Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 20 van 28
    Member Dsdesign's schermafbeelding
    iTrader
    0

FLASH SITE: Sevenedge v2 - Edgeworld

Onze nieuwe website is klaar, www.sevenedge.be

De website is een visualisatie van de "Sevenedge Edgeworld" waarbij het grafisch design hoog in de vaandel staat. Reis met de mascotte Edgeman doorheen de website en ontdek zo de facetten van ons bureau.

De webstek is volledig in Flash Actionscript 3.0 gemaakt en gebruikt ook Papervision3D. Wat ook uitzonderlijk is, is dat de site zich steeds volledig aanpast aan alle resoluties. Op die manier is het geheel altijd mooi schermvullend voor de gebruiker. Ontdek ook de interactieve elementen in de site!

Wat denken jullie van ons project?

Member
    iTrader
    2 (100%)
    Propertjes gedaan.

Ik ben geen fan van flashsites tenzij het echt past, en dit is wel duidelijk een geval hiervan .

Member
    iTrader
    0
    Uiteraard een verzorgde en afgewerkte site, duidelijk het werk van pro's.
    Ik vind enkel jammer dat er nog wat stukjes nog 'standard' en 'coorporate' uitzien en dat niet alles in het grond/lucht/sky design zit. Aangezien met papervision gewerkt is, zou ik ook iets meer een 3D gevoel met verschillende lagen en diepte toegevoegd hebben, maar nu is het uiteraard al heel geslaagd en 1 van de betere flash-sites die ik de laatste tijd gezien heb..

Member
    iTrader
    14 (100%)
    Ik heb altijd een horziontale en verticale scrollbalk, terwijl die niet nodig is?

Ik vind het leuk dat je sommige elementen kunt laten bewegen enzo door er met de muis op te klikken, maar ik denk dat vele gewonere gebruikers zich eerder gaan afvragen waarom hun muis daar in een handje verandert, dan dat ze het gaan appreciŽren dat je het molentje kunt doen draaien. Maar dat is natuurlijk mijn persoonlijke mening.

Voor de rest moet ik je feliciteren, want dit is inderdaad een van de beste flash-sites die ik de laatste tijd heb gezien!

Member
    iTrader
    0
    beter als u vorige
    veel valt er niet op aan te merken he

zeer proper!
    Laatst gewijzigd door tomh; 9 april 2008 om 19:09

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door BrechtVermeer Bekijk bericht
    Ik heb altijd een horziontale en verticale scrollbalk, terwijl die niet nodig is?
    Strange, op welke browser, OS en resolutie kijk je?

Ik volg je wat betreft dat handje, oorspronkelijk hadden we geen handje maar dan vond niemand de interactieve zaken tijdens de beta tests. Ps, je kan bij overons ook spelen met dat ene mannetje op de stijger.

Crew Member dJeez's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Op Linux (Ubuntu 7.10) met Firefox 2.0.0.13 heb ik ook 2 scrollbalken, maar op OS X met dezelfde versie (en plugins) van FF niet. Ik vermoed dat dat aan de Flash plugin op Linux zal liggen.

Eerste indruk : knap, tot in de details, maar ik had niet minder verwacht (snel ff wat rondgeklikt). Voor je doelpubliek - afgaande op je referenties - is dit gewoon het perfecte uithangbord, kan niet mislopen.

BTW Wel een strak kantoor dat jullie hebben .
    PSN: dJeezBE - Delicious bookmarks
    Disclaimer: I am currently suffering from severe CSD (Compulsive Sarcasm Disorder). - L'onion fait la farce - Facile largire de alieno
    Pastafarian by choice

Member
    iTrader
    14 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dsdesign Bekijk bericht
    Strange, op welke browser, OS en resolutie kijk je?

Ik volg je wat betreft dat handje, oorspronkelijk hadden we geen handje maar dan vond niemand de interactieve zaken tijdens de beta tests. Ps, je kan bij overons ook spelen met dat ene mannetje op de stijger.
    Mac OS X (10.5 - Leopard) met Firefox 3 (bŤta 5 geloof ik).

Heb hem net even geopend in Firefox 2 en daar zijn de scrollbalken er niet. Ik zou je daar momenteel nog niet teveel zorgen over maken dus, maar moest dit niet opgelost zijn in de officiŽle release dan zal je wel moeten opzoek gaan naar het probleem.

