Beste
Mijn pa zit met een probleem op zijn laptop en kan nu niet meer draadloos op het internet.
Wat vooraf ging:
Hij had een internetradio-apparaat die hij al 2 jaar gebruikte en niet meer werkte sinds telenet een nieuwe modem had geinstalleerd en wij een duurdere shake hadden aangekocht. Nu had hij telenet gebeld en die zouden zogezegd verteld hebben dat onze nieuwe modem niet compatibel is met de "oude internetradio". Mijne nonkel had hier dan dien oude router proberen te installeren, uitsluitend voor die radio.
Huidige situatie:
Met als gevolg dat mijne pa met die laptop niet meer op het draadloos netwerk kan. Het verbindt wel en dergelijke, maar het wordt als "onbekend openbaar netwerk" gedetecteerd en geeft van fout iets in de stijl van "Dit apparaat heeft beperkte verbindingsmogelijkheden..."
Zowel ik als mijn ma kunnen nog op onze laptops op het netwerk, dus het probleem ligt puur op zijn laptop.
Wat me opviel was het feit dat er 3 netwerkadapters stonden bij apparaatbeheer wat me nogal veel lijkt? Ik moet nu ook zeggen dat ik er eentje zag staan met zo'n uitroepteken waarvan ik het besturingsprogramma heb gecontroleerd en proberen up te daten via eigenschappen maar dat was zogezegd up-to-date en dan gaf hij aan "kan het besturingsprogramma niet laden" dus heb ik installatie ongedaan maken geklikt... met resultaat dat ik nu niet meer weet hoe ik het terug krijg als het moet...
Met een gewone internetkabel werkt het trouwens wel.
Als ge me nu vraagt om een pc in elkaar te steken of een backdoor trojan te verwijderen, no problem maar van netwerken ken ik zo goed als niks... :/
Ik heb het gedacht dat er een probleem is met de IP-adressen door die oude router...
Iemand een idee wat ik kan doen om het probleem te verhelpen?
Alvast bedankt

LinkBack URL
About LinkBacks
Met citaat reageren