Weergegeven resultaten: 1 t/m 18 van 18
    Member rudy-l's schermafbeelding
    iTrader
    0

Klavier PS3 staat in Qwerty

Het probleem met mijn PS3 is dat alles prima werkt, maar mijn virtuele (en ook fysieke) klavier steeds in qwerty blijft staan, welke parameters ik ook aanpas. Ik heb overal aan liggen prutsen en wijzigen, maar het blijft qwerty.
    Dat is niet handig als je moet berichten ingeven via o.a. internet.

Weet iemand hoe ik mijn klavier in AZERTY krijg?

Don't shoot als deze topic al ooit werd behandeld, maar ik vond in elk geval niets terug via de zoekfunctie.

Rudy

Crew Member Goldrusher's schermafbeelding
    iTrader
    103 (100%)
    Ergens bij de instellingen moet je voor Frans kiezen.

Member
    iTrader
    1 (100%)
    Werkt niet, heb het zelfde probleem en dat loste het probleem niet op

Member ikbenben's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door rudy-l Bekijk bericht
    Het probleem met mijn PS3 is dat alles prima werkt,

Approved 9-lifer Blackdevil's schermafbeelding
    iTrader
    26 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door crazyman2 Bekijk bericht
    Werkt niet, heb het zelfde probleem en dat loste het probleem niet op
    Mssn werkt dit voor andere mensen wel, like me.

Member diknmuis's schermafbeelding
    iTrader
    28 (100%)
    in welke taal staat ie?

iTrader
    103 (100%)
    Settings -> Accessory Settings

Keyboard Type: French Keyboard
    Key Repeat Interval: Short
    Key Repeat Speed: Fast

Zo staat het hier.

(leestekens staan wel anders dan bij ons en on-screen blijft het qwerty)

GEE
    GEE is offline
    Member GEE's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Diegene die beweren dat ze een azerty toetsenbord on screen hebben geloof ik niet.
    De instellingen gelden enkel voor het EXTERN keybord als je het via de accesoires gaat instellen ...
    Het intern (virtueel KB dus) is gebonden aan de taal, kies je nederlands dan krijg je qwerty omdat dit voor de hollanders is, sony heeft op de moeite gezien om nederlands taalgebied ook nog eens in te delen in vlaams en nederlands he
    Wij gebruiken namelijk het frans KB en holanders qwerty (koop maar eens een laptop in de aldi NL en je bent gejosd ).
    Enige mogelijkheid om een azerty virtueel klavier te krijgen, je systeem in het frans zetten en dan zie je het virtueel KB ook in frans verschijnen (net geprobeerd) ... of koop je een op klik ding voor je controller en let dan wel dat je de azerty versie koopt

Approved 9-lifer spikie's schermafbeelding
    iTrader
    32 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door GeeH Bekijk bericht
    Diegene die beweren dat ze een azerty toetsenbord on screen hebben geloof ik niet.
    De instellingen gelden enkel voor het EXTERN keybord als je het via de accesoires gaat instellen ...
    Het intern (virtueel KB dus) is gebonden aan de taal, kies je nederlands dan krijg je qwerty omdat dit voor de hollanders is, sony heeft op de moeite gezien om nederlands taalgebied ook nog eens in te delen in vlaams en nederlands he
    Wij gebruiken namelijk het frans KB en holanders qwerty (koop maar eens een laptop in de aldi NL en je bent gejosd ).
    Enige mogelijkheid om een azerty virtueel klavier te krijgen, je systeem in het frans zetten en dan zie je het virtueel KB ook in frans verschijnen (net geprobeerd) ... of koop je een op klik ding voor je controller en let dan wel dat je de azerty versie koopt
    wij hebben geen frans KB, franse azerty is anders dan BE azerty (kijk vooral naar de leestekens enzo)

GEE
    GEE is offline
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Spikeymouse Bekijk bericht
    wij hebben geen frans KB, franse azerty is anders dan BE azerty (kijk vooral naar de leestekens enzo)
    Dat is goed mogelijk maar tis de enige optie om het in azerty te zetten, je kan ook frans candadees kiezen of frans zwitserland.
    In elk geval heb ik met het gewone frans geen problemen, alle tekens kloppen, enkel aan de @ kan ik niet geraken (maar die haal ik dan uit het virtueel keyboard dat overigens op qwerty blijft staan) ...
    Ik zie niet in hoe je er anders azerty kan uithalen ...

