Weergegeven resultaten: 1 t/m 6 van 6
    Member
    iTrader
    0

Telenet IMAP en outlook express 5

Ik ben een Telenet IMAP account aan het proberen instellen in Outlook Express 5. Maar vanaf ik de folders/mails wil inladen geeft hij de fout:

A secure connection to the server could not be established
    Error number: 0x800CCC1A

Ik heb alles uitgevoerd op deze pagina: http://onlinesupport.telenet.be/cont...utlook-express

Crew Member Fraggie's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Voor de zekerheid: je beschikt toch over IMAP bij telenet want daarvoor dien je je manueel te registeren?
    Ook waarom is POP geen optie?

Member
    iTrader
    0
    Ja, dat heb ik gedaan. Telenet heeft ondertussen laten weten dat mijn probleem al gekend was bij hun en ze er mee bezig zijn. Pop3 laadt alleen de nieuwe emails in. Mijn oude emails zie ik niet meer.

iTrader
    3 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mattyh88 Bekijk bericht
    Ja, dat heb ik gedaan. Telenet heeft ondertussen laten weten dat mijn probleem al gekend was bij hun en ze er mee bezig zijn. Pop3 laadt alleen de nieuwe emails binnen. Mijn oude emails zie ik niet meer.
    Nochtans kan ik in mijn e-mail client (Evolution & Opera) POP3 instellen zoals het IMAP zou zijn.
    Nuja, als het probleem bij Telenet ligt, zullen zij het wel oplossen, gl!

Member
    iTrader
    0
    Wat bedoel je met "zoals het IMAP" zou zijn? Staat je POP3 mailbox perfect synchroon met wat op de mailserver staat?

iTrader
    3 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mattyh88 Bekijk bericht
    Wat bedoel je met "zoals het IMAP" zou zijn? Staat je POP3 mailbox perfect synchroon met wat op de mailserver staat?
    Ik zal iets te voorbarig geweest zijn met mijn uitleg, daar ik maar op 1 client tegelijkertijd online ben. Dus kort de feiten:

Elke client haalt mails binnen via POP, stel client A en client B:
    Ik zit op A en er komt een e-mail binnen, deze ontvang ik op A.
    - verwijder ik deze op A, dan zal B deze nooit krijgen (kan je ook afzetten, wat standaard zo is)

Ik zit op A en er komt een e-mail binnen:
    - A ontvangt ze, en ik lees ze
    - ik ga online op B deze ontvangt ze ook, nu staat die e-mail op mijn linux- en windows machine & online via webmail.

Delete ik nu deze e-mail op B, dan moet ik deze enkel bij A verwijderen. Bij IMAP is dit niet nodig neem ik aan.

Dit laatste viel mij dus niet op tot nu, maar ofwel delete ik een e-mail ofwel wil ik ze houden dus het is me nooit opgevallen :-).

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Regels voor berichten