Weergegeven resultaten: 1 t/m 8 van 8

Discussie: Clubshop

Member netlash's schermafbeelding
    iTrader
    0

Clubshop

We maakten een webshop voor Club Brugge:

Home - Clubshop

Jullie mening?

Member BramVanroy's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Wat scheelt er met dat bovenste menu?

klik

Voor de rest ziet het er ok uit. Gewoon de twee menu's met zo'n een ruimte tussen stoort me nogal hard.

Approved 9-lifer GigaPixels's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    Booeeh Club Brugge! Ik weet helemaal niets van voetbal hoor

^Dat bovenste menu is wat klein uitgevallen, zou dat niet beter onderaan passen? (in de footer)

Bij de sponsors links: mss toch _blank gebruiken zodat je bezoekers toch nog op jouw pagina blijven.

Breadcrumbs ziet er proper uit, mooi design, er is een favicon (klein, maar je hebt er eentje), ..

Enkele opmerkingen: je pagina maakt wel geen gebruik van browsercaching, dat even instellen in de htaccess.
    Verder heb je grote afbeeldingen die dan worden gescaled. Maak thumbnales.

Maar zeer goed werk!

Member Curahee Q's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door GigaPixels Bekijk bericht
    Bij de sponsors links: mss toch _blank gebruiken zodat je bezoekers toch nog op jouw pagina blijven.
    Als je xhtml stricte code wilt zal dat niet gaan met target="_blank". Wat ik tegenwoordig doe is met javascript.

<a href="http://www.linknaaranderesite.be" rel="external">Link</a>

En dan met jQuery hetvolgende
    Code:
    $('a[rel="external"]').attr('target', '_blank');
    Al de links met attribuut rel="external" zullen bijgevolg in een nieuw venster worden geopend. En voor de mensen die geen JS hebben aanstaan? Je opende ze in eerste instantie toch al niet in een apart venster dus dan maakt het in principe toch niets uit.

Approved 9-lifer GigaPixels's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    ^Leuk 'trucje' moet ik zeggen :-)

Ik vind persoonlijk (niet iedereen vind dit) dat externe links altijd in een nieuw tabblad zouden moeten openen, vermits je niet altijd per se naar een andere webpagina wilt.

Moet trouwens nog een benadrukken dat de site er goed uitziet en dat de benaming van het domein erg goed is gekozen. ;-)

Member Curahee Q's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Ik vind inderdaad ook dat ze automatisch in een nieuw venster/tab moeten geopend worden. W3C koos er anders voor blijkbaar .

Crew Member Zero Grav's schermafbeelding
    iTrader
    18 (100%)
    Site doet mij toch wel zeer stagaire-ish aan, maar ik weet niet of ge daar echt sterk omheen kunt omdat het veroorzaakt wordt door de gebruikte kleuren en gradients die natuurlijk sterk bepaald worden door de clubkleuren. Maar toch zijn er ook enkele dingen die zeker beter zouden kunnen zonder daar van af te wijken.

Ik weet niet of Museo hier echt de juiste keuze van font is. Op sommige plaatsen vind ik em echt passen, maar over het algemeen voelt het toch wat raar aan, voornamelijk in uw hoofdmenu komt het op mij over als een Times New Roman, heel raar maar dat gevoel heb ik erbij. 'k Denk dat dat ook wel is omdat in webnavigatie doorgaans weinig tot geen gebruik wordt gemaakt van serif lettertypes.

Hetgeen mij vooral tegensteekt, maar dan ook wel echt enorm, is die banner om het nieuwe shirt te pre-orderen. Zo'n gigantische arial komt gewoon zo standaard over en vloekt dan feitelijk ook nog eens enorm hard met Museo. Arial in die grootte, zonder speciale opmaak komt in mijn ogen sowieso al vrij warrig over. Maar hij staat dan ook nog eens op een blok die met een vrij standaard bevel & emboss is opgemaakt en dan langs een zwarte vector van een shirtje met een gigantisch lelijk vraagteken op, een afbeelding van een shirtje waar de artifacts vanaf druipen zonder enig detail in.
    En eerst vroeg ik mij af wat die witte lijn eronder deed, maar dat is dan eentje om uw css'er voor onder zijn voeten te geven heb ik gemerkt bij de hover.

Wat mij ook direct opviel was de gradient in de hoofdnavigatie. Praktisch de standaardgradient die ge verkrijgt als ge em activeert in uw layer styles. Nu komt dat inderdaad wel overeen met die clubkleuren, maar erg subtiel is em toch niet.

In uw menu verandert ge bij de hover uw achtergrondkleur van het zwart/grijs naar blauw, dat blend wel in met de rest van de site, maar links staat dan dat logo in het donkerblauw en daar vloeit het niet mooi op in. Maar ik ben daar pas op beginnen te letten toen uw breadcrumbs tevoorschijn kwamen. Omdat ge border-bottom van uw hover ook verandert naar blauw waardoor uw menu item 1 pixel groter lijkt te worden. Muggenziften, maar dat zijn van die dingen..

Dat bovenste menu is voor mij wel perfect leesbaar, maar het valt op dat het toch klein is. En als we het toch over leesbaarheid hebben, de club in de header kan ook wel iets contractsrijker.

Qua uitlijning en afkapping van productnamen in het overzicht. Bij korte productnamen is het raar dat de knop van het winkelkarretje op de 2de lijn staat, behalve als er dan een prijswijziging is. Daar valt op zich weinig aan te doen en is zowat de vloek van een dynamische site. Maar uw afkapping van uw productnamen zou wel iets later mogen gebeuren. Ge hebt nog bij "Keepershirt blauw 2..." zeker nog eens plaats voor ongeveer 5 karakters.

Approved 9-lifer Jonathan's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Curahee Q Bekijk bericht
    Als je xhtml stricte code wilt zal dat niet gaan met target="_blank". Wat ik tegenwoordig doe is met javascript.

<a href="http://www.linknaaranderesite.be" rel="external">Link</a>

En dan met jQuery hetvolgende
    Code:
    $('a[rel="external"]').attr('target', '_blank');
    Al de links met attribuut rel="external" zullen bijgevolg in een nieuw venster worden geopend. En voor de mensen die geen JS hebben aanstaan? Je opende ze in eerste instantie toch al niet in een apart venster dus dan maakt het in principe toch niets uit.
    n/o maar uw gegenereerde code is even valid als zou je gewoon _blank gebruiken in uw target property ... je gebruikt hier eigenlijk een work-around voor iets dat je gewoon niet zou mogen doen.

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Regels voor berichten