Pagina 1 van 208 123451151101 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 20 van 4151
    Crew Member Goldrusher's schermafbeelding
    iTrader
    101 (100%)

Question >>> FAQ <<< "mijn console is kapot, wat nu ?"

/!\ Deze thread dient enkel voor wie met een defecte console zit.
    Voor allerlei kleine problemen en vragen gebruik je niet deze thread, maar de algemene FAQs.

1. herstelling door Sony
    2. meest voorkomende defecten en mogelijke oplossingen
    3. vaak gestelde vragen

herstelling door Sony

Wanneer je zeker bent dat je console defect is, hieronder de stappen om zo snel mogelijk geholpen te worden:

1) Contacteer de Playstation Servicedesk

telefoon: 011/516.406 (ma-vr 09-00-20.00 uur; zaterdag 10.00-16.00 uur)

e-mail: customer.service@be.scee.com

2) Leg het probleem uit aan de helpdesk medewerker.
    Deze zal, indien dit mogelijk is, het probleem telefonisch oplossen.

Indien het probleem telefonisch niet verhelpbaar is:
    • Geef uw persoonlijke gegevens door
    • De helpdesk medewerker stuurt u een mail met in bijlage een retourlabel met RMA-nummer.
    • Druk dit retourlabel af en plak ze op een verzenddoos.
    • De verzenddoos wordt in een afgesproken postkantoor kostenloos opgehaald en achteraf bij de klant thuisbezorgd.
    • Zelfde procedure geldt voor accessoires (inclusief Buzzers, Singstar microfoons)

Belangrijk:
    • Gelieve, tenzij anders aangegeven, enkel de console op te sturen.
    • De originele harde schijf moet steeds worden meegestuurd.
    • Accessoires (kabels, controllers, handleidingen, verpakkingen, memory cards) worden niet teruggestuurd.
    • Indien een schijf vastzit in het toestel dient dit expliciet te worden vermeld bij aanmelding van het defect.

3) Je kan een defecte console kan ook via internet aanmelden

omruilvoorwaarden

Elke console kan door Sony hersteld of vervangen worden:

/!\ BELANGRIJK: Houd uw aankoopbewijs steeds goed in uw bezit.

herstellingen binnen de garantieperiode
    (binnen 1 jaar)
    --Binnen een maand na aankoop.

Voor een toestel dat defect is gegaan binnen een maand na aankoop krijg je indien mogelijk een nieuw toestel van hetzelfde type retour.

--Na een maand, binnen een jaar.

Voor een toestel dat defect is gegaan na een maand, maar binnen 1 jaar na aankoop wordt als omruiltoestel steeds een gereviseerd toestel voorzien.

herstellingen buiten de garantieperiode
    (na 1 jaar of zonder aankoopbewijs)
    Voor een toestel dat defect is gegaan na 1 jaar of waarvoor geen aankoopbewijs beschikbaar meer is, kun je goedkoop een gereviseerd omruiltoestel kopen (edit: momenteel 99 euro)

meest voorkomende defecten

PS3
    Spoiler:

PS4
    Spoiler:

veelgestelde vragen

--Ik ga een nieuwe console hebben; wat met m'n saves, games, trophies?

• saves:
    Wanneer je huidige console nog werkt, kun je de meeste saves gewoon kopiëren naar een USB-stick of je maakt een volledige backup op een externe harde schijf.
    Als je Plus-abonnee bent kun je ook álle saves uploaden naar online opslag.

• PSN-games:
    Alle PSN-games (en andere aankopen) zijn gelinkt aan je account en kun je zonder problemen op een nieuwe console downloaden. Wel even je oude console deactiveren (kan op deze website).

• trophies:
    Zijn ook gekoppeld aan je PSN-account, uiteraard mits je ze gesynchroniseerd hebt.

--Hoe kan ik mijn account verwijderen van mijn console ?
    Dat kun je altijd op de console zelf, maar als die niet meer werkt, kun je het ook via een website.