Het mannetje op de stijger had ik ook al gevonden Het zijn leuke weetjes, maar een gewone bezoeker zal daar niets aan hebben denk ik.

Member Zero Grav's schermafbeelding
    iTrader
    18 (100%)
    Als ge blijft hoveren op English bij het laadscherm blijft de radiobutton staan bij het laden zelf.
    Ik vind het spijtig dat ge zovaak moet laden, neemt toch een beetje het vloeiende weg uit het hele gebeuren. Het SevenEdge karakter lijkt op een vrij rare manier ingebouwd, altijd die waas erover en wit aan de rand. Precies alsof hij uit een andere foto werd geknipt en de randen niet tegoei afgewerkt werden.

Natuurlijk wel een fantastische site, maar enkel komen zeggen dat het de perfecte site is daar hebt ge ook niets aan.

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Zero Grav Bekijk bericht
    maar enkel komen zeggen dat het de perfecte site is daar hebt ge ook niets aan.
    True! Feedback is er om uit te leren.

Crew Member dresse's schermafbeelding
    iTrader
    0
    geweldig oog voor detail!
    heb me echt rot geamuseerd met al die verborgen spelletjes enzo . Het bengelend ventje weggooien is men favoriet!
    Ik weet wel niet of het schermvullende echt een meerwaarde is.. eerst dachtk van "wow, vet, zo groot..." ma sommige dingen zijn toch mooier in verhouding als ge het ni op 1900 bekijkt .

Het enige minpuntje vindk de animatie van uw mascotte. Die kan beter... bijvoorbeeld als ie daar met zijn hoofd beweegt beweegt alleen zijn hoofd en nek... Normaal bewegen uw schouders en romp minimaal mee... Maarja, da ik daar op let licht wss aan studiemisvorming ofzo

Knap werk in elk geval!!

Member
    iTrader
    0
    FF3b5 geeft op OsX inderdaad scrollbars =]... Komt door het resize-JavaScriptje (http://sevenedge.be/main.swf doet het namelijk perfect). In principe kan je ook gewoon in je CSS min-height en min-width voor je flashcontent division bepalen en dan het JavaScriptje via version targeting enkel op IE<7 inladen, niet?

Overigens: als ik JavaScript uitschakel krijg ik de melding dat ik niet de juiste versie van flash geÔnstalleerd heb... Beetje vreemde melding eigenlijk =].

Laatste puntje van kritiek: de html-code is echt... Erbarmelijk slecht . Waarom niet gewoon semantisch structureren, in plaats van een hoopje br's op elkaar de rammen? Beter voor je search engine rankings en meer gestructureerd voor de mensen die noch flash noch JavaScript hebben, of via een screenreader de boel inladen, of de standaard stylesheet niet inladen, ...

So far the critique... Now for the praise: prachtige website! Mooi evenwicht tussen fun en corporate, leuk gewerkt met 3D en een heel goed oog voor detail. Awesome work!

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Xavez Bekijk bericht
    FF3b5 geeft op OsX inderdaad scrollbars =]... Komt door het resize-JavaScriptje (http://sevenedge.be/main.swf doet het namelijk perfect). In principe kan je ook gewoon in je CSS min-height en min-width voor je flashcontent division bepalen en dan het JavaScriptje via version targeting enkel op IE<7 inladen, niet?

Overigens: als ik JavaScript uitschakel krijg ik de melding dat ik niet de juiste versie van flash geÔnstalleerd heb... Beetje vreemde melding eigenlijk =].

Laatste puntje van kritiek: de html-code is echt... Erbarmelijk slecht . Waarom niet gewoon semantisch structureren, in plaats van een hoopje br's op elkaar de rammen? Beter voor je search engine rankings en meer gestructureerd voor de mensen die noch flash noch JavaScript hebben, of via een screenreader de boel inladen, of de standaard stylesheet niet inladen, ...
    Thanks Xavez, ik heb dit even afgechecked met Kris onze programmeur en dit is zijn antwoord:

Goeie feedback; maar..

- Min-height en min-width voor het resizen kunnen we niet gebruiken; dan werkt de boel niet meer in IE6
    - Javascript uitschakelen = swfobject uitschakelen dus is het normaal dat je een noflash msg krijgt. Het niet gebruiken van swfobject zorgt dan weer voor veel kopzorgen omtrent cross-browser support met flash object
    - De originele html is proper maar hij wordt minder proper doordat ik met php die news en portfolio XML mee inlees, en in de html plak als volgt:
    Newsitem<br/>
    Newsitem<br/>
    Etc etc;
    Wat idd niet echt overzichtelijk / proper wordt in het eindresultaat. Al bij al wat telt is dat de finaal gegenereerde html pagina (google) (inclusief die items uit de xml) een xHTML 1.0 Strict valid resultaat geeft me de W3C validator.

