Weergegeven resultaten: 1 t/m 15 van 15
    Approved 9-lifer FoRCe's schermafbeelding
    iTrader
    2 (75%)

slidejump - crouchjump

Sommigen hebben hiervan al gehoord, anderen beheersen deze jump reeds al en nog anderen proberen de jump, maar zonder succes

De overgrote groep zal die laatste categorie zijn.
    Ik heb al rondgeneusd op enkele fora en hier en daar zie je demos, korte uitleg (veelal gokken wat de preciese movement is) en ervaringen.

Deze thread is geen uitleg over hoe het wel moet (ik weet het zelf niet 100%), maar een thread waar je u ervaringen (demos), moeilijkheden en tips kunt delen met anderen omtrent die "crouchjump".

Wat ik kan opmaken uit demo's en eigen ervaringen is hetvolgende:

- genoeg snelheid maken, via hor. jumppad, circle jump of meerdere strafejumps
    - druk op crouch en fwd (nu maak je een slide)
    - op het moment dat je crouch lost laat je fwd los
    - druk op strafe + jump en kijk met de muis in de richting om zijwaartse boost te krijgen // druk op strafe + fwd + jump om 'strafejump alike' boost te krijgen

Het lukt mij echter niet altijd, er wringt precies iets aan die volgorde.

Personen die deze jump beheersen, uitleg is altijd welkom

Happy newyear

Member Impulse's schermafbeelding
    iTrader
    16 (100%)
    ik laat de movement key (fwd bij u) niet los na dat ik crouch loslaat, maar ik spring gewoon meteen na ik crouch los...

ook maak ik bijna nooit enkel gebruik van fwd tijdens het sliden (rechtdoor is maar saai), maar doe ik ofwel fwd+strafe (voor snelheid: ge gaat wel een beke scheef in de richting van de strafeknop zoals met strafejumpen) of enkel strafe (voor scherpe bochten ala bunnyhop => draaien met de muis)

als ge crouch loslaat kunt ge dan eventueel fwd+strafe induwen (maar geen keys lossen) om uit de slide te "strafejumpen", maar het gaat even goed met enkel strafeknop

misschien helpt dees wel:
    http://home.tiscali.be/allwarp/movement.zip
    (de fragging yard demo kan nog een stuk beter ze, ik ben al wa verder gevorderd nu , zalige slide-map)

Member Snarf's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    ik heb die slidingyard.netdemo nu is gezien. ik weet dat ge zegt dat het in theorie nog veel beter kan, imp, maar ge moet mij gewoon is uitleggen wat precies het nut is :f

imo hebt ge met strafejumps (ja, de niet-promode-achtige-strafejump) nog altijd veel snellere movement, met meer controle, die simpeler is. bovendien werkt slides enkel maar als ge bergaf of vlak blijft, nie?

allé, ik bedoel maar: kunt ge met slides dinges doen die ge anders nie kunt? :/

Member
    iTrader
    0
    Je moet eens proberen iemand te lg'en of zeg maar te sg'en in duel wanneer hij opeens lukraak crouchslide... 't Zal ni gemakkelijk zijn Dus je kan altijd verrassend uit de hoek komen of gewoon iets veel sneller verwezelijken, force heeft de oude bridge-to-rail jump op dm9 al een aantal keren kunnen doen, net als imp, dus dan heb je wel een voordeel imo. Je ziet natuurlijk pas wa je ermee bent als je het zelf kan doen eh

Happy Newyear indeed !
    Laatst gewijzigd door miracle; 31 december 2005 om 13:44

Member Impulse's schermafbeelding
    iTrader
    16 (100%)
    door te sliden kunt ge de snelheid van strafejumps behouden in scherpe bochten (ala bunnyhop)
    ook kunt ge uw behaalde snelheid verbinden met een ramp dmv. een crouchslide... (ge kunt met 1 strafejump+crouchslide+ramp naar de YA op the edge, dit gaat niet met strafejumps alleen)
    ook denk ik dat het rapper is dan gewoon strafejumpen (is mss niet duidelijk in deze oude demo)

beschouw het als een soort "manual" gelijk in Tony Hawk

iTrader
    2 (75%)
    bedankt voor de support imp, mooie demos !

