Weergegeven resultaten: 1 t/m 4 van 4

Discussie: Internet Update

Member lokicol's schermafbeelding
    iTrader
    0

Internet Update

Ik las vandaag een artikel dat het internet een update krijgt.
    Ik ben echt een leek, dus kan iemand mij eens uitleggen, in mensentaal, wat dat precies betekent?

Member Dracozirion's schermafbeelding
    iTrader
    0
    IPv6 adressen worden vanaf woensdag aangeboden

Member lokicol's schermafbeelding
    iTrader
    0
    En in mensentaal

Crew Member Fraggie's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Jij hebt een naam, ik heb een naam, zo kunnen we elkaar aanspreken.

Stel nu dat de burgemeester van de wereld zegt: jamaja, geen enkele naam mag groter of kleiner zijn dan 3 letters van het Belgisch alfabet (26 karakters). M.a.w. er kunnen maximaal 26 namen bestaan.

Maar hoe meer mensen er geboren worden, hoe meer namen we nodig hebben en is 26 niet meer voldoende. Dus zegt de burgemeester van de wereld vanaf nu moet elke naam bestaan uit 100 letters of dus 26^100 mogelijkheden.

* de reden dat ik burgemeester van de wereld gebruik is omdat niemand het Internet bezit.
    ----
    Elke PC heeft een logische naam, namelijk een IP adres die momenteel IP versie 4 noemt (vandaar IPv4) en bestaat uit 32-bit. Hoewel 2^32 een bijzonder groot getal is, is deze toch te klein. Want stel dat mijn PC, PS3, iPhone, digitale TV en domotica systeem tegelijkertijd aanstaan verbruik ik al 5 IP addressen (indien rechtstreeks op het Inet aangesloten).

Dus heeft men beslist om alles te herzien qua logische namen en over te stappen naar IPv6 wat gebruikt maakt van 128-bit of 2^128 combinaties. Hiervoor dient geen nieuwe hardware gekocht te worden en is iedereen happy (excl. systeem beheerders ).

Per definitie zouden de prijzen hierdoor moeten kelderen maar zoals zo vaak in de economische wereld zal het er niet van komen, o.w.v. een dubbelzinnige reden.

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Regels voor berichten