Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 20 van 21
    Member zkee's schermafbeelding
    iTrader
    9 (100%)

[HL2] probleem met lift in originele HL

heb voor zekerheid op voorhand aan Acra gevraagd - mocht hier posten

heb voor 10 den originele HL in de budget racks van Dixons gevonden - zalig spel, daar moe'k geen tekeningske bij maken

keb n probleem, waardoor ik nu helemaal in de knoei zit bij Nihilanth.

Liften gaven altijd al een probleem tijdens het spel (mijn character komt vast te zitten op liftvloer en sterft dan langzaam zonder aanwijsbare reden), maar daar was ik tot noch toe altijd vlotjes voorbijgeraakt (door in lift wat rond te lopen en eraf te springen voor lift tot stilstand kwam) - tot wanneer ik in de tweede "trick room" in nihilanth belandde.

daar moet je mbv die lavablokjes terug omhoog zien te raken tot aan de teleporter. maar die blokjes zijn dus ook "liften", waardoor ik nooit langer dan twee seconden erop kon blijven staan of het probleem deed zich weer voor: blijven hangen en langzaam sterven. erg frustrerend.

heb dan op alle mogelijke manieren zitten googlen naar FAQ's, updates, patches, kweenie wa nog allemaal ... niets hielp tegen die bug.

iemand raadde me dan aan om te cheaten en noclip in te stellen. goody, ik kon helemaal naar die teleporter toe zweven, opnieuw naar nihilanth. Daar hield het echter niet op: de noclip krijg ik niet meer weg nu ik terug bij die final boss zit.

Ook goed, ik zweef gewoon binnen in zijn hoofd en begin daar zwaar huis te houden. al mijn munitie losgelaten op de binnenkant van die kop, bijgeladen met dat ammo pack dat nabij een healing pool ligt, opnieuw al mijn ammo afgevuurd. nu zit ik waarschijnlijk al twee sessies van telkens een goed half uur (met quicksaves tussen) loos te gaan op die hersenpan met mijn crowbar, en nihilanth blijft maar kreunen en bliksemstralen uitsturen, zonder evenwel te sterven. kheb het gevoel da'k nog een tijdje kan blijven doorgaan, maar da het niet veel zal uithalen. Zo frustrerend, te meer omdat het dicht bij het einde is.

nog iemand met een grandioos idee, nen deus ex machina? would be great
    Laatst gewijzigd door zkee; 24 mei 2005 om 14:55

Member DickY's schermafbeelding
    iTrader
    0
    nog vorige maand HL1 uitgespeeld voor x-te maal
    en had ook die lift problemen, hebben duidelijk met steam te maken, want in de originele versie had ik dat probleem niet

Voor het uit te spelen:

eerst die oranje-gele healing spikes in de Nihilanth kamer kapot maken

en dan pas op em inhacken

dan zijde op nen wip vanaf
    Laatst gewijzigd door DickY; 24 mei 2005 om 15:22

Member _CRuMBL3_'s schermafbeelding
    iTrader
    0
    Na even mijn hersen gepijnigd te hebben :

Om nihilanth te verslaan moet je eerst die kristallen tegen de muur kapotknallen (die healen hem constant) En om je probleem op te lossen met je liften zonder te cheaten: NIET GERAAKT WORDEN DOOR DIE GROEN-ORANJE BOL dat em afschiet

Maar zonder te zeveren, da is inderdaad een heel vervelende bug!
    Laatst gewijzigd door _CRuMBL3_; 24 mei 2005 om 15:27

iTrader
    9 (100%)
    bedankt voor de hulp, maar da van die drie geel-witte spikes aan de zijkant wist ik al, en die liggen ook al alle drie aan diggelen ... zijne kop staat wagewijd open en ik kan er vrolijk inzweven. kzeg het: keb er al twee volledige ammo packs op losgelaten + kzit al meer dan een vol uur op die hersenpan te whacken met crowbar, hij is al lang groene en blauwe bliksemschichten aant rondvuren (en dus niet meer de dodelijke witte kristalsterren) en aan het "doen alsof" hij aan het sterven is ... ik blijf en blijf maar whacken maar ik denk da'k nog lang ga bezigblijven ...

snik

Member falafel's schermafbeelding
    iTrader
    19 (100%)
    Kan niet anders dan een bug zijn, toen zijn hoofd bij mij 'opensprong', kwam ik toe met 6 magnumshots denkik

Member i386dx's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door zkee
    bedankt voor de hulp, maar da van die drie geel-witte spikes aan de zijkant wist ik al, en die liggen ook al alle drie aan diggelen ... zijne kop staat wagewijd open en ik kan er vrolijk inzweven. kzeg het: keb er al twee volledige ammo packs op losgelaten + kzit al meer dan een vol uur op die hersenpan te whacken met crowbar, hij is al lang groene en blauwe bliksemschichten aant rondvuren (en dus niet meer de dodelijke witte kristalsterren) en aan het "doen alsof" hij aan het sterven is ... ik blijf en blijf maar whacken maar ik denk da'k nog lang ga bezigblijven ...

snik
    Dan hebt ge hem al verslagen, maar doordat ge nog in noclip zat heeft de allerlaatste teleport geen invloed op je gehad...
    Laatste level dus even opnieuw spelen (het einde is wel leuk om zien)

iTrader
    9 (100%)
    azo ...

fuck a duck man, al die meppen voor niets bijna een rolberoerte gedaan door al die flikkeringen op mijn scherm
    nja, nu is het probleem da'k nie meer uit die noclip geraak. kga gewoon levelporten naar die laatste & get it over with, kwil wel nog keer een klapke gaan doen met G-man

en dan later nog keer HL halen, als die wa gezakt is in prijs en ik hem kan draaien op (tegen dan hopelijk ge-upgrade) pc ...

bedankt & cheers !
    Laatst gewijzigd door zkee; 24 mei 2005 om 16:35

iTrader
    9 (100%)
    bagger man

bij "map c5a1" (= zou de laatste level moeten zijn, maw het klapke met g-man) crasht mijn HL.exe gewoon

tis van den hond zijn kloten

*zwiert handen in de lucht*

gecastreerden hond zeg ik u!

