Weergegeven resultaten: 1 t/m 3 van 3
    Member Blanco's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)

Een idee voor objectives

In alle missies die ik al gespeeld heb worden objectives "completed" verklaard via een hint in de linker bovenhoek. In de briefing word dan het objective groen aangevinkt.

Maar in RL zijn er geen hints of whatever, dus dacht ik waarom laat je de speler niet zelf beslissen?
    Stel je zet een trigger EAST not present in je missie, als er dan één vijand ergens in de bosjes ligt kan je er uuuuren naar zoeken...
    Op het einde van de missie, als je bv aankomt op HQ of whatever, wordt je missie geëvalueerd en pas dan weet je wanneer de missie geslaagd is of niet.
    Je kan natuurlijk niks doen en aankomen aan HQ, maar dan ontvang je geen punten.
    Op die manier kan je elke missie eindigen (als je het overleeft natuurlijk), het bevorderd ook de replay en vrijheid imo.

Nu is er één probleem, waar menig misiionmaker waarschijnlijk al zit aan te denken...
    Hoe zit het dan met syncronisatie waypoints, event triggers, enz...

Ik dacht het zo op te lossen : Als de speler denkt dat een objective completed is, laat hem dan radiocontact maken met HQ en via die radiotrigger kan je de volgende event activeren. Ik dacht zelf dat het zo gebeurde via een codewoord.

Wat is uw idee hierover?
    Heb ik iets over het hoofd gezien?

Member -=PIKMOF=-XceL's schermafbeelding
    iTrader
    0
    heh, ik had net aan iets soortgelijks zitten denken

in "pax americana" stuiven de enemies weg en is het soms moeilijk om te zien wie nog leeft en wie niet

daarom dacht ik aan "radio intel" zoals in Full Spectrum Warrior, voor als ge ze echt niet meer vindt
    het duurt dan 30 seconden en dan krijgt ge de coördinaten van de resterende enemies (of is dat lame?) Man, als ik nu toch eens die sounds kon extracten van FSW ...

+ radio HQ: denkt ge dan aan een menu met twee opties (call for extraction - bv. shit, mijn heli is om zeep - en: "my mission is completed") en dan op het eind afrekenen voor de gemiste enemies ... . niet slecht, maar OFP is zeer weinig score-gebaseerd, dus ik weet niet of de die-hards dit gaan accepteren.

Member Blanco's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    In Full Spectrum Warrior heb je idd de Recon flights waar de coords van de resterende vijanden op je GPS verschijnen.
    Hetzelfde is in principe mogelijk met OFP, je heb het command reveal, normaal wordt een vijandelijke unit ook zichtbaar op uw GPS als je reveal gebruikt.
    Maar ik vind het niet zo toepasselijk in een OFP omgeving die toch honderde keren groter is dan die van FSW. Ik heb het ook al geprobeerd om de sounds van FSW te rippen , maar ook geen succes, al is er wel een mogelijkheid...
    FRAPS gebruiken om een kort filmpje op te nemen waar je elk command laat uitspreken. Dan met Adobe Premiere of iets anders beeld en geluid splitten. Dan uw sounds cutten en converteren naar ogg. Ik heb dat al gedaan met songs van films uit de eindgeneriek, daar heb je toch alleen de muziek.

Terug naar die objectives...Ik zou idd radio channels vrijmaken, maar zorgen dat ze automatisch selecteerbaar worden naargelang de situatie.
    Ben je bv bezig met een objective 1, laat dan één radio channel verschijnen waar je het objective completed kan verklaren. Is het niet zo dan krijg je de rekening wel gepresenteerd als op het einde van de missie.
    Als het echt duidelijk is dat het objective niet completed is, en je activeert je radio, kan je altijd HQ laten antwoorden dat dit onmogelijk is omdat ze nog altijd heel wat activiteit zien op de Intell-beelden. Op het einde van de missie kan je dan laten berekenen of een objective completed is of niet. Bijvoorbeeld door een bepaald percentage van de vijanden (naargelang de moeilijkheidsgraad die je koos in begin) dat vernietigd is, één probleem is wel dat je geen variables kan exporteren naar de debriefing... Allee het kan wel maar je hebt maar maximum 6 verschillende eindes.

Ik ben trouwens bezig met een remake van Codename Arc angel,

Enkele nieuwigheden :

-de missie is nu EAST (met de V-80) georiënteerd met meer objectives,
    -je kan re-armen, refuelen of repairen,
    -Het repairen, rearmen of refuelen kan wel in uw nadeel pleiten omdat het 4 uur duurt (skiptime natuurlijk+ cutscene) en daardoor kan het zijn dat je de missie 's nachts moet verder afwerken.
    -verschillende effect scripts (helidust+,rotor-failure, generic fires,...)
    -FX die allemaal kunnen uitgeschakeld worden voor low-end users, bij ECP gebruikers worden FX automatisch uitgeschakeld.
    - AI infantry dat in cargo zit van een convooi ofzo stapt uit als ze aangevallen worden en schiet op uw chopper met hun rifles en MG's,(scriptgewijs, niet via een andere config zoals met de BAS choppers)

Ik vlieg wel graag met de V-80, je kan vliegen met external view en vliegensvlug overschakelen naar weaponview, ik vind dat ze allemaal zo zouden moeten zijn, handig om te richten
    Hij is wel niet zo sterk als een Mi
    Laatst gewijzigd door Blanco; 27 oktober 2004 om 18:44

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Regels voor berichten