iTrader
    103 (100%)
    @ = alt gr + 0
    ! = knop links van de rechtershift
    - = 6
    _ = 8

Approved 9-lifer Fir3wulf's schermafbeelding
    iTrader
    78 (100%)
    Weblogs
    3
    idd onscreen blijft qwerty

Da word overgenomen van de moment da ge begint te typen op uw kb

FEW
    FEW is offline
    Member FEW's schermafbeelding
    iTrader
    67 (97%)
    als ge uw systeemtaal wijzigt naar frans, wijzigt het onscreen toetsenbord naar azerty... in het nederlands kan dit helaas niet, het kan toch niet moeilijk zijn een firmware te maken waarbij je zelf nog qwerty of azerty kan kiezen voor die mannen, nuja...

GEE
    GEE is offline
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door FEW Bekijk bericht
    als ge uw systeemtaal wijzigt naar frans, wijzigt het onscreen toetsenbord naar azerty... in het nederlands kan dit helaas niet, het kan toch niet moeilijk zijn een firmware te maken waarbij je zelf nog qwerty of azerty kan kiezen voor die mannen, nuja...

Toch wel, heb je al eens gezien wat een lijst dat dit is in bvb windows om de juiste taal, met het gewenste keybord, de gewenste tekens, de decimaal enz ...
    Als je voor 1 land al 3 versies hebt ... daar zijn die dus niet mee bezig.
    Eigenlijk mogen we al blij zijn dat de XMB in het NL's is dat is bij de xbox ondenkbaar ...
    Voor de meeste buitenlanders zijn wij dan ook franstaligen, begin die ganse communautaire zever eens uit te leggen ... en dan zwijgen we nog over BHV

Approved 9-lifer Fir3wulf's schermafbeelding
    iTrader
    78 (100%)
    Weblogs
    3
    da frans komt ook nie helemaal overeen me ons KB maar tis al wel pakken beter dan azerty type me een qwerty

FEW
    FEW is offline
    Member FEW's schermafbeelding
    iTrader
    67 (97%)
    nuja, eigenlijk is het door de walen dat wij azerty toetsenborden hebben, azerty past helemaal niet bij de nederlandse taal. als we qwerty hadden gehad waren we tenminste mee met 90% van de wereldbevolking met een computer ofzo, dan hadden we nooit problemen met die zever

Approved 9-lifer tb-303's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Ik ben 2 jaar geleden zelf overgestapt op qwerty voor het gemak, en dat is gelijk de overgang van een joystick naar muis/keyboard om te gamen, het is effe wennen maar na paar maanden merk je dat niet meer!
    Zelfste met mijn muis, na 10 jaar wat last aan gewrichten pols, overgeschakeld naar een trackball, in begin gelijk nen debiel maar nu speel ik de meeste games daarmee zonder 1 enkel prob.

M.a.w begint gewoon u eigen gewoon te maken aan qwerty

GEE
    GEE is offline
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tb-303 Bekijk bericht
    Ik ben 2 jaar geleden zelf overgestapt op qwerty voor het gemak, en dat is gelijk de overgang van een joystick naar muis/keyboard om te gamen, het is effe wennen maar na paar maanden merk je dat niet meer!
    Zelfste met mijn muis, na 10 jaar wat last aan gewrichten pols, overgeschakeld naar een trackball, in begin gelijk nen debiel maar nu speel ik de meeste games daarmee zonder 1 enkel prob.

M.a.w begint gewoon u eigen gewoon te maken aan qwerty
    Amen to the trackball ;-) eens een logitech duimtrackball onder je handen nooit wil je nog iets anders ... zit al aan mijn 3de nu (de wireless versie) ... t'is ook efkes wennen met je duim moven, maar alle functies liggen onder je hand, je hoeft nooit een vinger te verleggen, geen plaats nodig en vooral geen RSI klachten meer >;->

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Regels voor berichten