Pagina 1 van 2 12 Laatste
  1. #1
    kefkef's schermafbeelding
    Lid sinds
    26/02/11
    Locatie
    de steen
    Berichten
    451
    iTrader
    3 (100%)

    Belgacom BBOX problemen

    Beste,

    Recentelijk ben ik totaal niet meer te spreken over de connectie-stabiliteit van de BBOX van Belgacom.

    Symptomen:
    - Random disconnects
    - Traag internet
    - Extreem hoge pingpieken (BF3: +7000 ping en LoL zelfs +10 000 ping)
    - Na een poos is alles weer normaal
    - Na een poos begint de cirkel weer opnieuw, traag, uitvallen

    GRRRR!
    Strontziek ben ik ervan! Dat zou echt niet mogen!


    Ligt dit gewoon aan Belgacom? De BBOX? Of ligt het effectief aan onze slechte verbindin van het straat?
    = Buren hebben ook Belgacom en GEEN problemen.

    Volgens Belgacom is het niet verstandig om in ons dorp TV + desktop + laptop tegelijk te gebruiken. Nochtans wonen we niet in een boerendorp.


    Of is het gewoon, omdat Belgacom gewoon belachelijk is? En strontslecht?
    Ik ons ma al proberen te overtuigen om over te stappen naar teleslet, maar dat weigert ze, omdat haar vriendin er niet content van is. Dat gaat ze dus in geen 1000j binnenhalen.
    Naar wat ik heb gelezen is telenet goedkoper (met combo TV + internet), stabieler en sneller.
    The future is Fusion

  2. #2
    Spock's schermafbeelding
    Lid sinds
    25/05/09
    Locatie
    Gent
    Berichten
    231
    iTrader
    0

    Wink

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kefkef Bekijk bericht
    Of is het gewoon, omdat Belgacom gewoon belachelijk is? En strontslecht?
    Naar wat ik heb gelezen is telenet goedkoper (met combo TV + internet), stabieler en sneller.
    Captain Spock

  3. #3
    Exit's schermafbeelding
    Lid sinds
    4/11/03
    Locatie
    Antarctica
    Berichten
    47.863
    iTrader
    1 (100%)
    als het effectief de bbox is die mss laten omruilen dan ....
    hoe is de aansluiting binnen vanaf de inkommende kabel voor telefoon?

    naar 1 contact (adsl splitter) en daarachter alle toestellen/telefoons?
    The Exit is here -------------- Or here www.samexit.be
    LEEST ER NU NIEMAND NOG EEN HANDLEIDING???????
    veel probs zijn opgelost als men gewoon eens een handleiding zou lezen

  4. #4
    kefkef's schermafbeelding
    Lid sinds
    26/02/11
    Locatie
    de steen
    Berichten
    451
    iTrader
    3 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Exit Bekijk bericht
    als het effectief de bbox is die mss laten omruilen dan ....
    hoe is de aansluiting binnen vanaf de inkommende kabel voor telefoon?

    naar 1 contact (adsl splitter) en daarachter alle toestellen/telefoons?
    We hebben een splitterbaske van Belgacom. Een kabel naar de vaste telefoon en een tweede kabel naar de BBOX. Vanuit de BBOX verbinding met de TV en de vaste pc.
    The future is Fusion

  5. #5
    kefkef's schermafbeelding
    Lid sinds
    26/02/11
    Locatie
    de steen
    Berichten
    451
    iTrader
    3 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Spock Bekijk bericht
    Soit, Telenet is uitgesloten, omdat mijn ma een HAAT tov teleslet heeft. Nochtans hoor ik allemaal maar goede zaken van Telenet, op een paar mensen na.
    The future is Fusion

  6. #6
    ForzaMantis's schermafbeelding
    Lid sinds
    11/06/10
    Locatie
    W-Vl, Menen
    Berichten
    973
    iTrader
    124 (100%)
    De stroomadapter van de Bbox kan kapot zijn. Voel ne keer of hij niet te warm is.

  7. #7
    ludicrous's schermafbeelding
    Lid sinds
    12/02/03
    Locatie
    Hamont
    Berichten
    390
    iTrader
    1 (100%)
    Bellen naar Belgacom en lijntest laten doen, eventueel op een uitval moment.
    Ludicrous

  8. #8

    Lid sinds
    25/07/02
    Locatie
    Aalst
    Berichten
    11.865
    iTrader
    5 (100%)
    Volgens Belgacom is het niet verstandig om in ons dorp TV + desktop + laptop tegelijk te gebruiken. Nochtans wonen we niet in een boerendorp.