Dat crouchsliden op zich is redelijk ez, maar de jumps erna willen niet lukken
    Telkens ik probeer te jumpen na een slide heb ik te weinig (geen) boost. Net of de overgang tussen crouch en jumpen niet wil lukken.
    Timing i guess, ik druk altijd te vroeg op jump terwijl mijn crouch nog ingedrukt is

Member Blackend's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Crouchsliden doe ik eigenlijk bijna constant. Is heel handig als ge wat snelheid hebt maar ge hebt 'teweinig' plaats om nog een strafejump te doen, maar ge wilt het laatste stukske toch nog ff u snelheid bewaren...

Member DesorteD's schermafbeelding
    iTrader
    21 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door miracle
    oude rail-to-bridge jump
    bridge to rail lukt ook vrij eaz met sliden

Member nirvana100's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Ik doe die nu meestal ook als er zo net te weinig plaats is ergens, bijv als je strafejumpt naar een jumppad, dan crouchslide je daarop en gat dat allemaal veel vlotter.ook voor in bochten niet teveel snelheid te verliezen kan het handig zijn
    vandalism as beautiful as a rock in a cops face

Member DesorteD's schermafbeelding
    iTrader
    21 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Snarf
    imo hebt ge met strafejumps (ja, de niet-promode-achtige-strafejump) nog altijd veel snellere movement, met meer controle, die simpeler is. bovendien werkt slides enkel maar als ge bergaf of vlak blijft, nie?
    op edge
    van de stairs rechtstreeks naar de ya in mh room etc
    is echt wel handig

Member
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DesorteD
    bridge to rail lukt ook vrij eaz met sliden
    'k Bedoelde dus bridge-to-rail typfoutje excuseer

Member FreekyMage's schermafbeelding
    iTrader
    0
    enkele quotes van opc forums, want zelf heb ik nog ni genoeg ervaring dermee
    Every player has a crouchSlideTime variable which is refilled when you re in the air, going down, and NOT pressing duck.

this timer can go up to 2000 milliseconds = 2 seconds of slide.
    When landing a jump, and pressing crouch, you will start to slide, the slidetime will be decreased until it reaches 0.

The timer is also reseted by jumps. However, if you touch a bump, your timer isnt reseted, so if you wana stack crouch slide time, in q4dm8 for example (dm17), jump a few times on a bump and then try to slide for a long time
    iemand een goed idee wat hij juist bedoelt met die bumps?
    ive also noticed a difference in the time you hit the key right before you land. theres a perfect point when you hit it right you slide alot better.
    i demand more monkeys!

Member Lunake's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    ik zal ulle da ns allemaal uitlegge zodra ik Q4 heb, kgaan ne comeback forceren ze
    CPU: Intel i7 2630 QM @ 2.00 - Turboboost: 2.90 GhZ
    GPU: Geforce GT 555M 3 Gb Ram
    RAM: 8 Gb Kingston @ 1.333 Mhz
    SSD: OCZ Vertex 2 60 Gb | HDD: 500 Gb @ 7.200 Rpm

Member BerT's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Omg, weer een reden om anoniem te blijve
    Hebben jullie geen blok ?
    AMD64 Winchester 3200+ (GPHW ) || Msi Neo2 Platinum s939 || MSI NX6600GT || OCZ Powerstream 520W || 650GB + 74GB WD Raptor || 4 x 256 KingstonHyperX (BH5) ||Aopen XL || H2O By Storm 4 || Super Pi : 31s

iTrader
    2 (75%)
    niet iedereen studeert nog

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Regels voor berichten