(c) jeroom zeker?

Member _CRuMBL3_'s schermafbeelding
    iTrader
    0
    Al die bugs, toen ik hl speelde (zonder f/cked up steam!) had ik er geen enkel probleem mee. DANKU VALVE

iTrader
    9 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door _CRuMBL3_
    Al die bugs, toen ik hl speelde (zonder f/cked up steam!) had ik er geen enkel probleem mee. DANKU VALVE
    ik heb geen steam draaien om die HL te spelen hoor, ik start gewoon van op cd-rom

keb HL wel ge-updated via steam en heb ook al eens CS geprobeerd (balen!), opposing force gespeeld en HL demo afgehaald, allemaal via steam. maar de originele HL kan ik nog altijd zonder steam draaien.

Crew Member Insano's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Ga nog eens naar die laatste level met nihilath en versla hem zonder de noclip (typ nogmaals "noclip" in console om het af te zetten).

Dan zou die laatste teleport wel moeten werken
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door _CRuMBL3_
    Hij speelt HL zonder Steam

.
    Laatst gewijzigd door Captain Insano; 25 mei 2005 om 13:05

iTrader
    9 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Captain Insano
    Ga nog eens naar die laatste level met nihilath en versla hem zonder de noclip (typ nogmaals "noclip" in console om het af te zetten).

Dan zou die laatste teleport wel moeten werken
    bedankt, maar eum ... won't work

nmaal ik in noclip zit kan ik er niet meer uit. ik ben via saved games tot een punt vr ik noclipte teruggekeerd, en van daaruit opnieuw tot bij nihilanth gegaan.

vervolgens nihilanth afgemaakt zonder noclip, na enkele crowbar whacks in zijne kop ben ik door zijn lijf naar beneden gezakt, en daar beneden kon ik van langs onderen zien hoe hij, inderdaad, weer groene en blauwe bliksems rondvuurt, weer verkrampt en armzwaaiend begint rond te tollen (ocharme), ik "hoor" weer die donderslagen die normaal gezien mij zouden moeten teleporten ...

... maar ik teleport niet

er rust een vloek op die g-man van mij, da wist ik al langer, ma dit is echt het toppunt
    Laatst gewijzigd door zkee; 25 mei 2005 om 15:16

iTrader
    1 (100%)
    Probeer eens HL mt Steam. Je speelt nog een oude versie vanaf die cd.

iTrader
    9 (100%)
    aha!

we blijven proberen merci

Member C-dude's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Zou imho niks mogen uitmaken of je nu speelt met steam of niet.
    Ik heb HL1 hier nog staan zonder steam (geupdate door patch ergens af te halen) en had nergens last van... (Bug met die lift is gekend en zou maar 1x voorkomen, als je voor de eerste keer aan de opppervlakte kwam)

Member
    iTrader
    2 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door C-dude
    Ik heb HL1 hier nog staan zonder steam (geupdate door patch ergens af te halen) en had nergens last van... (Bug met die lift is gekend en zou maar 1x voorkomen, als je voor de eerste keer aan de opppervlakte kwam)
    ik heb bug met lift ook altijd gehad, ook op et einde.
    Maar bij mij werkte het perfect om uit te spelen (als ik maar niet de 'liften' moest nemen )

iTrader
    1 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door C-dude
    Hij zegt duidelijk dat hij een niet-gepdate versie gebruikt, recht van de cd.

En omdat Steam altijd naar de laatste versie update (indien je dat wilt), maakt het wel uit

iTrader
    9 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Captain Insano
    Hij zegt duidelijk dat hij een niet-gepdate versie gebruikt, recht van de cd.

En omdat Steam altijd naar de laatste versie update (indien je dat wilt), maakt het wel uit
    ik speel van cd, maar ik dacht da'k wel ge-update had via steam ... of ben ik nu nonsens aant uitkramen?

anyway: kben nu beginnen spelen via steam, maar saved games van op cd vind ik nie terug in steam game ...
    ben dus vol goeie moed begonnen aan compleet nieuw spelleke (op easy nu) vanaf "unforeseen consequences" vanuit steam. zo blijf ik bezig uiteraard

iTrader
    1 (100%)
    In \Steam\SteamApps\...@hotmail.com\half-life\valve\SAVE zitten je savegames.

Je hoeft geen cd in te steken als je via Steam speelt

Edit: Hier is een savegame van vlak bij die laatste baas die je dan in die map moet zetten: http://maxsavegamezone.tripod.com/sa...e/halflife.zip
    Laatst gewijzigd door Insano; 5 juli 2007 om 21:44

Member
    iTrader
    37 (100%)
    noclip 0 om noclip af te zetten.

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Regels voor berichten