    Dat kunt ge toch niet serieus nemen, een isp die zoiets verkondigt?

    Hoop dat de bbox kapot is, int slechtste geval zit ge gewoon in een probleemgebied en zal het nooit beter worden (tot bgc beslist om upgrades uit te voeren natuurlijk). Er zijn zo een paar gebieden waarvan ze het zelf weten, te herkennen aan ontwijkende antwoorden en remedies om u te helpen met een trage verbindign om te gaan (zoals bovenstaande tip) ipv remedies om u lijn sneller te maken.
    safir Thom4s

  9. #9
    Spock's schermafbeelding
    Lid sinds
    25/05/09
    Locatie
    Gent
    Berichten
    231
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kefkef Bekijk bericht
    Soit, Telenet is uitgesloten, omdat mijn ma een HAAT tov teleslet heeft. Nochtans hoor ik allemaal maar goede zaken van Telenet, op een paar mensen na.
    telenet heeft ook zo zn nadelen maar globaal vind ik t beter, en wat u ma betreft...nutteloze shit
    Captain Spock

  10. #10
    R!|)|)L3R's schermafbeelding
    Lid sinds
    22/11/03
    Locatie
    Mechelen | Herenthout
    Berichten
    2.534
    iTrader
    36 (100%)
    Ik werk bij Belgacom, dit kan verschillende oorzaken hebben, als de buren geen problemen hebben dan zit het probleem hoogst waarschijnlijk bij u thuis.
    Bel naar de storingen om alles te laten testen, indien nodig komt er een technieker langs.
    Ipv zo'n belachelijke beginpost te maken waar niemand iets aan heeft kon je beter naar de storingen gebeld hebben.
    Ik geloof nooit maar dan ook nooit dat 1 van m'n collega's zoiets zou gezegd hebben van "Volgens Belgacom is het niet verstandig om in ons dorp TV + desktop + laptop tegelijk te gebruiken".
    Iemand met een beetje gezond verstand die dit gelezen heeft weet dat je hiermee liegt want je kan zelfs meer dan genoeg pc's, laptops, netbooks, ipad's,.... aan je internet hangen zelfs wanneer je tv opstaat.
    Now owning the shooterworld under mUtt3n
    Proud owner of a Super Nintendo, Nintendo Wii, Nintendo DS, Nintendo 3DS & Nintendo Wii U
    Nintendo Network ID: mUtt3n

  11. #11
    kloon's schermafbeelding
    Lid sinds
    18/05/03
    Locatie
    BoOiScHoT !!!
    Berichten
    2.162
    iTrader
    40 (100%)
    check anders u profiel eens
    Naar de settings van u bbox gaan (192.168.1.1 mocht het niet niet vinden )
    misschien zit je op een repair profiel
    ps ik woon in een boeren dorp met 2 pc's en 2 decoders die nu aan staan en raar maar waar da werkt hier
    ☻/
    /▌
    / \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

  12. #12
    IceMaN.*'s schermafbeelding
    Lid sinds
    20/09/04
    Locatie
    Heist o/d Berg
    Berichten
    11.024
    iTrader
    244 (100%)
    Booischot een boerendorp? OW OW!
    Dat zegt trouwens niet veel.. Ik zit hier ook op VDSL2 lijn via Scarlet, internet + Belgacom TV. Heb hier de volle 30Mbps altijd.

    @TS, als de buren geen last hebben liggen de probleem bij u he.. Slechte inkomende lijn, wankelende BBOX, .. Contacteer Belgacom.
    ~ Desktop: Intel Core i5 750 @ 3.8Ghz - Asus Maximus III Formula - Corsair 2x4GB DDR3 - HD 7950 3GB @ 1050/1500 - 5.0TB - Zalman ZM600-GT
    ~ Equipment: Samsung LED XL 2370 - Corsair Air 540 - Corsair K50 - CM Storm Recon - Win 10 Pro @ Samsung 840 250GB SSD
    ~ My Deals: 9lives.be: 244(100%), eBay: 170(100%), 2dehands.be: 20(100%)

