controls idd vrij moeilijk, zeker in combat zorgt dit soms voor frustraties bij mij

Member Schwimm's schermafbeelding
    iTrader
    73 (100%)
    Kan je de eerste Alice nu toch kopen? Ik dacht dat die enkel te krijgen was met een code uit het doosje van de nieuwe Alice?

Platinum Member TotallyZen's schermafbeelding
    iTrader
    13 (100%)
    Yup, je kan American McGee’s Alice kopen voor 9,99€.
    In de retail versie van Alice zit een code om em gratis te downloaden.

iTrader
    101 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Schwimm Bekijk bericht
    Kan je de eerste Alice nu toch kopen? Ik dacht dat die enkel te krijgen was met een code uit het doosje van de nieuwe Alice?
    Nu ook op de Store, €9.99.

Member Katz's schermafbeelding
    iTrader
    0
    De gewone Alice vind ik persoonlijk onspeelbaar, de combat controlls zijn te vervelend zonder een degelijk auto-lockon systeem en je merkt dat het spel echt wel bedoeld is als PC game, met toetsenbord en muis speelt het veel beter op de PC.

Niet alleen de controls maar ik vind dat het spel, te snel draait... Te vlot, vreemd hé.
    Laatst gewijzigd door Katz; 24 juni 2011 om 13:56

Member memorexxx's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    En kan je het verhaal van de 2de goed volgen als je de eerste niet hebt gespeeld? Want wat ik al gespeeld heb op pc van de eerste zat er precies toch niet zo'n diepgaand verhaal in?...

Approved 9-lifer dr.salt's schermafbeelding
    iTrader
    82 (100%)
    Die heb ik jaaaaaaaaaaren geleden op PC gespeeld, was heerlijk

iTrader
    73 (100%)
    Nog geen maand na de release sterft de officiële thread van deze game een stille dood?!

Ik bump 'm even omdat ik Alice gekocht heb op Zavvi. Koopje van amper €15 inclusief.

Nu vroeg ik mij af of ik in mijn exemplaar ook een code ga hebben voor de eerste Alice? Of dat deze eventueel op de BR-disc al zou staan?

Ik ga er van uit dat ik Alice 1 dus zal kunnen spelen. Maar daar heb ik enkele vraagjes over:

- Is het nodig om de eerste te spelen om het verhaal van MR te snappen?
    - Voel het eerste deel niet té verouderd aan om er nog van te kunnen genieten? 't Is tenslotte een 10 jaar oude game als ik me niet vergis.
    - Hoe lang duurt 'ie ongeveer? Ik weet dat het keihard zal kriebelen om aan MR zelf te beginnen. Dus als ik eerst het eerste deeltje speel, wil ik me daar niet té lang mee bezighouden. (De stapel games die op me ligt te wachten is ook nog te groot daarvoor. )

iTrader
    101 (100%)
    De eerste game krijg je via een code en moet je downloaden, MAAR je hebt toch de Madness Returns disc nodig om het te spelen. Heel vreemd systeem.

Verschrikkelijk moeilijke game trouwens, waardoor je er wel een tijdje zoet mee bent.
    Heeft trouwens een eigen thread, als je er nog vragen over hebt.

Madness Returns is echter perfect te spelen en te begrijpen zonder de eerste game gespeeld te hebben.

iTrader
    73 (100%)
    Na wat opzoekingswerk lijkt het me echt een loutere port van PC naar PS3 met wat opgepoetste graphics.

De game mechanics zullen wellicht niet lekker en vlotjes aanvoelen op onze console. Komt ook af en toe naar boven uit de reacties in deze thread.
    Misschien dus best laten voor wat het is...

Edit: Als MR perfect te spelen en te begrijpen is zonder deel 1 te spelen, zou je deel 1 dus meer kunnen bestempelen als de "spirituele voorganger" van MR?
    Beetje zoals ICO en SotC?

Member Gonzo's schermafbeelding
    iTrader
    17 (95%)
    Na wat opzoekingswerk lijkt het me echt een loutere port van PC naar PS3 met wat opgepoetste graphics.

De game mechanics zullen wellicht niet lekker en vlotjes aanvoelen op onze console. Komt ook af en toe naar boven uit de reacties in deze thread.
    Misschien dus best laten voor wat het is...
    Man, probeer da toch gewoon ipv nen hoop zever op te zoeken en 't op voorhand af te schrijven? Ik heb da spel indertijd gespeeld, en da was zeker de moeite. Geef het tenminste een kans, wa hebt ge er aan te verliezen?

Approved 9-lifer MegaMentor's schermafbeelding
    iTrader
    7 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Gonzo Bekijk bericht
    Man, probeer da toch gewoon ipv nen hoop zever op te zoeken en 't op voorhand af te schrijven? Ik heb da spel indertijd gespeeld, en da was zeker de moeite. Geef het tenminste een kans, wa hebt ge er aan te verliezen?
    Geld?

iTrader
    17 (95%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MegaMentor Bekijk bericht
    Geld?
    Leg da dan eens uit, als ge 't er gratis bijkrijgt?

Approved 9-lifer MegaMentor's schermafbeelding
    iTrader
    7 (100%)
    Wie zegt er dat hij de nieuwe game gaat kopen?

iTrader
    17 (95%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MegaMentor Bekijk bericht
    Wie zegt er dat hij de nieuwe game gaat kopen?
    Ik bump 'm even omdat ik Alice gekocht heb op Zavvi. Koopje van amper €15 inclusief.
    Eerst lezen.

iTrader
    73 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Gonzo Bekijk bericht
    Je begrijpt wellicht wel dat ik Alice:MR vooral omwille van Alice:MR gekocht heb. Wil die supergraag spelen, maar ik hou er niet van om temidden in een reeks in te vallen.
    Dus ben ik van plan om eerste de eerste te spelen. Maar afgaande op de reacties speelt die niet lekker. Dus als 't niet nodig is om het verhaal te volgen van MR, dan speel ik deel 1 liever niet.

Oa ook wegens groot tijdsgebrek.

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Regels voor berichten