Weergegeven resultaten: 1 t/m 3 van 3
    Member
    iTrader
    21 (96%)

Thuisnetwerk - sharing

Hello,

Na heel wat problemen te hebben gehad met mijn thuisnetwerk (vooral conflicten tss de de telenet router en linksys router) zou ik graag voor eens en voor altijd mijn thuisnetwerk goed functionerend krijgen. Daarom hier eerst en vooral een simpele voorstelling van de huidige opstelling

telenet router ------------ PcAcer en Pc Compal
    & ---- Linksys router ----- HTPC en Pc Boven ---- (nog enkele draadloze toestellen)

Dus basicly gaat het signaal van de telenet router naar 2 pc beneden alsook naar de Linksysrouter boven waar nog 2 pc's aanhangen, de linksys router geeft het draadloos signaal voor het hele huis. Ik denk dat deze opstelling voorlopig geen problemen meer geeft, het sharen van bestanden dat niet lukt is (denk ik) dus een softwarematig probleem vnl. door de HTPC

Alle bestanden staan op 2 2TB hdd van de HTPC en blijkbaar lukt sharen met de andere pc's in huis maar sporadisch. De reden hiervoor? Geen idee, kan te maken hebben ofwel de Advanced sharing instelling of mss iets te maken hebben met de warboel homegroups die over de tijd heen zijn opgericht ? Ik ben hier een volledige leek in...

Soit, ik wil dus gwn een goed functionerend thuisnetwerk waarover alle data die op de HTPC staat (vooral videobestanden) geshared kan worden met de verschillende pc's (alles draait onder win7).

Ik heb ook al gedacht aan gwn een NAS te plaatsen met de schijven in (van afgezien wegens kostprijs en beperkt aantal schijven) alsook een ander besturingssysteem op de HTPC te zetten (die in feite als server dient), maar prob hier is dat de HTPC ook nog gwn dient als basic pc voor internet, films, ect ...

Iemand enig idee waar ik moet beginnen?

Thanks!

Crew Member Exit's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    dat het sharen niet gaat is wellicht omwille van die 2de router

gebruik je die als router of als ap+switch?

indien als router: je hebt 2 netwerken die gescheiden zijn
    - toestellen aan de telenet modem/router
    - toestellen aan de linksys router
    onderling geen netwerk tussen die toestellen.

linksys als ap+switch gebruik zodat je 1 groot netwerk krijgt
    The Exit is here -------------- Or here www.samexit.be
    LEEST ER NU NIEMAND NOG EEN HANDLEIDING???????
    veel probs zijn opgelost als men gewoon eens een handleiding zou lezen

Member
    iTrader
    21 (96%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Exit Bekijk bericht
    dat het sharen niet gaat is wellicht omwille van die 2de router

gebruik je die als router of als ap+switch?

indien als router: je hebt 2 netwerken die gescheiden zijn
    - toestellen aan de telenet modem/router
    - toestellen aan de linksys router
    onderling geen netwerk tussen die toestellen.

linksys als ap+switch gebruik zodat je 1 groot netwerk krijgt
    Hoi, de linksys router zit in hetzelfde netwerk aangezien de DHCP uitstaat zoals jij me enkele maanden geleden hebt verteld hoe het moet! Ondertussen zit er voor de linksys router nog een switch waaraan de HTPC en PC Boven hangen, en zelfs sharen tussen deze 2 die aan dezelfde switch hangen lukt niet altijd! Linksys wordt nu dus nog enkel gebruikt voor draadloos.

Ik heb wat met de Advanced sharing options gespeeld, alsook de computers in dezelfde homegroup gezet, soms lukt het perfect om bestanden te streamen en op andere tijdstippen helemaal niet, compleet random !

btw. ik denk dat ik alle rechten heb toegekend voor iedere gebruiker (op de juiste manier, dus via veilige modus en dan Everyone rechten geven)

Mss dat ik best vanaf nul opnieuw met de sharing option in te stellen? Maar hoe doe ik dit correct?

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Regels voor berichten