Hallo allemaal
Mijn grootvader heeft doorheen zijn leven een boek geschreven (over zijn leven), maar die papieren beginnen hun kwaliteit te verliezen en zijn vaak bijna onleesbaar. Vermits mijn grootvader toch al 82 jaar is en hij graag zou hebben mocht dit niet verloren gaan zodat wij het kunnen lezen, wil hij deze digitaal neerpennen.
Ik heb hem verleden jaar een pc gekocht met daarop office word.
Nu kent hij niets van pc's en is het werken met de muis een ramp. Hij woont aan zee en ik achter Brussel dus is het elke keer 130KM rijden. U ziet dus al het probleem...
Ik heb er al enkele malen naartoe gegaan en heb het zo geconfigureerd dat word direct start als hij pc opzet. (zijn boek wordt direct geladen)
Het typen heeft hij volledig onder de knie, maar ik denk dat hij soms iets met de muis doet waardoor het complete paniek is bij hem. Nu is hij al 4 keer opnieuw begonnen en elke keer slaagt hij erin om zijn boek te verwijderen/verplaatsen/niet zichtbaar meer te maken.
Ik ga om de maand eens tot daar en vind dan vaak wel een stuk terug, maar ik vroeg mij af of er dus geen makkelijkere manier is.
Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen? Is er makkelijkere software waar hij niet echt iets kan fout doen? Hij kan typen, maar Word heeft teveel knopjes en menu's waardoor hij denk ik soms dingen doet waardoor hij dus opnieuw moet beginnen.
Hij heeft telkens tegen de 30 blz getyped en is dan alles kwijt. Ik had gedacht aan les volgen, maar hij durft er niet goed naartoe gaan, schrik dat hij de slechtste gaat zijn en dat hij mensen op de zenuwen gaat werken door zijn totale lak aan kennis over pc's enz....
Dank u alvast

LinkBack URL
About LinkBacks
Met citaat reageren