Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 20 van 21
    Approved 9-lifer kefkef's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)

Belgacom BBOX problemen

Beste,

Recentelijk ben ik totaal niet meer te spreken over de connectie-stabiliteit van de BBOX van Belgacom.

Symptomen:
    - Random disconnects
    - Traag internet
    - Extreem hoge pingpieken (BF3: +7000 ping en LoL zelfs +10 000 ping)
    - Na een poos is alles weer normaal
    - Na een poos begint de cirkel weer opnieuw, traag, uitvallen

GRRRR!
    Strontziek ben ik ervan! Dat zou echt niet mogen!

Ligt dit gewoon aan Belgacom? De BBOX? Of ligt het effectief aan onze slechte verbindin van het straat?
    = Buren hebben ook Belgacom en GEEN problemen.

Volgens Belgacom is het niet verstandig om in ons dorp TV + desktop + laptop tegelijk te gebruiken. Nochtans wonen we niet in een boerendorp.

Of is het gewoon, omdat Belgacom gewoon belachelijk is? En strontslecht?
    Ik ons ma al proberen te overtuigen om over te stappen naar teleslet, maar dat weigert ze, omdat haar vriendin er niet content van is. Dat gaat ze dus in geen 1000j binnenhalen.
    Naar wat ik heb gelezen is telenet goedkoper (met combo TV + internet), stabieler en sneller.
    The future is Fusion

Approved 9-lifer Spock's schermafbeelding
    iTrader
    0

Wink

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kefkef Bekijk bericht
    Of is het gewoon, omdat Belgacom gewoon belachelijk is? En strontslecht?
    Naar wat ik heb gelezen is telenet goedkoper (met combo TV + internet), stabieler en sneller.

Crew Member Exit's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    als het effectief de bbox is die mss laten omruilen dan ....
    hoe is de aansluiting binnen vanaf de inkommende kabel voor telefoon?

naar 1 contact (adsl splitter) en daarachter alle toestellen/telefoons?

iTrader
    1 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Exit Bekijk bericht
    als het effectief de bbox is die mss laten omruilen dan ....
    hoe is de aansluiting binnen vanaf de inkommende kabel voor telefoon?

naar 1 contact (adsl splitter) en daarachter alle toestellen/telefoons?
    We hebben een splitterbaske van Belgacom. Een kabel naar de vaste telefoon en een tweede kabel naar de BBOX. Vanuit de BBOX verbinding met de TV en de vaste pc.

iTrader
    1 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Spock Bekijk bericht
    Soit, Telenet is uitgesloten, omdat mijn ma een HAAT tov teleslet heeft. Nochtans hoor ik allemaal maar goede zaken van Telenet, op een paar mensen na.

Member saito's schermafbeelding
    iTrader
    105 (100%)
    De stroomadapter van de Bbox kan kapot zijn. Voel ne keer of hij niet te warm is.

Approved 9-lifer ludicrous's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Bellen naar Belgacom en lijntest laten doen, eventueel op een uitval moment.

Member
    iTrader
    5 (100%)
    Volgens Belgacom is het niet verstandig om in ons dorp TV + desktop + laptop tegelijk te gebruiken. Nochtans wonen we niet in een boerendorp.

Dat kunt ge toch niet serieus nemen, een isp die zoiets verkondigt?

Hoop dat de bbox kapot is, int slechtste geval zit ge gewoon in een probleemgebied en zal het nooit beter worden (tot bgc beslist om upgrades uit te voeren natuurlijk). Er zijn zo een paar gebieden waarvan ze het zelf weten, te herkennen aan ontwijkende antwoorden en remedies om u te helpen met een trage verbindign om te gaan (zoals bovenstaande tip) ipv remedies om u lijn sneller te maken.
    safir Thom4s

Approved 9-lifer Spock's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Soit, Telenet is uitgesloten, omdat mijn ma een HAAT tov teleslet heeft. Nochtans hoor ik allemaal maar goede zaken van Telenet, op een paar mensen na.
    telenet heeft ook zo zn nadelen maar globaal vind ik t beter, en wat u ma betreft...nutteloze shit

