Weergegeven resultaten: 1 t/m 20 van 20
    Member
    iTrader
    0

Geen apparaat voor geluidsweergaven geinstalleerd

Hallo,

Sinds kort werkt mn geluid niet meer. Er zouden geen apparaten voor geluidsweergaven zijn geinstalleerd. Volgens Geluidsproblemen oplossen die optreden nadat u Windows Vista-servicepack hebt geïnstalleerd zou ik bij Apparaatbeheer eens de 'Besturing voor geluid, video en spelletjes' moeten bekijken. Bij apparaatbeheer zie ik die lijst echter niet staan. Kijk ik er nu gewoon altijd over of ligt het aan iets anders?

Zou er ook eens iemand met windows vista kunnen kijken welke audioapparaten standaard zijn geinstalleerd? Misschien moet ik deze dan opnieuw downloaden of zoiets...

Alvast bedankt

Approved 9-lifer
    iTrader
    0
    Zo zou het eruit moeten zien (eventueel met andere items dan realtek erin): http://www.nucia.eu/forum/attachment...1&d=1293760772
    Maar als dat niet gedetecteerd wordt, dan loopt er wel iets mis ja.

Heb je een aparte audiokaart of is het geintegreerd op het moederbord? 9 kansen op 10 dat het tegenwoordig Realtek is: drivers vind je hier Realtek (hoogstwaarschijnlijk de HD drivers)
    Laatst gewijzigd door NeverwinterX; 5 augustus 2011 om 23:53
    I am thee and thou art me and all of one is the other.
    TED talk: Richard Dawkins on militant atheism

Member
    iTrader
    0
    Nja bij mij staat dat er niet tussen.
    Geen idee wat voor audiokaarten ik juist heb, maar Realtek klinkt me bekend in de orgen. Ik zal het eens proberen, bedankt voor je hulp!

Member
    iTrader
    0
    En wat zou ik dan precies moeten doen? Ik heb Realtek High Definition Audio Codecs geinstalleerd, en wat moet ik nu verder doen?
    Sorry, ik ben niet echt een crack in zo'n dingen...

Member
    iTrader
    1 (100%)
    Als je een realtek chip hebt zitten en je hebt die drivers geinstalleerd dan zou je die moeten kunnen kiezen als standaard geluidsapparaat.

Wat voor mobo heb je (kijk bv met een programma als speccy)? Google dat en je weet sebiet wat voor geluidschip je hebt zitten.

Approved 9-lifer
    iTrader
    0
    Probeer ook het volgende:
    - Tips for fixing common sound problems
    - in apparaatbeheer als je bij beeld - verborgen apparaten weergeven aanvinkt, zie je dan wel iets bij 'Besturing voor geluid, video en spelletjes'?
    - druk op de start knop, typ lokale services weergeven, enter, zoek in die lijst naar Windows Audio en kijk of de status gestart is: zonee dubbelklik daarop en start het op en zet het opstarttype op automatisch, zelfde voor windows audio endpoint builder
    - controleer in het bios of het geluid aan staat, maar dat zou zichzelf toch niet zomaar mogen uitzetten
    - zie je in apparaatbeheer trouwens ergens uitroeptekens bij staan ofzo?
    - chipset drivers van je moederbord opnieuw installeren, daarvoor moet je eerst weten welk moederbord je hebt natuurlijk

Member
    iTrader
    0
    Mn stuurprogramma is beschadigd door een virus, dus dit zijn mn 3 mogelijke oplossingen volgens microsoft:

"Windows Update gebruiken. U moet mogelijk Windows Update instellen om aanbevolen updates automatisch te downloaden en installeren. Wanneer u belangrijke, aanbevolen en optionele updates installeert, kunnen systeemfuncties en andere software worden bijgewerkt waardoor de geluidsproblemen mogelijk worden opgelost.

Software installeren van de fabrikant van het apparaat. Als bij het apparaat bijvoorbeeld een schijf is geleverd, bevat deze schijf mogelijk software om een stuurprogramma voor het apparaat te installeren.

Het stuurprogramma zelf downloaden en installeren. U kunt op de website van de fabrikant zoeken naar een stuurprogramma. Probeer dit als Windows Update geen stuurprogramma voor uw apparaat kan vinden en het apparaat is geleverd zonder software voor het installeren van een stuurprogramma."

Windows updates heb ik net gedaan, en hebben niks opgelost.

Bij mn pc heb ik enkele cdroms bijgekregen. Een 'Notebook (driver/utilities/manual)',
    en 4 op het eerste zicht dezelfde 'Microsoft External Recovery Media'. Met deze cdroms kan ik enkele mappen openen, waarmee ik geen idee heb wat te doen...
    Kan iemand mij uitleggen wat ik precies moet doen?
    Bedankt

Approved 9-lifer
    iTrader
    0
    Hoe weet je ineens dat het een virus is? Is dat virus ondertussen verwijderd?
    Op die 'notebook' cd bij de drivers zou normaal gezien de audio driver moeten bijzitten. Je kan desnoods een screenshotje plaatsen van wat er allemaal staat als je het niet vindt. Is er ook geen setup.exe op die cd die je kan starten?
    Of je kan gewoon met een programma kijken welk moederbord je hebt en dan kan je ook opzoeken welke audio driver je nodig hebt (en dan komt je wrs terug uit op realtek trouwens als het een al wat oudere notebook is, kan het dat je de ac97 codec nodig had ipv de hd, verwijder die realtek hd dat je geinstalleerd had trouwens e).
    Laatst gewijzigd door NeverwinterX; 6 augustus 2011 om 20:34

Member
    iTrader
    0
    Download speccy, dit stukje software laat al je hardware zien die op je PC staat.