.
    Laatst gewijzigd door Goldrusher; 30 mei 2014 om 13:36 Reden: typo
    now playing: Killzone Shadow Fall | Puppeteer | Watch Dogs

Approved 9-lifer DarthDavy's schermafbeelding
    iTrader
    11 (100%)
    Heb je na het terugkrijgen van een refurbished toestel dan opnieuw 1 jaar garantie?

Approved 9-lifer split-second's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Dus als mijn PS3 de geest geeft na 367 dagen dan kan ik 250€ ophoesten voor mijn 60Gb versie ?
    Dus géén 2 jaar garantie

Approved 9-lifer spikie's schermafbeelding
    iTrader
    32 (100%)
    is er geen wettelijke bepaling die zegt da elektronische apparaten 2 jaar garantie moete hebbe?

Crew Member Den_John's schermafbeelding
    iTrader
    31 (100%)
    Volgens mijn garantie ticket van de colruyt heb ik 3 jaar standaard omruiling (nieuwe console dus?) bij een defect.

Member Zotten's schermafbeelding
    iTrader
    25 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DarthDavy Bekijk bericht
    Heb je na het terugkrijgen van een refurbished toestel dan opnieuw 1 jaar garantie?
    Neen, de originele aankoopdatum is leidend.

Op een omruiltoestel heb je wel 3 maanden garantie, dus als die bijvoorbeeld wordt omgeruild op de laatste dag van de originele garantieperiode heb je 1 dag + 3 maanden garantie.

De pakbon van het omruiltoestel geldt als 'factuur' van de omruiling, dus die moet je ook steeds bijhouden.
    Laatst gewijzigd door Zotten; 22 januari 2008 om 13:13

Member Zotten's schermafbeelding
    iTrader
    25 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Den_John Bekijk bericht
    Volgens mijn garantie ticket van de colruyt heb ik 3 jaar standaard omruiling (nieuwe console dus?) bij een defect.
    Kan, maar dan handelt Colruyt, Dreamland etc. de garantie af. In dergelijke gevallen moet je via punt van aankoop een herstelling / omruiling aanvragen. Trouwens, niemand kan je volgens mij garanderen dat je gedurende 3 jaar altijd een nieuwe console krijgt.

Approved 9-lifer DarthDavy's schermafbeelding
    iTrader
    11 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Zotten Bekijk bericht
    Neen, de originele aankoopdatum is leidend.

Op een omruiltoestel heb je wel 3 maanden garantie, dus als die bijvoorbeeld wordt omgeruild op de laatste dag van de originele garantieperiode heb je 1 dag + 3 maanden garantie.

De pakbon van het omruiltoestel geldt als 'factuur' van de omruiling, dus die moet je ook steeds bijhouden.
    Da vreesde ik al. Ik heb die zever al es voor gehad met een GSM. Toestel na 6 maanden stuk. Toestel 2 maanden kwijt geweest. Refurbished terug gekregen. Toestel na 6 maanden opnieuw stuk (zelfde reden als bij de eerste). Jah, sorry meneer, uw garantie is 2 maanden verlopen. Kmoest 50 euro betalen omdat ze 'gekeken' hebben naar het probleem. Het probleem oplossen zou me 170 euro kosten. Keek die mensen es schuin aan: "ik moet 210 euro betalen voor een toestel dat in de eerste plaats 199 euro nieuw kost. En waarvan in mijn ervaring die toestellen altijd na 6 maanden de geest geven? Hoe dom zie ik er volgens u uit?"

Khem nooit mijn GSM meer terug gezien omdat ik weigerde te betalen (whatever, wat moet ik met een stukke GSM?), maar ook nooit verder een gevolg van gemerkt.

Met de PS3 die toch een percentage van uitval heeft met het lezen van discs hoop ik maar dat mijn refurbished toestel het 8 jaar gaat uithouden.

Vertrouwen is niet al te hoog meer.

Member chosen_1's schermafbeelding
    iTrader
    141 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Spikeymouse Bekijk bericht
    is er geen wettelijke bepaling die zegt da elektronische apparaten 2 jaar garantie moete hebbe?
    Ik dacht dat het ook zo was, en volgens mij is dat ook zo

Member Squealer's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door chosen_1 Bekijk bericht
    Ik dacht dat het ook zo was, en volgens mij is dat ook zo
    Inderdaad, en volgens mij wil dat zeggen dat gedurende het eerste jaar Sony de kosten voor de verzending op zich neemt (evt er zelf om komt), en dat je in het 2e jaar zelf de verzending moet regelen en bekostigen, maar dan Sony wel nog wettelijk verplicht is het toestel te fixen, ookal geven ze zogezegd maar 1 jaar garantie.