Member R!|)|)L3R's schermafbeelding
    iTrader
    36 (100%)
    Ik werk bij Belgacom, dit kan verschillende oorzaken hebben, als de buren geen problemen hebben dan zit het probleem hoogst waarschijnlijk bij u thuis.
    Bel naar de storingen om alles te laten testen, indien nodig komt er een technieker langs.
    Ipv zo'n belachelijke beginpost te maken waar niemand iets aan heeft kon je beter naar de storingen gebeld hebben.
    Ik geloof nooit maar dan ook nooit dat 1 van m'n collega's zoiets zou gezegd hebben van "Volgens Belgacom is het niet verstandig om in ons dorp TV + desktop + laptop tegelijk te gebruiken".
    Iemand met een beetje gezond verstand die dit gelezen heeft weet dat je hiermee liegt want je kan zelfs meer dan genoeg pc's, laptops, netbooks, ipad's,.... aan je internet hangen zelfs wanneer je tv opstaat.

Approved 9-lifer kloon's schermafbeelding
    iTrader
    37 (100%)
    check anders u profiel eens
    Naar de settings van u bbox gaan (192.168.1.1 mocht het niet niet vinden )
    misschien zit je op een repair profiel
    ps ik woon in een boeren dorp met 2 pc's en 2 decoders die nu aan staan en raar maar waar da werkt hier

Approved 9-lifer IceMaN.*'s schermafbeelding
    iTrader
    237 (100%)
    Booischot een boerendorp? OW OW!
    Dat zegt trouwens niet veel.. Ik zit hier ook op VDSL2 lijn via Scarlet, internet + Belgacom TV. Heb hier de volle 30Mbps altijd.

@TS, als de buren geen last hebben liggen de probleem bij u he.. Slechte inkomende lijn, wankelende BBOX, .. Contacteer Belgacom.

Member J3rry's schermafbeelding
    iTrader
    0
    bellen naar belgacom en zeggen als de problemen niet van de baan zijn dat je onmiddelijk naar telenet over zal stappen

ik woon wel niet in belgie, maar waar ik woon hebben ze ook internet via kabel, adsl en fiber
    elke keer als ik van huis was en belde naar mijn vrouw met skype niets dan miserie
    toen ik thuis was heb ik alles grondig nagekeken en gestest en kwam ik er op uit dat het signaal van de download to zwak was en het signaal van de upload door het dak schoot
    in je instellingen van sommige modems kan je de signaal decibels zien ik weet niet of dit kan bij jullie
    na vele telefoontjes naar domme medewerkers die mij idiote vragen stelden zoals zit de stekker wel goed in en zet je modem eens aan/uit, ligt er een knoop in uw kabels ...

heb ik eindelijk een technicus aan de lijn gehad die wist wat het probleem bij hun lag en niet bij mij
    uiteindelijk was ik het zo zat omdat na al die tijd het probleem nog niet van de baan was dat ik ben overgeschakeld naar hun concurrent
    plots stonden daar 4 techniekers voor mijn deur om eindelijk mijn probleem te fixen en mij 3 maand gratis bovenop te geven

ik heb ze mooi hun modem meegegeven en gezegd dat het welletjes is geweest
    de aansluiting die ik nu heb werk enorm goed zonder hickups en een serieus lage ping in online games waar de servers in europa liggen haal ik nu 90ms ipv 300+

iTrader
    1 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door R!|)|)L3R Bekijk bericht
    Ik werk bij Belgacom, dit kan verschillende oorzaken hebben, als de buren geen problemen hebben dan zit het probleem hoogst waarschijnlijk bij u thuis.
    Bel naar de storingen om alles te laten testen, indien nodig komt er een technieker langs.
    Ipv zo'n belachelijke beginpost te maken waar niemand iets aan heeft kon je beter naar de storingen gebeld hebben.
    Ik geloof nooit maar dan ook nooit dat 1 van m'n collega's zoiets zou gezegd hebben van "Volgens Belgacom is het niet verstandig om in ons dorp TV + desktop + laptop tegelijk te gebruiken".
    Iemand met een beetje gezond verstand die dit gelezen heeft weet dat je hiermee liegt want je kan zelfs meer dan genoeg pc's, laptops, netbooks, ipad's,.... aan je internet hangen zelfs wanneer je tv opstaat.
    Ik daag u uit, durf je jouw job verwedden op het feit dat 100% van uw collega's geen achterlijke mensen zijn?
    - Sorry je hebt zojuist uw job verloren...

