Weergegeven resultaten: 1 t/m 6 van 6
    Member
    iTrader
    0

Onbekend netwerk/wisselen router

Beste

Mijn pa zit met een probleem op zijn laptop en kan nu niet meer draadloos op het internet.

Wat vooraf ging:
    Hij had een internetradio-apparaat die hij al 2 jaar gebruikte en niet meer werkte sinds telenet een nieuwe modem had geinstalleerd en wij een duurdere shake hadden aangekocht. Nu had hij telenet gebeld en die zouden zogezegd verteld hebben dat onze nieuwe modem niet compatibel is met de "oude internetradio". Mijne nonkel had hier dan dien oude router proberen te installeren, uitsluitend voor die radio.

Huidige situatie:
    Met als gevolg dat mijne pa met die laptop niet meer op het draadloos netwerk kan. Het verbindt wel en dergelijke, maar het wordt als "onbekend openbaar netwerk" gedetecteerd en geeft van fout iets in de stijl van "Dit apparaat heeft beperkte verbindingsmogelijkheden..."
    Zowel ik als mijn ma kunnen nog op onze laptops op het netwerk, dus het probleem ligt puur op zijn laptop.

Wat me opviel was het feit dat er 3 netwerkadapters stonden bij apparaatbeheer wat me nogal veel lijkt? Ik moet nu ook zeggen dat ik er eentje zag staan met zo'n uitroepteken waarvan ik het besturingsprogramma heb gecontroleerd en proberen up te daten via eigenschappen maar dat was zogezegd up-to-date en dan gaf hij aan "kan het besturingsprogramma niet laden" dus heb ik installatie ongedaan maken geklikt... met resultaat dat ik nu niet meer weet hoe ik het terug krijg als het moet...
    Met een gewone internetkabel werkt het trouwens wel.

Als ge me nu vraagt om een pc in elkaar te steken of een backdoor trojan te verwijderen, no problem maar van netwerken ken ik zo goed als niks... :/
    Ik heb het gedacht dat er een probleem is met de IP-adressen door die oude router...
    Iemand een idee wat ik kan doen om het probleem te verhelpen?

Alvast bedankt
    Laatst gewijzigd door MinatO; 12 augustus 2012 om 01:21

Approved 9-lifer Spock's schermafbeelding
    iTrader
    0
    ge gebruikt die oude internetradio toch niemeer e? anders zouk zegge, weg ermee en koopt u iets deftig.

Member
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Spock Bekijk bericht
    ge gebruikt die oude internetradio toch niemeer e? anders zouk zegge, weg ermee en koopt u iets deftig.
    Nope want het werkt niet meer sinds die nieuwe modem van telenet.

Member
    iTrader
    0
    Misschien handig, ik heb ff een screenshot vd ipconfig genomen in dos (dit was terwijl mijn internetkabel nog instak):

http://i50.tinypic.com/11cglcp.jpg

Crew Member Exit's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    verwijder eens alle draadloze netwerk kaarten in app beheer
    laat de pc daarna zoeken naar nieuwe hardware zodat de correcte kaart er staat.

verander eens de seting van openbaar naar publiek/prive en test
    is dat een 'oude' laptop?
    dan kan die wellicht niet overweg met de wpa2 beveiliging van die modem/router die er nu staat.

ofwel driver update proberen van de netwerkkaart
    ofwel een usb wifistick kopen
    ofwel met kabel
    ofwel de oude router terug gebruiken maar stel deze dan best in als AP+switch, niet als router

sluit een pc aan op die router, log in op die router
    zet dhcp uit en verander het ip van de router (192.168.x.1) naar 192.168.0.2
    zodat deze in dezelfde range komt als de telenet modem.
    later kan je op die router dan inloggen op 192.168.0.2 om aanpassingen te doen.
    (indien je router als ip 192.168.0.1 heeft kan/zal dit conflicten geven met de telenet modem/router)

test
    The Exit is here -------------- Or here www.samexit.be
    LEEST ER NU NIEMAND NOG EEN HANDLEIDING???????
    veel probs zijn opgelost als men gewoon eens een handleiding zou lezen

Member
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Exit Bekijk bericht
    verwijder eens alle draadloze netwerk kaarten in app beheer
    laat de pc daarna zoeken naar nieuwe hardware zodat de correcte kaart er staat.

verander eens de seting van openbaar naar publiek/prive en test
    is dat een 'oude' laptop?
    dan kan die wellicht niet overweg met de wpa2 beveiliging van die modem/router die er nu staat.

ofwel driver update proberen van de netwerkkaart
    ofwel een usb wifistick kopen
    ofwel met kabel
    ofwel de oude router terug gebruiken maar stel deze dan best in als AP+switch, niet als router

sluit een pc aan op die router, log in op die router
    zet dhcp uit en verander het ip van de router (192.168.x.1) naar 192.168.0.2
    zodat deze in dezelfde range komt als de telenet modem.
    later kan je op die router dan inloggen op 192.168.0.2 om aanpassingen te doen.
    (indien je router als ip 192.168.0.1 heeft kan/zal dit conflicten geven met de telenet modem/router)

test
    Het is een laptop van een jaar oud en een imo toch vrij deftige.

*Edit: Het werkt weer, dankzij jouw stappen!

Ik had het volgende gedaan:

1) Alle netwerkadapters verwijderd bij apparaatbeheer
    2) Pc herstart en hij deed toen metee nzoeken naar nieuwe hardware en heeft dan de nodige installaties gedaan
    3) In netwerkcentrum, nieuwe verbinding met ons netwerk, stap verder en toen gaf hij iets aan van foute PINCODE, en had dan stap terug gegaan, keuze 2 genomen om websleutel in te voeren en toen werkte het!

Ge zijt enorm bedankt Exit en mijne pa is nu wreed content!
    Laatst gewijzigd door MinatO; 12 augustus 2012 om 11:30

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Regels voor berichten