Approved 9-lifer Cycloon's schermafbeelding
    iTrader
    49 (100%)
    De wettelijke garantieperiode is idd 2 jaar. In het boekje van Sony staat 1 jaar, maar het zijn er 2 en ze maken daar geen problemen van (heeft de verkoper mij toen nog gezegd).

Platinum Member Teknohol1c's schermafbeelding
    iTrader
    24 (100%)
    godver, kheb m'n play van dag 1 en op dag 2 wask m'n ticketje al kwijt... hopelijk kom ik er niks mee tegen. anyway, 1 jaar garantie is toch al bijna voorbij

Member bardok--'s schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Goldrusher Bekijk bericht
    • Accessoires (kabels, controllers, handleidingen, verpakkingen, memory cards) worden niet teruggestuurd.
    waarom staat er dan in de mail dat alles moet worden opgestuurd??
    er zijn idd mensen die geen kabels terug hebben gekregen, maar ik denk de meeste wel

in ieder geval ik heb dat je hier fout zit

Crew Member Goldrusher's schermafbeelding
    iTrader
    101 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mojo the hobo Bekijk bericht
    waarom staat er dan in de mail dat alles moet worden opgestuurd??
    ...
    Gelieve, tenzij anders aangegeven, enkel de console op te sturen.

Member Son Gokou's schermafbeelding
    iTrader
    36 (100%)
    sorry maar die garantie van Sony zuigt hard. Belgische wetgeving verplicht 2 jaar garantie. Nu ik had mijn playstation 9 dagen en toen ging hij al defect. Las geen spelletjes meer. Nu heb ik hem zelf met de post naar Playstation op moeten sturen. Nu zijn we 1 maand verder en ik heb hem nog niet terug. Sorry hoor maar da noem ik geen klanten service. Geef mij dan maar xbox 360. Op 2 weken tijd heb ik een nieuwe of gemaakte x-box

Member Danielzitka1's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Ik heb de mijne bij gamemania gekocht. Hij is net naar de vaantjes gegaan. Moet ik hiermee terug naar de winkel of bellen naar sony, zoals xbox?

Approved 9-lifer Fides's schermafbeelding
    iTrader
    12 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Danielzitka1 Bekijk bericht
    Ik heb de mijne bij gamemania gekocht. Hij is net naar de vaantjes gegaan. Moet ik hiermee terug naar de winkel of bellen naar sony, zoals xbox?
    Ofwel breng je hem terug naar de winkel, ofwel bel je naar sony. Als je voor bellen naar sony kiest, volg dan de procedure die in de eerste post staat beschreven.

Member bon_jovi's schermafbeelding
    iTrader
    10 (100%)
    Ik heb bij Dreamland ook 24 maaden garantie. Ik heb de mijne gewoon naar dreamland teruggebracht, zonder te bellen of een aanvraag te doen. (naam, telefoon, serial nummer en probleem doorgeven). Wel zien dat je een bewijsje meekrijgt dat je hem hebt binnengebracht. Als de PS er is verwittigen ze en moet je dit bewijsje afgeven.

Member Danielzitka1's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Tis echt raar hoor wa ik voor heb. Bij het downloaden van een filmpke blokkeert hij op 99% downloading. Sindsdien blokkeert hij volledig en leest hij geen games meer. Iemand iets dergelijks al voorgehad?

Approved 9-lifer RaZoR be's schermafbeelding
    iTrader
    15 (100%)
    het eerste wat sony meestal vraagt is:
    - Restore to default settings & HDD format dacht ik, veel problemen konden hiermee opgelost geraken dacht ik ergens gelezen te hebbe

Pagina 1 van 208 123451151101 ... LaatsteLaatste

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Tags for this Thread

Regels voor berichten