Ja, toen we een tweede digicoder aanschaften heeft UW wijze collega gezegd dat door onze ligging we problemen gaan hebben als we 2 TV's + desktop en laptop gaan gebruiken.

Je kon ook gewoon antwoord geven zonder mij aan te vallen, respect voor Belgacom zakt weer dieper de schoenen in.

EDIT:
    @de_rest
    Ik heb vlug vlug gebeld, voordat ik vertrol, want ik moest weg. Spijtig genoeg, ging de helpdesk wat te traag naar mijn goesting. Vrijdag ben ik thuis en heb ik meer tijd.
    Laatst gewijzigd door kefkef; 16 augustus 2012 om 02:50

Member MeRCeNaRy's schermafbeelding
    iTrader
    8 (100%)
    Ik daag u uit, durf je jouw job verwedden op het feit dat 100% van uw collega's geen achterlijke mensen zijn?

Ja, toen we een tweede digicoder aanschaften heeft UW wijze collega gezegd dat door onze ligging we problemen gaan hebben als we 2 TV's + desktop en laptop gaan gebruiken.

Je kon ook gewoon antwoord geven zonder mij aan te vallen, respect voor Belgacom zakt weer dieper de schoenen in.

EDIT:
    @de_rest
    Ik heb vlug vlug gebeld, voordat ik vertrol, want ik moest weg. Spijtig genoeg, ging de helpdesk wat te traag naar mijn goesting. Vrijdag ben ik thuis en heb ik meer tijd.
    PM me uw nr van de vaste lijn es... (BGC-technieker hierzo...)

iTrader
    36 (100%)

EDIT:
    @de_rest
    Ik heb u niet aangevallen maar je moet niet dingen liggen verkondigen die niet kloppen.
    Dit bewijst alleen maar dat je er niet veel van kent en alleen maar Belgacom wilt afkraken en heel erg bedankt dat je respect voor Belgacom is gezakt. Ik zeg niet dat Belgacom heilig is maar bij elke operator kunnen problemen zijn.

Approved 9-lifer Feignasse's schermafbeelding
    iTrader
    15 (100%)
    Waarschijnlijk zat of zit je op een lager lijnprofiel waardoor het gebruik van meerdere decoders inderdaad al snel de snelheid van uw internet zal benvloeden. Per actieve tv-stream moet je immers 4 Mbit (9Mbit voor HD-kanalen) aftrekken van de snelheid waaraan je lijn synct. Wat overblijft is de beschikbare internetsnelheid. Stel dat je een lijnsync hebt van 20Mbit, dan blijft er daarvan slechts 2Mbit over als men op de twee televisies een hd-kanaal bekijkt (20 - (2x9)). Als je lijn slechts synct aan 16Mbit is het plaatje natuurlijk nog minder rooskleurig. Neemt niet weg dat je normaalgezien altijd nog zal kunnen surfen, zelfs met meer dan 2 computers. Op een 16Mbit-profiel zal je gewoon geen 2 HD-streams kunnen trekken.

Waarschijnlijk is het dat wat de installateur bedoelde, en ofwel heeft hij het slecht uitgelegd, ofwel hebben jullie hem verkeerd begrepen. Voor elk bedrijf werken er trouwens zeveraars hoor. Hoewel ik zelf enorm tevreden ben over Belgacom, heb ik eens ferm moeten lachen met de technicus die de telefoonlijn bij m'n zus kwam aansluiten. Volgens die kerel ging Telenet ahw binnen de twee jaar failliet zijn dankzij de superieure VDSL2-technologie van Belgacom

Soit, zeker ingaan op het aanbod van de mensen hier die bij Belgacom werken, zij gaan u normaalgezien wel verder kunnen helpen.