Member
    iTrader
    2 (100%)
    Thanks Xavez, ik heb dit even afgechecked met Kris onze programmeur en dit is zijn antwoord:
    voor eerste punt heeft xavez zelf al oplossing gegeven: version targetting.

En Automatisatie is zeker en vast geen geldige uitvlucht voor slecht gestructureerde HTML. Mits goede templates mag dit geen enkel probleem zijn.

Member zabulus's schermafbeelding
    iTrader
    9 (100%)
    Als de scroll motion bezig is, dan is het logo heel pixelachtig...
    *edit* blijkbaar is het bij het eng vlagje en hoofdtelefoontje ook...

Voor de rest, zeer knappe site!

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door zabulus Bekijk bericht
    Als de scroll motion bezig is, dan is het logo heel pixelachtig...
    *edit* blijkbaar is het bij het eng vlagje en hoofdtelefoontje ook...
    Ja dat is opzettelijk, tijdens de transities veranderd de algehele kwaliteit naar _low, om de cpu niet te zwaar te belasten.

Member Gerritn's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Zeer knappe site. Niet veel op aan te merken.

Om toch even in te gaan op SWFObject:
    Het is mogelijk om met SWFObject een versie-controle te implementeren (in Flash zelf). Zij die de correcte versie niet hebben krijgen dan deze message. De message die nu getoond wordt als js uitgeschakeld is, zou eigenlijk de message moeten zijn voor mensen die totaal geen Flashplayer geinstalleerd hebben.

Ik zou het niet veranderen maar mss gewoon erbij vermelden dat ze niet de correcte versie hebben, of helemaal geen Flashplayer staan hebben. Maar dit is echt muggezifterij. Verder: knap gedaan!

Member
    iTrader
    22 (100%)
    Gwn even laten weten: verticale en horizontale scrollbars in FireFox 2 op Leopard.

Erg mooie site, alleen die lange laadtijden steken wat tegen (zeker omdat er telkens twee laadtijden zijn).

edit: 1920x1200
    Laatst gewijzigd door GenesisX; 10 april 2008 om 19:15

Member SenderT's schermafbeelding
    iTrader
    0
    hier op scrollbars in FF2 in windows xp op de geweldige 1024*768 resolutie
    voor de rest ne zeer mooie site, alleen soms wat lang laden (bv portfolio)

Member
    iTrader
    0
    Ik zal even per lijn opnieuw antwoorden .

- Min-height en min-width voor het resizen kunnen we niet gebruiken; dan werkt de boel niet meer in IE6
    Version targeting: je zet die min-width en min-height in je css en dan zet je je javascript tussen volgende tags:

HTML-code:
    <!--[if lte IE 6]><script type="text/javascript" src="resize-ie.js"></script><![endif]-->
    - Javascript uitschakelen = swfobject uitschakelen dus is het normaal dat je een noflash msg krijgt. Het niet gebruiken van swfobject zorgt dan weer voor veel kopzorgen omtrent cross-browser support met flash object
    Akkoord, maar... swfobject uitschakelen =/= Flash uitschakelen in mijn ogen... Wel een van de mooist vormgegeven "noflash" pagina's. Toont wederom het oog voor detail! Nice .

- De originele html is proper maar hij wordt minder proper doordat ik met php die news en portfolio XML mee inlees, en in de html plak als volgt:
    Newsitem<br/>
    Newsitem<br/>
    Etc etc;
    Wat idd niet echt overzichtelijk / proper wordt in het eindresultaat. Al bij al wat telt is dat de finaal gegenereerde html pagina (google) (inclusief die items uit de xml) een xHTML 1.0 Strict valid resultaat geeft me de W3C validator.
    Vooral van die laatste zin gaan m'n haren rechtstaan. Validation is 1/10e van het werk . Lijkt bijna een uitspraak van een amateur-webdesigner. En ik kan me niet inbeelden dat ze die bij Sevenedge steken ? Simpel gezegd: als er evenveel aandacht werd besteed aan de code als aan de graphics, zou dit echt af geweest zijn!

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Regels voor berichten