Start het programma en er zal nu een overzicht gemaakt worden van je hardware.

Als dit gereed is ga je bovenaan naar File dan Publish Snapshot en vervolgens bevestig je die keuze met " Yes ".
    In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht.

Member
    iTrader
    0
    Ik heb onlangs een zwaar virus binnengekregen, ondertussen is deze (volledig?) verwijderd.

En hier is het resultaat van Speccy http://speccy.piriform.com/results/x...5UuyF5JjyM3sAR

Approved 9-lifer
    iTrader
    0
    De realtek HD audio was nochtans de correcte driver voor je chipset zie ik. Doe eens de andere suggesties in deze thread.

Member
    iTrader
    0
    Zonet de Realtek HD audio driver geinstalleerd die op de Notebook cdrom stond. Nog steeds geen geluid. Zou ik buiten de driver installeren nog iets anders moeten doen? Ik veronderstel dat ik nu waarschijnlijk wel de juiste driver heb.

Approved 9-lifer
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door lektroluv_ Bekijk bericht
    Zonet de Realtek HD audio driver geinstalleerd die op de Notebook cdrom stond. Nog steeds geen geluid. Zou ik buiten de driver installeren nog iets anders moeten doen? Ik veronderstel dat ik nu waarschijnlijk wel de juiste driver heb.
    Zoals ik zei de andere suggesties in deze thread.
    Zie je nu trouwens iets in apparaatbeheer en wat zie je bij configuratiescherm - geluid?

Member
    iTrader
    0
    Het kan nog altijd geen audioapparaten vinden. En ik heb zonet ook gezien dat in apparaatbeheer onder systeemapparaten een uitroepteken staat naast 'High Definition Audio-besturing'

Member
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door flatron Bekijk bericht
    Download speccy, dit stukje software laat al je hardware zien die op je PC staat.

Start het programma en er zal nu een overzicht gemaakt worden van je hardware.

Als dit gereed is ga je bovenaan naar File dan Publish Snapshot en vervolgens bevestig je die keuze met " Yes ".
    In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door lektroluv_ Bekijk bericht
    Ik heb onlangs een zwaar virus binnengekregen, ondertussen is deze (volledig?) verwijderd.

En hier is het resultaat van Speccy http://speccy.piriform.com/results/x...5UuyF5JjyM3sAR
    Het gaat blijkbaar om een laptop.
    Kan je het merk, model en modelnummer doorgeven.
    Zo geraken we aan de juiste driver voor je geluid.

Member
    iTrader
    0
    Een 'MB 7VR66-1 MSI 15,4" type66-1' met N1996 moederbord, denk ik, het is me nogal onduidelijk.

Approved 9-lifer
    iTrader
    0
    Probeer ook eens de AC97 codec van Realtek zoals eerder gezegd (eerst de hd versie verwijderen). (maar dat zou wel vreemd zijn als op de driver cd de HD versie staat)

Member
    iTrader
    0
    Als de tip in bericht 17 geen beterschap brengt kan je via deze link de driver vinden voor je geluid.
    Je moet er wel nog het juiste model en nummer ingeven, als ik het ingeef zoals jij het doorgaf krijg ik geen resultaat, dus kijk het even goed na.

Als je een nieuwe driver installeert ga dan eerst naar apparaatbeheer en klik met de rechtermuisknop op het apparaat in kwestie en kies verwijderen, start je laptop terug op.
    Installeer dan de nieuwe driver en herstart weer je pc.

Ook geef je in bericht1 op dat het probleem met je geluid zeer recent is.
    Heb je al aan een herstelpunt terug zetten gedacht?
    Een herstelpunt waar dan het eventuele virus niet inzit?
    Via deze link kan je zien hoe je een herstelpunt terug zet.

Member
    iTrader
    0
    MSI Live update 5 weet me te vertellen dat ik 'Realtek PCIE Network Drivers' en 'Realtek HD Audio Drivers' nodig heb. Ik installeer deze via dat programma, dus ik heb sowieso de juiste geinstalleerd. Dan heropstart ik mijn computer, maar mn geluid werkt nog steeds niet. Ik kijk nog eens met MSI Live update, en dat zegt dat ik die 2 programmas nog steeds niet geinstalleerd heb...

Member
    iTrader
    0
    Mijn geluid werkt weer! Ik moest de 'High Definition Audio-besturing' dat bij apparaatbeheer uninstallen vooraleer de PCIE Network Drivers te installeren.
    Bedankt iedereen voor jullie hulp!!!

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Regels voor berichten