Also: boerendorp of niet maakt geen bal uit. Op sommige plaatsen kan de technologie gewoon sneller uitgerold worden dan op andere, en dat hangt dikwijls niet alleen van Belgacom alleen af. Ter illustratie: een vriend van mij heeft al lang een stabiele VDSL2-lijn in Wolvertem, toch nog net iets meer boerengat dan Merchtem, terwijl een vriendin in Laken het nog heel lang met adsl heeft moeten stellen
    Laatst gewijzigd door Feignasse; 18 augustus 2012 om 02:45
    "Elendes Eintagsgeschlecht, des Zufalls Kinder und der Mhsal, was zwingst du mich dir zu sagen, was nicht zu hren fr dich das Erspriesslichste ist? Das Allerbeste ist fr dich gnzlich unerreichbar: nicht geboren zu sein, nicht zu sein, nichts zu sein. Das Zweitbeste aber ist fr dich - bald zu sterben."

Member MeRCeNaRy's schermafbeelding
    iTrader
    8 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ulixes Bekijk bericht
    Waarschijnlijk zat of zit je op een lager lijnprofiel waardoor het gebruik van meerdere decoders inderdaad al snel de snelheid van uw internet zal benvloeden. Per actieve tv-stream moet je immers 4 Mbit (9Mbit voor HD-kanalen) aftrekken van de snelheid waaraan je lijn synct. Wat overblijft is de beschikbare internetsnelheid. Stel dat je een lijnsync hebt van 20Mbit, dan blijft er daarvan slechts 2Mbit over als men op de twee televisies een hd-kanaal bekijkt (20 - (2x9)). Als je lijn slechts synct aan 16Mbit is het plaatje natuurlijk nog minder rooskleurig. Neemt niet weg dat je normaalgezien altijd nog zal kunnen surfen, zelfs met meer dan 2 computers. Op een 16Mbit-profiel zal je gewoon geen 2 HD-streams kunnen trekken.

Waarschijnlijk is het dat wat de installateur bedoelde, en ofwel heeft hij het slecht uitgelegd, ofwel hebben jullie hem verkeerd begrepen. Voor elk bedrijf werken er trouwens zeveraars hoor. Hoewel ik zelf enorm tevreden ben over Belgacom, heb ik eens ferm moeten lachen met de technicus die de telefoonlijn bij m'n zus kwam aansluiten. Volgens die kerel ging Telenet ahw binnen de twee jaar failliet zijn dankzij de superieure VDSL2-technologie van Belgacom

Soit, zeker ingaan op het aanbod van de mensen hier die bij Belgacom werken, zij gaan u normaalgezien wel verder kunnen helpen.

Also: boerendorp of niet maakt geen bal uit. Op sommige plaatsen kan de technologie gewoon sneller uitgerold worden dan op andere, en dat hangt dikwijls niet alleen van Belgacom alleen af. Ter illustratie: een vriend van mij heeft al lang een stabiele VDSL2-lijn in Wolvertem, toch nog net iets meer boerengat dan Merchtem, terwijl een vriendin in Laken het nog heel lang met adsl heeft moeten stellen
    U bent, fout

Sd stream = 3mbit
    Hd stream = 6 mbit

16,5mbit = 2 hd streams. Belgacom hanteert het beleid dat er minimum 4mbit moet over blijven...

Nogmaals, tel nr in pm en kzal u wel zeggen wat te doen...

Approved 9-lifer Feignasse's schermafbeelding
    iTrader
    15 (100%)
    Mja ok, ik was vergeten dat ze de compressie verhoogd hebben. Maar dat is ook nog geen jaar geleden. Daarvoor was je met een 16Mbit profiel wl gelimiteerd tot n HD-stream. En om precies te zijn zou een HD stream nu 6,5Mbit verbruiken

Geldt dat van die 4Mbit minimaal trouwens altijd? Ik heb ooit gelezen dat er ook een 12Mbit-profiel (geen repair) zou zijn voor klanten op lange afstand van de ROP. Die zouden dan tegelijkertijd n HD-stream en n SD-stream kunnen ontvangen, waardoor de internetsnelheid dan wel tot 2,5Mbit zou dalen.

iTrader
    36 (100%)
    Dit klopt wat je zegt, is nog niet lang in voege maar het is wel zo.

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Regels voor berichten