Bekijk resultaten enquête: (zie post)

Aantal stemmers
44. Je mag niet stemmen in deze enquête
  • Half-life

12 27,27%
  • Half-life: opossing force

7 15,91%
  • Half-life: blue shift

0 0%
  • Half-life 2

17 38,64%
  • Half-life 2 : episode one

1 2,27%
  • Ik vind alle HL games ongeveer even goed

7 15,91%
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 20 van 25
    Member boogje's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)

[HL2] [poll] sterkste HL game?

Gelieve niet te stemmen indien je al de HL games nog niet hebt kunnen spelen, voor de betrouwbaarste poll. Dank u.

Wat is volgens jullie de beste HL game? Er is Half-life, HL: opossing force, HL: blue shift, HL2, HL2: episode one

Voor mij persoonlijk ligt dat zeer moeilijk. Moest ik antwoorden aan welke HL ik het meeste plezier heb gehad, dan is dat zeker half-life: opossing force. Dat leveldesign, die wapens en sfeer waren machtig. Langst de andere kant was ik van HL2 wel het meeste onder de indruk, en de 1ste half-life was ook enorm indrukwekkend. Blue shift vond ik duidelijk wel de mindere en ik durf hem zelfs vrij slecht te noemen. Episode one was een heel goede game, maar daar bleef het dan ook bij. HL2 had imo veel sterkere stukken dan de episode one.

Voor mij is het dus heel hard twijfelen tussen de eerste HL en opossing force, maar voor mij wint opossing force nipt tegen HL.

Geef jullie mening!

Approved 9-lifer Timmos's schermafbeelding
    iTrader
    39 (100%)
    Weblogs
    1
    Ik ben op dit moment Half-Life opnieuw aan het spelen op gemiddeld niveau. Het is en blijft toch echt wel de sterkste game qua verhaallijn en opslorpingsvermogen. Echter is Half-Life 2 dat ook...

in Half-Life is er volgens mij iets meer sfeer en inleving mogelijk door het Black Mesa gevoel en de Xen-wereld. Ik stem dus voor Half-Life, maar nauw gevolgd door Half-Life 2, die ook zijn zeer sterke momenten had in Insertion Point, Route Canal, Water Hazard. Ravenholm is een subliem stuk, Nova Prospekt was ook zeer goed. Het einde van Half-Life 2 vind trouwens de climax (gans Dark Energy waar je een 'rondleiding' krijgt in de Citadel), en zelfs iets beter dan dat van Half-Life, door die ontploffing waar dan de tijd stopt. Mijn rugharen gingen rechtstaan toen ik dat de eerste keer beleefde... Maar de Nihilanth in Half-Life deed me ook kippenvel krijgen eerlijk gezegd.

Alletwee ijzersterke games, en in mijn ogen de besten ooit gemaakt.

iTrader
    1 (100%)
    Half-life had vooral een andere sfeer die constant was itt tot Half-life 2. Uiteindelijk verschillen de 2 games enorm en dat vind ik geweldig. Half-life had meer een eenzamere sfeer: wegrennen, vastzitten, puzzels, Black mesa in rep en roer, er alleen voor staan, niet weten wtf er gaande is op sommige plaatsen. Half-life 2 had meer een sterker gevoel van "macht". Je was immers dé Freeman, itt tot een nerd in de eerste HL. Vooral vanaf Nova prospekt had je het gevoel dat je gewoonweg veel sterker in de schoenen staat dan de combine

Member i386dx's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    Tijdje geleden een gelijkaardige topic geopend: HL Top

Voor mij is het duidelijk de originele Half Life...

Member
    iTrader
    3 (100%)
    De eerste ep van HL2, prachtige graphics, mooie emotie, sterker deel van het verhaal, Alex constant bij je en prachtig einde.

Kan echt niet meer wachten tot Ep2 er is.

iTrader
    39 (100%)
    Weblogs
    1
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RiskGhost Bekijk bericht
    De eerste ep van HL2, prachtige graphics, mooie emotie, sterker deel van het verhaal, Alex constant bij je en prachtig einde.

Kan echt niet meer wachten tot Ep2 er is.
    Heb je Half-Life 2 gespeeld?

Member Carrotman's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Half-Life 2 for sure. Kheb het in totaal al ongeveer 5 keer uitgespeeld.
    Ik heb HL, OP4 en BS maar 1 keer uitgespeeld en vond het niet waard om die nog eens een 2de keer te spelen.