  13. #13
    J3rry's schermafbeelding
    Lid sinds
    18/03/04
    Locatie
    Colombia
    Berichten
    2.348
    iTrader
    0
    bellen naar belgacom en zeggen als de problemen niet van de baan zijn dat je onmiddelijk naar telenet over zal stappen

    ik woon wel niet in belgie, maar waar ik woon hebben ze ook internet via kabel, adsl en fiber
    elke keer als ik van huis was en belde naar mijn vrouw met skype niets dan miserie
    toen ik thuis was heb ik alles grondig nagekeken en gestest en kwam ik er op uit dat het signaal van de download to zwak was en het signaal van de upload door het dak schoot
    in je instellingen van sommige modems kan je de signaal decibels zien ik weet niet of dit kan bij jullie
    na vele telefoontjes naar domme medewerkers die mij idiote vragen stelden zoals zit de stekker wel goed in en zet je modem eens aan/uit, ligt er een knoop in uw kabels ...

    heb ik eindelijk een technicus aan de lijn gehad die wist wat het probleem bij hun lag en niet bij mij
    uiteindelijk was ik het zo zat omdat na al die tijd het probleem nog niet van de baan was dat ik ben overgeschakeld naar hun concurrent
    plots stonden daar 4 techniekers voor mijn deur om eindelijk mijn probleem te fixen en mij 3 maand gratis bovenop te geven

    ik heb ze mooi hun modem meegegeven en gezegd dat het welletjes is geweest
    de aansluiting die ik nu heb werk enorm goed zonder hickups en een serieus lage ping in online games waar de servers in europa liggen haal ik nu 90ms ipv 300+

  14. #14
    kefkef's schermafbeelding
    Lid sinds
    26/02/11
    Locatie
    de steen
    Berichten
    451
    iTrader
    3 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door R!|)|)L3R Bekijk bericht
    Ik werk bij Belgacom, dit kan verschillende oorzaken hebben, als de buren geen problemen hebben dan zit het probleem hoogst waarschijnlijk bij u thuis.
    Bel naar de storingen om alles te laten testen, indien nodig komt er een technieker langs.
    Ipv zo'n belachelijke beginpost te maken waar niemand iets aan heeft kon je beter naar de storingen gebeld hebben.
    Ik geloof nooit maar dan ook nooit dat 1 van m'n collega's zoiets zou gezegd hebben van "Volgens Belgacom is het niet verstandig om in ons dorp TV + desktop + laptop tegelijk te gebruiken".
    Iemand met een beetje gezond verstand die dit gelezen heeft weet dat je hiermee liegt want je kan zelfs meer dan genoeg pc's, laptops, netbooks, ipad's,.... aan je internet hangen zelfs wanneer je tv opstaat.
    Ik daag u uit, durf je jouw job verwedden op het feit dat 100% van uw collega's geen achterlijke mensen zijn?
    - Sorry je hebt zojuist uw job verloren...

    Ja, toen we een tweede digicoder aanschaften heeft UW wijze collega gezegd dat door onze ligging we problemen gaan hebben als we 2 TV's + desktop en laptop gaan gebruiken.

    Je kon ook gewoon antwoord geven zonder mij aan te vallen, respect voor Belgacom zakt weer dieper de schoenen in.

    EDIT:
    @de_rest
    Ik heb vlug vlug gebeld, voordat ik vertrol, want ik moest weg. Spijtig genoeg, ging de helpdesk wat te traag naar mijn goesting. Vrijdag ben ik thuis en heb ik meer tijd.
    Laatst gewijzigd door kefkef; 16 augustus 2012 om 02:50
    The future is Fusion

  15. #15
    MeRCeNaRy's schermafbeelding
    Lid sinds
    17/07/02
    Locatie
    Opglabbeek
    Berichten
    4.025
    iTrader
    8 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kefkef Bekijk bericht
    Ik daag u uit, durf je jouw job verwedden op het feit dat 100% van uw collega's geen achterlijke mensen zijn?
    - Sorry je hebt zojuist uw job verloren...

    Ja, toen we een tweede digicoder aanschaften heeft UW wijze collega gezegd dat door onze ligging we problemen gaan hebben als we 2 TV's + desktop en laptop gaan gebruiken.

    Je kon ook gewoon antwoord geven zonder mij aan te vallen, respect voor Belgacom zakt weer dieper de schoenen in.

    EDIT:
    @de_rest
    Ik heb vlug vlug gebeld, voordat ik vertrol, want ik moest weg. Spijtig genoeg, ging de helpdesk wat te traag naar mijn goesting. Vrijdag ben ik thuis en heb ik meer tijd.
    PM me uw nr van de vaste lijn es... (BGC-technieker hierzo...)

Pagina 1 van 2 12 Laatste

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  

Inloggen

Inloggen