Banned ULTRAnumb's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Weblogs
    1
    Half life 2
    de eerste keer dat ik het speelde had ik zo'n gevoel dat ik nooit heb gehad
    de sfeer en de setting vond ik echt adembenemend
    Ravenholm of Sandtraps het was allemaal adembenemend voor mij

Crew Member Insano's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Ik ga omwille van nostalgie voor HL1 gaan. Dat spel heeft me negen jaar geleden voor weken kunnen boeien. De sfeer is gewoon onovertrefbaar, omdat het één van mijn eerste FPS'en was en dan eigenlijk de eerste met een serieus verhaal (daarvoor Wolf3D, Duke Nukem, etc ).

Hoeveel ik ook van HL2, Episode 1, ... heb genoten, daaraan kan en zal geen enkele game meer kunnen tippen

Member
    iTrader
    3 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Timmos Bekijk bericht
    Heb je Half-Life 2 gespeeld?
    Yep, waarom?

iTrader
    39 (100%)
    Weblogs
    1
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RiskGhost Bekijk bericht
    Yep, waarom?
    Mja, als ik over Half-Life spreek dan kijk ik echt niet naar graphics eerlijk gezegd. Het gaat om de sfeer!

EDIT: LOL je hebt je post ge-edit terwijl ik hem aan het quoten was!

iTrader
    1 (100%)
    Maar dat wil niet zeggen dat HL2 niet sfeervoller kan zijn dan HL1 eh. HL2 heeft ook een lekker sfeertje Maar ja, de voldoening bij de eerste generatie Half-life's was steeds groter bij het oplossen van een puzzel/moeilijk stuk voorbij geraken. Ik vond de eerste HL's gewoonweg pittiger.

Member
    iTrader
    3 (100%)
    Mja idd, had m'n post verkleind gezien de rest wat nutteloos overkwam. De sfeer van ep1 vind ik ook beter eigenlijk.

Member Bluestrike's schermafbeelding
    iTrader
    0
    HL2 en EP1 waren allebei wel goed, maar ik heb uiteindelijk toch voor Op4 gekozen omdat het gewoon zo cool wat hetzelfde stuk vanuit een ander perspectief te spelen.

Blue shift had dan weer het einde dat ik wou bereiken in HL1.

Member zkee's schermafbeelding
    iTrader
    9 (100%)
    beetje moeilijk ... érg moeilijk, om eerlijk te zijn.

bij HL was ik totally flabbergasted, tout court. had nog nooit zoiets meegemaakt.

bij HL² had ik erg het gevoel van WAW ze hebben wel erg goed hun best gedaan om het nie als een tweede HL te laten aanvoelen ... wat'k wil zeggen: HL² vind ik zeker even sterk, maar ik vind dat Valve iets te veel hun best heeft moeten/willen doen, om niet zomaar een vervolg te breien aan hun originele succes.

als ik echt op kwaliteit afga, dan kan ik echt niet kiezen. ik vind alle HL games stuk voor stuk subliem uitgewerkt, met elk hun eigen merits. (ja, zelfs OF en BS) ik kies daarom voor de laatste mogelijkheid.

iTrader
    1 (100%)
    Wat vond iedereen trouwens zo slecht aan Opossing force als ik die topic "Hl top" zo lees? Vooral naar het einde toe vond ik OF dikke fun, maar het begin was minder.

Crew Member Insano's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    OP4 op zich is best wel een leuke game. Het jammere is dat het eigenlijk de hele HL-verhaallijn heeft verkloot door Race-X bij te voegen, etc. Nu moet Valve maar een manier zien te vinden om dat in te passen

Member
    iTrader
    3 (100%)
    OF was idd dikke fun. Beter dan HL zelf op sommige momenten. Blue Shift heb ik nog niet volledig uitgespeeld, es de cd zoeken.

Member Betelgeuze's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Weblogs
    5
    Toen ik voor het eerst HL speelde waren de graphics toch al wa outdated, verder heb ik ook nooit de HL hype mee gemaakt. Ik weet da graphics en hyping ni belangrijk zijn, maar het was toch wel mooi mee genomen in HL2.

HL2 dus voor mij!

Member
    iTrader
    2 (100%)
    HL, HL:OF & HL2 zijn de enige echt goeie. HL1 en OF zijn elkaar waardig, voor die tijd uitstekende shooters die niet gingen vervelen. HL1 had nog enkele coole levels meer dan OF (blast pit ). HL2 kwam iets te traag op gang, maar alles vanaf Nova prospekt was gewoon cool.
    Blue shit is een slecht afkooksel. edit: hoewel er nog enkele grappige one-liners inzaten, dat moet ik wel toegeven.
    Episode 1 had enkele machtige momenten, maar het laatste (city) deel was qua sfeer zo extreem zwak dat ik het nomineer voor 1 van de slechste uit de reeks.

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Regels voor berichten